Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hvilken bok leser du nå?


  • Missing Avatar
  • vegz
Akkurat blitt ferdig med Snømannen av Jo Nesbø og Norges Hemmelige Krigere av Tom Bakkeli. To bøker jeg er veldig glad jeg leste!

Norges Hemmelige Krigere omhandler de norske spesialstyrkene og inneholder mange innspill fra operatører som har vært i Afghanistan f.eks. Veldig interessant bok hvis du er interessert i spesialstyrker eller vil vite litt mer om hva det faktisk vil si å være spesialsoldat.
  • 0
Dypfryst..
Er det den med skinka eller hva det nå er??
Steik..
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Dypfryst..
Er det den med skinka eller hva det nå er??
Steik..

Ja. Satt å lo litt etter jeg hadde lest den. Men hvis man tenker litt etter så kunne det vært en ganske så perfekt forbrytelse.
Blå...
  • 0
Siterer vegz:
Akkurat blitt ferdig med Snømannen av Jo Nesbø


Den er konge. Digga den. Du bør absolutt lese de andre. Anbefaler blant annet Flaggermusmannen! Også med Harry Hole
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • Missing Avatar
  • vegz
Jepp, har bare lest Marekors av de andre bøkene hans faktisk, likte den og. Får vel lese Flaggermusmannen og ja;)
  • 0
Krim er ikke min stil akkurat, men de er sikkert bra..
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Jeg leser heller ikke krim. Jeg leste en engelsk en i fjor, The Blood-dimmed Tide, men det var fordi vi måtte. Det var i engelsken, og jeg fikk ikke lov il å lese fantasy. Fuckings idioti!

Men jeg vil på det aller sterkeste anbefale alle bøker av David Gemmell! De er absolutt fantastiske for de som liker heroic fantasy. Han er nok den beste av dem alle til akkurat det.

Ellers vil jeg anbefale "sagaen om Paksenarrion" og "The Riftwar Saga" av Raymond E. Feist. Den er meget, meget god!

Jeg vil også anbefale alle å lese "Eragon" og "Eldest". Likte du filmen, vil du elske boka. Jeg mislikte filmen, men det var nok fordi jeg hadde lest boka først. Boka er av en helt annen verden.

Til slutt vil jeg bare si til alle dere som liker fantasy, og som ikke har lest LotR: "Do it, god damnit"

Hvis dere ikke leser den, gjør dere en stor tabbe. Det gjelder egentlig alle! (Hint til deg, Ragish )
Veni vidi vici
  • 0
Leser dere bare fantasy eller
Jaja... jeg må si at jeg personlig finner fantasy-sjangeren litt tung.
Men "The Dark Tower" serien er et grisebra unntak.

Sjelden jeg får lyst til å lese, men når jeg først begynner så leser jeg gjerne 15-20 bøker på et par tre måneder.

Leste Ringenes Herre i 8. klasse, makan te treg bok.
Tenkte jeg skulle ta den om igjen nå, står å støver ned i hylla så ja...

En sinnsykt bra bok er "Kall meg bare Max" husker ikke forfatteren.
Handler om en psycho som kidnapper jordbærblonde jenter og tar de med seg til en inngjerdet gård hvor han gjør diverse ting.
Man følger både Max og etterforskerne.
Det står aldri stille i den boka.
Minner litt om Hannibal, bare enda bedre.
  • 0
Har Prosjekt på skolen akkurat nå. Klassen har blitt trukket ut til ungdommens kritikerpris (7 andre klasser i landet eller noe) og vi har fått 8 forskjellige ganske....tvilsomme bøker å bryne oss på. Barsk som jeg er tok jeg den tykkeste og mest tungleste av dem alle først.. Jeg snakker da om Gudenes Fall. Den er skrevet på hva man kaller "Ravi-språk" alstså akkurat som man uttaler ord som "Jei" og "Håunåu"(Oh no) ekstremt plagsomt når han blander inn slike engelske ord som jeg må bruke minutter på å tyde.

Boka er jo forsovet grei til nå, litt grov og voldelig, men hvem liker vel ikke det?

Tenkte å lese hele den Mørke Materien igjen snart da. Merka at det er for lenge siden jeg leste den nå. For når jeg så Det Gylne Kompasset på kino med Jon_melon blei han drit skuffa og jeg syntes den var ganske bra (untatt slutten). Da må det jo være at jeg ikke husker hvordan ting egentlig hendte.
PLUMBO - NORGES ORIGINALE AVLØPSÅPNER GJENNOM GENERASJONER
  • 0
Siterer TommyK:
Leste Ringenes Herre i 8. klasse, makan te treg bok.

Ja, litt treg på diverse kapitler kan den være. Men det er verd det..

Siterer TommyK:
En sinnsykt bra bok er "Kall meg bare Max" husker ikke forfatteren.

Det tror jeg er Steven King.. Tror kanskje det er en film også..
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Synnøve Solbakken. Jupp, norsk lekse. Faktisk ikke så verst.
Deadpool FTW. "Duct tape, duct tape, I love duct tape."
  • 0
Siterer Magga360:
Synnøve Solbakken.


Skrevet av en av de fore "store"??
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer TommyK:
Leser dere bare fantasy eller


Ikke noe annet. Jeg finner det ikke interessant, eller, Dan Brown sine bøker er et unntak.

Siterer TommyK:
Jaja... jeg må si at jeg personlig finner fantasy-sjangeren litt tung.


Deg om det. For meg finnes det ikke noe bedre enn fantasy. Spenningen, magien, historiene, folkene .. Alt! Elsker det.
Veni vidi vici
  • 0
Siterer Xenphon:
Deg om det. For meg finnes det ikke noe bedre enn fantasy. Spenningen, magien, historiene, folkene .. Alt! Elsker det.

Jepp.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Xenphon:
Deg om det. For meg finnes det ikke noe bedre enn fantasy. Spenningen, magien, historiene, folkene .. Alt! Elsker det.


Signed! Elsker Fantasy. Har som regel ikke tålmodighet til å lese noe annet, men noen unntak er det jo.
PLUMBO - NORGES ORIGINALE AVLØPSÅPNER GJENNOM GENERASJONER
  • 0
Siterer Xenphon:
For meg finnes det ikke noe bedre enn fantasy. Spenningen, magien, historiene, folkene .. Alt! Elsker det.

Vel jeg er enig i at fantasy sjangren muligens jevnt over er den beste. Og forresten rommer den høydepunktet i litteraturen også, med LotR, men jeg leser også andre ting. Jeg elsker P.D. James krimbøker og leser gjerne Dan Brown.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg sa at Dan Brown var et unntak, men syns andre bøker er kjedelige, men det er meg.
Veni vidi vici
  • 0
Akuratt ferdig med De fire og han som gjør galt verre: Begynnelsen(takk aleksander_m) Genial bok! løp og les
Buuuuuuurn!
  • 0
Siterer Xenphon:
Jeg sa at Dan Brown var et unntak, men syns andre bøker er kjedelige, men det er meg.

Jeg kan godt forstå deg. De fleste andre bøker er ganske dårlige i forhold til det beste i Fantasy-sjangren. Og intill jeg begynnte å lese P.D. James og Dan Brown leste jeg lite annet enn Fantasy, med unntak av gamle ungdommsbøker og bøker med mye fakta.
Fantasy er den desidert beste sjangeren, men jeg har likevel begynnt å like forfattere som Fredrick Forsyth, Ken Follet, John Grisham og Clive Cussler.

En utrolig bra bok man burde lese er "Historien om Pi" av *husker ikke forfatteren, sjekker når jeg kommer hjem*. Den er utrolig bra, selv om du mens du leser den får en følelse av at den er kjedelig. Likevel må man lese videre. Den er ikke så veldig spennende, men litt morsom og får tankene til å fly.
Utrolig spesiell bok..
Må leses!

Den er litt tung å lese, men ikke så mange sider lang.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Kronoz:
Citerer TommyK:Leste Ringenes Herre i 8. klasse, makan te treg bok.
Ja, litt treg på diverse kapitler kan den være. Men det er verd det..

Citerer TommyK:En sinnsykt bra bok er "Kall meg bare Max" husker ikke forfatteren.
Det tror jeg er Steven King.. Tror kanskje det er en film også..


Nei det er ikke han...

Et øyeblikk så skal jeg sjekke.

Jonathan Nasaw
  • 0
Ah..
En film da??
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Akkurat nå, leser jeg "Engler og Demoner" Av Dan Brown. Skal skrive en Bokanmeldelse av den når jeg er ferdig

På Mandag, Neste uke, Drar jeg til USA, og på flyet begynner jeg å lese "Harry Potter: Dødstalismanene(?)". Vet ikke helt hva boken heter, da jeg egentlig ikke har den enda...
Square Enix.
  • 0
Siterer Kronoz:
Ah..
En film da??


Om den eksisterer er jeg nødt til å se den, for boka var dødsbra.
  • 0
Det Gylne Kompasset er bare første del i en trilogi som heter "Mørk Materie"
Jeg har lest hele serien.

*Mørk Materie: Det Gylne Kompasset
*Mørk Materie: Den Skarpeste Kniven
*Mørk Materie: En kikkert av rav

Kjempe bra serie!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer Filimonki:
Det Gylne Kompasset er bare første del i en trilogi som heter "Mørk Materie"
Jeg har lest hele serien.

*Mørk Materie: Det Gylne Kompasset
*Mørk Materie: Den Skarpeste Kniven
*Mørk Materie: En kikkert av rav

Kjempe bra serie!

Helt enig. Veldig bra bøker.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!