Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Moderatorene myser på: Strategispill!


Siterer nintendofreak:
Hva med Kampen om Midgard? Jeg har toern pluss uttvidningspakka og synes det er et knakelibrakende godt spill. Ellers er dette et godt konsept som burde bygges mer på.


Har nevnt det i en tidligere post:

Siterer Suppeelsker:
Citerer mathi666:

God tråd, men jeg savnet kampen om midgard ( det strategiet spillet som jeg husker best opp igjennom årene itillegg til heroes 3;)



Det er maaange spill dere kommer til å savne. Husk at strategisjangeren er en stor sjanger med massevis av spill, og jeg kan ikke ramse opp alle! Måtte ta et utvalg vet du

PS: Sjekk her: "Nyere strategispill på konsoll omfatter blant annet Battle for Middle-Earth II"

Jeg nevnte det så vidt


Siterer RDB:
Forstår
Ble bare litt redd at du ikke likte dem, elns


StarCraft har jeg bare så vidt prøvd, så jeg har ikke noe grunnlag til å uttale noe, men jeg liker War Craft III veldig godt

Siterer RDB:
Håper vel egentlig at det kommer flere brukere, så kanskje det da blir behov for flere mods, som du sier. Men da ordner vel Bernt&Co noe.


Jeg har et brennende ønske om flere brukere (spesielt gode brukere) og mye mer aktivitet her. Det vil jo føre til at nye mods blir mer aktuelt.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer nintendofreak:
Hva med Kampen om Midgard? Jeg har toern pluss uttvidningspakka og synes det er et knakelibrakende godt spill. Ellers er dette et godt konsept som burde bygges mer på.


Har du prøvd 1ern?
personlig syns jeg det er mye bedre en 2ern;)
  • 0
Flott skrevet Suppe!

Men Warcraft da? Veldig skuffende at jeg ikke fant det! Menmen, du måtte velge noen!
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Veldig bra skrevet, Suppe. Skulle tro du er en jornalist. Strategi spill er den beste spill sjangeren, har alltid likt strategi.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
Wow Suppeelsker, lengste førsteposten jeg noensinne har sett. Enda bedre er det at den faktisk er godt skrevet, ikke bare side opp og side ned med "Spam" Må ha tatt deg ganske lang tid, fortjener en aplaus!
Kan ikke si det samme om alle Replies'ene i tråden, det går mye i "Wow, så bra førstetråd." Og det blir det fint lite diskosjon (Eller hva man skal kalle det) av. Du skulle stått for mange av replies'ene selv også, så hadde du vært sikker på at det hadde vært en god tråd
Strategispill ja. Jeg elsker strategispill! På første har jeg "The legend of Zelda - aktige spill", på andre FPS og på tredje strategispill!
Av CD - rom Strategispill har jeg kun Age of empires II, og det er egentlig broren min sitt. Jeg burde nok kjøpe meg noen ordentlige strategispill :s
Jeg er nå uansett stor fan av strategispillene man kan finne gratis på nettet! Tower Defence er veldig utfordrende, jeg har "suttet"(heter det det??) i over 24 timer sammenhengende og spilt Tower defence spill.
Får håpe du får prøvd noen av spillene da
Square Enix.
  • 0
Siterer mathi666:
Citerer nintendofreak:Hva med Kampen om Midgard? Jeg har toern pluss uttvidningspakka og synes det er et knakelibrakende godt spill. Ellers er dette et godt konsept som burde bygges mer på.



Har du prøvd 1ern?

personlig syns jeg det er mye bedre en 2ern;)


Må si meg helt enig med deg der, Kapen Om Midgard 2 falt rett og slett ikke i smak hos meg, men 1eren... for en tid...

Ellers må jeg si det var litt feil prioritering å ikke ha med warcraft ELLER starcraft, disse spillene er muligens de største innen for sanntidsstrategi sjangeren og er veldig aktualle i dag med starcraft 2 og om det kommer en wacraft 4 som tusenvis av spillere venter på, eller om WoW har ødelagt det universet for RTS

Ellers er det en utrolig tekst, veldig bra Suppeelsker (Suppe er best, har faktisk startet å bruke det som lan mat )
Buuuuuuurn!
  • 0
Siterer mathi666:
Citerer nintendofreak:Hva med Kampen om Midgard? Jeg har toern pluss uttvidningspakka og synes det er et knakelibrakende godt spill. Ellers er dette et godt konsept som burde bygges mer på.

Har du prøvd 1ern?
personlig syns jeg det er mye bedre en 2ern;)


Jeg har i hvert fall ikke prøvd eneren, men jeg digger toeren

Siterer braxboy:
Flott skrevet Suppe!

Men Warcraft da? Veldig skuffende at jeg ikke fant det! Menmen, du måtte velge noen!


Hehe, ja. Beklager nok en gang, men sånn blir det

Siterer thraxes:
Veldig bra skrevet, Suppe. Skulle tro du er en jornalist. Strategi spill er den beste spill sjangeren, har alltid likt strategi.


Journalistene i min lokalavis skriver i hvert fall mye mer feil enn det jeg gjør

Siterer Zechez:
Wow Suppeelsker, lengste førsteposten jeg noensinne har sett. Enda bedre er det at den faktisk er godt skrevet, ikke bare side opp og side ned med "Spam" Må ha tatt deg ganske lang tid, fortjener en aplaus!
Kan ikke si det samme om alle Replies'ene i tråden, det går mye i "Wow, så bra førstetråd." Og det blir det fint lite diskosjon (Eller hva man skal kalle det) av. Du skulle stått for mange av replies'ene selv også, så hadde du vært sikker på at det hadde vært en god tråd


Tusen takk skal du ha Jeg forsøkte å få det interessant nok til at i hvert fall noen gidder å lese det Det tok mange timer ja! Det bør bli diskusjon her ja! Hovedsaken er artikkelen, men jeg vil gjerne ha masse diskusjon om strategispill her!

Siterer sakkosekken:
Ellers må jeg si det var litt feil prioritering å ikke ha med warcraft ELLER starcraft, disse spillene er muligens de største innen for sanntidsstrategi sjangeren og er veldig aktualle i dag med starcraft 2 og om det kommer en wacraft 4 som tusenvis av spillere venter på, eller om WoW har ødelagt det universet for RTS

Ellers er det en utrolig tekst, veldig bra Suppeelsker (Suppe er best, har faktisk startet å bruke det som lan mat )


Det blir litt feil å si "feil" prioritering også da, siden jeg har valgt både litt objektivt og litt subjektivt. Total War, Command & Conquer og AoE er jo ekstremt viktige de også! Sistnevnte er kanskje den viktigste RTS etter min mening. Men så klart, de du nevnte er ekstremt viktige!

Suppe er godt ja, jeg spiste faktisk Rett i koppen tomatsuppe i dag på jobb
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Hva med Dawn of War?
Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake
  • 0
Warcraft er for meg et must da Litt kjipt at du ikke tok det med. Er enig med Sakko her selv om du skrev litt objektivt og litt subjektivt er det ikke mulig aa komme unna Warcraft eller Starcraft naar man snakker om Strategi. AoE II var bra, men III var en alvorlig skuffelse, noe som ödela mye av seriens "cred" Total War er dritfett, men jeg har alvorlig uflaks i spillet C&C er ogsaa veldig bra. Jeg er enig i at det burde vaert med. But still: Warcraft! xD
Blå...
  • 0
Siterer Aleksander_M:
AoE II var bra, men III var en alvorlig skuffelse, noe som ödela mye av seriens "cred"


AoE III er en lausunge som ikke bør regnes med i serien. AoE II = nytelse

Jeg forstår at mange er fan av WarCraft og Starcraft, men jeg prioriterte annerledes. Det er jeg lei av å poengtere, og kommer ikke til å gjøre det mer heller.

Kom igjen med litt diskusjon nå da! Dette er ikke en tråd der dere skal si hva jeg ikke skrev om!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Leste den endelig nå, skikkelig bra!

Den personlige favoritten er selvfølgelig Rome: Total War, og det brukte det å gå ganske mye av en tid bakover
  • 0
Siterer LuXe:
Leste den endelig nå, skikkelig bra!

Den personlige favoritten er selvfølgelig Rome: Total War, og det brukte det å gå ganske mye av en tid bakover


Takk i like måte Rome TW er ekstremt fett! Med hånden på hjertet kan jeg si at det er det eneste spillet jeg har blitt ordentlig avhengig av i hele mitt gamerliv! Det er fantastisk! Medieval II er bedre så klart, mye fetere grafikk og en mer interessant tidsperiode etter min mening, men Rome TW har en magi som ikke Medieval II har!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Veldig bra, Suppe!

Husker godt at Age Of Empires var det første strategispillet jeg spilte og siden har jeg holdt meg til AoE serien. Har hele rekken + Mythology. Synes egentlig Ensemble Studios lager strategispill slik jeg vil ha dem, kanskje fordi det var de jeg begynte med.

Den største strategiskuffelsen min til nå er Supreme Commander. Spillet gikk enkelt og greit for langsomt for meg og man flyttet bare på noen blå figurer...
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer ps8hand:
Star wars empire at wars gold er et bra spill.Nye helter som Yoda,Admiral Thrawn og andre!


Det har jeg aldri prøvd, men jeg liker ikke Star Wars da

Siterer remote:
Husker godt at Age Of Empires var det første strategispillet jeg spilte og siden har jeg holdt meg til AoE serien. Har hele rekken + Mythology. Synes egentlig Ensemble Studios lager strategispill slik jeg vil ha dem, kanskje fordi det var de jeg begynte med.


Det var det første jeg prøvde også! Jeg prøvde Age of Kings da en kamerat hadde med CD-en hjem til meg. Jeg håpet så inderlig at han skulle glemme Cd-en hjemme hos meg så jeg kunne spille det fantastiske spillet enda mer! Jeg synes ikke treeren er så god da, toeren slår den veldig!

Siterer remote:
Den største strategiskuffelsen min til nå er Supreme Commander. Spillet gikk enkelt og greit for langsomt for meg og man flyttet bare på noen blå figurer...


Thraxes liker det veldig godt, men hvis det er fremtid så er det heller ikke noe for meg. Fortid/nåtid FTW!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer ps8hand:
Kampen om midgard er bra,ja!Kule fiender og klasser!Best på pc!Strategi spill er best på pc!


Jeg liker det spillet godt jeg også, men det slår ikke gode gamle AoE II da
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg håper det kommer "myser på" av FPS og Racingspill snart, ikke fordi jeg vil vite mer, men fordi det er morsomt å lese

Moderatorene være flinke skrivere!
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Jeg håper det kommer "myser på" av FPS og Racingspill snart, ikke fordi jeg vil vite mer, men fordi det er morsomt å lese

Moderatorene være flinke skrivere!


Hmm, takk for tipsene
Vi får se. Husk at Suppeelsker er en svært travel, deprimert og overbelastet sjel nå da, så vi får se når neste kommer

Du takk skal ha!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer ps8hand:
Kampen om midgard er bra,ja!Kule fiender og klasser!Best på pc!Strategi spill er best på pc!


BFME II, spesielt, var kult, men spillet er virkelig ikke balansert, uansett hvor mange patcher som har kommet. Det er fortsatt litt for ustabilt til å komme i toppsjiktet i RTS-sjangren.

Ja, jeg elsker spillet, men så jeg hardcorde-fan av LOTR, though. Men jeg kan være så kritisk at jeg vet når et spill ikke holder samme mål som andre i samme sjanger.

Og ja, jeg vet hva jeg snakker om når det gjelder spillet. Jeg har 1'ern, 2'ern og expansion til 2'ern. Jeg var topp 100 på 2'ern (eller var det Witch-king?), anyhow, jeg har spilt det mye. Det mangler det lille ekstra. Den balanseringen av rasene som virkelig gjøre det perfekt.

Det kan være at dette er fikset nå, for jeg har ikke spilt spillet på aldri den tid, men det var sånn spillet var tidligere.

Jeg må også skryte av tråden, for det er informerer godt og er velskrevet, men den mangler virkelig muligens det største spillet innenfor RTS. Starcraft. Det spillet er det aller beste RTS spillet som har kommet. Det er perfekt balansert og har en "edge" ingne andre spill har klart å skape etter spillet. Det sier seg jo selv hvor godt det er nå, for det er sinnsykt mange i Korea som spiller dette 24/7 nå. Turneringer og kamper vises på tv-kanaler.

Det er heller ikke så ille å tenke på at Gamespot setter nye RTS opp mot Starcraft når de bedømmer et spill.

Anyhow, det er en god tråd, men det mangler et virkelig fjell innenfor strategispill.
Veni vidi vici
  • 0
Starcraft er enormt i Korea ja.. Jeg synes AoE II virker fetere jeg da Liker absolutt ikke fremtid
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Enormt? It is freaking gianthumongous!

Og ja, RTS i fortid er best, syns jeg, men selve tråden handler jo om selve sjangeren, og da burde Starcraft blitt skrevet om.
Veni vidi vici
  • 0
Siterer Xenphon:
Enormt? It is freaking gianthumongous!

Og ja, RTS i fortid er best, syns jeg, men selve tråden handler jo om selve sjangeren, og da burde Starcraft blitt skrevet om.


Mange mener jeg burde ha skrevet om det ja. RTS fortid gir litt mening synes jeg, for der kan man se på historisk korrekthet. I fremtiden må man jo bare gjette..
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Det er helt klart sant, men likevel, jeg vil bare konstantere at muligens det beste RTS spillet laget til nå ikke er tatt med.
Veni vidi vici
  • 0
Siterer Xenphon:
Det er helt klart sant, men likevel, jeg vil bare konstantere at muligens det beste RTS spillet laget til nå ikke er tatt med.


Ja, og det er jeg klar over. Jeg er lei av å si det.
Du kan gjerne si det var en for subjektiv beslutning, men jeg tok med de spillene som jeg selv anså som gode.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Bah, han er tatt over av subjektivitet! Pass dere.

Neida, jeg skjønner deg. Det er et valg man tar.
Veni vidi vici
  • 0
Ja, for denne artikkelen ble skrevet ut fra både subjektivitet og objektivitet. Hadde en annen skrevet den, ville kanskje ikke Total War og AoE vært nevnt. Sånn er det bare.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!