Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Den ultimate Empire: Total War-tråden!


Siterer Snodig Gutt:
År 2500? Har du über teknologi?


Hehe, nei, hvis du så for deg lasergeværer og sånn så blir du nok skuffet ^^
Det var spyd og sverd som vanlig


Siterer Snodig Gutt:
Liker de folka i medieval som hopper når de angriper. De er både morsomme og gode! Håper det er med hoppe folk i Empire også!


Hva mener du med hoppefolk? Jeg husker de germanerne som hoppa i Rome: Total War, men husker ikke noen som gjør det i Medieval II!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
De hoppe folka i Rome er berserkers, men de jeg tenker på er noen ungarn folk med sverd og sjold. De hopper av og til når de stormer fienden. Det ser helt fjollete ut, men det er det som er gøy...
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer Snodig Gutt:
De hoppe folka i Rome er berserkers, men de jeg tenker på er noen ungarn folk med sverd og sjold. De hopper av og til når de stormer fienden. Det ser helt fjollete ut, men det er det som er gøy...


Å, jeg tror faktisk jeg husker hvem du mener. Jeg har spilt med Ungarn på custom battle. Er det noen andre som har tatt hver eneste settlement eller? *Stolt*
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg hadde aldri orket å spille lenge nok...
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer Strategist:
Da GR intervjuet en talsperson for Creative Assembly sa han at det trolig ikke ville skje i dette spillet grunnet en god del praktiske problemer. For eksempel vil det være svært vanskelig å avgjøre hva som skal føre til seier i et slikt slag. Du risikerer å sitte igjen med en hær og en flåte som ikke har mulighet for å angripe hverandre og bare driver rundt i hvert sitt element.


Man kunne jo ha gjort det slik at det er de styrkene som man har på land som teller. At skipene liksom bare er en "bonus". Man kan jo tross alt ikke ta over en festning med en båt?
  • 0
Siterer bjarnebjarne:
Man kunne jo ha gjort det slik at det er de styrkene som man har på land som teller. At skipene liksom bare er en "bonus". Man kan jo tross alt ikke ta over en festning med en båt?
Man kan ikke ta over et skip uten å komme ut til det heller, så da er man like langt... En ny ting i Empire er jo nettopp det at man skal kunne erobre også fiendtlige skip.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Kan man erobre skip! Kult! Kansje sjø kamper blir som en dobbel siege battle. Begge har noen skip, og begge prøver og ta den andres skip.
Run away, fight another day...
  • 0
Strategist, vet du om man kan bruke vanlige soldater (dem du trener selv) i sjøslag, eller bruker man bare mannskapet?
  • 0
Siterer bjarnebjarne:
Strategist, vet du om man kan bruke vanlige soldater (dem du trener selv) i sjøslag, eller bruker man bare mannskapet?
Jeg er ganske sikker på at det bare er skipets mannskap. Ettersom man er begrenset av 20 unitslots og en del units som ikke egner seg på sjøen og artilleri som må demonteres for frakt.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Jeg er ganske sikker på at det bare er skipets mannskap. Ettersom man er begrenset av 20 unitslots og en del units som ikke egner seg på sjøen og artilleri som må demonteres for frakt.

Men vis man da har med seg 20 units, blir disse da drept vis fienden kaprer båten, eller blir de fanger?
  • 0
Siterer bjarnebjarne:
Men vis man da har med seg 20 units, blir disse da drept vis fienden kaprer båten, eller blir de fanger?
Vet ikke, men vil tro at de kommer med på eventuelle flyktende skip eller blir drept/drukner.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Gleder meg til å se folk falle i vannet å drukne. Det var gøy på rome når de sloss på muren, og av og til gikk de for langt bakover og falt i døden. Det var noe jeg savnet i Medieval...
Run away, fight another day...
  • 0
Det var alt i alt ganske mye man savnet i Medieval 2...
Men det jeg savnet aller mest var den intense avhengighetsfølelsen som jeg hadde med Rome. Syntes ikke kampene gav meg samme underholdningen som forgjengeren.
  • 0
Lurer på hva de bestemmer seg for å gjøre etter Empire...
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer Snodig Gutt:
Lurer på hva de bestemmer seg for å gjøre etter Empire...


Aliens: total war
  • 0
Har lenge tenkt på Recess: Total War, men bjarnebjarne synes ikke noe om den idéen...
Run away, fight another day...
  • 0
Ærlig talt, Snodig Gutt, men det høres vel ikke ut som en spesielt god idé med en gjeng med unger som løper i krigsformasjon i skolegården og kaster hviskelær?
men morsom tanke, da
  • 0
Vel, jeg likte den ihvertfall...

Noen som vet noe om Empire's "oppgraderings" del? I Rome og Medieval må jeg ærlig innrømme at jeg ikke syntes oppgraderingen på soldatene hjalp noe særlig...
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer Snodig Gutt:
Vel, jeg likte den ihvertfall...

Noen som vet noe om Empire's "oppgraderings" del? I Rome og Medieval må jeg ærlig innrømme at jeg ikke syntes oppgraderingen på soldatene hjalp noe særlig...


Det hjalp da litt. En defensiv oppgradering ga vel et poeng eller to i defence, og det kuleste av alt er at rustningene faktisk ble forbedret rent visuelt i kampene også! Samme med for eksempel musketter.

Noen andre som har prøvd demoen av Empire da? Jeg var litt skeptisk i begynnelsen, med en del forandringer i HUD og sånn, men nå har jeg allerede vunnet begge de to kampene, og blitt litt varm i trøya. Det er forferdelig lang loadingtid, selv om jeg spiller på very high uten lag. Synd

Gleder meg veldig til fullversjonen, for demoen er kjempekul!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
laster ned demoen i dette øyeblikk. gleder meg som en unge. dette blir FETT
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
Siterer _RED_:
laster ned demoen i dette øyeblikk. gleder meg som en unge. dette blir FETT


Hvordan var det synes du? Jeg skal spille demoen nå jeg også! Kanskje til og med invitere jon_melon for å prøve en runde! Synd med de lange loadingtidene, men det flyter fint når jeg først er in-game.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Rome total war er fortsatt den beste i serien.
  • 0
Siterer Rampage Jackson:
Rome total war er fortsatt den beste i serien.


Skal vel egentlig ikke si noe før jeg har spilt Empire, men Rome er ihvertfall bedre enn Medieval.
Run away, fight another day...
  • 0
Ble ikke kjempe overbevist av demoen, men har kanskje med at jeg er stup trøtt
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Spillet krever utrolig mye av PCen, men har også utrolig syk grafikk!! Båtslaget var gøy!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!