Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


  • gnyg
  • gnyg
Siterer SirThomas:
Hahahaha, morsom du.


Du er vel ikke så veldig flink på speed runs du eller?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer SirThomas:
Hahahaha, morsom du.


Hva er så morsomt?

L. A. Noire - The Complete Edition

Veldig god historie, mye å ta seg til. Spesielt når det er TCE som en får hele 3 saker til, som da forlenger spillet med hvertfall 2 timer. Genialt. Ettersom eg også har gjennomført spillet på PS3, så vil eg si at Xbox 360 versjonen er bedre, på varierte måter. Ett spill som er delt opp i 4 disc'er. Brukte ca. 22 timer på gjennomføringen, 2 - 3 timer gikk til tull, bare kjøre rundt å ta tulle, kjøre på andre biler, hoppe, gjøre hærverk (ikke akkurat det en skal gjør når en er politi?)

8/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer gnyg:
Du er vel ikke så veldig flink på speed runs du eller?


Jeg prøvde det aldri.

Siterer Akres:
Hva er så morsomt?


Mirror's Edge er ikke et spill kjent for lette achievements.
  • 0
Fullførte Ocarina of Time 3D i går. Flott spill, skjønner hvorfor folk setter det så høyt.

Siterer SirThomas:
Mirror's Edge er ikke et spill kjent for lette achievements.


Speedrunsa er faktisk ikke så altfor vanskelige. Har skaffet platina på det, takket være noen ekstremt hjelpsome videoer på youtube som viser de beste rutene, og andre hendige triks.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Lurer litt på hva som får folk til å synes at Assassins Creed er så spesielt bra. Jeg har bare prøvd 2eren, men det var en kjedelig og irriterende opplevelse jeg ikke orket å fullføre. Klatringen er til å bli gal av, og kjedelig utenom det. Combaten er heller ikke noe givende, og går som regel ut på å ta hver fiende på ett slag. Vanligvis liker jeg ikke snikespill noe særlig, men dette var overraskende lite fengende syntes jeg, med tanke på hvor oppskrytt det er. Noen som vil belyse et par positive sider ved spillet?


Da det først kom ut i 2007 virket det som et revolusjonerende spill for meg (Assassins Creed 1) Og det står også igjen som en av mine beste spill opplevelser forrige generasjon. Angående din følelse om AC2, ser jeg på det faktumet at du hopper inn i oppfølgeren, uten å ha fått med deg kanskje det jeg vil kalle er en av spill historiens beste build up som bygger opp til nøyaktig det Assassins Creed 2 er. En sterk forbedring fra det første spillet på alle måter. Og som også bygger på mysteriet rundt Assassins, Templar greiene.

For å si det slik, så har jeg prioritet de fleste ganger jeg prøver nye spill serier. Å spille det første spillet i serien først for å få med meg hva som skjer. (Om ikke det er et spill som står fint på egne bein aka Grand Theft Auto serien)

Men om du ikke er en person som verdsetter historie i et spill som en grunn for å spille spillene. Da er Assassins Creed serien også en fin leke plass. Men som du sa, du liker ikke klatringen og combaten da er det jo kanskje mest på hav du liker. jeg selv har tvunget meg igjennom Assassins Creed Brotherhoood og Revelations bare for å få med meg historien. Så jeg vil ikke si de to spillene er spesielt gode spill, og at jeg selv spiller spillene mest for historien. (Helt til AC4 kom og det ble morsomt å spille AC spillene igjen.)

Jeg anbefaler serien til folk, men om du ikke kommer over det ikke helt tip top gameplayet. Så er det vel bare å glemme serien, om ikke du vil ha en interessant historie fortalt
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Call of duty: Black Ops 2

Gjennomførte det nettopp på Veteran. Langt ifra vanskelig. Men som eg har sagt tidligere så er det langt ifra så bra som Modern Warfare 2. Historien i Black Ops 2 er nokså god og spillet har en del å by på.

7/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Killzone: Shadow Fall

Visuelt står det som kanskje det beste jeg har sett, men ikke teknisk (Crysis 3) Det er vakkert, virkelig vakkert. Bakgrunns historien er også svært interessant og har mange gode ideer. Fra godt skuespill til heftige eksplosjons lyder. Lyden er bra. Og en god avslutting.

Det var det positive...

Selve hovedhistorien er ikke like interessant, det føles veldig stereotypisk. mange av bane design ideene er ikke spesielt bra. din medhjelper robot: Owl er ikke en spesielt god ide, du føler deg Over powered og det er ulogisk at bare jeg har en Owl. Spoiler:utenom den fårlige bossen som var grusomt enkel og dårlig designet Det er også lenge siden jeg har opplevd så dårlig AI i et moderne spill. De står ofte bare å ser på når jeg dreper kameratene. (jeg har spilt på normal vanskelighets grad om du spør) Gameplayet føles som om de har tatt et stegg tilbake etter det fantastiske gameplayet vi ble kjent med i Killzone 3. Musikken er der, men jeg føler aldri at den er passende til det som skjer.
Vektløs oppdragene....uff...så kjedelig.

Men alt i alt så hadde jeg en ok opplevelse av historie delen. Og flerespiller delen er morsom. Minner kanskje for mye om Call fo duty men den er morsom. Så spillet var ikke akkurat det jeg hadde forventet meg, men Guerrilla har tatt mange valg som er farlig i denne bransjen. jeg tenker på bane designet og alle de andre nye tingene de har pakket inn i spillet. Jeg likte veldig godt det som var bra, men det som ikke var fult så bra var ikek dårlig, men heller ikke spesielt artig.

7,5/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Creteck:
7,5/10


Hvordan Shadow Fall får 7,5 med alt som ikke er bra skjønner ikke jeg...

Uansett, jeg fullførte nettopp Portal 2. Underholdende spill, blir en del testing framover kan jeg tenke meg. Alene og med venner..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Siterer Creteck:7,5/10

Hvordan Shadow Fall får 7,5 med alt som ikke er bra skjønner ikke jeg...

Uansett, jeg fullførte nettopp Portal 2. Underholdende spill, blir en del testing framover kan jeg tenke meg. Alene og med venner..


Hvis jeg sammenligner det med andre Triple A spill, så har Killzone Shadow Fall veldig mange gode ideer som jeg virkelig liker at de tørr å prøve. Noe som få andre store serier gjør, nå fortiden. Dessuten det som er bra med spillet er virkelig bra, dette er et spill med ekstremt godt potensial. Men jeg tror ideene ble holdt tilbake ettersom de måtte rekke PS4 utgivelse dag.

Metro: Last Light

Fantastisk de klarte å lage et så bra spill, med den avsluttingen første spillet hadde. Jeg er kraftig imponert. Det er vanskelig for meg å velge hvilken av dem jeg syntes er best ettersom Metro Last Light har bedre gameplay, grafikk, det var lengre og bedre lyd. Mens Metro 2033 har best historie, forteller teknikk, alltid morsomt og det var veldig skummelt . (I Motsetning til Last Light som ikke er skummelt.)
Uansett spillet har mange nye gameplay muligheter, animasjonene har fått seg et sterk oppussing siden det første. Men ansikt animasjonene er fortsatt stiv. Last Light tar også opp mange flere mørke bakgrunn temaer og utforskingen av både tunnelen og overflaten som er interessant. AI vil jeg også gi mye skryt til for å være uforutsigbar, god og det føltes realistisk (da tenker jeg må monstrene) Menneskene var ikke helt der oppe, men de var gode de også. Jeg har hatt en veldig god stund med Metro og jeg ga ikke opp før jeg var ferdig. Et av årets beste skyte spill.

9/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Gone Home.

Utrolig kjedelig spill, tror jeg forventa mer etter alle toppkarakterne. Du skjønner plottet etter 10-15 min og spillet var ferdig på 1t. Tok meg god tid, leste alt av lapper og hørte på alt av musikk. Så hvordan man kan sette inn 2-3t i spillet her skjønner jeg ikke. Wow, reading, wow, new, 10/10.

Kødda, 2/10.
The D' is silent.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Creteck:
Hvis jeg sammenligner det med andre Triple A spill, så har Killzone Shadow Fall veldig mange gode ideer som jeg virkelig liker at de tørr å prøve. Noe som få andre store serier gjør, nå fortiden. Dessuten det som er bra med spillet er virkelig bra, dette er et spill med ekstremt godt potensial. Men jeg tror ideene ble holdt tilbake ettersom de måtte rekke PS4 utgivelse dag.


Jeg sier på ingen måte at du tar feil eller noe så det er sagt. Det bare virket litt merkelig fra min side.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Siterer Creteck:Hvis jeg sammenligner det med andre Triple A spill, så har Killzone Shadow Fall veldig mange gode ideer som jeg virkelig liker at de tørr å prøve. Noe som få andre store serier gjør, nå fortiden. Dessuten det som er bra med spillet er virkelig bra, dette er et spill med ekstremt godt potensial. Men jeg tror ideene ble holdt tilbake ettersom de måtte rekke PS4 utgivelse dag.

Jeg sier på ingen måte at du tar feil eller noe så det er sagt. Det bare virket litt merkelig fra min side.


Kan se den, jeg tenkte meg veldig om før jeg satte karakteren. Spillet har en veldig god avslutting som kanskje har gjort som jeg høynet karakteren fra en 7er eller til og med en 6er.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Shadow Fall sin SP er en av de kjedeligste SPene jeg noensinne har spilt igjennom. uten tvil den dårlige SPen i Killzone serien.

SP: 4/10
MP: 8/10

Assassin's Creed IV: Black Flag (PS4)

Fullførte det for noen uker siden. Uten tvil bedre enn AC3, men likevel langt ifra noe GOTY.

7/10

Ellers har jeg også fullført en del spill jeg ikke gidder å skrive opp her i en eller annen grunn.
  • 0
Siterer Creteck:
Da det først kom ut i 2007 virket det som et revolusjonerende spill for meg (Assassins Creed 1) Og det står også igjen som en av mine beste spill opplevelser forrige generasjon. Angående din følelse om AC2, ser jeg på det faktumet at du hopper inn i oppfølgeren, uten å ha fått med deg kanskje det jeg vil kalle er en av spill historiens beste build up som bygger opp til nøyaktig det Assassins Creed 2 er. En sterk forbedring fra det første spillet på alle måter. Og som også bygger på mysteriet rundt Assassins, Templar greiene.

For å si det slik, så har jeg prioritet de fleste ganger jeg prøver nye spill serier. Å spille det første spillet i serien først for å få med meg hva som skjer. (Om ikke det er et spill som står fint på egne bein aka Grand Theft Auto serien)

Men om du ikke er en person som verdsetter historie i et spill som en grunn for å spille spillene. Da er Assassins Creed serien også en fin leke plass. Men som du sa, du liker ikke klatringen og combaten da er det jo kanskje mest på hav du liker. jeg selv har tvunget meg igjennom Assassins Creed Brotherhoood og Revelations bare for å få med meg historien. Så jeg vil ikke si de to spillene er spesielt gode spill, og at jeg selv spiller spillene mest for historien. (Helt til AC4 kom og det ble morsomt å spille AC spillene igjen.)

Jeg anbefaler serien til folk, men om du ikke kommer over det ikke helt tip top gameplayet. Så er det vel bare å glemme serien, om ikke du vil ha en interessant historie fortalt


Du har et godt poeng der. Først og fremst ser jeg for meg at det stemmer at inntrykket fra 2en ville blitt bedre om jeg hadde fullført 1eren først. Romkameraten min rangerer oftest historien i spill høyest, så han gjør som du, og spiller de første først. Jeg, derimot, rangerer historien oftest lavest i de fleste spill og fokuserer mer på stemningen i spillet og følelsen man får av gameplayet. En god historie er alltid et godt supplement, men ikke prioritert for min del. Et annet problem jeg finner med å spille de første først, er slik romkameraten min nylig gjorde, å spille både Bioshock og Bioshock 2 før han spilte Bioshock Infinite. Tre spill av samme type gameplay etter hverandre vil ødelegge litt momentet fra gameplayet til det siste, som man gleder seg mest til. Jeg gjorde det heller motsatt, og tok det "beste" spillet først (Infinite), og kjente etterpå om jeg hadde mer til overs for slikt gameplay. Det hadde jeg, så derfor jeg snart er ferdig med Bioshock 1 også. Når jeg tenker på det ble det nok en større opplevelse å føle at alt var (ganske så) nytt i Infinite, enn å bare bli imponert av småtingene som ble forbedret mellom dem.

På den andre siden angret jeg på å ikke spille Metro: 2033 før jeg spilte det andre på grunn av historien. Det samme gjelder noen få andre spill her og der, hvor historien er god og sammenhengen har stor innvirkning på hvordan man vil oppleve fortellingen fra etterfølgerene. AC er sikkert som du sier en slik serie som gjør godt for opplevelsen av fortellingen hvis man får sammenhengen med seg i riktig rekkefølge. Men jeg konkluderer med at jeg ikke orker å ta på meg akkurat den serien, foreløpig ihvertfall.
  • 0
Contrast og Resogun. Anmeldt begge her på siden
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Assassin's Creed: Revelations

Da har eg spilt alle AC-spillene. Og eg er veldig fornøyd med serien så langt, utrolig god serie og fantastiske historier. En serie som er definitivt til å anbefale.

Revelations: 8/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Rayman Legends (Wii U)

Et av 2013s beste plattformspill, ikke like bra som 3D World, men grensesprengende nært.

8.5/10
  • 0
Assassins Creed

Altaïr Ibn-La'Ahad!
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ferdig med Pokemon X for andre gang. Eg elskar det!
  • 0
AC:4 Black Flag. Nå er det The Last of us for alle penga!
From green to red our days pass by, waiting for a sign to tell us why. Are we dancing all alone? Collect some stars to shine for you and start today, there are only a few. The sign of times my friend
  • 0
Siterer DonKello:
Nå er det The Last of us for alle penga!


Gled deg!!!!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Resident Evil 2. Enough said.
  • 0
Gone Home

Den anspente stemningen og fortellerstilen hjelper ikke så mye når man sitter igjen med tidenes var-det-alt-følelse. 5/10
  • 0
Call of Duty: Modern Warfare 2 - 9/10
Rainbow Mushroom
  • 0
The Longest Journey

Spilte det første gang i 2000, og sleit som helsike med å komme gjennom uten tilgang på guide. Siden da har jeg gjennomført det mange, mange ganger. Og etter gårsdagens gjennomspilling er det fremdeles like bra som første gang. Selvom jeg nå kan hele spillet utenat.
Ikke det beste spillet noensinne, men veldig høyt opp.
Var forøvrig første gang jeg spilte det på Engelsk, men det ble ikke noe dårligere av den grunn.

Fremdeles: 10/10

Hvis du ikke har spilt det, er det tilgjengelig her for 9.99$
http://www.gog.com/game/the_longest_journey
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!