Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Metal Gear Solid 4 ~ Offisiell tråd ~


Jeg veit iallefall at jeg skal BRUKE god tid på dette spillet.. kommer ikke til og rushe meg,vil ikke gå glipp av en eneste detalje
PSN= Bananz = Stem på meg!! vil ha 4 stjerner :O
  • 0
Hei

Har hatt spillet noen dager nå, setter jaggu mgs3 på plass (Kan ikke finne noe annet snike-spill å sammenligne med.)

Mye fett i MGS4, men hadde det vært opp til meg så skulle de hatt det samme helse-systemet (behandle sår osv.)

Mange ganger der jeg får beskjed om å kjappe meg til målet, men de ignorerer jeg, jeg går rundt omkring, utforsker, finner nye våpen og items, knerter fiender for og få dreblin points, og har det rett og slett kjempe morro!

Lurte bare på om jeg kunne slenge inn ett kjapt spørsmål her, med tanke på at det som regel postes i spoiler-tråder av folk med mer erfaring i spillet.

Jeg plukker opp mange playboy magasin i spillet, og de fungerer veldig bra til å fjerne stress for "gamle" snake. Problemet er at han legger det i fra seg etter bruk, og jeg finner ikke ut om/hvordan det er mulig å plukke det opp igjen. Så hvis noen tilfeldigvis har fasit?
  • 0
  • Cias
  • Cias
Siterer guttevalp:
roblemet er at han legger det i fra seg etter bruk, og jeg finner ikke ut om/hvordan det er mulig å plukke det opp igjen.


Jeg TROR det er umulig å plukke de opp.

Uansett, noen som har trykket L1 når snake "mister" røyken på gulvet ved første møte med Naomi Hunter? Det er rett før du møter Laughing Octopus
United we stand, divided we fall
  • 0
Siterer Cias:
Citerer guttevalp:roblemet er at han legger det i fra seg etter bruk, og jeg finner ikke ut om/hvordan det er mulig å plukke det opp igjen.

Jeg TROR det er umulig å plukke de opp.

Uansett, noen som har trykket L1 når snake "mister" røyken på gulvet ved første møte med Naomi Hunter? Det er rett før du møter Laughing Octopus


La merke til det i dag ja!
  • 0
Hm... skal de ikke bare være å krype over de playboy bladene da? Slik som du gjør med claymore.

Hater det stress greiene, slet jævlig med å fylle opp ett par ganger, men skjønte ikke en gang at det egentlig gjorde noe. Bare det at de maste så fælt Merka to ting det har effekt på personlig. Det er at man healer kjappere om man er mindre stressa, og aimen (hvertfall til sniperen) blir ganske ille om man er stressa. Merka ikke så mye til det med andre våpen egentlig.

Men fikk egentlig bare halvveis med meg det som ble sagt om Ocelot. Hvorfor ville han frivillig la Liquid ta over kroppen hans? Leste vel noe om at det var for å slippe unna patriots uten å bli drept eller noe, men hva hjelper det om han ikke er seg selv?

Noen som fikk med seg den biten skikkelig og kan forklare? Kommer til å se det senere også, får sikkert mye bedre med meg da, men blir nok en stund til.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Så hvem blir med på Big Boss emblem utfordringa?

Siterer Gamefaqs:
Here are the requirements:

Complete the game under 5hrs

Alert 0 guards

Use 0 Continues

Dont kill anyone

Dont use any health items

No use of stealth camo or bandana

Play on Boss Extreme difficulty
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Da var det hele over for min del også. Begynner på nytt i morgen. Ikke mye annet å si enn
  • 0
jeg rundet mgs4 igjen.. denne gangen på hard. jeg fikk jo ikke noe nytt stash til slutt.... wtf. *skuffet*

døde 11 ganger.
36 alerts.

*så ikke på resten av resultatene.*

noen som vet hvordan man får tak i altair costume?

BTW.begynner jeg på en runde til så får jeg tak i det våpenet som koster 1 million i løpet av igjennomgangen. jeg har rundt 500 000+ as we speak.

lurer på hva det gjør!?



Siterer verbatim:
Så hvem blir med på Big Boss emblem utfordringa?


Citerer Gamefaqs:
Here are the requirements:

Complete the game under 5hrs

Alert 0 guards

Use 0 Continues

Dont kill anyone

Dont use any health items

No use of stealth camo or bandana

Play on Boss Extreme difficulty



det der er jo bokstavlig talt fysisk umulig.
  • 0
Siterer Rampage Jackson:
det der er jo bokstavlig talt fysisk umulig.
Enig, skulle klart ale kravene utenom tidsbegrensningen though. Tenkte jeg på neste runde skulle prøve meg (men gi faen i tidsbegrensingen) vil da uansett få god rank og både bandana og stealth camo.

Siterer Rampage Jackson:
BTW.begynner jeg på en runde til så får jeg tak i det våpenet som koster 1 million i løpet av igjennomgangen. jeg har rundt 500 000+ as we speak.

lurer på hva det gjør!?


Lurte selv på det våpenet, ser ut som et WW1 eller 2 våpen Kan det virkelig være så sterkt?

Siterer Rampage Jackson:
noen som vet hvordan man får tak i altair costume?


Det lurte jeg også litt på. Skal se om jeg finner det ut. Jeg vet allerede at man må ha assassin emblem, hvordan man får det er det jeg er nødt til å sjekke ut

Assassin's emblem: Successfully complete the game in Single Player mode with killing more than 50 enemies with the knife, having over 50 CQC holds, and getting discovered less than 25 times.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Nå ble jeg nettopp ferdig med MGS4. Tok tida på slutten. Det var en time med cutscenes fra starten av epilogen til rulleteksten og alt var ferdig. Det var jo litt voldsomt. Noen gjennomkjøring med det første blir det ikke, men fikk veldig lyst å spille det andre spilla i serien opp igjen. Har nå funnet fram 2 og 3 som jeg skal spille igjen.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
http://www.wikicheats.com/index.php/Metal_Gear_Solid_4:_Guns_
of_the_Patriots_-_PS3/Secrets


oi, jeg mangler mange face masks.

http://www.wikicheats.com/index.php/Metal_Gear_Solid_4:_Guns_
of_the_Patriots_-_PS3/Weapons


mangler en del våpen også.

tror jeg har rundt 55.
mangler og kjøpe et par, men jeg sparer opp til "the million dollar (drebin points) weapon" først, så jeg får kjøpe de jeg mangler senere.
mangler fortsatt et par våpen som man bare kan få via emblemer også.

Siterer verbatim:
Citerer Rampage Jackson:
det der er jo bokstavlig talt fysisk umulig.

Enig, skulle klart ale kravene utenom tidsbegrensningen though. Tenkte jeg på neste runde skulle prøve meg (men gi faen i tidsbegrensingen) vil da uansett få god rank og både bandana og stealth camo.


me to, jeg klarer aldri tids kravet tho.
kommer til og ta LANG tid når jeg ikke kan få noen alarmer. kommer til og krype igjennom hele spillet... også og ikke kunne drepe noen kommer også til og bli major pain in the ass.

kan man da ikke skyte noen når man kjører med drebin på bilen hans og skyter med maskingeværet?
  • 0
Har nå endelig rundet spillet. Var forsåvidt en fin avslutning på serien enda jeg håper vi får et spill som handler om tiden rett etter MGS3/PO. Er mye potensiale å hente der. For ikke å glemme en liten spin off der vi får vite hvorfor Raiden ble en Ninja. Men for guds skyld, ingen ordentlig fortsettelse. Det er greit nå.

Historien i 4ern var heller ikke den beste i serien. Følte at den ble litt som de 2 siste matrix filmene. At den gir en ganske tilfredstillende slutt på serien, men greier ikke helt å fange magien til de andre spillene. Likte heller ikke bryllupet til Meryl. Kjønte ikke helt vitsen med det. Hadde egentlig håpet at Kojima hadde fokuserte mer på framtiden til Sunny. Alle de scenene rundt bryllupet ble litt for klisje JRPG aktige, noe som ikke passer så godt i MGS. Som sagt synes jeg heller Sunny kunne fått litt mer oppmerksomhet, samt Otocon og Snake. Meryl var ikke særlig viktig ellers i historien, og var mest en bi person utenfor handlingen.

Siste boss var også noe av det værste jeg har opplevd i noe spill på nivået til MGS. Det er en grunn til at jeg ikke spiller 3D fighting spill fra 1994 lenger. Styringa og animasjonene var jo så ufattlig stive. Å man skulle ihvertfall fått litt mer en 2-4 CQC angrep/sekvenser( spørs hvordan du ser det) samt muligheten til å f.eks bare sparke eller bare slå. Å styringa skulle som sagt vært mye mer responsiv og inuitiv.

Snikesekvensen i Act 3 var også helt forferdelig. Hva er vitsen med vanlige klær når vaktene oppdager deg like fort som vanlig uansett? Likte heller ikke de krigsområdene der fiendene spawna uten hemninger. Det ble litt patetisk når vaktene du drepte for 2 sek pluttselig står på det eksakt samme stedet nok en gang.

Å en ting til....ungen til Raiden ser ut som en skikkelig snørrunge.

Det var alt det negativet med MGS4. Det meste er fortsatt bra, enda jeg fortsatt har til gode å forstå alle detaljene i historien. Akkuratt nå er det visse ting som ikke henger helt sammen for meg. For håpe det finnes svar, og at det ikke er noen hull i plotet. Det er den verste feilen et så til de grader histore basert spill kan begå.
This is great banter, it really is.
  • 0
Kom til å tenke på en ting, hvorfor har alle barna i spillet grått hår? Det er vel ikke helt normalt... Raiden hadde også fått grått hår Det så riktignok kult ut på han da, men. Minnet meg veldig om en DMC karakter vi alle kjenner til Snake er i grunn greit nok, han er forståelig at har grått hårXD Bare litt snodig at både ungen til Raiden og Sunny har grått hår. Vennen til Sunny hadde kanskje svart hår, er ikke helt sikker, men fortsatt litt snodig da.

Jeg syntes siste bossen var dritkul jeg! Var jo ikke egentlig meninga at det skulle være en utfordrende fight. Var mer symbolsk eller noe, bare la det være litt mer aktivt enn kun å se på gamlingene sloss. Elsket måten de halvveis avbrøt med ett filmklipp innimellom hele tiden også. Ikke så oppfinsomt, men det gjorde hele sekvensen mer interesant for min del. Men nå spiller jo jeg generelt lite fighting spill da...

Derimot bossene generelt var skuffende, litt bra på den siste "ordentlige" bossen, men også den var altfor lett. Selv om jeg var redd for å ende opp helt clueless på en boss i stil med for eks. the sorrow hadde jeg også ett lite ønske om en slik boss. Har aldri fått muligheten til å løse en slik boss selv siden jeg egentlig helt tilfeldig hadde hørt om både the Sorrow og Psycho Mantis før jeg spilte spillene. Det er vel straffen for å komme så sent inn i en serie.

Delen hvor Psycho Mantis var jo uanset morsom da! Mantis er nå en dobbel klassikker

Fant nettopp en måte å få forkledningen til å funke! Tenkte ikke over det på 1. runden, men merket nå at Snake sa noe om at de hadde sett det unga ansiktet hans også rett før du fikk kontroll over ham igjen. Litt før hadde de sagt at ansiktet hans var blacklistt eller noe. Altså kjenner de igjen Snake sine ansikter. Om du skaffer deg noen andre masker (jeg brukte ansiktet til Otacon siden Raiden og Laughing beauty kanskje kan virke en smule mistenkelig ). Hvertfall så fikk jeg løpe forbi ett par PMC's nå. De fikk ett utropstegn når de oppdaget meg, men ingenting mer, vet ikke hva som skjer dersom du blir stående though... Prøvde bare å løpe jeg

Av en eller annen grunn skal vist alle sivile slaktes når han bytter til PMC kostyme fant jeg ut også.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Det beste var flashbacken til snake på helikopteret. Du spiller helipad scenen fra mgs1 med psx grafikk. Jeg trodde jeg skulle få fnatt av det.
I tillegg hele shadow moses island acten når "the best is yet to come" spilles i bakgrunnen og helipaden kommer til syne, den delen hvor du styrer metal gear rex var episk( legg merke til at pe laseren er pe*isen hans går det an å bli mere mandig enn det :clap

Og den delen hvor otacon ber deg skifte til disc 2 over codecen. Can you say blu ray

Ipoden var en frisk pust, med ipod tunes fra hele mgs universet og en eller annen j-pop sang, jeg elsker det

Alt i alt en verdig avslutning, Har begynt min andre session nå, så spillet har replay value, spesielt hvis du vil prøve deg på the boss emblem. Likte hvordan alle karakterene ble inkludert som en del av flashbacks ol.

Eneste jeg ikke likte var cg sekvensene som kan bli litt lange, men for all del, de er bedre enn noen hollywood film jeg har sett, innholdsmessig og betydningsmessig, for meg.

Bossene var som Verbatim sa - her over - litt enkle men kvaliteten på det her er større enn noe spill jeg har spilt i det siste og er et must hvis du eier en PS3. Stikkorda er presentasjon og utførelse, det er det som gjør dette til
creme de la creme.

Et spørsmål: er noen som har skjønt seg på installingen, og hvorfor den gjør det hver gang jeg starter en ny act?
  • 0
Det med installeringen er litt stygt, Greit nok at de spredde det utover spillet, men de kunne da ha latt det forbli innstallert til 2. gjennomgang. Men ikke noe stort problem.

Grunnen er akkuratt som ellers: færre og kortere loading tider, bare en ny vri på det denne gangen.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Var det noen som lo godt når Johnny begynte å drite på seg selv midt inni kampen mot FROGs?
  • 0
haha ja trudde jeg skulle le meg ihjel!

Kan ikke fatte at Johnny ble med i enheten til meryl Han fikk ræva kicka av meryl i MGS1,og i 2 satt han på dassen og dreit og i 3 var faren hans en litt enkel sjel xD

kommet til ACT 3
PSN= Bananz = Stem på meg!! vil ha 4 stjerner :O
  • 0
Siterer the masquerade:
Ipoden var en frisk pust, med ipod tunes fra hele mgs universet og en eller annen j-pop sang, jeg elsker det

Hørte på podcasten jeg. Har jevnlig hørt podcaster fra Kojima Production så jeg kjente igjen de som var der.

Ble netopp ferdig med spillet, og det innfridde alle forventningene må jeg si.

Må innrøme at jeg ble litt redd da vi kom så langt at vi spillte MGS1 style. Var mye morsome trivia i spillet
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Hvorfor må Snake gå igjennom microbølgene når MkII(I) gjør hele jobben? Kan skjønne at han man forsvare den mot alle de robotene, men hadde de robotene virkelig vært ute etter MKII(I) hadde de fint greid å ødelegge den. Det er jo ett spill og ikke alt trenger å være helt logisk, men synes allikevel hele scenen blir meningsløs. La i det minste Snake skrive inn en kode eller noe lol!

Å jeg skjønte ikke alt dette med Ocelot. Var han noen gang liquid, eller var det hele bare ett spill for å lure "the patriots"? Isåfall, hvorfor kunne ikke Snake få vite det siden Ocelot, BB, Eva hele tiden var på snake sin side uansett? Å sist men ikke minst, Ocelot hadde jo kontrollen over hele skiten, hvorfor kunne ikke han bare legge inn viruset selv da, siden det var planen uansett? Svaret på det siste kommer ann på hva svaret på mitt første spørsmål ( i dette avsnittet) er.

Siterer verbatim:
Jeg syntes siste bossen var dritkul jeg! Var jo ikke egentlig meninga at det skulle være en utfordrende fight. Var mer symbolsk eller noe, bare la det være litt mer aktivt enn kun å se på gamlingene sloss. Elsket måten de halvveis avbrøt med ett filmklipp innimellom hele tiden også. Ikke så oppfinsomt, men det gjorde hele sekvensen mer interesant for min del. Men nå spiller jo jeg generelt lite fighting spill da...


Problemet var at den styringa tilhørte et dårlig fighting spill fra 1994. Å måten de beveget seg på, hvordan angrepene var. Alt var helt forferdelig stivt og ødela mye av scenen for min del. Da kunne de like gjerne brukt film hele veien. Nå ble skille alt for stort, noe som ødela hele visjonen. Skulle de absolutt ha en slik kamp burde de har finpusset styring og animasjoner samt adda mange flere angrep. Værste del av spillet for min del og minnet meg på at spill tross alt ikke har kommet så veldig langt. Kojima klager over at PS3 er for svak, men denne skiten av en fightingscene kan man ihvertfall ikke legge på PS3 sine skuldre.
This is great banter, it really is.
  • 0
Synd at du ikke fikk så mye ut av fighting scenen da, virkelig synd, for jeg nøt virkelig den. Syntes faktisk det var en av de mer minneverdige bitene.

Skal virkelig følge med på forklaringa om Ocelot neste gang, er ikke så langt igjen

Er enig i det med mikrobølgeområdet. Tenkte i grunn WTF!?! selv når jeg merket at han ikke gjorde en dritt... Men han var vel nødt til å bli med da Småpirk, vi får bare leve med det.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Elsket de siste delene av spilet, fikk en helø del god info om hva som hadde kjedd i de siste spilene og forklaring på en del spørsmål.
My Brain...
  • 0
Siterer verbatim:
Synd at du ikke fikk så mye ut av fighting scenen da, virkelig synd, for jeg nøt virkelig den. Syntes faktisk det var en av de mer minneverdige bitene.


Det var på en måte det, men du må være enig i at den hadde vært mye bedre om det fightingsystemet hadde vært noen hakk bedre. Skjønner at folk elsker MGS, men fightingsystemet i den fighten sugde kraftig uansett hvordan man ser det. Om det ødela scenen får dog være opp til hver enkelt. Jeg følte ihvertfall at den manuelle fighting egentlig ikke trengte å være der når skille mellom film og spill ble så stor. Jeg kan allikevel si at etter de 2 første "rundene" tar kampen seg betraketelig opp pga. når de begynner å bruke litt flere angrep ble det også automatisk mer dynamikk i fightinga. Allikevel hadde mer naturlig bevegelser gjort kampen enda bedre. Nå så det ut som 2 roboter som gjorde det samme om og om og om og om og om og om igjen. Spill har kommet lenger enn det synes jeg, og det viser desverre at Kojima nok en gang bryr seg mer om filmsekvensene enn om selve spillet.

Siterer Jacsterd:
Elsket de siste delene av spilet, fikk en helø del god info om hva som hadde kjedd i de siste spilene og forklaring på en del spørsmål.


Synes ikke svarene var helt tilfredstillende. Før tenkte jeg alltid på MGS serien som en helt unik fortelling. Noe som kunne konkurere selv med de beste filmene. Men med MGS4 datt historien ned litt med ulogiske scener og enkle forklaringer. Å slutten minte meg mer om FF enn MGS. Det var allikvel en grei slutt, men MGS4 var ikke den beste avslutningen serien kunne få. Tror spillet led av at Kojima ikke har hatt ferdig historien fra første stund, noe som alltid gjør det vanskelig å få til en god logisk slutt. Ihvertfall i en fortelling med så mange løse tråder.

Å en ting til slutt, hvorfor hoppet EVA inn i flammene der Solidus lå? Hun visste jo at det ikke var Big boss, og derfor virker det litt meningsløst å ofre seg slik. Eneste grunnen jeg kan se er hvis henne vil lure Snake og/eller spilleren til å tro at det fortsatt var BB. Men i ettertid får det bare scenen til å virke dum. De trengte jo uansett ikke den kroppen selv om det nå hadde vært BB, så uansett hvordan man ser det virker den handlingen litt merkelig.
This is great banter, it really is.
  • 0
Jeg var av den oppfatningen at hun virkelig trodde det var big boss som lå der?
  • 0
Haha, jeg skambanket Ocelot idag. Utrolig tilfredsstillende bosskamp. Den kombinerte sluttsekvensen på 50 minutter var imidlertidig i drøyeste laget.

Noen som har prøvd Metal Gear Online? Funker det bra?
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Siterer Calculon:
Jeg var av den oppfatningen at hun virkelig trodde det var big boss som lå der?


Men hvordan kan hun tro det? Hun er jo med på hele "sammensvergelsen" mot Snake for å få han til å stoppe the patriots systemet. Har bare sett slutten av spillet en gang, men slik jeg forsto handler jo egentlig alt om hvordan Eva, Ocelot og big boss skal lure Snake til å ødelegge systemet. Når de "satt i sammen" big boss brukte de jo deler av liquid og Solidus. Å det var jo Eva med på. Derfor må henne jo ha visst at det var solidus som lå der. Håper egentlig jeg tar feil nå, men det var slik jeg forsto det. Å det er også derfor jeg spør hvorfor ikke Ocelot bare ødela alt selv, men svaret på det kommer igjen ann på om Ocelot hadde kontrollen selv og bare latet som om han var Liquid ( via hypnose greien...tingen) eller om Liquid faktisk gjorde Ocelot slem og ute av stand til handle av egen vilje.
This is great banter, it really is.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!