Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hvilken bok leser du nå?


Siterer jon_melon:
Sykt fett Suppe

Holder på meg Beatles, av Saabye Christensen. Dritbra bok, selvom norskboka serverte en kembospoiler...


Ja, den var lei den der. Maken til fruktskalle skal du lete lenge etter! Tenk å spoile på den måten! Unødvendig å skrive spoilere i en forfatteromtale i en norskbok..

Nå leser jeg "Utsikt til Paradiset" av Ingvar Ambjørnsen. Den første boka om Elling
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Holder på med Twilight, jeg...
  • 0
Siterer ildaian:
Twilight


Og du er mann?
Musikk > Film > Spill
  • 0
Jeg ble nettopp ferdig med "Den digitale festning" av ingen ringere en Dan Brown. Utrolig bra spenning med flere uventede vendinger i historien. Bedre en Da Vinchi Koden.
"I'm a dude, playing dude, disgusied as another dude!"
  • 0
Den Eldste (Er nesten finished)
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Kalashnikov:
Citerer ildaian:
Twilight


Og du er mann?


Ja...
Tror jeg
Startert akkurat på New Moon 2'ern i Twilight serien...
  • 0
I helgen ble jeg ferdig med å lese Harry Potter und der Stein der Weisen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
I helgen ble jeg ferdig med å lese Harry Potter und der Stein der Weisen.

Tysk?

Siterer ildaian:
Ja...
Tror jeg
Startert akkurat på New Moon 2'ern i Twilight serien...

Hvordan er serien? Tenkte jeg skulle lese bøkene selv, men må vente til de er ledige på bibloteket.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Tysk?
Jepp. Etter tips fra Ragish. Trenger virkelig å foredre tyskferdighetene mine, og leter alltid etter letteste utvei. Tok knapt en uke å lese boka, men jeg må nok lese mer.

På skolen har jeg dessuten de siste ukene lest: Parfymen av Patrick Süskind(interessant bok), Den Fremmede av Albert Camus (bra, men spesiell bok - imprioned lives sjangeren) og Fiesta (The Sun also Rises) av Ernest Hemingway (En av Hemingways mest kjente verk, men; en spesiell bok, masse drikking, veldig vanskelig å tolke, skrivestil som ikke fenger unge lesere - med mindre de er nødt til å lese den).
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Advanced engineering mathematics
Advanced probability and statistics for engineers
Ymse kompendier
Statics and mechanics.

Husker ikke forfatterne for tiden. Det er uansett alt jeg har tid til om dagen. Og om noen lurte; Ja, det er skolebøker.
  • 0
Siterer TommyK:
noen som har lest "Den digitale festning" og "Iskaldt bedrag" av Dan Brown?
Jeg vurderer og lese dem, men lurer på hvordan de er i forhold til Engler og Demoner og DaVinci Koden

Jeg har lest alle fire bøkene av ham, personelig likte jeg faktisk best Engler og Demoner og Den Digitale Festning.
  • 0
Siterer Strategist:
Jepp. Etter tips fra Ragish. Trenger virkelig å foredre tyskferdighetene mine, og leter alltid etter letteste utvei. Tok knapt en uke å lese boka, men jeg må nok lese mer.

Respekt.
Jeg kunne kanskje å greie å lese De Vises Stein på tysk, men det er fordi jeg har lest den så mange ganger at jeg kan den utenatt
Andre bøker hadde jeg ikke greid å lese på tysk.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Leser "Fugledansen" av Ingvar Ambjørnsen nå.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Kronoz:
Citerer ildaian:
Ja...
Tror jeg
Startert akkurat på New Moon 2'ern i Twilight serien...

Hvordan er serien? Tenkte jeg skulle lese bøkene selv, men må vente til de er ledige på bibloteket.


De er noe bra, men ikke de beste jeg har lest. Veldig fengslene, men jeg savner litt action.
  • 0
Siterer Orph:
Advanced engineering mathematics
Advanced probability and statistics for engineers
Ymse kompendier
Statics and mechanics.

Husker ikke forfatterne for tiden. Det er uansett alt jeg har tid til om dagen. Og om noen lurte; Ja, det er skolebøker.


Lest et par av disse jeg også, meget gode. Likte nok advanced Engineering mathematics av Erwin Kreyszig best
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Jeg leser serien Det mørke tårn, av Stephen King. Er snart ferdig med andre bok, av totalt 7, tror jeg
Knurr...
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Bikket 200 sider på Atlas Shrugged. Må si jeg er positivt overrasket over boken så langt, men den er utrolig, utrolig tungskrevet. Kan egentlig bare anbefale denne til folk som liker eksistensielle spørsmål, filosofi og har en god dose med tålmodighet. Har holdt på med boken en hel måned nå, og var nettop på biblioteket og fornyet lånet mitt. Begynner å miste litt troen på at jeg skal klare å lese den ferdig. Den er iallefall utrolig interessant om du klarer å sette deg inn i handlingen, selv om den har en veldig konservativ tankegang når det kommer til budskapet i teksten. Vel vel... Bare 800 sider igjen.
  • 0
Finner ikke noen bøker å lese akkurat nå. Det plager meg
Vurderte å begynne på Harry Potter på engelsk igjen. Men nei, jeg har jo lest de så mange ganger. Jeg trenger noe nytt.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Trenger en ny bok nå! Kan jeg få et tips? Gi tipset med den tankegangen at jeg har noen dager igjen å leve og kan bare lese én bok til. Hvilken?

Men ikke en bok på 1168 sider da

(Ohhh... du må skynde deg før filmen kommer, LuXe! http://www.imdb.com/title/tt0480239/ )
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Men ikke en bok på 1168 sider da

Ikke Ringenes Herre da med andre ord
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Ikke bibelen med andre ord.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Da vil jeg si at du burde lese Ringenes Herre på engelsk.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Holder på med Twilight på norsk (Og nei, jeg leser ikke alle bøker på norsk, har lest mange Harry Potter og annet på engelsk), men den er ikke helt min stil. Jeg liker mest fantasy alla Ringenes herre, Harry Potter og min til nå yndlings serie( allikevel om det bare har kommet en bok i serien) Gone, som er en helt herlig spennede fantasy roman.. ;)
Die in Pain, Rest in Peace
  • 0
For øyeblikket prøver jeg å få tak på Slash Auto biography
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Siterer hansibanzi:
Citerer Orph:Advanced engineering mathematics
Advanced probability and statistics for engineers
Ymse kompendier
Statics and mechanics.

Husker ikke forfatterne for tiden. Det er uansett alt jeg har tid til om dagen. Og om noen lurte; Ja, det er skolebøker.

Lest et par av disse jeg også, meget gode. Likte nok advanced Engineering mathematics av Erwin Kreyszig best


Uff... Matte 4 suger Matte 1, og 3 var artig synes jeg, men Fourier transformasjoner er noe dritt rett og slett. NTNU student du og ?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!