Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Den ultimate Empire: Total War-tråden!


Vil ikke laste ned demoen, for da blir jeg enda mer overveldet av fullversjonen når den kommer! Dessuten liker jeg å være nybegynner i spillene på begynnelsen. Det er vel nogenlunde like kontroller som på forgjengerne uansett...
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Spillet krever utrolig mye av PCen, men har også utrolig syk grafikk!! Båtslaget var gøy!


Båtslaget var kjempefett! Vant én gang, tapte stort to ganger og tapte litt den siste Merkelig at jeg vant den første gangen og tapte senere

Siterer Snodig Gutt:
Citerer Rampage Jackson:Rome total war er fortsatt den beste i serien.

Skal vel egentlig ikke si noe før jeg har spilt Empire, men Rome er ihvertfall bedre enn Medieval.


Jeg synes Medieval II er dritfett jeg, og digger at soldatene ikke er kloner som i Rome. Det er dog fett med senatet og de forskjellige romerske familiene i Rome da.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Noen som har noen gode taktikker på det vanelige slaget, syns det var uvandt å ikke ha noe infanteri med nærkampsvåpen, så jeg tapte... Jeg føler liksom at hvis jeg går frem for å få muligheten til å skyte på han, så står han bare å venter på meg å skyter på meg...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Laster ned demoen nå. 1 Mb/s. Går fort, men er fryktelig spent på hvordan PC-en min kommer til å kjøre spillet.
  • 0
Har ikke testet demoen, men det er alltid mulig å lure en fiende til å komme til deg. Det er nettopp det strategi går ut på - den beste generalen er den som leser fienden og klarer å vende alle faktorer til sin fordel, inkludert sørge for at fienden må komme dit du velger at slaget skal stå. Leser Sun Tzu nå og strategiene hans passer perfekt til hvordan Empire skal være laget, mens de i middelalderen gikk litt bort fra den typen krigføring.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Det er nettopp det strategi går ut på - den beste generalen er den som leser fienden og klarer å vende alle faktorer til sin fordel, inkludert sørge for at fienden må komme dit du velger at slaget skal stå.


Og den værste generalen er den som gjør alt det du sa, men likevel taper.
Run away, fight another day...
  • 0
Oy, PC'n klarte å kjøre spillet i 1280x1024, 8x aa, 16x af, alle effektboxene haket på og ultra settings uten lagg.
Likte det veldig godt så dette blir helt klart et kjøp når det kommer ut. Merkelig at jeg aldri har spilt noen total war spill i mitt liv.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Noen som har noen gode taktikker på det vanelige slaget, syns det var uvandt å ikke ha noe infanteri med nærkampsvåpen, så jeg tapte... Jeg føler liksom at hvis jeg går frem for å få muligheten til å skyte på han, så står han bare å venter på meg å skyter på meg...


Det er da kjempeenkelt! Flankér med alle styrkene dine (det vadestedet til venstre) eller la generalen, artilleri og litt backup stå igjen hvis du vil, og angrip amerikanerne i flanken. Du kan bruke grenadierne til å kaste bomber på fienden for god sjokkeffekt, men ellers er det bare å nedkjempe motstanden i skogen (longrifle men) og så sette opp infanteriet ditt på lange linjer nær fienden (der med town hall og den kirka). Du vinner enkelt.

Ikke angrip rett på, men bruk det andre vadestedet! Det er det viktigste!

Siterer Master_bandit:
Merkelig at jeg aldri har spilt noen total war spill i mitt liv.


Hvis du likte Empire så er det merkelig ja! Medieval II og Rome ligner ganske mye, men er ikke like gode da
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Har forhåndsbestilt det i butikk . Er det noko ekstra med å forhåndsbestille (utanom det faktum at ein får spelet uansett på dagen) ?

Lagt til 2009-02-25 00:03:
Siterer Snodig Gutt:
Citerer Rampage Jackson:
Rome total war er fortsatt den beste i serien.


Skal vel egentlig ikke si noe før jeg har spilt Empire, men Rome er ihvertfall bedre enn Medieval.


Etter mi meining er Medieval II vesentleg bedre enn Rome: Total War. Det er kjipt at ein det nesten berre er middelhavsfraksjonane ein kan utvikle skikkeleg. Viss eg ikkje hugsa heilt feil, så var det vel sånn at dei romerske fraksjonane kunne du få level 6 settlments, mens i dei barbariske nordlege fraksjonane var det snakk om level 3-4.
Kan vere eg er heilt på bærtur though XD(lenge sidan eg har spelt det;))
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer torleif:
Er det noko ekstra med å forhåndsbestille (utanom det faktum at ein får spelet uansett på dagen) ?
Du får med kart.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Sånn papir kart eller digitalt?
Run away, fight another day...
  • 0
En papirplakat. Godt mulig at baksiden vil vise spillets teknologiutviklingstre.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
En papirplakat. Godt mulig at baksiden vil vise spillets teknologiutviklingstre.


Og hvis du bestiller Collectors Edition får du flere in-game units som de andre ikke får, blant annet HMS Victory hos britene og USS Constitution hos amerikanerne.

Siterer torleif:
Etter mi meining er Medieval II vesentleg bedre enn Rome: Total War. Det er kjipt at ein det nesten berre er middelhavsfraksjonane ein kan utvikle skikkeleg. Viss eg ikkje hugsa heilt feil, så var det vel sånn at dei romerske fraksjonane kunne du få level 6 settlments, mens i dei barbariske nordlege fraksjonane var det snakk om level 3-4.
Kan vere eg er heilt på bærtur though XD(lenge sidan eg har spelt det;))


Det var vel noe slikt ja. Skjønner hvorfor da, barbarer er barbarer.. På en annen side er det alltid gøy å omskrive historien da, så oppgraderinger bør jo være tilgjengelig. Jeg synes at det er for vanskelig å hodle ro og orden i byene i Rome og at dette er forbedret i Medieval II.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Appropo å omskrive historien. Taper man American Campaign hvis han viktig personen alle husker hva heter dør?
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer Snodig Gutt:
Appropo å omskrive historien. Taper man American Campaign hvis han viktig personen alle husker hva heter dør?


Tviler sterkt på det. Kan ikkje sjå føre meg at du får 'Game Over' fordi om ein viktig person døyr. Husk, at i Total War spela, ligg historien i dine hender
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Ja, håper det. For jeg suger til å beskytte sånne familie medlemmer og slikt.
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer Snodig Gutt:
Ja, håper det. For jeg suger til å beskytte sånne familie medlemmer og slikt.


Du taper garantert ikke om Washington dør. Det hører ikke hjemme i Total War-spill å styre gameplayet slik.

EDIT: Endret og/å-feil. *Grøss*
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Det er bra.
Run away, fight another day...
  • 0
I morgen er den store dagen .
Gledar meg som ein liten unge . Spelet blir nok kongebra. Though litt redd for at det skal gå utover matteprøven som kjem snart . Men men, får berre prøve å begrense spelinga litt.

Trur eg må prøve Sverige først. Enn dokke?
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer torleif:
I morgen er den store dagen .
Gledar meg som ein liten unge . Spelet blir nok kongebra. Though litt redd for at det skal gå utover matteprøven som kjem snart . Men men, får berre prøve å begrense spelinga litt.

Trur eg må prøve Sverige først. Enn dokke?


Svenskene er det vel ingen som vil være? Ottomanerne virker spennende Tror jeg kjører dem i første omgang.

Hadde vært artig hvis Danmark-Norge er med som spillbar fraksjon.
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Siterer Tøysekoppen:
Citerer torleif:
I morgen er den store dagen .
Gledar meg som ein liten unge . Spelet blir nok kongebra. Though litt redd for at det skal gå utover matteprøven som kjem snart . Men men, får berre prøve å begrense spelinga litt.

Trur eg må prøve Sverige først. Enn dokke?


Svenskene er det vel ingen som vil være? Ottomanerne virker spennende Tror jeg kjører dem i første omgang.

Hadde vært artig hvis Danmark-Norge er med som spillbar fraksjon.


haha . Svenskene er jo sånn nokonlunde nære Noreg, så då kan eg i alle fall okkupere det . Eg har tru på at det er litt kjekkt å byrje som ein underdog i campaignen .
Tvilar på at Danmark-Noreg blir ein spelbar fraksjon, dette på grunn av at Total War ikkje har sagt noko om det. Men som du seier, det hadde vore kongebra
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Tror jeg skal starte med ottomanerne, eller kanskje britene. Får se om hva som frister meg i morgen.

Noen som vet om jeg greier å spille med noenlude grei grafikk med disse specsene?

Geforce 8600 GT
Prossessor T9300 2,50 GHz
4 Gb RAM

Jeg fikk til å spille demoen på ca. medium, men demoen var litt ustabil, så kommer dette til å bli bedre i ferdigproduktet?
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Siterer mrcoool:
fra total war sin hjemmeside

3rd December, 2008
Minimum System Specs!
By popular demand, here are the minimum specs for Empire: Total War:

2.4Ghz single core processor
256MB Gfx card (DX9 compaitble)
1GB RAM (For XP, 2GB if using Vista)

jeg har ikke god nok pc


Up there . Så det skal nok gå greit for deg;)
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
PC-en begynte å slite i MEGA STORE kamper og spesielt i havkamper generelt. Så ultra settings, alle boksene sjekket over, 8x AA og 16x AF på 1280X1024 fungerer ikke helt som jeg trodde Hater å fin-tune settings i spill. $€@£...

Men det er noe med grafikken, rettere sagt skyggene. Det ser ut som om at det er fult av fluer som summer rundt dem når det blir en store røyksky på dem. Er dette normalt? svarte små prikker.
  • 0
Siterer Master_bandit:
Men det er noe med grafikken, rettere sagt skyggene. Det ser ut som om at det er fult av fluer som summer rundt dem når det blir en store røyksky på dem. Er dette normalt? svarte små prikker.


Jeg har ofte problemer med skygger selv om PC-en takler alt annet uten lagging. Du bør prøve å huke av valg/sette ned grafikken på skygger selv om alt annet står på fullt

I morgen braker det løs! Det blir først minicampaign med USA, og så stor campaign med Sverige. Seinere begynner jeg med Prøyssen eller England tror jeg!

Siterer torleif:
haha . Svenskene er jo sånn nokonlunde nære Noreg, så då kan eg i alle fall okkupere det . Eg har tru på at det er litt kjekkt å byrje som ein underdog i campaignen .
Tvilar på at Danmark-Noreg blir ein spelbar fraksjon, dette på grunn av at Total War ikkje har sagt noko om det. Men som du seier, det hadde vore kongebra


De er ikke playable. Jeg skal slakte Danmark og ta Norge. Jeg skal gi skattelette til nordmennene mens danskene skal betale høy skatt
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!