Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

BF: Bad Company - Første inntrykk


Denne tråden er ment for å diskutere demoen til BF: BC og hva som forhåpentligvis er fobedret til det faktiske spillet og hva som er bra som det er.

Jeg startet spent opp demoen etter altfor lang tid med nedlasting og kjente den gamle spenningen som kommer med hvert nye BF-spill jeg skaffer meg: Er dette ett mesterstykke, som de gamle?
Svaret ble et litt daft ja. For all del, Bad Company demoen hadde sine oppturer, som gode hitboxer, bra vehicle-sections og herlige våpenmuligheter. Det kjørte samme stil som BF2142, der man må oppgradere for å få ekstra utstyr på samme måte som nye våpen. FPS-følelsen var klart der.

Men det sliter på andre steder, ofte pga. av sine tidligere titler. Det DICE ikke har med her som virker som seriøse mangler er ett kommunikasjonssystem. BF har alltid et visst antall enkle kommandoer slik at spillet går lettere og samarbeidet er tilstede. Selv om man automatisk sier ifra nå man sikter på en fiende at det er en fiende der så kan man for eksempel ikke velge å skrike etter medic eller transport. Det er ikke alltid at man sier ifra at det kommer en tanks, selv om man ser den dead-on i siktet.
En annen ting som hemmer lagarbeid er at man automatisk blir valgt inn i ett squad. Man får ikke muligheten selv til å velge, og det er ingen leder som kan gi ordre man får ekstra poeng for å følge.

De har valgt å gå tilbake til at anti-tanks enhetene har hagle, noe som er idiotisk, siden anti-tanks ikke er ment for å springe rundt i trange gater, men å sprenge tankser og andre kjøretøy langt ifra. Du mister den fordelen når du umiddelbart blir dødsdømt om man treffer infrantri langt ifra.

Kontrollene er også utrolig "kronglete", altså tunge og vanskelige. Jeg har ikke sjekket veldig, men har hørt det ikke går an å skreddersy kontrollene til eget behov, noe som her er veldig drawback. Å holde inne analog-knappen for å løpe er rett og slett idioti. Våpen byttingen er også veldig rotete og vanskelig å sette seg inn i, spesielt for meg som ofte spiller flere FPS samtidig.

Men det aller verste er lett at det IKKE ER MULIG Å GÅ PRONE (dvs. å legge seg flatt ned på magen). Dette hemmer f. eks. sniperene som skal holde seg minst mulig synlige i en kamp, da en person på huk er mye lettere å få øye på, og det gir dem ingen muligheter å gjemme seg i gress, med ghillie-draktene sine. Dette kan også hemme andre enheter, som Support, som er en langdistanse enhet. Disse blir hemmet ved at man får en ekstra accuray-bonus får å ligge, dvs. man sikter stødigere, og det er et veldig stort pluss når målet ditt er meget lite.

Må også kritisere litt oppsettet på enhetene, altså ekstra utstyret du får med dem. Både med-kittet og kjøretøysreparasjon-gagdeten er gitt til Support. Begge disse er mest trengt midt i de heftigste kampene, men Support bærer som sagt ett langdistansevåpen, som er lite egnet som Close Quarter Combat. Disse brude heller blitt gitt til enheter med CQC-våpen og jeg har alltid likt at anti-tanks enhetene bærte på reparasjonsutstyret. Det finnes heller ingen enheter som kan gi ammunisjon. Dette kan bli ett stort problem når du har vane for å overleve eller generelt bruke mye skudd på en fiende. Ditt eneste valg er å finne ett nytt våpen, som kan være frustrerende og ødeleggende for taktikken til tider. Må også påpeke at ikke alle enhetene her granater. Ikke at det er spesielt farlig, siden eksoplosjonene i BF: BC tar så avsindig lite liv.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Men selv etter all denne kritikken så kan jeg si at jeg ganske sikkert skal kjøpe spillet. For det har det viktigste av alt: Fun-factor. Jeg nyter å spille det. Det finnes ikke mange FPS som klarer å balansere enheter og kjøretøyseksjonene som Battlefield-serien gjør. Siktingen var litt uvant, men absolutt ikke dårlig. Det var ett friskt pust etter de mange, å så mange timene med Call of Duty. Men etter det jeg har erfart i demoen så vil ikke Bad Company ta over for CoD4 totalt. Onlinen virker mye mer "morro" en konkurranse. Så jeg vil fortsette å spille CoD, pga. konkurranseinstiktet, men BC vil bli spilt tiit og ofte med en lettere stemning.
Og vi må absolutt ikke glemme en meget spennende single-player modus, den første i Battlefield-historien, som jeg ser utrolig mye frem til.

Så, det var mine førsteinntrykk, i hele sin lengde. Hva mener DU?

(Må si jeg er skremt over meg selv. Jeg visste jeg var lidenskapelig overfor BF-serien, men ikke nok til å faktisk gå over innleggsgrensen på 4000 tegn!)
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Det har sine feil, men det er så underholdene at det ikke betyr så mye for meg personlig! Det er alikevel en ting som irriterer mer en de andre feilene, helikoptre! De er ikke godt for noe, vanskelige å styre, og secondary-våpenet tar mer liv en rakettene. Ikke noe sikte og ingen lock on (Tror jeg!), og et maskingevær kan ta et ned fra himmelen relativt lett! Etter min mening burde et helikopter være litt mer dominerende slik at infantreri må gjemme seg når et kommer og må bruke taktikk for å få det ned!

Men en erkesniper som meg burde heller være glad for dette, men det virker som om det mangler et element i spillet som har vert i alle de andre, en trussel fra luften!
Mhmfphmpfhmmhp!!!!
  • 0
I den helikopter utalelsen er jeg ikke helt enig. Poenget med ett helikopter er at de er vanskelige å styre mens du samtidig dreper noen. Om du klarer å mestre det så skal det ikke være like vanskelig. Men du har rett i at det er for lite skummelt. Ett krigshelikopter i BF2142 var nesten synonymt med døden, om du satt i et kjøretøy. De hadde ikke lock-on, men en viss varmesensoer i rakettene som hjalp veldig på treffsikkerheten. Nå har jeg ikke testet om det blir tatt ned av ett maskingevær, men det virker usannsynelig, og hvis det er sant så er det.. teit.
Men jeg synes det burde vært lettere å holde helikopteret stabilt kanskje, slik at flere av rakettene treffer.

Jeg kom også på to andre ting jeg vil klage på, pga. posten din.
Jeg at anti-tanks enhetene kanskje burde ha hatt lock-on på tankser og biler. Det at man må treffe dem i fart gjør rocket-launcheren din en hel del mindre skrekkingytende. Og at man må bruke fire fucking's raketter for å ta en tanks er rett og slett idiotisk. Man er død innen da.
Den andre tingen er at man ikke har noen fallskjerm, så vidt jeg vet. Det gir deg ingen fluktvei om helikopteret du sitter i har lite liv eller om føreren er en komplett retard.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
hmm tar bare en kopi av min tidliger post i en annen tråd siden min mening er uendret men, med noen tillegg dog, dette kommer til og bli en negativ post


Offline:
- det første som slo meg var den usannsynelige rekylen til AR riflen når du ikke bruker zoom siktet. serriøst den spretter jo til himmels.
- selve løpehastigheten til figurene er lattelig sakte. ja det er en sprint modus men den er like rask som normal hastighet i cod4 noe som gav meg en følelse av att gameplayet er tregt.

Online:
- balansen mellom våpnene er ikke den beste. noen våpen som hagle,Rlauncher, sniper dreper på ett treff mens våpen som AR, LMG og håndvåpen trenger mange treff, ofte litt for mange.
eksempel på det for meg er når jeg dreper en finde fortere med sniperens håndvåpen enn med supporterens LMG
- lagg. vil vel si att det er det aller største problemt i dette spillet siden du ikke kan se hvor mye ping du har.


hellikopteret ble jeg svært skuffet over. det er rett og slett ikke n00b vennelig i det hele tatt, det er ett mareritt og manøvrere og i den lille stunden jeg fløy det før jeg ble skutt ned, kan jeg ikke huske att det var ett siktekors der

vill også nevne att det er en ting jeg savner og det er att den reparerings dingsen ikke kan reparere tunge våpen som står på stativ enten på bakken eller på hustak(jeg prøvde det på 2 forskjellige og de ble ikke reparert)

men tingen er det att til tross for så mye negativt forsvinner ikke underholdnings verdien i det spillet for meg så jeg håper att noe av dette blir fikset enten før utgivelse eller ved patcher.
Alt som har en begynnelse, skal ha en slutt!
  • 0
Enig i det meste dere sier.
Men jeg håper virkelig de rekker å fikse alle bugsa i ødeleggelses-systemet deres. F.eks. av og til må du treffe på akkurat det rette punktete for å kunne knuse en vegg, om du skyter rett over en dør. så vil det bare bli et svart merke der, men om du skyter litt til siden vil det knuse, irriterende! + mange flere som jeg ikke gidder å skrive

DICE har også skryt av at du kan angripe på den måte du selv vil, run&gun, stealth osv. (snakker om singleplayer) Men med en gang de på laget ser noen angriper de jo!

Håper nesten de utsetter spillet, er så mange ting de kunne gjort bedre! Men skal vel ha det uansett!
  • 0
Maskinggeværene til Support er det meningen at du skal zoome inn med, ellers sprayer de som bare faen. Hvis du gjorde det så skjønner jeg lite..
Og når det gjelder lagg så er jeg enig.. Jeg er mye Sniper i BF, og her merket jeg at jeg måtte skyte foran ofrene mine om jeg skulle treffe. Det er veldig vanskelig til tider, når jeg må beregne hvor fort de springer og hvor mye lagg det er og om de kommer til å stoppe eller minske farten. Irriterende.

Når det gjelder helikopteret så slet jeg selv, første gangen. Men det går i at venstre analog styrer høyde og høyre analog styrer om du skal svinge og når du skal kjøre frem og tilbake, iallefall på Ps3. Som jeg har nevnt, vanskelige kontroller.
Og siktekorset kommer om du trykker inn R3, altså høyre analog. Det gjelder tankser også.
Men BF har aldri vært spesielt n00b-vennlig når det gjelder fly og helikopter, unntatt kanskje 2142. I BF2 derimot var det ett sant helvete å fly heli.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Hører at dere klager på kontrollene, men sånn følte jeg det også etter at jeg nettopp hadde spilt med CoD sine presise kontroller. ( i Betaen). De har faktisk gjort kontrollene mer presise. Før var det sånn: "aaaahhhh, snu deg!" Men nå synes jeg de er bra. De har gjort et dårlig forsøk på å gjøre tanksen tyngre, at du skal føle at du kjører en tanks. Det tar hundre år å svinge med den om du kjører...
Helikopterene synes jeg er skremmende nok. Folk begynner å bli ganske gode, og særlig de som sitter på å skyter ned med granater eller hva det er. Morsomt å løpe å bare høre og se eksplosjonene sprenge rundt deg.
Lærte meg ganske fort kontrollene på fly osv. på pc, men på boxen er det vanskeligere. Har prøvd et par ganger og får det til nesten, men så glemmer jeg kontrollene å flyr rett i bakken Men synes demoen var veldig kul, og live synes jeg det faktisk er drit fett. Jeg er en av de som liker å leve meg inn i det og tenke realisme, og det intrykket klarer de å gi meg veldig bra. Lyden av den tunge rustningen mens du løper over stille sandyner. Plutselig sprenger det i det fjernet, og man ser eksplosjonen.
Jeg liker også å løpe langs husvegger og være skikkelig U.S army Så plutselig sprenger veggen vekk foran meg, og en eller annen skriker MEDIC! Det er fett!
Noe jeg synes ødelegger litt er de samme stemmene om og om igjen. Hvertfall den utenlandske stemmen som sier det samme hele tiden. Men ellers, et supert spill, og jeg skal definitivt kjøpe det!
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Spilte gjennom demoen i går, og jeg syntes det var utrolig fett.

Veldig kult med den helbrende sprøyten og enven til å knuse det meste. Jeg prøvde å sprenge noen vegger og hus, og det funket akkurat som det ble lovet. Gameplayet kunne jo vært bedre, og jeg syntes styringen ble litt upresis til tider. Våpnene var kule, med det store maskingæveret og kniv.

Ja, alt i alt likte jeg det veldig godt, selv om det ikke er et sikkert kjøp fra min side
  • 0
Dette blir definitivt et konge spill, men det er de små balansefeilene som er irriterende!

@Love-PlayStation: Det med homing på rocket launcherene finnes, men det kreves sammarbeid med en "c4-mann" (husker ikke hva de heter sånn i farten ) som må "male" målet med en dartgun som bazookaen fanger opp og skifter kurs for å treffe målet! Etter min mening bedrer dette sammarbeidsaspektet i spillet!
Mhmfphmpfhmmhp!!!!
  • 0
Enig der stigus pigus. Det som også er fett er jo invite greia som finnes nå. At du er i en squad med de du kjenner. Da kan man sammarbeide mye bedre, med kommunikasjon og greier. Også kan man spawne rett ved de, slik at man ikke må lete etter de du spiller med. Synes DICE har gjort det bra der. Så dvs at vi i GR burde lage masse squads og spille sammen
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Herregud, demoen sugde.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Det mest irriterrende, var at de fleste bygningne var knuselige, mens det var to stk. jeg fant som ikke var det. Også rart at en kniv knuser et gjerde på et "hakk" mens man kan tømme et maskingevær uten at gjerdet rikker på seg.
Heihei
  • 0
Siterer Predator:
Herregud, demoen sugde.


Dagens beste innlegg!

Som jeg sa på noen av de andre Bad Company trådene så vil dette bli et genialt spill etter at de fikser noen feil og får seg litt mer stabile servere! Jeg følte at jeg var på en krigssone og Det meste fra BF2 er forbedret.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
Prøvde demoen tidligere i dag.

Jeg ble verken skuffet eller positivt overrasket. På enspiller var spillet helt greit, jeg har egentlig ikke noe spesielt å utsette på det. Grafikken var god, og lyden var god. AI'en var derimot litt dårlig, og kontrollen var ganske bedriten, og soldaten man styrte beveget seg uutholdelig tregt.

Spilte bare multiplayer i 10 minutter, så der kan jeg ikke uttale meg noe særlig, men jeg har hørt at det skal være ganske mye lagg, og en god del bugs.

Vipper mellom 7/10 og 8/10 for min del.
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
jeg elsket det ikke, men jeg hatet det ikke heller. singelpalyer gir jeg
6 / 10
multiplayer gir jeg
7 /10.

det er et helt ok spill. men det var et par ting som jeg ikke ikke ble så begeistrer for. som,
lang spawn tid,
for stor bane. (måtte jo gå så mye for og finne action)
folka tåler veldig mye (i forhold til cod4 i alle fall)
det er veldig slow pace.
dårlig lyd kvalitet.
kontrollen.
lite våpenutvalg. (kan hende fordi det er en demo!?)
ikke alle typer soldater har granater.
granater gjør ALT for lite skade.

men jeg likte grafikken. (er ikke det beste jeg har sett, men who cares)
effektene.
fin lyd på gunerne.
mye er ødleggbart.
helt perfekt conection på multiplayer til en forandring (cod4, am looking at you!)

alt i alt 6,5 / 10.
  • 0
Helikopteret er jo ganske bra når det er to stykker i det, da. jeg elsker å være andremann med den fine skyteren som man da får bruke.

Et problem er jo egentlig at lagkameratene dine av og til er litt for egoistiske.

Her springer jeg og skal stoppe en bombe så blir jeg skutt ned av en på laget, som da sprang og skulle disfuse bomben, som sprengte før han ble ferdig. Dæggen.

Også de tullingene som hele tiden dreper deg for å få styre den mortar-kanonen.
  • 0
klarer ikke å se alt det negative som dere gjør Like spillet utrolig godt! Hadde nettopp noen runder helt lagg frie, godt sammarbeid i laget. Med andre ord: Drit fett!
Joda, jeg klar over tingene dere sier, men det er så mye annet som er bra at jeg ikke gidder tenke over det. Ja, det ser teit ut at et gjerde bare sprenger plutselig. Det er ikke fysikk i det hele tatt. Gta klarer å ha planker som skilles separat (benker, gjerder) hvorfor kan ikke Bad Company det? Men bortifra sånne ting er det sykt fett. Nå lagger det ikke og jeg har fått statsen tilbake, joho!
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Siterer tarkan:
klarer ikke å se alt det negative som dere gjør Like spillet utrolig godt! Hadde nettopp noen runder helt lagg frie, godt sammarbeid i laget. Med andre ord: Drit fett!


Enig, samme med meg, godt lagarbeid og kordinerte angrep var friggin' gøy!
Mhmfphmpfhmmhp!!!!
  • 0
Siterer tarkan:
klarer ikke å se alt det negative som dere gjør Like spillet utrolig godt! Hadde nettopp noen runder helt lagg frie, godt sammarbeid i laget. Med andre ord: Drit fett!


Samme her. Håper ikke dette kommer til å bli sånn som med GTA: Siden det får så bra kritikk, nevner alle bare det negative.
  • 0
Siterer ShananaFarCry:
Citerer tarkan:
klarer ikke å se alt det negative som dere gjør Like spillet utrolig godt! Hadde nettopp noen runder helt lagg frie, godt sammarbeid i laget. Med andre ord: Drit fett!


Samme her. Håper ikke dette kommer til å bli sånn som med GTA: Siden det får så bra kritikk, nevner alle bare det negative.


Men det som er så rart er at uansett hvor jeg går, mest youtube, så er folk bare positive til spillet. Har ikke hørt noe negativt. Jeg kjøper dette garantert. Gleder meg til de andre banene også

EDIT: Vi skal ikke bare gjøre om en av disse trådene til Ultimate, så slipper vi 3 tråder om "samme" tema?
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Siterer tarkan:
EDIT: Vi skal ikke bare gjøre om en av disse trådene til Ultimate, så slipper vi 3 tråder om "samme" tema?


Smart tenkt, Sherlock!

Mooooods!
  • 0
Siterer Gjetaren:
Også de tullingene som hele tiden dreper deg for å få styre den mortar-kanonen.



ja, wtf. jeg har ikke fått brukt den enda. enten så sitter det en fyr i den, eller hvis jeg får den, så rekker jeg ikke og skyte av en salve engang før en fyr på MITT LAG skyter meg!

det skulle ikke gått an og drepe sine egene på spillet når de er i et kjøretøy eller i et slags krigs apperat. .
  • 0
Når det gjelder knusende bygninger så er jeg faktisk skuffet. Alle bygninger kan så å si ødelegges, men ingen kan jevnes med jorden. Dette irriterer meg.
jeg mener det burde vært ett pr utvalgte, uviktige bygninger som kunne totalt meies ned. Ellers virker det velidg urealistisk.

Veldig mange bra innlegg må jeg si, unntatt Predator sin glansperle
Men jeg er veldig uenig i mye av det Rampage Jackson sier. Lang spawn tid er f. eks. nødvendig for å stoppe clusterfuck og store baner er varemerket til BF. Men jeg synes Oasis er ganske kjedelig, siden det er så liten sjangs for gode dogfights. Men husk, det kommer mange flere baner, og her har du en søkemotor som du kan velge hvilken bane du helst vil ha, noe jeg savner veldig mye i CoD. Det med at det er slowpace er pga. av banen Oasis. Det kommer nok baner som er tette og mer intense.
Det at de tåler mye i forhold til CoD4 er designvalg. DICE valgte det slik og de mente det var best. Å sammenligne en sånn ting mellom spill er litt teit, siden det er en av tingene som er meningen skal være forskjellige.
Det lille våpenutvalget er meningen. Når du kjemper deg opp i gradene før du unlocke nye våpen på veien. Det er standard BF.

Men jeg var enig i noe, om du leste førsteposten min.

EDIT:
Siterer stigus_pigus:
@Love-PlayStation: Det med homing på rocket launcherene finnes, men det kreves sammarbeid med en "c4-mann" (husker ikke hva de heter sånn i farten ) som må "male" målet med en dartgun som bazookaen fanger opp og skifter kurs for å treffe målet! Etter min mening bedrer dette sammarbeidsaspektet i spillet!

Men dette er enormt vanskelig pga. de veldig limiterte komunikasjonsmåtene.
Men det er nesten uansett ubrukelig, siden man trenger fire føkkings raketter for å sprenge en tanks. Men mener du Specialist?
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Spilt demoen mye idag, både singelplayer og online, og må si meg veldig fornøyd! Mange fete våpen, Fete maps (de to jeg har prøvd.. -.-), ødeleggbare omgivelser og kjøretøyene. Noe jeg fort la merke til var lydeeffektene. Utrolig så ekte, kult og rett og slett farlige alle lydene fra eksplosjonene, skudd og skrika fra døende soldater høres ut!
Type here.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!