Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Den ultimate Empire: Total War-tråden!


Siterer Snodig Gutt:
Kunne ønske de slapp flere detaljer om sjøslagene...


Du får se ganske mye av sjøslagene i en av trailerne som ligger ute. Der så du også litt med HUD, så du kan se hvordan skipene styres. Veldig interessant

Her er en helt ny trailer som viser litt om den lille Amerika-campaignen på spillet!

http://www.gamespot.com/pc/strategy/empiretotalwar/video/62024
32
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Det er sjelden man hater å vente så mye som når man venter på ett über episk strategi spill!
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer Snodig Gutt:
Det er sjelden man hater å vente så mye som når man venter på ett über episk strategi spill!


Hehe, det er sant, men samtidig er det også deilig å virkelig se fram til noe stort. Når du venter på noe så kult, så er det mye tid til å glede seg og fantasere om hvordan sluttproduktet blir seende ut!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Det er tydelighvis mye bedre grafikk i dette enn i de forrige spillene.
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer Snodig Gutt:
Det er tydelighvis mye bedre grafikk i dette enn i de forrige spillene.

Det er det, men grafikken i Medieval II var også veldig god etter min mening. Gameplay framfor grafikk sier nå jeg, men forhåpentligvis er de begge forbedret. Jeg håper på få bugs og glimrende grafikk
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
En ting jeg ikke likte i Medieval, som var bra i Rome og som blir bra i Empire. Folk har like uniformer. Det ser mye kulere ut når alle har like uniformer.
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer Snodig Gutt:
En ting jeg ikke likte i Medieval, som var bra i Rome og som blir bra i Empire. Folk har like uniformer. Det ser mye kulere ut når alle har like uniformer.


Det har nok noe med at det passet bedre å IKKE ha like uniformer i Mediaval 2, fordi man aldri var spesielt fokusert på uniformer den gang. I romertiden og i tiden der Empire finner sted er var det annerledes.
  • 0
Store hærer er kulest når soldatene har like uniformer...
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer Snodig Gutt:
Store hærer er kulest når soldatene har like uniformer...
Personlig foretrekker jeg realisme. Og faktum er at det på denne tiden som bjarnebjarne sier, ikke var uniformer på lik linje som i andre perioder. De mindre velstående soldatene kjempet i det beste utstyret de hadde råd til og hadde derfor naturlig nok ulike drakter. De rikere var utstyrt med symboler og drakter som skulle vise hvilken stolte familie de kom fra. Det var først under Richard Løvehjertes tid at det ble et visst system på dette innenfor den enkelte nasjons væpnede styrker.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Gleder meg til å ha sjøslag jeg....Håper ikke det blir så mye krigshissing som før. Var litt teit når Skottland angrep, og jeg utsletta dem på neste turn på en måte.
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Noe jeg har tenkt litt på: Er det slikt i spillet at man kan bygge baser og trene folk (AOE 3?) eller er det noe som i WiC?
  • 0
Skal nok bli et kjøp.... Må nok ha kjøpe en ny pc først....
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Siterer Master_bandit:
Noe jeg har tenkt litt på: Er det slikt i spillet at man kan bygge baser og trene folk (AOE 3?) eller er det noe som i WiC?


Nah...Du har byer som du kan oppgradere, på medieval kunne du ikke se på den nærme heller. Du kan oppgradere å legge til bygninger, samme ting med soldater...Om det var svar nok
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Siterer jon_melon:
Nah...Du har byer som du kan oppgradere, på medieval kunne du ikke se på den nærme heller. Du kan oppgradere å legge til bygninger, samme ting med soldater...Om det var svar nok


Ah. Høres bra ut
  • 0
Du kan ikke plassere bygninger fritt rundt da, men synes egentlig der er ganske bra å slippe det fra tid til annen!
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Ja. Du slipper å bruke tid på slike ting... Det med turns er også ganske greit, ingen angriper deg mens du er midt i planleggings stadiet.
Run away, fight another day...
  • 0
Da er Empire Total War forhåndsbestilt! Collector's Edition og det hele!
Belønningen for forhåndsbestilling og Collector's Edition er visstnok in-game-innhold som for eksempel skipet USS Constitution og andre units! Jeg får også med et campaign-kart. Dette blir bra, nå er det bare å krysse fingrene og håpe at mars måned nærmer seg med stormskritt!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Ja, må nok vente litt jeg...Men det skal definitivt skaffes!
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Er det noen som vet noe om online delen på dette spillet?
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer bjarnebjarne:
Citerer Snodig Gutt:En ting jeg ikke likte i Medieval, som var bra i Rome og som blir bra i Empire. Folk har like uniformer. Det ser mye kulere ut når alle har like uniformer.

Det har nok noe med at det passet bedre å IKKE ha like uniformer i Mediaval 2, fordi man aldri var spesielt fokusert på uniformer den gang. I romertiden og i tiden der Empire finner sted er var det annerledes.


Helt enig. Bondehærer var gjerne utstyrt med det de hadde for hånden av våpen og klær/beskyttelse, og da hadde det blitt for dumt om alle så like ut. Det blir bra i Empire da, for på 1700-1800-tallet hadde vel nær sagt alle nasjoner sine egne uniformer. Gleder meg til å se resultatet i levende live (i spillform da)
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Veit nokon kva det krever??
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Ja. Ca. 500kr og en datamaskin...
Run away, fight another day...
  • 0
Siterer torleif:
Veit nokon kva det krever??


Jeg har hørt at du kan kjøre Empire Total War greit hvis du kan dra Medieval II på full grafikk.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer torleif:
Veit nokon kva det krever??


De holder vel enda på med å optimalisere spillet så de har ikke utgitt noe PC-specs enda, men jeg tror det vil kreve mye fra PC-en din hvis du vil kjøre det på fullt.

Har et nytt skjermkort i PC-en nå så jeg er ganske sikker på at jeg får spilla det med veldig god grafikk
  • 0
Håper ikke det tar mye plass. Medieval II tok über mye plass.
Run away, fight another day...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!