Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hvilken bok leser du nå?


Siterer Suzanne Berget:
Catch-22 er herlig absurd og anbefales på det varmeste. Er forøvrig fra den boka at uttrykket "catch 22" kommer

Har bare sett filmen, som forøvrig er absurd nok i seg selv.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Citerer Suzanne Berget:Catch-22 er herlig absurd og anbefales på det varmeste. Er forøvrig fra den boka at uttrykket "catch 22" kommer
Har bare sett filmen, som forøvrig er absurd nok i seg selv.


Har ikke sett filmen, men har planer om det. Vil uansett tro at den ikke måler seg med boka i absurditet, er sjeldent filmer greier det.
  • 0
Har nå startet opp på A Dance With Dragons
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer bent_a:
Da har jeg omsider begynt på The Hunger Games .
Den første boken er veldig underholdende, og ekstremt lettlest. Det er forsåvidt de to andre også, men de er veldig forutsigbare og utrolig repetitive.

For tiden leser jeg mest eksamensliteratur, men det er en del dikt og 1800-talls literatur der, som Robinson Crusoe for eksempel.

Lagt til 2012-11-17 07:02:
Siterer Suzanne Berget:
nettopp fullført Hunger Games-trilogien, som jeg likte overraskende godt. Er imponert over dama som har gått rett fra barnebøker til dette dystopiske Battle Royal-helvete. Utrolig fengende bøker! Håper de neste filmene blir bedre enn den første...
Jeg følte litt at jeg kunne ha lest den første boken tre ganger, istedenfor å lese alle tre.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Takk for advarselen angående the hunger games. Kanskje jeg dropper 2 to siste bøkene i serien
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer bent_a:
Takk for advarselen angående the hunger games. Kanskje jeg dropper 2 to siste bøkene i serien
Du burde lese dem. Bare vit at de er veldig forutsigbare. Og det er ikke engang en spoiler. Man merker det med én gang. De er godt skrevet, og de underholder godt, så jeg anbefaler deg å lese dem. Men jeg følte liksom at hun forfatteren kunne vært litt mer oppfinnsom.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Akkurat nå leser jeg The Gunslinger. Første bok i The Dark Tower-serien til Stephen King.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Jeg har nettopp fullført Kampen om Jerntronen, bok 2 i oversettelsen av George R.R. Martins A Game of Thrones. Et godt stykke lesing, det vil jeg si. Gleder meg til å sette fingrene i oppfølgeren, og jeg regner med at når de norske oversettelsene av A Clash of Kings er fortært, så må jeg bevege meg over på de engelske versjonene. Jeg orker ikke vente år og dag på en norsk versjon av alle bøkene!

Lurer også på å lese raskt gjennom Torkil Damhaugs Se meg, Medusa før jul. Er det noen som har lest den og vil anbefale eller fraråde meg å lese den?
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
I går begynte jeg på The Walking Dead Book 4 . Sinnsykt bra tegneserie,Spoiler:Er glad for at Shane ble drept tidlig i tegneserien, likte ikke han i det hele tatt .
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
Jeg orker ikke vente år og dag på en norsk versjon av alle bøkene!

Du burde hoppe over til den engelske versjonen først som sist. Bøkene nytes best på forfatterspråket.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Leser Dikt av Paul Celan. Det er en samling av hans beste dikt i verdenslitteraturutgaven.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Kronoz:
Du burde hoppe over til den engelske versjonen først som sist. Bøkene nytes best på forfatterspråket.


Det har du helt rett i. Jeg startet på norsk fordi det var det jeg fikk, og jeg kommer til å få de to neste på norsk til jul (vet at de er kjøpt inn allerede), men bøkene etter det skal definitivt skaffes på originalspråket.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Hobbiten Jeg har akkurat begynt å lese igjennom boka på engelsk igjen for å komme i skikkelig stemning til jeg skal se filmen på søndag
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Skal starte å lese Hitchens' Mortality nå i ferien.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Har nylig blitt ferdig med alle bøkene som er oversatt til norsk av "En Sang Om Is Og Ild." Så venter i spenning på de neste bøkene som kommer i Mars og April neste år! Nå leser jeg i bøkene som fulgte med i AC3 Join or Die Edition og Far Cry 3 Insane Edition.
  • 0
"Industri robot-teknikk" og andre eksamensrelevante bøker. Skal bli godt med juleferie med andre ord
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Hobbiten! Ble nettopp ferdig med den. En veldig god bok!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Hobbiten! Ble nettopp ferdig med den. En veldig god bok!


Har selv planer om å lese Hobbiten i jula, er nesten blitt en tradisjon.

Anbefaler også folk å lese Life of Pi før dere drar og ser filmen som har premiere 1. juledag. Har tro på at filmen blir magisk, men jeg VET at boka er det.
"We are not retreating - we are advancing in another direction"
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Tenker å begynne på AC/DC biografien "Hell aint a bad place to be" i juleferien. Det var julegaven jeg kjøpte til meg selv mens jeg var i London.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Ble nettopp ferdig med Hobbiten. Fengende og spennende bok.
  • 0
Kjøpte meg de manglende bøkene i Artemis Fowl serien fra Cdon tidligere i Vinter så nå har jeg hatt en liten bokmaraton gåendes.Har lest ferdig de første bøkene og skal nå begynne på Artemis Fowl og Den Tapte Kolonien.
Etter det venter Tidsparadokset og Atlantis Komplekset.

Den eneste boken jeg mangler nå er Artemis Fowl: The Last Guardian så håper at den får en norsk utgivelse i 2013 engang så jeg får en komplett samling!
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Holder på med The Hunger Games. Har lest den på norsk, men denne gangen er det i forbindelse med en engelsk-lekse vi skal ha etter ferien.
  • 0
Dugnad av Paal Bjelke Andersen. Ikke spør meg om hva denne boken er, for det vet jeg ikke. Jeg er virkelig ikke noen fan av konseptuell litteratur.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Skal starte påGreen Lantern: Rebirth, greide ikke å vente til jeg hadde flytta
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
No Country for Old Men av Cormac McCarthy.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!