Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Ekstern hard disc til PS3?


Noen som vet hvordan man skal koble en ekstern hard disc til PS3'en(bortsett fra å plugge i usb'en selvsagt )?

Jeg har en Western Digital Essential Edition. Når jeg plugger den i Ps'en skjer absolutt ingenting. Dette begynner å irritere meg. Noen som vet om det er noe jeg kan gjøre? Noe software f.eks.?
Da jeg først kjøpte eksternen sletta jeg det lille som lå innpå fra før av. Kan det være noe av dette som er årsaken? I tilfelle, hva?
7H3 G33K5 5H4LL 0NC3 4G41N RUL3 7H3 W0RLD - When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling.
  • 0
http://www.wikihow.com/Add-an-External-Hard-Drive-to-a-Playstati
on-3

Løsningen til poblemet ditt burde stå der. Om du vil legge til ekstern HDD fordi du vil ha større plass, så er en annen mulighet å erstatte HDD i PS3 fra før av med en 2,5" SATA Harddisk.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Linken du ga meg sier at jeg må "delete partition". Betyr dette at jeg formaterer/sletter hele hard discen?
7H3 G33K5 5H4LL 0NC3 4G41N RUL3 7H3 W0RLD - When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling.
  • 0
Siterer SirBunnyBoy:
Linken du ga meg sier at jeg må "delete partition". Betyr dette at jeg formaterer/sletter hele hard discen?

Det kommer an på.
Det står: "Velg den eksterne harddisken på PCen og les "File System" filen. Hvis det står "NTFS", høyre klikk på disken og velg "Delete Partion"
Det har noe med at Windows XP vil dele harddisken til FAT32.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Ja, det er det som står.
Men når den deler harddisken til FAT32 to, betyr vel det at den deler den opp i 32 GB store mapper, men vil ikke dette ødelegge systemet jeg har lagd til eksternen?
BTW, sitter på en Vista pc for øyeblikket. Burde jeg skifte til en XP pc?
7H3 G33K5 5H4LL 0NC3 4G41N RUL3 7H3 W0RLD - When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling.
  • 0
Greia er at man egentlig ikke skal slette noe før den eksterne HDD er i FAT32. Først da skal du slette alt og lage en mappe identisk med den som er på PS3.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Ah, forstår, men da gidder jeg ikke Har ikke noen plass å bruke som backup
7H3 G33K5 5H4LL 0NC3 4G41N RUL3 7H3 W0RLD - When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling.
  • 0
Siterer SirBunnyBoy:
Ja, det er det som står.

Men når den deler harddisken til FAT32 to, betyr vel det at den deler den opp i 32 GB store mapper, men vil ikke dette ødelegge systemet jeg har lagd til eksternen?

BTW, sitter på en Vista pc for øyeblikket. Burde jeg skifte til en XP pc?


'32' i FAT32 har ingenting med størrelse på disken å gjøre. Det har noe med hukommelsesbruken på hver cluster. Men du vil uansett miste det som ligger på den partisjonen hvis du velger "delete partition". Den delen av hardisken vil bli "ledig" til bruk for å formatere. Vista bruker normalt NTFS-filsystem, men det kan formatere disker for FAT32 også. Så du trenger ikke å klifte til XP for å få det til.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Ikke verre enn å lete frem det lille partisjonsprogrammetsom ligger inne i både XP og Vista det. Virker som om din HDD er i NTFS siden PS3 ikke gjennkjenner den. Bare slett så mye plass fra NTFS partisjonen som du vil dedikere til PS3 og lag en ny partisjon i FAT32 med den ledige plassen.

Det kan også være greit å lage mapene "MUSIC", "VIDEO" osv. i rooten av HDDen, litt greiere å velge musikk å film da (slipper det lille ekstra trykket på trekant).
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!