Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Trening- og kostholdstråden


  • LuXe
  • LuXe
Keratin er et fiberdannende protein, som er rikt på cystein.
  • 0
KREATIN
På kjemisk nivå fungerer kreatin slik: Kroppens energiomsetning er basert rundt et molekyl kalt ATP. Ved å fjerne fosfatgruppen fra ATP og danneADP, frigjøres energi som muskelcellen kan nyttegjøre seg av. Dersom (teoretisk) muskelen går tom for ATP kan den ikke lengre fungere. Kroppen har en egen mekanisme for å gjenskape ATP fra ADP, og det er her kreatinet kommer inn ved at kreatin fosfat donerer sin fosfatgruppe til ADP molekylet, og skaper ATP molekyler. Dette betyr igjen at man ved å innta kreatin har tilgang på mer energi til bruk for muskelcellene. Når du bruker det vil kroppen svare ved å bli noe sterkere,både styrkemessig og utholdenhetmessig.
Muskell cellene tar inn mer vann.Man går opp ca. 2-3 kilo som et resultat av dette, og det sies at proteinsyntesen også blir positivt influert av denne prosessen. Kreatin bør inntas i pulverform.

Til dere som ikke gidder å lese det så blir du alså sterkere av det

GLUTAMIN
Glutamin er en aminosyre kroppen trenger for å bygge muskler,du forbrenner ca 20 gram glutamin hver dag og du får kunn inn 10 gram via maten så du trenger tilskudd vist du skal trene ekstra hardt,blir glutamin nivået i musklene for lavt bryter de ned.Det kan være en grunn til at man ikke vokser i muskellmasse,enkelt å greit fordi glutamin konsentrasjonn i musklene er for lave.

Whey.
Er rett og slett vanlig proteiner som inneholder de aminosyrene og proteintypene du trenger or å bygge muskler.Du får dette via maten,men ikke nokk vist du trener hard derfor er pulver et alternativ.
  • 0
Kreatin er en aminosyre, det er glutamin også. Som alle vet er aminosyrene grunn elementene i protein

Er ikke enig i det du sier at man ikke kan ta inn nok protein via kosten hvis man trener hardt. Så sant man ikke er Ronnie Coleman så klarer man det helt fint
I'm ThreepWood, a mighty moderator!
  • 0
Siterer king_Erik:
Trener alle dager i uken untatt lørdag, trener i gjennomsnitt en og en halv til to timer hver økt Noen andre på forumet som går på friidertt?


Trente friidrett før. Gikk lei. Hadde heller ikke så mange å være med, så jeg følte meg ofte lost. Jeg merker godt på kondisen at jeg ikke går i friidrett lenger, men jeg tar meg en joggetur nå og da.
"Ash nazg durbatulúk, ash nazg gimbatul,ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul."
  • 0
Maksa i benk i dag!
90 kg
I'm ThreepWood, a mighty moderator!
  • 0
Siterer kneipen:
KREATIN
På kjemisk nivå fungerer kreatin slik: Kroppens energiomsetning er basert rundt et molekyl kalt ATP. Ved å fjerne fosfatgruppen fra ATP og danneADP, frigjøres energi som muskelcellen kan nyttegjøre seg av. Dersom (teoretisk) muskelen går tom for ATP kan den ikke lengre fungere. Kroppen har en egen mekanisme for å gjenskape ATP fra ADP, og det er her kreatinet kommer inn ved at kreatin fosfat donerer sin fosfatgruppe til ADP molekylet, og skaper ATP molekyler. Dette betyr igjen at man ved å innta kreatin har tilgang på mer energi til bruk for muskelcellene. Når du bruker det vil kroppen svare ved å bli noe sterkere,både styrkemessig og utholdenhetmessig.
Muskell cellene tar inn mer vann.Man går opp ca. 2-3 kilo som et resultat av dette, og det sies at proteinsyntesen også blir positivt influert av denne prosessen. Kreatin bør inntas i pulverform.

Til dere som ikke gidder å lese det så blir du alså sterkere av det

GLUTAMIN
Glutamin er en aminosyre kroppen trenger for å bygge muskler,du forbrenner ca 20 gram glutamin hver dag og du får kunn inn 10 gram via maten så du trenger tilskudd vist du skal trene ekstra hardt,blir glutamin nivået i musklene for lavt bryter de ned.Det kan være en grunn til at man ikke vokser i muskellmasse,enkelt å greit fordi glutamin konsentrasjonn i musklene er for lave.

Whey.
Er rett og slett vanlig proteiner som inneholder de aminosyrene og proteintypene du trenger or å bygge muskler.Du får dette via maten,men ikke nokk vist du trener hard derfor er pulver et alternativ.


Hvor kan man kjølpe dette og er det noen aldergrense eller npe annet jeg må vite??
An eye for an eye will only make the world go blind.
  • 0
På internett eller apotek Det er ingen bgrensninger så vidt jeg vet
  • 0
Ok, jeg er ikke i så veldig bra form, men jeg har lyst å bli det.
Jeg har prøvd med kosthold før, det funket ikke, er nok altfor glad i mat
Jeg har egentlig et helt vanlig kosthold, spiser vanlig husmannskost i ukene, og spiser bare "kosemat" om lørdagene og fredagene.

Jeg har tenk å begynne å trene, men den eneste mosjonen jeg får nå er å gå tur ca. 1 time for dagen, dersom det ikke styrtregner da.

Noen som har noen tips til en som vil begynne å trene?
(jeg tenker mest på kondisjonstrening og vektreduksjon her, samt magemuskler, tenker ikke så mye på styrke akkurat nå, selv om jeg kunne trengt det ).
Vil også gjerne spise litt sunnere, men jeg synes at sunn mat:
1. Blir for grått og kjedelig i lengden.
eller
2. Er for vanskelig å lage/få tak i.

Tenk på at jeg ennå ikke er fullt utvokst.
  • 0
det skal ikke mye til fo å gå ned i vekt.Slutt å drikk brus og slutt å spis godteri utnom helgene.Så kan du ta en joggetur på 30min,jeg er ikke exspert men tror det burde hjelpe vist du ikke trener fra før.
  • 0
Ikke tren styrke hvis du vil gå ned i vekt i hvertfall
I'm ThreepWood, a mighty moderator!
  • 0
nei det er lite vits,men da bygger du iallefall muskler
  • 0
Siterer ThreepWood:
Maksa i benk i dag!
90 kg


hvilket beviser at mange av hoss gamere ikke bare er late stolt av deg!! hva er du oppe i nå?

må innrømme å ha vært slapp i det siste. jeg var oppe i 70 i benk, men nå trener jeg bare med 65.. etter to ukers fravær!!
men dere.. det er en gylden regel at man helst skal ta mer i knebøy enn i benk.. selv om jeg sikkert er litt bedre i benk
Be quiet brain!!! Or I'll stab you with a q-tip!!
  • 0
Er det noen som har tips om protein holdig mat som er lett å lage å er litt godt itillegg??
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Bare ta å drikk et glass med eggehvitte!
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Torleif:Egg, kylling, havregryn
Fusion_monkey: har ikke prøvd å makse siden da Vil tro jeg ligger på ca. det samme.

Har forresten satt inn et lite hardkjør på kostholdet og trening om dagen ( lukter litt nyttårsforsett ) . Håper og tror jeg når 100 kg i benk snart
I'm ThreepWood, a mighty moderator!
  • 0
"trening" *sjekker manualen* nope ikke noe sånt ord her trener tennis 2 ganger i uka
Buuuuuuurn!
  • 0
Slutta på fotball i høst, etter å ha spilt siden jeg var 4 år. Har veldig god kondis (hihi, slo alle untatt en i klassen på løpstest ) , men styrken min er ikke så veldig mye å skryte av. Har begynt å trene styrke med noen kamerater 3 ganger i uka nå da.
Aw shut yer mooth ye cheeky fooker! Ah'm no scared ae ye! I'll gie ye a square go anyday ye like, ya bastard! REET!! You 'n me - ootside - noo!
  • 0
Burde begynne å trene snart, har vært for slækk i det siste.
FIFA=Shit. NFS=Shit. EA Sports=Shit. Så da er EA i seg selv: BULLSHIT!
  • 0
Eg anbefale en sykkeltur eller løpetur flere ganger i uken, gjerne litt svømming. Det er mer enn nok for å holde kroppen i fin form. Men eg trene kondisjon og litt styrke utenom. Ellers e eg vegetarianer og stor tilhenger av økologisk mat

Det og mindre stress i hverdagen er mitt råd for alle som vil leve sunt og holde seg i form etter fyllte 20..
-->>ToTaL AnArChY iS uPoN uS<<--
  • 0
Kan jo legge ut lista jeg følger

Klokka 9, står opp da.

* Spise 2 vitaminbjørner, dekker alle vitamin behov
* Spise Go' Morgen frokostblanding
* Ta 100 Sit-Ups
* Ta 100 Push-Ups
* Løfte 9 kilo vekter 35 ganger på vær arm

Klokka 5, en time etter at jeg har spist middag.

* Ta 150 Sit-Ups
* Ta 150 Push-Ups
* Løfte 9 kilo vekter 40 ganger på vær arm.

Klokka 8

* Jogge 3km
* 200 Sit-Ups
* 200 Push-Ups
* Løfte 9 kilo vekter 50 ganger på vær arm.

Selvfølgelig trener jeg ikke alltid etter sånn som på lista over, gjør som regel hva jeg vil!

F.eks om sommeren så spiller jeg mye fotball, sykler og svømmer, osv.
  • 0
Siterer SlippY:
Kan jo legge ut lista jeg følger



Klokka 9, står opp da.



* Spise 2 vitaminbjørner, dekker alle vitamin behov

* Spise Go' Morgen frokostblanding

* Ta 100 Sit-Ups

* Ta 100 Push-Ups

* Løfte 9 kilo vekter 35 ganger på vær arm



Klokka 5, en time etter at jeg har spist middag.



* Ta 150 Sit-Ups

* Ta 150 Push-Ups

* Løfte 9 kilo vekter 40 ganger på vær arm.



Klokka 8



* Jogge 3km

* 200 Sit-Ups

* 200 Push-Ups

* Løfte 9 kilo vekter 50 ganger på vær arm.



Selvfølgelig trener jeg ikke alltid etter sånn som på lista over, gjør som regel hva jeg vil!



F.eks om sommeren så spiller jeg mye fotball, sykler og svømmer, osv.


alt jeg kan si til det...
Buuuuuuurn!
  • 0
:/ Skeptisk til å tro at du gjør det der SlippY..

Lagt til 2007-01-07 02:33:
Kommer ikke til å trene spesielt mye før etter 17-18. Det er da man booster muskler. Og som fullt utvikla så..
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Jaha? Du kan jo komme hit da, så kan vi trene sammen xD
  • 0
Hmm...ikke overdriv trening...det e heller ikke bra..Hvis man vil trene hver dag, så bør man heller begynne med kampsport e.l. Styrketrening hver dag kan bli skadelig for kroppen over tid....

Dessuten er det ikke mange jenter som synes svære muskler e digg, med mindre de e 14 år!! Strame guttekropper med markerte muskler derimot...MMMMMmmmm
-->>ToTaL AnArChY iS uPoN uS<<--
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!