Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Siterer Cherno:
Virginia


Ble anbefalt det i går. Kanskje greit at jeg ikke kjøpte det, hah.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer Cherno:
Virginia

Pretensiøst bullshit som mest sannsynlig er laget av studenter. Det må være studenter. Du kan ha ikke-verbal historiefortelling i et spill, men det fungerer ikke her! Jeg skjønte ikke bæret av noen ting som foregikk der skift i musikalske toner fortalte spilleren hva de skulle føle. Bullshit. Og så jævla kjedelig.

3/10


Jeg pløyde også gjennom dette etter at jeg så at det var billig på PSN. Helt enig. Bra musikk og alt det der, men dette var bortkastet tid. Dette var som en Lynch-film uten verdi, mål eller mening. Mot slutten gikk det helt over stokk og stein. Jeg leste flere tolkninger, men fortsatt er dette spillet bare bullshit. Hvis man kan kalle dette for et spill, da. Det er jo strengt tatt mindre interaksjon enn en gåsimulator.
  • 0
Jeg har prøvd så hardt å komme meg igjennom Here They Lie til VR, men det går ikke. Ikke fordi det er skummelt, jeg skvatt av èn ting: at da jeg så ned så hadde jeg en mannekropp. Utenom det ikke noe skummelt, men jeg blir så kvalm at det går ikke an å spille det.

Heldigvis er jeg ikke den eneste som blir kvalm av dette spillet, de jeg har hatt på besøk klarer heller ikke spille mer enn 5 minutter før man blir så kvalm at det ikke går mer. Det er nok flere ting, blant annet shitty grafikk, dårlig og blurry oppløsning og at man går rundt når men selv står helt stille fysisk.

Man får heller ikke spilt spillet uten å ha på vr-headsettet, men fant noen triks som fikset det, men spillet er også generelt utrolig kjedelig.

Så 1/10 får dette shitty spillet, fordi det ikke går an å spille. Og fordi alle som spiller det på youtube overdriver så heftig over hvor "skummelt" det er.
Fullførte nettopp Assassin's Creed: Brotherhood igjen. Fortsatt et bra spill, men det var litt kortere enn jeg husket at det var.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer The Cookiemonster:
Fullførte nettopp Assassin's Creed: Brotherhood igjen. Fortsatt et bra spill, men det var litt kortere enn jeg husket at det var.


Mange timer brukte du?
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Dark Souls III

Ja, dette var da spillet jeg var redd jeg ikke kom til å fullføre, på grunn av dårlig tålmodighet. I stedet jeg ble jeg hekta. Tok siste boss i natt, har ellers også tatt alle de valgfrie. Historien skal ikke jeg skryte på meg å skjønne så mye av, for det virker som spillet ikke fokuserer all verden på den heller. Tror kanskje man må grave litt for å forstå mer. Men, det gjorde ikke så mye for gameplayet var strålende. Mange interessante bosser og spennende områder. Likte muligheten til å kunne bære skjold, blokke og parrere og ikke bare være låst til dodging hele tiden. Men ironisk nok bruke jeg skjoldet svært lite uansett... Savner kanskje muligheten til å kunne oppgradere rustningen (som jeg har hørt var mulig på tidligere spill?), siden jeg stort sett gikk etter utstyret med best stats og noen av de rustningene så helt grusomme ut.

Anyhow, fantastisk spill. Merker jeg allerede har lyst til å kjøre gjennom på nytt, med en ny klasse. Kanskje på tide å spørre om å få igjen Bloodborne av kompisen...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Fragments of Him

Jeg som trodde "interaktiv film" ikke ble verre enn Virginia. Dette er muligens det absolutt kjedeligste jeg har "spilt" i hele mitt liv.
Utgangspunktet kunne vært interessant, men det er så hinsides begredelig trøtt og dødt.
Det eneste positive er 1000gs for å snegle seg gjennom dette rælet.
Noen trenger et kurs eller ti i historiefortelling.

Terningkast: Den svakeste 1 jeg noen gang har gitt.

Firewatch

Bedre enn makkverket over, men heller ikke spesielt underholdende. Storyen er tam, og når man får et lite håp om en spennende slutt, tar det ikke lang tid før det flater ut igjen.
Enkle 1000gs her også da.

Terningkast: 2
  • 0
Uncharted: Among Thieves

Fantastisk spill. For en historie. 9.5/10

Uncharted: Drake's Deception

For ett fantastisk spill. Ufattelig bra. 9.5/10
Rainbow Mushroom
Fullført endelig Crash bandicoot 1 på ps1. Tok meg over 1 uke lenger en planlagt ,nesten to
The Walking Dead: A New Frontier

Telltale har tatt et nytt steg i denne spillsjangeren. Hatten av for dem, fantastisk start.

Ep 1: 9/10
Ep 2: 9.5/10
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Siterer Taktikkeren:
The Walking Dead: A New Frontier

Ser ut som jeg må vurdere dette jeg likte ikke starten på sesong 2 ...
Siterer Xtord:
Siterer Taktikkeren:The Walking Dead: A New Frontier
Ser ut som jeg må vurdere dette jeg likte ikke starten på sesong 2 ...


Syns telltale sine spill er noe av det ypperste man finner på markedet når det kommer til historiefortelling, spilte vel sesong 1 7-8 ganger xD
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Siterer sideswipe:
sesong 1 7-8 ganger xD

Det er en del, har vel bare godt igjennom sesong 1 to ganger.
Av teltale har jeg sålangt bare godt gjennom twd sesong 1 og the wolf among us. Men, ja det har du nok helt rett i at de er vel noe av de beste på historiefortelling.
Spilt alt unntatt, Back to the future og siste halve sesongen av Minecraft.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Siterer Taktikkeren:
Spilt alt unntatt, Back to the future og siste halve sesongen av Minecraft.

ligger en del etter skjønner jeg
  • 0
Final Fantasy XV

Veldig bra spill! Historien var litt så som så, men karakterene gjorde opp for det. Gameplayet var heftig, og i de 35 timene jeg brukte har jeg kost meg masse! Siste tredjedel av spillet, Spoiler:når du går rundt i korridorene der med den ringen, og det ikke er et open world spill, var ikke så bra. Det var litt kjedelig. Ellers er det ikke så mye å trekke ned på. Det er et bra JRPG.

8/10
Spilt gjennom Uncharted 1 på Crushing. Stadig nærmere platina.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Har brukt juleferien til å spille gjennom Uncharted 1 - 4. Uncharted 1 og 2 hadde jeg spilt før, men 3 og 4 var nye opplevelser for meg. Og etter å ha forlatt serien med en litt "meh" smak i munnen for nesten 6 år siden, så var det gledelig at hele greia falt mye bedre i smak nå.
Let the voice of love take you higher
N.E.R.O

Nok en bedriten gåsimulator med nøyaktig 3 "puzzle" elementer som gjentar seg. Puzzle i gåsetegn, fordi de kunne ikke vært mindre avanserte.
Hadde det ikke vært for enda 1000 enkle gamerscore, hadde det vært helt bortkastet tid.

Terningkast: 1
  • 0
Siterer TK Art:
Terningkast: 2

Siterer TK Art:
Terningkast: Den svakeste 1 jeg noen gang har gitt.

Siterer TK Art:
Terningkast: 2

Siterer TK Art:
Terningkast: 1


Det virker ikke som du har vært helt heldig med spillene dine i det siste?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Game of Thrones (Telltale)

Svakeste Telltale spillet til nå. Får ikke noe ordentlig forhold til noen av karakterene, og kunne ikke brydd meg mindre om hva som skjer med dem. Historien er også rimelig kjedelig.
Endte opp med å gå for det dårligste utfallet for samtlige karakterer, bare for å gjøre det motsatte av det jeg pleier. Det er tross alt GoT

Terningkast: 3

Siterer Crazy Kraken:
Det virker ikke som du har vært helt heldig med spillene dine i det siste?


Hehehe, prøver å spille gjennom alt jeg har kjøpt, minst en gang, og der er det tydeligvis mye ræl.
Batman: Arkham Asylum

Elsker dette spillet like mye som da jeg kjøpte det på release sommeren 2009. Ufattelig underholdende, vellaget og smart. Conroy som Batman slår aldri feil, og Hamill som Jokeren er tidenes beste inkarnasjon av karakteren. Man har konstant lyst til å gå videre, slåss mot skurker og fullføre Riddlers utfordringer. Revolusjonerte slåssespill med sin freeflow. Elsker det.

9/10

Batman: Arkham City

Definisjonen på å gjøre en oppfølger riktig: Ta elementene fra det forrige og forbedre det! Lage en større sandkasse, forbedre mekanikker og komme med nye måter å innovere formelen på. Personlig foretrekker jeg Asylum ettersom bossene der var bedre og mer truende (Mr. Freeze er awesome tho). Slutten har fremdeles sin sjokkfaktor. Fikk med Catwoman DLC som jeg synes bare var bortkastet tid.

8/10

Om dere ikke har spilt dem før er remasteren ute for 200 kr på PSN nå.. Kan ikke legge vekt på hvor god deal det der er. Selve remasterene skal visst ikke være allverdens sammenlignet med originalen, men jeg la ikke merke til noe in-game
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Om dere ikke har spilt dem før er remasteren ute for 200 kr på PSN nå.. Kan ikke legge vekt på hvor god deal det der er. Selve remasterene skal visst ikke være allverdens sammenlignet med originalen, men jeg la ikke merke til noe in-game

Hvis remasteren ikke er så ille så skal jeg vurdere det. Vi er stikk motsatt da jeg forrtrekker city. Men , er enig at asylum diskutabelt har bedre bosser ,men ras al ghul på aller vanskeligst var ganske tøft. 200 kr på psn er billig.
  • 0
Siterer Cherno:
Batman: Arkham Asylum


<3

Liker Asylum best jeg og.
Uncharted 4: A Thief's End

For et vakkert spill. Grafikken er nydelig, historien er fantastisk. Ett av dei beste spillene eg har spilt i fjor/i år (så langt). 9.5/10

Forza Horizon 3 er bedre.
Rainbow Mushroom
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!