Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Den ultimate Empire: Total War-tråden!


Prøyssen? Er dei kjekke å spele da? Har sett på dei som ganske ordinære og kjedelige, men kanskje ikkje det lureste å dømme på forhånd?
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer torleif:
Prøyssen? Er dei kjekke å spele da? Har sett på dei som ganske ordinære og kjedelige, men kanskje ikkje det lureste å dømme på forhånd?


Prøyssen er veldig utfordrende å spille (de er klemt inn mellom Polen-Lituaen, Russland, Østerrike, Sverige osv.) og har en rimelig god hær. Jeg liker dem godt. Klarte jo å ta hele verden med dem

Liker Maratha Confederacy best da. De er jo litt eksotiske, og jeg hater Mughal Empire.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Nå har jeg vekket til livet igjen dette spillet som så altfor lenge har ligge på hylla. Med de nye patchene er det blitt mye bedre og jeg storkoser meg

Veldig mye nytt å sette seg inn i. Har skjønt at det ikke lenger handler så mye om å ta over regioner som i de forrige spillene, men heller ødelegge motstandere økonomisk ved å rasere rundt på landene og ødelegge universiteter, gårder, havner, gruver osv. Så lenge man har opprettet handelvirksomheter så er man ikke lenger så avhengig av flere regioner for å bli sterkere økonomisk

Noen synspunkter på strategier? Økonomiske, militære eller teknologi (hva er det første du starter å forske på i teknologi-treet f.eks.)?

Prøvde meg som ottomanerne, men ble litt voldsomt. Du begynner jo med et så stort rike at det blir for mye å holde styr på sånn med en gang. Gikk heller for Sverige, men jeg skal gi ottomanerne en sjangse til å gjenopprette ære og storhet en gang senere =)
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Har begynt veldg bra syntes jeg

Spiller på VH/VH (som alltid), med som sagt svenskene.

Som de fleste har opplevd (ganske sikkert) når man er Sverige erklærer Coruland selvsagt krig med en gang de får sjangsen. Temmelig irriterende egentlig ettersom det bringer med seg en krigserklæring fra Polen-Litauen også. Etter to voldsomme kriger (har nok drept over 10 000 av deres soldater i alt) har jeg endelig fått temmet disse små aggresive Courland j***ene. Nå er Courland nemlig min vasall Ville ikke ta over regionen deres og med det flytte grensen min ned mot Polen-Litauens grense, det ville garantert medført en åpen kamp mot dem, noe jeg helst vil unngå nå som Russland også har erklært krig mot meg. Courland fungerer som en "buffer" mellom meg og Polen-Litauen.

Erobret Skandinavia og Island rimelig greit, men så fort Hannover ble min nye nabo erklærte de selvfølgelig krig. Samme prosess med dem som med Courland, som betyr at de nå også er min vasall og en bufferstat hehe

Kan nå fokusere på min erkerival, nemlig Russland. Sikret meg Karelia (regionen øst for Finland) og er på god vei med en invasjon som skal tvinge fram en fred med dem.

Fått etablert handel i Vest- pg Øst-Afrika, samt Indonesia Prøvde å sikre meg en plass i Sør-Amerika også, men de hersens piratene tok over alle mine 7-8 handelsbåter der

Har lenge prøvd å skaffe meg en allianse med noen. Etter avslag på avslag greide jeg det endelig å bringe Prøysen ved min side. De har sikret seg seks regioner i sentral-Europa, noe som lover godt i og med at de også er i krig mot Polen-Litauen

Har endelig fått åpnet teknologien "Fire by rank" Noe som helt klart vil hjelpe i krigen mot russerne. Deres soldater har ikke engang bajonetter ettersom jeg har jaktet ned vær eneste russisk gentleman og ødelagt den russiske skolen med min rake, og med det hemmet deres utviklingsprosess betydelig

------------------------

Ingen flere som spiller dette fantastiske spillet?
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Siterer Tøysekoppen:
Ingen flere som spiller dette fantastiske spillet?


Nope tror at Empire Total War ikke var hva mange fans hadde forventet seg, jeg ble ihverfall kjempeskuffet over spillet. Det eneste som har hjulpet spillet er at det kom en DLC pakke med nye units. Spillet er også for avansert for de som ikke har spillt denne typen strategi spill før. Hadde håpet på bedre units, mer variasjon mellom de ulike landene og den generelle feelingen i spillet.
Tungur Knivur
  • 0
Har spillt alle total war spillene plus ekspansjonspakkene utennom den siste til medievial 2, og syns dette spillet så langt overgår alle de andre i serien med mange hakk. har spillt det når jeg har hatt tid i ca to mnd nå. Har rundet short campanien med Svergie Russia Prøyssen og Poland/lithauen.

Har nå begynt å spille på det vanskeligste med France og synes dette er en enorm utfordring da du ungåelig havner i krig med store nasjoner på flere fronter. Er igang med tredje forsøket etter å ha fått grisejuling et par ganger av britene. Men dette gamet ser ut til å gå bedre da jeg fikk bygd opp økonomien min og kom Britene i forkjøpet når det gjelder invasjon, har tatt London. Samtidig så har jeg klart å knekke ryggen til United provinces (nederland) ved å blokkere for dems handel.

Ellers i Europa så har Austria meldt krig på meg siden de bestrider min konges rett til kronen og med seg har de fått med seg småstatene Bravia og Westopiha. Heldigvis har jeg fått en allianse med Prøyssen som hjelper meg med å holde kontinentet noen lunde i sjakk mens jeg sikrer meg mine rettigheter i amerika. Spania er ellers en god alliert som med hjelp av sin enorme flåte hjelper meg med å rydde middelhavet og atlanterern for Pirater, Briter og annet skum.

Er for tiden på sjøen på jobb så skal vente til jeg kommer hjem på fri med å laste ned tillegspakken til dette fantstiske spillet. Gleder meg
  • 0
Siterer ISAF:
Nope tror at Empire Total War ikke var hva mange fans hadde forventet seg, jeg ble ihverfall kjempeskuffet over spillet


Litt både og for min del. Spillet er liksom ikke helt Total War lenger. Jeg liker systemet i Rome og Medieval II, så hvorfor endre det så drastisk? Det er jo et helt annet spill. Synd det er så få enheter som er forskjellige fra land til land også.

Det er fin grafikk da, men hvorfor i all verden er det klonehærer igjen? Skuffende.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Typisk at når jeg startet campaign med England og vanskelighetsgrad på hard fra første stund, så skal ting gå skeis. De indianerne som grenser til Ruperts Land er fryktelig seiglivede og vanskelige å slå, og når jeg såvidt har klart å tilrive meg overtaket, så krasjer hele spillet og jeg sendes tilbake til desktoppen uten forklaring eller feilkode. Utrolig irriterende når jeg kjempet så hardt for overtaket i det slaget der jeg var tallmessig underlegen. Når jeg så prøver slaget igjen så går det mye dårligere, og idet jeg kommer til å tape, klikker spillet igjen...

Etter restart forsøker jeg igjen, knuser fortroppene, og skal akkurat til å innkassere seieren... ..Så klikker spillet igjen!
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Noen som aner hvor save-filene lagres på harddisken, slik at jeg kan forsøke å reinstallere uten å miste progress?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
så krasjer hele spillet og jeg sendes tilbake til desktoppen uten forklaring eller feilkode.


Been there, done that! Hater den buggen. Har gitt meg så mye hodepine at jeg blir forbanna. Har du innstallert alle patchene? Min CTD forsvant etter et halvt år med patcher

Vet ikke hvor de savefilene er.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Installeres ikke alle patchene automatisk av Steam? Fant ikke noen måte å oppdatere spillet eller lete etter patcher. Det tok over en time å laste ned slike ekstra ting etter at spillet var installert.

Fant ut at det kanskje kan ha noe med at jeg har for kraftig(!) grafikkort med for mye grafikkminne. Spillet utnytter ikke nok kanaler elns, og det blir minnelekkasje. Annen forklaring er at spillet ikke er tilstrekkelig tilpasset 64-bit OS.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Installeres ikke alle patchene automatisk av Steam? Fant ikke noen måte å oppdatere spillet eller lete etter patcher. Det tok over en time å laste ned slike ekstra ting etter at spillet var installert.


Ja, hvis automatisk oppdatering er på ("Keep this game up to date"), så skal det skje automatisk. Jeg aner ikke hva det kommer av, mulig du er inne på noe. Jeg sleit i hvert fall i evigheter.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Tror jeg fant en workaround ved simpelthen å sette ned grafikkinstillingene slik det anbefales i mange forum. Litt skuffende siden spillet kjører smoth tilsynelatende helt til det plutselig krasjer, men nå kom jeg iallefall mye lenger inn i slaget. Riktignok er jeg ikke sikker på om det funker i lengden. Måtte siste gangen avslutte slaget rett og slett pga tid. Men det klikket iallefall ikke før den tid.

Men ærgerlig at spillet fremdeles er fullt av bugs og memory leaks. Spillet hang seg nærmere ti ganger i det slaget, så jeg måtte ta det fra begynnelsen av.

Forøvrig så er jeg ikke helt vant med kruttvåpen, og har store problemer med å få soldatene mine til å overvinne de relativt primitive indianerne. Det hjelper ikke mye at jeg har både campaign og battles på hard vanskelighetsgrad. Noen som har noen gode taktikker for bruk av infanteri i undertall mot indianere? De spydfolkene var mindre effektive enn jeg hadde håpet. Likeens med de andre troppene i nærkontakt forsåvidt.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
F!!
Når jeg nå skulle prøve slaget igjen. Et slag i turn nummer 5, mot indianerne i Canada og med hard vanskelighetsgrad der jeg attpåtil er tallmessig underlegen og med soldater med dårligere moral og melee klarte PCen det nå helt smooth (med <middels grafikk settings) helt til jeg hadde vunnet slaget og alle fiendens enheter inkludert generalen flyktet. Jeg skulle bare jakte ned de flyktende soldatene...
Men utrolig nok bestemte spillet seg for å ta en CTD!

@£$€&&€$£@@§§§§!!!

Lagt til 2009-10-27 16:06:
Dette er en pinefull opplevelse.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Dette er akkurat det jeg sleit med. Hadde ikke noe med grafikkinnstillinger å gjøre for meg. CTD skjedde hele tiden, uansett. Du får håpe på flere patcher
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Hvilken nasjon syntes dere er vanskeligst å spille som?

Jeg har bare spilt som Sverige og nå nylig begynt en kampanje som det osmanske riket, men likevel har jeg god tro på at det osmanske riket er den nasjonen som er mest utfordrende av alle.

Jeg har startet nå sånn fem-seks ganger på nytt fordi jeg har tapt hver gang. Har endelig fått en brukbar start nå i hvert fall.

Du begynner med et så enormt, men verdiløst rike. I begynnelsen har du et dilemma om du skal bygge opp økonomien eller forsvaret. Hva er lurest, vet ikke, men en ting er sikkert og det er at du trenger begge deler for å overleve. Straks erklærer både Østerrike og Persia såvel som Georgia, Venezia og Morocco krig. Atpåtil er Russland på krigsstien med deg fra start av. Det verste er hvis Polen-Litauen skulle melde seg på også. For å opprettholde et brukbart forsvar trenger du en god økonomisk ryggrad, noe som absolutt ikke er til stede i det osmanske rike og det gjør det svært vanskelig.

Så skal du forsvare det enorme riket ditt. Her gjør det ikke noe lettere at linjeinfanteriet deres, Israelis, er rett og slett forferdelig (en av de dårligste troppene i spillet vil jeg tro). I tillegg, på sjøen, har dem kun lette galleoner med 4 kanoner som skal forsvare havnene dine mot fifth-, og sixth-rate skip med rundt 40 kanoner hver. Jippi.
Dette er heldigvis bare i begynnelsen. Hvis du overlever lenge nok blir det riktignok bedre, men så var det å overleve lenge nok da...

Skriver alt dette fordi jeg er så frustrert.

Etter gjentatte forsøk av diverse fremgangsmåter som alle har mislykket har jeg denne gangen valgt å gi Sverige mine to østligste regioner, Armenia og Mesopotamia. På den måten har jeg en buffersone mot Persia og Georgia. Det har virket så langt, dvs. Persia og Georgia har ikke erklært krig enda og jeg er fortsatt på godfot med Sverige. Nå trenger jeg bare å fokusere på nord-, og vest-fronten samt å bygge opp økonomien.

Greide å ta Transylvania og Kroatia fra Østerrike ganske lett, men er litt usikker om jeg skal holde på dem eller forsøke å bevisst la opprørerne ta dem, sånn at jeg på en måte får en buffersone mot store deler av Østerrike. Har tatt Patras fra Venezia også, denne regionen akter jeg å beholde.

Noen som har spilt som det osmanske rike? I så fall hva gjorde dere i begynnelsen?
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Beklager å måtte bumpe en eldgammel tråd, men jeg har et spørsmål. Da jeg prøvde E: TW når det kom ut var det som alle vet et bugghelvete uten like - alt fra teksturer til AI til massiv lagg til crashing. Ble så irritert at jeg kvittet meg med spillet etter kort tid. Er det noen som har testet det med 1.5 eller 1.6, og om de har fikset kneskålene til spillet? Kan jeg gi det en ny sjanse?
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Kjempelenge siden jeg har spilt spillet, og aner ikke hvilken versjon det var, men de fikset det verste etter kort tid, og spillet gikk sist jeg spilte det svært fint. AI er det alltid mange som mener mye om da. Jeg er ganske fornøyd med CAs AI, men jeg vet mange er svært uenig med meg.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
OK - husker særlig jeg irriterte meg over såkalte sprites (alle modellene ble 2D når jeg zoomet ut). Tar sjansen, jeg da.
End of line, be excellent to each other.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!