Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

EA - Spillverdens sorte får?


Ja, så istedenfor for å diskutere hat eller forguding på EA på andre tråder, så tenkte jeg heller å lage en tråd som er ment for diskusjon av EA, deres taktikker, fremgangsmåter i spillindustrien osv.

I det siste har EA begynt å prøve å kjøpe opp spillutviklere og utgivere for store mengder penger. Jeg som ikke er så veldig begistret for EA blir selvførgelig missfornøyd med dette da jeg så godt som ikke liker 99% av produktene deres.

Noen saker som er verdt å nevne:
EA: We would sell more BioShock's and GTA's
Selvførgelig er dette en påstand EA kommer med nå som Take 2 ga avslag på milliard budet deres.
EA påstår at de ville selge mer av BioShock, og GTA om de ble kjøpt opp, noe som i og for seg er riktig. Problemet slik som med de fleste EA spill er at det kommer hauger med oppfølgere og mange av spillene blir rushet ut.
Jeg er en person som foretrekker å spille et spill og bli ferdig med det, og evt. vente i begeistring på en oppfølger eller to. Det jeg derimot ikke vil ha er 4, 5, 6 oppfølgere, som har dårligere kvaltiet en orginalen, og med historie som aldri tar slutt.
Skate. er et eksempel på dette og det blir sannsynligvis ettehvert utgitt blandt de andre sportspillene årlig, nå som det er bekreftet at Skate. 2 vil komme.

EA buying the Next-Generation
Her i denne artikkelen sier Gameplayer at de har avslørt EA's plan om mere makt, ved å kjøpe Next-gen.

Så hva synes dere om EA? Kjører de feig taktikk, lager de bra spill, er dette godt for spillmiljøet, eller tror dere noe annet?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg syns de melker produktene sine noe voldsomt . De burde prøve å få mer nytt når de lager så mange spill. Utenom teknologiske forbedringer er det liten forskjell på fifa 03 og fifa 08
Men uten dem hadde vel ikke spillverdenen vært der den er i dag
Mvh. Julenissen
  • 0
Ea tjener jo store summer på melkingen sin, så hvorfor skulle de ikke gjøre det? Jeg sier ikke at det er en bra ting tho. Ikke for oss værtfall.
Heihei
  • 0
Jeg er ikke en spessielt stor fan av EA, og synes som deg at de bare kjører ut oppfølger etter oppfølger. Og når de først kommer med noe nytt går de nesten med en gang ut og sier at det vil komme oppfølgere.
Men oppfølgere trenger ikke alltid å være ille, de kan også være noe av det beste av spill så lenge de blir gjort skikkelig. Dette kan vi jo se på GTA serien. Her blir oppfølgerne gjort ordentlig og derfor blir serien bare mer og mer populær og i mine øyne bedre og bedre. Enda godt at Take Two avslo tilbudet, for ellers hadde vel kvaliteten på spillene deres sunket kraftig ettersom EA bare er ute etter å tjene svære hauger av penger og ikke legger mye arbeid ned i spillene sine. Det skjer jo selvfølgelig en sjelden gang at de lager noe skikkelig bra som f.eks. de første Burnout spillene eller Army of Two (kommer helt sikkert en oppfølger).

EA er jo fortsatt en av de desidert største spillutviklerne, men de trenger ikke å kjøpe opp alt som er av mindre spillutviklere. Jeg synes vi trenger de mindre utviklerne siden de veldig ofte kommer med nye og banebrytende ideer. De større utviklerne, som EA, kjører veldig mye en sikker vei som de vet de tjener penger på og tar ingen unødvendige sjanser. Så ja, jeg synes at EA kjører en feig taktikk. Kjøp opp alle mindre utviklere før de blir en større trussel til EAs dominans.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Det jeg liker med EA, er at du er nesten garrangtert en oppfølger.
Jeg liker ikke alle EA spillene. Har forresten ikke prøvd alle heller.
Men det beste de har laget må vell bli skate. Så da er jeg garangtert et skate 2,3,4,5 og 6
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Hvis EA fortsetter å kjøpe og kjøpe, så ødelegger det for hele markedet. Mange ødelagte spillserier VS. mange raskt produserte spill.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg liker ikke så mange av spilla som EA har utvikla, men EA har vært med på å gi ut flere gode spill da.
Det behøver heller ikke å være negativt at EA kjøper opp mindre produsenter. Da får jo bare produsentene mer penger til å gi ut gode spill, dersom de får lage de selv da
  • 0
Har egentlig ikke noe spesielt vondt å si om EA, jeg koser meg fortsatt med klassikere som Battlefield 2 og Skate. De har ikke gjort noe vondt mot meg, og de kan vel neppe klandres for å tjene penger! De kan jo ikke prøve å gjøre det dårlig? Men jeg liker ikke taktikken deres, og jeg er ikke noen EA-fanboy, spiller bare djevelens advokat!
Mhmfphmpfhmmhp!!!!
  • 0
Problemet er at EA også prøver å kjøpe opp større produsenter slik som Take 2 og 2K Games. Slike utviklere og utgivere som allerede tjener god profitt på markedet.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
det er ikke irriterende at de melker serier,det er jo tyeligvis mange som liker det,men det at de har en tendens til å grøfekjøre spill som mho,nfs osv.
Og atpå til går folk som ikke har peiling rundt å sier at dette er de beste spilla fordi de ikke har prøvd noe annet.Så har vi det standard utsagnet."vi har revelusjonert sjangeren".Dette sier de når de har lagt til 1 eller kanskje 2 ting som kanskje kan løfte gameplayet en liten grad.Problemet er bare at de glemmer å integrere kvalitet i spillene,mange av deres spill mangler grunnleggende gamplay vi gamere liker,men som så jævlig mange casuals gamers driter i.

Screw EA!!
  • 0
Siterer The Heretic:
Problemet er at EA også prøver å kjøpe opp større produsenter slik som Take 2 og 2K Games. Slike utviklere og utgivere som allerede tjener god profitt på markedet.

Akkurat! De prøver å kjøpe opp konkurransen, men det er ikke så veldig mange av de større produsentene som godtar tilbudene til EA. Det er også de som gjør det. Det er ikke så veldig lenge siden EA kjøpte opp 25% av Ubisoft.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Heretic:
Problemet er at EA også prøver å kjøpe opp større produsenter slik som Take 2 og 2K Games. Slike utviklere og utgivere som allerede tjener god profitt på markedet.


Det trenger ikke være galt å kjøpe opp the Two Two's, hvis meningen er god, kan dette gi utviklerene mer armrom til å utvikle nye spill og den teknologien de trenger fra de andre EA's storkjøp! Men det kan og gi mindre produksjonstid og mere GTA '09 og Bioshock nr. 30!
Mhmfphmpfhmmhp!!!!
  • 0
Siterer stigus_pigus:
Det trenger ikke være galt å kjøpe opp the Two Two's, hvis meningen er god, kan dette gi utviklerene mer armrom til å utvikle nye spill og den teknologien de trenger fra de andre EA's storkjøp! Men det kan og gi mindre produksjonstid og mere GTA '09 og Bioshock nr. 30!


De siste årenes historie tilsier jo at det ikke blir noe serlig mer penger til utvikling,bare mye kortere tid!Til ogmed crysis har hatt rundt 2 år utvikling(tror jeg).Dette sier jo litt i og med at det ikke er noen spill som er i nærheten grafikkmessig.Jeg mener at de burde ha brukt litt tid på komprimering så vi dødelige kan spille det på høyere enn low på alle specs.De hadde tydeligvis ikke tid til det.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Jeg må tilstå jeg har et nokså negativt forhold til EA. Men det er først og fremst siden de kjøpte opp (og så ødela) westwood. Og skal de ha Take Two også, nå? Det inkluderer Rockstar, dersom jeg ikke tar feil? Og Rockstar produserer GTA-serien.

Jeez.

Men utenom det at de ødela westwood så tåler jeg EA-games. Jeg kjøper bare ganske enkelt ikke spillene deres.
Syntes likevel det er kjipt at så utrolig mange kjøper FIFA-spillene deres hvert år+hver eneste Sims-utvidelse. Og jeg liker ikke deres ideologi, med at tonnevis av penger gir dem bra spill. Det er iallefall inntrykket jeg får av dem, når de kjøper alt og alle, men ikke klarer komme med ett eneste, merkverdig spill. Og så har de noen skikkelige spillcharacters heller.

Er forresten ekstremt skeptisk til at EA eiger Bioware, nå. En eller annen EA-fyr sa i et intervju at de skal ikke bare gjøre Mass Effect om til en triologi. De skal gjøre det om til en hel serie. Det er i mine øyne jævlig negativt.
  • 0
Siterer stigus_pigus:
Det trenger ikke være galt å kjøpe opp the Two Two's, hvis meningen er god, kan dette gi utviklerene mer armrom til å utvikle nye spill og den teknologien de trenger fra de andre EA's storkjøp! Men det kan og gi mindre produksjonstid og mere GTA '09 og Bioshock nr. 30!

EA vil kjøpe opp 2K slik at de nestenfår monopol på sportspill, ser ikke på det som noe godt for spillverdenen.
Det er også grunnen til at EA vil kjøpe opp Take Two og, fordi 2K eies av Take Two, i tillegg til at Take Two er utgivere for en rekke spill som GTA serien.

Lagt til 2008-02-26 16:03:
Siterer RDB:
Er forresten ekstremt skeptisk til at EA eiger Bungie, nå. En eller annen EA-fyr sa i et intervju at de skal ikke bare gjøre Mass Effect om til en triologi. De skal gjøre det om til en hel serie. Det er i mine øyne jævlig negativt.

Du mener BioWare?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer The Heretic:
Du mener BioWare?

Oops.
Ja.
Fix'd.

Men de vil sikkert ha Bungie òg
  • 0
Siterer RDB:
Jeg må tilstå jeg har et nokså negativt forhold til EA. Men det er først og fremst siden de kjøpte opp (og så ødela) westwood. Og skal de ha Take Two også, nå? Det inkluderer Rockstar, dersom jeg ikke tar feil? Og Rockstar produserer GTA-serien.

Jepp, Rockstar eies av Take Two.
Take Two har også andre utviklere under sin hånd, som f eks. 2K Games.
Siterer RDB:
Citerer The Heretic u mener BioWare?
Oops.
Ja.
Fix'd.

Men de vil sikkert ha Bungie òg

Ja, det vil de sikkert, men håper for guds skyld at det ikke skjer.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer RDB:
Men de vil sikkert ha Bungie òg


Noooo... Da sultestreiker jeg! Ingen får kapre tha Bungie! Gleder meg som en liten unge til neste spill fra dem!
Mhmfphmpfhmmhp!!!!
  • 0
Jeg syns EA bør slappe virkelig av. Jeg er enig i alle som sier at de melker produketene, for de gjør de også. Helt ekstremt. Fifa og Need For Speed hvert år, evig mange tilleggspakker til The Sims og omtrent 15 Command & Conquer-spill.
De lager jo noen bra spill; Battlefield serien og enkelte C & C spill er jo bra.

De burde egentlig bare slappe av.
  • 0
det er jo ikke de som lager Battlefield.
Bare pumper inn masse penger og får dem til å slippe det ut mye tidligere, så de ikke får fiksa alle bugene
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Det er typisk EA å få spillene ut fortest mulig for så å slippe masse patcher, og expansions senere.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Jeg synes det er trist at det virker som om EA er mest opptatt av å skyfle spill ut på markedet, og penger ned i lommene. Ekte sjel har jeg ikke sett i mange EA-spill, men det er heldigvis noen unntak (God bless Skate).
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer stigus_pigus:
Noooo... Da sultestreiker jeg! Ingen får kapre tha Bungie! Gleder meg som en liten unge til neste spill fra dem!


spill som bungie,gurillia games,konami,squear enix og beteshda tror jeg de aldri vil få tak i...ingen direkte konkurenter,og de vil koste mer enn de smaker
  • 0
Utdrag fra Wikipedia:
Criticism

EA is often criticized for buying smaller development studios primarily for their intellectual property assets, and then making the developers produce mediocre games on these same franchises. For example, Origin-produced Ultima VIII: Pagan and Ultima IX: Ascension were developed quickly under EA's ownership, over the protests of Ultima creator Richard Garriott, and these two are considered by many as not up to the standard of the rest of the series.

EA is also criticized for shutting down its acquired studios after a poorly performing game. The historical pattern of poor sales and ratings of the first game shipped after acquisition suggests EA's control and direction as being primarily responsible for the game's failure rather than the studio. Magic Carpet 2 was rushed to completion over the objections of designer Peter Molyneux and it shipped during the holiday season with several major bugs. Studios such as Origin, Westwood Studios, and Bullfrog had previously produced games attracting a significant fanbase, and when they were closed down many top designers and programmers refused to stay with EA and formed rival studios. Many fans also became annoyed that their favourite developers were closed down, but some developers, for example the EALA studio, have stated that they try to carry on the legacy of the old studio, in this case Westwood Studios. EA has also received harsh fire from labor groups for its dismissals of large groups of employees during the closure of a studio (see below). Such was the case with the game GoldenEye: Rogue Agent.

The lack of support is notable in many games, assured by the fact that EA declared openly that it would no longer support relatively new but still buggy titles, like Need for Speed: Most Wanted, Need for Speed: Underground and some of the latest Command & Conquer games.

EA has also been criticized for other aggressive business methods like the acquisition of 19.9 percent of shares of its competitor Ubisoft in what was called a "hostile act" by Ubisoft CEO, Yves Guillemot. However, this has not materialized into anything hostile and Guillemot later indicated that a merger with EA was a possibility.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
til slutt, så eier vel EA alt.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!