Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Trening- og kostholdstråden


Er ikke så veldig mye fiksfaks å regne ut næringsinnhold i mat. I eksemplet ditt med proteinpulveret ganger du innholdet pr. 100 gram (80,5) med den mengden du ønsker (40 gram). Regnestykket blir da 80,5 x 0.40 = 32.2 gram protein i den shaken på 40 gram (det innebærer jo at det er 40 gram PULVER, før det blandes med vann).
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Virkelig? Er det så enkelt? Det burde jeg skjønt selv. Takk for raskt svar.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Har vert syk 2 uker noe som har gjort at treninga min har gått av spor igjen! Ble litt små avhengig av cola de ukene, men har akkurat kuttet ut all dårlig mat og kommet meg over det. På tide at treninga starter igjen, går alltid greit etter at jeg har starta er bare å få meg ut døra som er verst.
You got me on milk and alcohol
  • 0
Siterer Eamic:
Har vert syk 2 uker noe som har gjort at treninga min har gått av spor igjen! Ble litt små avhengig av cola de ukene, men har akkurat kuttet ut all dårlig mat og kommet meg over det. På tide at treninga starter igjen, går alltid greit etter at jeg har starta er bare å få meg ut døra som er verst.


Vært syk selv her nå. Faens herk med sår hals.

Siterer gnyg:
Prøvde hangups på mandag og jeg klarte 2 uten å jukse eller ved å få hjelp.


Bra det, tar 9 selv, men har nå trent litt på det.
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Siterer Eamic:
Har vert syk 2 uker noe som har gjort at treninga min har gått av spor igjen!


Kjenner til problemet. Nå trener jeg nesten uansett om nesen renner eller om hodepinen torturerer. Går som oftest veldig fint da jeg merker det meste går på psyken. Det verste var egentlig da jeg kom hjem etter to uker i syden. Gikk ned fire kilo og styrken var blitt patetisk dårligere. Ikkje braa.

Hvor ofte trener egentlig folket her, og hvor mye tar dere i de ulike øvelsene?
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Trener ikke sånn dere gjør, men når jeg er frisk går det i hver dag. Enkelte ganger trener jeg to ganger på en dag.
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Thorn:
Hvor ofte trener egentlig folket her, og hvor mye tar dere i de ulike øvelsene?


For øyeblikket 2 ganger i uken. Men skal legge om til tre ganger for å få mer effekt ut av det. For øyeblikket er jeg på 35kg på knebøy og 37kg på benk. Jeg er helt i startfasen, bygger grunnmuren.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Thorn:
Hvor ofte trener egentlig folket her, og hvor mye tar dere i de ulike øvelsene?


For min del blir det nok en økt hver dag. Kombinerer styrke med løping/sykling. Sjeldent jeg tester maksløft men ligger vel på noe sånt:

Benkpress: 95-100 x 1
Knebøy: 130 x 4
Markløft: 140 x 4
Hangups: 20

O2 opptaket har jeg ikke testet siden November i fjor, men tipper det begynner å nærme seg 70.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Thorn:
Kjenner til problemet. Nå trener jeg nesten uansett om nesen renner eller om hodepinen torturerer. Går som oftest veldig fint da jeg merker det meste går på psyken. Det verste var egentlig da jeg kom hjem etter to uker i syden. Gikk ned fire kilo og styrken var blitt patetisk dårligere. Ikkje braa.

Creds til deg der som fortsetter å trene når du er syk må jeg si. Er så kjipt å miste noe man har strevd med.

Siterer Thorn:
Hvor ofte trener egentlig folket her, og hvor mye tar dere i de ulike øvelsene?


3 ganger i uken når jeg trener, noen ganger 4. Jeg jogger og gjør pilates/dansing ect. det jeg føler for, liker variasjon. Savner der jeg bodde før beste jogge stedene + svømme hall nærme.
You got me on milk and alcohol
  • 0
Jeg trener to ganger i uka.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Bumpetybump, denne tråden er har forsvunnet litt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Sommerstad97:
Hvis noen er interressert er dette en video fra hurtighetstrening vi hadde i dag. Jeg er først iført kompresjonstrømper forøvrig.


This content is currently unavailable
The page you requested cannot be displayed at the moment. It may be temporarily unavailable, the link you clicked on may have expired, or you may not have permission to view this page.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Sommerstad97:
Funka denne?


Video unavailable
This video has either been removed from Facebook or is not visible due to privacy settings.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jaja, verdt et forsøk. Privat dritt.
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Nå merker jeg tydelig at jeg delvis stagnerer. Merker at jeg ikke klarer å løfte så mye tyngre nå. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli sterkere nå? Bytte program? I så fall, noen tips til program?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Nå merker jeg tydelig at jeg delvis stagnerer. Merker at jeg ikke klarer å løfte så mye tyngre nå. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli sterkere nå? Bytte program? I så fall, noen tips til program?


Jeg er ingen ekspert på dette, men hva med å trene mer av andre øvelser. Man er ikke sterkere enn sin svakeste muskel, og når man har fôret kroppen med den samme stimulien gang på gang, slutter den å utvikle seg til slutt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer gnyg:
Nå merker jeg tydelig at jeg delvis stagnerer. Merker at jeg ikke klarer å løfte så mye tyngre nå. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli sterkere nå? Bytte program? I så fall, noen tips til program?


Hva slags type program har du kjørt nå og ca. hvor lenge har du holdt på med det? Som remote nevner over her så stemmer det at musklene trenger stadig nyere typer stimuli for at adaptasjon skal skje, så derfor lønner det seg ikke å kjøre samme program alt for lenge. Eller så kan det være at du trenger en liten pause, men det kommer som sagt an på hvor lenge du har trent sammenhengende til nå.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer gnyg:
Noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli sterkere nå?

Hvilke øvelser er det dette gjelder? Dersom det er generelt for hele styrketreningen din kan det være flere årsaker til det. En av grunnene kan være at man øker enormt i både styrke og masse i det man begynner å trene. Du vil på den måten stagnere i den form av at du ikke har samme fremgang/økning lengre. Det er helt naturlig. En annen mulighet er jo som flere andre ovenfor har påpekt at det kan hjelpe å prøve andre støtteøvelser for å gjøre en hovedmuskel sterkere.

Siterer gnyg:
Bytte program? I så fall, noen tips til program?

Angående andre treningsprogram har jeg tidligere nevnt at jeg kjører et 5x5-program. Har trent dette i noen uker nå. Programmet fokuserer på baseøvelsene squat-bench-deadlift med støtteøvelser til disse. Jeg kjører tre dager på rad (se linken nedenfor), deretter én dags pause. Angående støtteøvelsene som chinups, overhead press, dips og rows kan du jo regulere disse så mye som du vil, men jeg vil anbefale å inkludere i hvertfall squat, benchpress og deadlift med i programmet du skal kjøre.

http://i.imgur.com/eCSqm20.png
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer remote:
Jeg er ingen ekspert på dette, men hva med å trene mer av andre øvelser.


Ja det er veldig sant det du sier her.

Siterer Glorfindel988:
Hva slags type program har du kjørt nå og ca. hvor lenge har du holdt på med det?


Kopiert fra forrige side:

- Nedtrekk bryst 30kgx3x10
- Roing med støtte 25kgx3x10 (maskin)
- Benkpress 30kgx3x10 (her skal jeg opp til 40kg, som er målet mitt innenfor denne øvelsen)
- Liggende brystpress (litt på skrå), 8kgx3x10
- Stående hantelpress 4kgx3x10 *
- Stående sidehev 3kgx3x5
- Knebøy 30kgx3x10 (her er også målet 40.
- Knestrekk 15kgx3x10
- Lårcurl 15kgx3x10
- Stående tricepspress (kabel), 20kgx3x10
- Stående hantelcurl 8x3x10

Tallene er ikke nøyaktige. Gidder ikke å finne fram tallene akkurat nå. Jeg har nok mye mer å gå på i baseøvelsene benkpress og knebøy. Vil si meg enig i at støttemuskulaturen er der jeg må forbedre nå.

Siterer Nero The Elder:
Jeg kjører tre dager på rad


Så du trener 6 dager uken?

Hvor lange pauser har du mellom hvert sett i dette programmet?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Over...hvor mange dager?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer gnyg:
Så du trener 6 dager uken?


Det er målet, ja. Men du kan jo regulere dette så mye du vil selv. Som du ser på linken jeg postet er programmet i utgangspunktet en treningsplan på tre dager i uken. Jeg har bare valgt å kjøre denne planen x2, med en dags restitusjon.

Siterer gnyg:
Hvor lange pauser har du mellom hvert sett i dette programmet?


Det er ikke noe fasitsvar her, men ser du rundt på forskjellige forum, vil folk svare forskjellig fra om de trener bodybuilding eller strongman (kun styrke). I mitt program har jeg omtrentlig 1 minutts pause. Men du bør lytte til kroppen og ta deg tid. Folk har forskjellig resitusjonsbehov, så det blir vanskelig å si hva som er optimalt.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Glorfindel988:
Over...hvor mange dager?


Glemte visst det. Trener mandag, onsdag og fredag. For nå i alle fall. Og har trent i 2 måneder. Imponerende hva en glemmer så fort en er trøtt.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Ok, virker vel ikke som det er overtrening heller men. Hvor mange måneder/år har du trent styrke? Siden du har fulgt det programmet i 2 måneder kan det kanskje være lurt å bytte, men et fullkroppsprogram er dog veldig fornuftig, i hvertfall om du er nybegynner (?). Et 5x5 program mistenker jeg kan være for hardt å starte på... Og noe av det viktigste: hvordan er kostholdet ditt?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!