Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Trening- og kostholdstråden


hva får deg til å tro at det er derfor gutter trener?
  • 0
jeg trener tirsdag, torsdag og noen fredager. Men i sommeren blir det nesten trening hver dag
Ich Bin das unske punkse <--- hva enn nå det betyr
  • 0
Jeg trener hver dag (SPESIELT om sommeren ) Prøver å holde meg i god nokk form til å fråtse en gang ibland.
Smiler selv om jeg pisser i motvind! :-)
  • 0
Jeg vil ikke bli kjempe heller. Har jobba med en bodybuilder..
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Det er jo ingen aktivitet på denne tråden!!! Er folk så lite intresert i trening??Jeg prøver stadig å få denne fram på første side ved å lege in en komentar,men den går like kjapt tilbake i bunka..Mulig dette forumet ikke er helt klart or å komme seg opp av sofaen
  • 0
er det noen som vet trenings metoder for å øke styrken(og størrelsen ) på biceps og triceps, dersom en ikke har vekter eller maskiner??
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Skal du trene for å øke muskeltverrsnittet må du bruke det vi kaller "pumpe- metoden". Dvs mange repetisjoner med en belastning som tilsvarer ca 60-85% av 1RM (repetisjon maks). Sørg også for gode pauser mellom seriene Alt fra 30 sek til 2 min er å anbefale.

Det er viktig å opprettholde en bestemt intensitet over tid for å trøtte musklene såpass at vi får den nødvendige muskeltilveksten, som man tross alt ønsker ved å benytte seg av trening med mål å øke muskelvolumet.

Hvor hardt du skal gå ut, avhenger av hvor mye du har trent med vekter før.
Selv om du sier uten vekter og/eller maskiner, vil jeg uansett anbefale deg å gå på et treningssenter hvor det finnes et styrkerom.

Det er enkelt og greit best å bruke vekter aktivt i trening for å øke tverrnsittet / størrelsen.

Btw, i starten vil du oppnå en svært markert økning ved systematisk styrketrening.

Går på idrettsfag btw, så bare å spørre om du trenger tips
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Siterer torleif:
er det noen som vet trenings metoder for å øke styrken(og størrelsen ) på biceps og triceps, dersom en ikke har vekter eller maskiner??


Kjøp deg noen manualer.vill du vokse mye i muskellmasse,så tar du få repetisjoner.Løft vekter til du mister vektene(få gjerne hjelp til de 3-4 siste).Det er ikke så viktig å begynne på treninsenter vits du aldri har trent før.Med et sett med manualer kan du gjøre veldig mye forskjelige øvelser.
http://www.iform.no/pub/art.php?id=35
  • 0
Siterer torleif:
er det noen som vet trenings metoder for å øke styrken(og størrelsen ) på biceps og triceps, dersom en ikke har vekter eller maskiner??


trene med vekter.. starte i det små og øke øke øke.. da lurer du musklene til å bli både større og strekere lærte det av onkelen min
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
ja men då må eg i første omgang skaffe meg vekter:mrgreen kanskje dei samme som du har? )


btw grunnen til at jeg ikke har gått på noe treningssenter er nok for at kroppen min er under ombygning xD og ifølge (friidretts) treneren min vil maskiner og tunge vekter øydelegge kroppen litt (?)

Lagt til 2007-02-11 15:01:
eg hate når parantesane mine blir til smyliar xD
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
hehe.. du trenger ikke et seter.. de vil bare ha penga dine... kjøp heller vekter med sånne vekt greier du kan ta på.. lettere og variere tyngden da
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
kor får eg tak idet da??.... coop obs elle g-sport elle??
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
enten en treningsbutikk elle på nettet.. de slege det på treningsentere og tror eg
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
anyway...denne veka skal eg ha prosjekt alle skuletimene, eg skal (prøve å) finne ut om tenings drikker er bedre enn andre drikker som f.eks vatn , eller om det bare er media som har prakket disse på oss??!!...

skal springe mange 200 metere

Lagt til 2007-02-11 15:13:
...og forhåpentligvis få ny beste tid
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
hehe lykke te... trene annen hver dag jeg nå.. med vekter og ulike øvelser på ball.. noen som vet om noen bra øvelser en kan gjøre med vekter og ball.. og sånn dere strikk greie.. vil trene rumpe/lår/armer/bryst og mage helst
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
trener du virkelig mye kan du bli sånn derre body builder


..sorry skal slutte å spamme eller va d nå er

Lagt til 2007-02-11 15:24:
og btw takk for rådene braxboy, kneipen og christine
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer torleif:
trener du virkelig mye kan du bli sånn derre body builder


..sorry skal slutte å spamme eller va d nå er


nei det skal jeg ikke bli.. men vil ikke se ut som en strek lengre.. nå kan jeg bli en strek med muskler..

uansett jeg gjentar :

noen som vet om noen bra øvelser en kan gjøre med vekter og ball.. og sånn dere strikk greie.. vil trene rumpe/lår/armer/bryst og mage helst
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
Meld deg inn i forumet her,eller bare søk etter et du leter etter,masse tips

http://www.iform.no/
  • 0
Siterer kneipen:
Meld deg inn i forumet her,eller bare søk etter et du leter etter,masse tips

http://www.iform.no/


takker trener du mye?
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
Hver dag..
  • 0
wow hver deg.. er det så lurt da??? har du trent lenge kanskje??? hva trener du?? har du noen gode tips?
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
Siterer kneipen:
Meld deg inn i forumet her,eller bare søk etter et du leter etter,masse tips

http://www.iform.no/


leser "fasiten på store armer" , de folka såg ikke akkurat ut som noen pingler hehe
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer torleif:
btw grunnen til at jeg ikke har gått på noe treningssenter er nok for at kroppen min er under ombygning xD og ifølge (friidretts) treneren min vil maskiner og tunge vekter øydelegge kroppen litt (?)


Det er riktig som treneren din hevder, kroppen kan ta skade hvis man trener med vekter for tidlig. Når kroppen ikke er ferdig utviklet kan det hemme veksten radikalt senere i livet om man trener vekter for tidlig..


Så pass på!!
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
<quote author="Christinem">wow hver deg.. er det så lurt da??? har du trent lenge kanskje??? hva trener du?? har du noen gode tips?</quote

Så lenge man trener forskjellige ting hver dag så går det greit,man skal ikke trene muskler som er støle.Når musklene er støle betyr det at musklene bygger seg opp igjen etter "skadene" man påfører under trening,det er derfor det er viktig å spise mye.Trener man når musklene er støle,kan det bli for lite av de fiberdanende proteinene og stoffene i musklene som kan føre til at musklene blir mindre isstedenfor større,og det er ikke en sitvasjon jeg vill komme opp i
  • 0
Siterer kneipen:
Kjøp deg noen manualer.vill du vokse mye i muskellmasse,så tar du få repetisjoner.


FEIL! Det kalles 1RM trening og bedrer din nevromuskulære styring, altså hvor mange muskelfibre man har "aktivert". 1RM trening øker ikke tverrsnittet merkbart, men man blir så klart sterkere. I noen idretter er det gunstig og være sterk, men allikevel holde en lav vektprofil. For slike utøvere er 1rm trening smart.

Les min tidligere post om trening for å øke muskeltverrsnittet (Volumet).
Oppsummert har slik trening følgende fellestrekk:
- Langsom kontraksjonshastighet
- 60-85% av 1RM som belastning
- Mange repetisjoner
- Gode pauser mellom seriene (2-3 minutter for nybegynnere).
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!