Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hva spiller du nå?


Prøver meg smått på Dragon's Dogma: Dark Arisen. Ser ut til at det er mye å like ved det. Men samtidig har jeg allerede oppdaget omtrent like mye jeg ikke liker...
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Spiller gjennom Arkham spillene igjen. Asylum var fremdeles like solid, og City er heller ikke feil tredje gang. Knight har jeg dog ikke spilt før og vært skeptisk til siden release, hovedsaklig pga Batmobilen. Og etter å ha spilt selv, liker jeg den virkelig ikke. Når en endelig blir vandt til kontrollen, har alt av gameplay relatert til bilen blitt fryktelig repetitivt. Den oppleves som filler, og en unnskyldning til å ha en større by, så akkurat det har jeg ikke sans for. Det som foregår til fots er dog ganske ålreit så langt.
Arkham Origins ble jeg aldri ferdig med på 360, og det er ikke tilgjengelig på XO, så da står jeg over. Det var aldri spesielt bra uansett.

Siterer dark samus nemesis:
Prøver meg smått på Dragon's Dogma: Dark Arisen


Et av mine favorittspill fra forrige generasjon.
Første gjennomspilling kan være litt seig og kjedelig til tider, men fra andre gjennomspilling og utover, ble det stadig bedre.
Tror jeg gikk til NG+9 i Xbox 360 versjonen, samt 10-15 gjennomganger av Bitterblack Isle. Har det også på pc og XO, men har ikke spilt like mye der.
  • 0
Spiller Canis Canem Edit(Bully). Et utrolig kult og vellaget spill. Moro å spille, selv om det selvfølgelig har dratt på åra.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer TK Art:
Et av mine favorittspill fra forrige generasjon.
Første gjennomspilling kan være litt seig og kjedelig til tider, men fra andre gjennomspilling og utover, ble det stadig bedre.


Er det noen enkel måte å se hvilke quests som er mest passende for min level? Og hvordan vet jeg hvilket quest som er knyttet til selve historien? Har egentlig bare plukket opp alle questene fra alle tavlene jeg har kommet over så langt, og nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Spiller mye Dead by Daylight og Fortnite for tiden.. Selvom jeg har Deus Ex: Mankind Divided, Evil Within 2, Prey og Thimbleweed Park liggende å støve.

Har også rundet Wolfenstein II: The new colossus 2 ganger, en gang på det vanskligste alene, og en gang på det letteste med dama.
The D' is silent.
Overwatch
  • 0
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Rainbow Mushroom
  • 0
AC: Syndicate.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Som vanlig går det en del i Overwatch, men jeg har begynt på Celeste, som jeg liker ekstremt godt sålangt, selv om jeg har død veldig mye.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Witcher 3, prøver og få fullført dette nå. Er tungt og spille i gjennom når en ikke har mye tid hver dag.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Witcher 3, prøver og få fullført dette nå.


På tide du. Trodde jeg var sent ute med det spillet, men er stadig noen som ikke har spilt det.

Siterer Taktikkeren:
Er tungt og spille i gjennom når en ikke har mye tid hver dag.


Tungt å legge fra seg, først og fremst.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Spilte først til Novigrad, så et langt opphold. Deretter kom jeg meg til Skellige, så et langt opphold, nå nærmer jeg meg slutten. Har spilt på Death March så brukte mange timer på å komme meg forbi startstedet...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Spilte først til Novigrad, så et langt opphold. Deretter kom jeg meg til Skellige, så et langt opphold, nå nærmer jeg meg slutten. Har spilt på Death March så brukte mange timer på å komme meg forbi startstedet...


Jeg slet med å komme meg i gang før jeg kom meg til Novigrad. Var først da jeg virkelig begynte å like det, og så spilte jeg det stort sett hver dag til jeg ble ferdig.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Enig i at det løsner rundt novigrad. Men fryktelig tungt å komme i gang igjen hvis man får et ukes ufrivillig opphold.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Men fryktelig tungt å komme i gang igjen hvis man får et ukes ufrivillig opphold.


Sliter veldig med det samme selv. Har kommet veldig langt i Velen (tror jeg) men etter en laaang pause er det faktisk ikke morro å starte opp igjen. Må gi det en sjanse til en gang, men ikke i dag, og sikkert ikke i morgen heller...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg er dypt skuffet over dere begge.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Jeg er dypt skuffet over dere begge.


Bare så det er sagt, jeg er snart ferdig. 20 timer tipper jeg...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Jeg er dypt skuffet over dere begge.


Jeg er også skuffet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Testet Sea og Thieves i går, og det er en av de større skuffelsene så langt denne generasjonen. Utelukkende fordi det har overraskende lite innhold.
Verden er stor, men med bare et lite knippe ting å gjøre, tar det ikke mange timene før man går lei.
Spilte med madammen 4-5 timer og alene 2-3 i går, og jeg er forsynt med spillet allerede, fordi det ble repetitivt.

SoT hadde masser av potensiale, og det har det fortsatt, men da må de legge til mer ting å gjøre, for å skape litt variasjon og gi deg en grunn til å spille.
Det er vel og bra å lage sin egen moro, men det funker heller ikke så lenge med det begrensede innholdet i spillet.

Liker veldig godt designet og surre rundt med skipet, men det er knapt noen grunn til å gjøre sistnevnte, for det er ikke noe spenning i utforskning eller å møte andre spillere. Det er det samme om og om og om igjen.

Føles som de holder igjen masser av spillet, for å kunne fylle på litt og litt de neste årene, i et håp om å holde på spillere. For hvis dette er alt de har å by på, er det bare nok en skuffelse fra Rare, og jeg tror ikke det vil leve lenge. Med mindre folk liker ekstremt repetitive oppgaver og lite variasjon da.
  • 0
Siterer TK Art:
Med mindre folk liker ekstremt repetitive oppgaver og lite variasjon da.


Alle spill er av natur repetitive. Spørsmålet er bare om du liker gameplayet eller ikke. Det er svært få spill som starter som et puzzle spill, som senere blir et bilspill og så til slutt blir et skytespill. Man spiller ikke Forza fordi "det er variert", men heller fordi man liker gameplayet og liker å kjøre de samme banene på nytt og på nytt for å bli bedre. Mange rollespill er bare en evig dungeon grind for bedre loot og XP, noe som heller ikke er variert, men liker man denne måten å spille spill på så vil det falle i smak. PUBG er også "det samme" hver gang.

Personlig syns jeg Sea of Thieves er helt fantastisk så langt. Jeg elsker gameplay loopen, og de artige tingene man opplever. Det er fantastisk å ikke ha x-ray syn, quest markører, tutorials og en rævva story. Her lager man sin egen story! Hvis man liker å seile rundt og finne skatter sammen med venner eller tilfeldige, så er spillet helt genialt. Liker man ikke dette? Vel, da blir det som å spille Minecraft uten å ha et eneste kreativt bein i kroppen og et stort hat mot blokker.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Jeg spiller FF I&II Dawn of Souls til GBA. Nylig startet på nytt med FF II og må si det er like digg som første gangen jeg spilte det.
  • 0
Spiller Sea of Thieves, og det er helt fantastisk! For et spill.
The D' is silent.
  • 0
Har begynt på Persona 4 Golden igjen (fra scratch, ikke fra en gammel save), etter at jeg la det fra meg for et års tid siden. Overgangen fra Persona 5 til Persona 4 Golden var ikke så ille som jeg trodde den skulle bli, selv om jeg savner en del av quality of life-tingene som Persona 5 kom med.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Har begynt på Persona 4 Golden igjen (fra scratch, ikke fra en gammel save), etter at jeg la det fra meg for et års tid siden. Overgangen fra Persona 5 til Persona 4 Golden var ikke så ille som jeg trodde den skulle bli, selv om jeg savner en del av quality of life-tingene som Persona 5 kom med.


Har enda ikke spilt Persona 4, selv om jeg har det til både PS2 og Vita.

Lagt til 2018-03-30 23:10:
Siterer Grallen:
Har begynt på Persona 4 Golden igjen (fra scratch, ikke fra en gammel save), etter at jeg la det fra meg for et års tid siden. Overgangen fra Persona 5 til Persona 4 Golden var ikke så ille som jeg trodde den skulle bli, selv om jeg savner en del av quality of life-tingene som Persona 5 kom med.


Har enda ikke spilt Persona 4, selv om jeg har det til både PS2 og Vita.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Spiller Ratchet & Clank på PS4 og det er AWESOME!

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!