Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Mount & Blade ~ Offisiell tråd ~


Mount & Blade er et action RPG, som ofte blir sammenlignet med Elder Scrolls serien. Jeg føler at den viktigste forskjellen mellom disse spillene er at Mount & Blade tar konseptet "du lager din egen historie" enda lenger. Da likar eg.

I Mount& Blade er det ingen klar storyline. Din historie blir til ved at du gjør forskjellige oppdrag fra forskjellige folk i spillet. Jo lenger du kommer i spillet, jo klarere blir din rolle i spillet. Enten om det er en venneløs rebell, eller en mektig adelsmann. Jeg for min del er en fattig liten dritt adelsmann, som såvidt har en hær, men nok om det.

Spillet er under utvikling, men den nyeste versionen er ute til ned lasting på hjemmesiden til spillet. Den nyeste versionen(9.60) er det omtrent ferdige spillet, det som mangler er mye finpuss, og mye bug knusing.

Gameplayet er veldig basert på fightinga, men er som regel ikke nødvendig. Man styrer hæren sitt sundt i Calradia(stedet alt foregår), og kan gå inn i allskens byer, slott, og såklart en slagmark. Det er vanskelig å forklare hvordan alt ser ut, så du får nesten prøve selv(det er gratis helt opp til et visst level, etter det må du kjøpe key).

Spillet har også en rekke fete mods, men jeg har ennå ikke prøvd meg på dem. Vedder på at det ligger mange hundre ekstra spilletimer og venter på meg, i form av mods. Jeg får starte med dem når jeg blir lei(if ever).

Om en stund kommer det fulle spillet ut. Fy faen, jeg gleder meg!

Jeg søkte etter lignende tråder, men fant bare en liten craptråd, uten noen skikkelig førstepost. Dette spillet fortjener bedre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mount_blade
http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,39194.0.html (link til nedlasting av den nyeste versionen)
http://www.taleworlds.com/ (nettsiden til spillet)

Denne tråden er ment som en generel diskusjonstråd rundt Mount & Blade, og å kanskje rekruttere noen nye spillere.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Mount and blade eier. Jeg husker første gangen da jeg exploitet spillets tekstfil som inneholdt alle dialogene, og endret de slik at alle folkene bare sa skitne ting

Jeg liker iallefall veldig godt den "realismen" det er i kamp-systemet, og jeg liker party-moduset der du tar med deg masse folk. At det er et handelsaspekt, dog grunnt, liker jeg og. Brukte ganske mange timer på å kjøpe billige pelser i en by, for så å kjøre til by X for å selge dem for høyere pris, etc. Var og action når folk skulle raide karavanen min!
  • 0
Siterer LuXe:
Mount and blade eier. Jeg husker første gangen da jeg exploitet spillets tekstfil som inneholdt alle dialogene, og endret de slik at alle folkene bare sa skitne ting

Jeg liker iallefall veldig godt den "realismen" det er i kamp-systemet, og jeg liker party-moduset der du tar med deg masse folk. At det er et handelsaspekt, dog grunnt, liker jeg og. Brukte ganske mange timer på å kjøpe billige pelser i en by, for så å kjøre til by X for å selge dem for høyere pris, etc. Var og action når folk skulle raide karavanen min!


Spiller du det ennå? Jeg har ikke spilt de tidligere versionene av spillet, men det virker som om spillet har blitt sinsykt dypere, og de fleste tinga i spillet har blitt forbedret.

Nesten litt synd at det ikke er mulighet for multiplayer. Dette hadde vært et ekstremt fett LAN spill.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Sykt fett spill..
Men spiller det bare når jeg kjeder meg nå, da rir jeg inn i kamp med meg selv og 10 peasants mot hva en jeg klarer og finne.
Kommer som regel ut vinnende (kan ha med at jeg spiller på easyiest
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Dette spillet er diggbart. Begynte å spille det når versjonen var 0.302 (elns). Desverre gikk systemkravene for høyt opp, men nå skal det kjøpes ny PC! =P
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Siterer M:
Desverre gikk systemkravene for høyt opp, men nå skal det kjøpes ny PC! =P

Det er da egentlig bare å endre på settings. Jeg fikk det nyeste til å fungere på en shitty laptop med å endre rendring mode fra DirectX 9 til DirectX 7.

Litt kult å tenke på forresten, at Mount and Blade er laget av to mennesker, altså da en mann og hans kone. Konen tar seg av artwork
  • 0
Ja det er sykt at 2 personer har lagd spillet! Mount & blade er den typen spill som er drømme spillet mitt der du er en person som slåss i en stor "Total war" arme. men vist du skal spille i en stor arme i mount and blade må d laste ned Battle size mod til den da kan du spille opp til 1000 folk på skjermen (du trenger syk PC )
  • 0
Synes det erpå tide å gjennoplive denne tråden, nå som Mount & Blade har kommet ut i fullversjon er det forhåpentligvis noen flere som har lagt merke til dette fantastiske spillet. Eller?
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Noen som vet om hvor jeg får tak i leketøyet?. Har bestilt det ifra Play.com, men ser ikke ut til at det kommer på tross av mail, trusselmail og lignende kontakt.

Er det meg eller er spillbransjen utdatert?

  • 0
Haha! Jeg har skaffet meg spillet! Fant det på Gamestop, den siste de hadde. Jeg leste på det offisielle forumet at de klarer å produsere nok eksemplarer til å mette etterspørselen. De som ikke har fått det ennå må altså bare vente til de får produsert nok.

De som må vente kan trøste seg med at jeg har et eksemplar.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Det er da ikke så vanskelig å kjøpe en kode over nettet? Har hatt det en stund nå, og er en fryktet hærfører blandt Vaegirs! Og lord Meltor liker meg heller ikke...
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Siterer Kniggeth:
Det er da ikke så vanskelig å kjøpe en kode over nettet? Har hatt det en stund nå, og er en fryktet hærfører blandt Vaegirs! Og lord Meltor liker meg heller ikke...


Retail.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Ja, men om folk ikke får tak i spillet er det ikke så vanskelig å trykke på buy knappen heller etter å ha lastet det ned.....
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Siterer Kniggeth:
Ja, men om folk ikke får tak i spillet er det ikke så vanskelig å trykke på buy knappen heller etter å ha lastet det ned.....


Jeg syntes det er noe HELT spesielt å ha spillet mellom hendene, ikke bare som en fil på PCen. Det er mye av grunnen til at jeg aldri kommer til å kjøpe spill på Steam. Meh, noen er kanskje ikke så nøye på det.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer peterernoob:
Haha! Jeg har skaffet meg spillet! Fant det på Gamestop, den siste de hadde. Jeg leste på det offisielle forumet at de klarer å produsere nok eksemplarer til å mette etterspørselen. De som ikke har fått det ennå må altså bare vente til de får produsert nok.

De som må vente kan trøste seg med at jeg har et eksemplar.


Jeg regner med at du tar deg turen over fjellene, til vestlandet, for så å gi det til meg personlig på døra....eller hva....
  • 0
Diggbart spill! Fått litt myer folk så sliter med å betale troppene mine da :/ Fått egen borg til og med har nå over 150 folk i den + fanger ;)
Vasa, du blir hva du spiser. Tynn å sprø :P
  • 0
Siterer Nero The Elder:
Jeg regner med at du tar deg turen over fjellene, til vestlandet, for så å gi det til meg personlig på døra....eller hva....


meh
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Noen som har noen råd om hva rase jeg burde være?...

  • 0
Det er ikke raser i spillet. men fraksjoner =P Jeg liker Swadians, og bruker mye hester i min hær. Om du vil ha fotfolk er Nords og Rodhoks din type folk.
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Hvor mange soldater går det ann å ha totalt?
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Ja er det noen grense på det egentlig? Tror ikke det er det, men er jo en grense på hvor mange du kan ha på skjermen samtidig
Vasa, du blir hva du spiser. Tynn å sprø :P
  • 0
Du kan ha så mange som tiden tillater. Selv har jeg maksgrense på 76 med meg og 200 på skjermen.
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Valget ifra min side står mellom Vaegirs og Khergits. Digger Vaegirs pga. Mixturen av fotsoldater og våpen som øks. Liker som sagt også Khergits på grunn av relasjoner til Mongolia og "pil-og-bue-oppå-en-hest"-opplegget.

Siterer Kniggeth:
Du kan ha så mange som tiden tillater. Selv har jeg maksgrense på 76 med meg og 200 på skjermen.


Hm?
  • 0
Hehe, skaffet meg spillet.. Og jeg digger det.

Bare synd det er så rotete verden og oppdrag
Musikk > Film > Spill
  • 0
Siterer Nero The Elder:
Hm?


Mente at du kan ha så mange du vil, men du må jo ta deg til å øke leadership og renown for å få så mange som du vil. Kan ha en hær med meg på 90, og når jeg slåss mot motstandere med 110 folk blir vi 200 av gangen(bruker battlesizer for å få opp størrelsen på slagene).
Never rub another mans rhubarb
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!