Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Drømme-tråden


bendik920: Jeg skal dope meg på DMT!
  • 0
Drømmer ofte at jeg faller ned fra en høy kant XD
Har også drømt om at jeg møtte mange brukere fra GR Utrolig hva man kan drømme om.
  • 0
Hadde denne drømmen i går natt(copypasta fra et annet forum):
Det begynte med at Captain Falcon holdt seg fast i ei fjellhylle(eller noe) etter fingrene(klassisk tegnefilmklisje, lol), men datt ned, og noen i bakgrunnen sang en rar sang: "Spiderman, climbs in the hall, Spiderman climbs on the wall"(elns.) Senere i drømmen var jeg inne et sted som minnet om ei kirke eller noe, og vi fikk ei lita glasskål med en slags rød saus/suppe/juice som vi skulle drikke av med ei skje, og sende videre til alle som var der. Det fløt noe som lignet på strimler av tørket tomat i den. Det var også noe med en fanart av Krystal fra Star Fox og en fancharacter som minnet mest om en blå Fox, som var inne i ei slags hule. Senere gikk jeg til denne hula for å besøke dem, og der ble jeg resten av drømmen.

...Hvis det ikke er ei syk drøm så vet ikke jeg.
Take off every zig, for great justice
  • 0
Ej huska bare litt av drømmen min det va sann at ej blei kasta ut av ein bil i fart og så våkna ej og då lagg ej på golvet
I post, like a boss !
  • 0
Drømte for en stund siden at jeg klatret opp en loddrett åker (fungerte som en fjellvegg), hvor jeg brukte gresstuster for å komme meg videre.

Med høydeskrekken min var det slettes ingen morsom opplevelse, og saken ble ikke bedre av at illsinte, gråe katter prøvde å få meg til å falle ned ved hjelp av klørne sine.
Hei.
  • 0
Hadde et Maretitt om at Stoltenberg skulle være statminister i all tid!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
I natt drømte jeg at noen fortalte meg meningen med hele universet i bare èn setning, men jeg har glemt hva det var. Damn...
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Drømte at jeg ble med en kompis opp på hytta hans for noen netter siden. Etter noen dager ble faren hans gal, som Jack Torrance i The Shining, og han jagde meg rundt hytta med en øks. Våkna akkurat da han skulle til å drepe meg. Fy faen.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Drømte at jeg ble med en kompis opp på hytta hans for noen netter siden. Etter noen dager ble faren hans gal, som Jack Torrance i The Shining, og han jagde meg rundt hytta med en øks. Våkna akkurat da han skulle til å drepe meg. Fy faen.


Hva skjedde med kompisen?
Har du hørt om svensken som stod på trikkeskinnen og ventet på trikken? Plutselig kom trikken...
  • 0
I dag drømte jeg at Crysis lagga på Low!
Decyfered!
  • 0
Kult å drømme om spill
Veni, vidi, avicii
  • 0
Noen her som har laget seg et totem, eller bruker andre teknikker for å oppnå "lucid dreaming" (en drøm hvor man er klar over at man er i en drøm)? Jeg har gjort litt research på området i det siste, og må si at det virker utrolig kult. Dersom man får det til, kan man surre rundt i drømmen og gjøre hva som enn faller deg inn, rett og slett fordi man vet at alle handlingene vil bli blottet for konsekvenser.

Jeg husker spesielt en drøm jeg hadde da jeg var liten, som gikk ut på at jeg var på en slags øy som svevde langt over jordas overflate. På denne øya var det noen pirater som jaget meg ut til en av kantene på øya. Plutselig ble jeg klar over at jeg drømte, og stupte derfor frivillig ned. Jeg våknet akkurat da jeg traff bakken under.

I senere tid kan jeg ikke huske å ha hatt noen slike "lucid dreams", men etter å ha blitt inspirert av Inception, og har undersøkt litt på nettet, har jeg kommet frem til noen teknikker som kan hjelpe. For eksempel har jeg begynt å gjøre såkalte "reality checks", og sluttet å ta det for gitt at jeg ikke er i en drøm. Forhåpentligvis vil jeg gjøre det samme en gang jeg faktisk drømmer, og dermed bli klar over at jeg ikke er i virkeligheten.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
På fredag drømte jeg at det ikke var fredag, men sent på søndagskvelden, og jeg kom på at jeg ikke hadde lastet ned Raikou til Soulsilver ennå, og dette var siste sjanse. Siden nettverker hos mamma ikke støtter DS-wifi, stakk jeg ned til ei venninne som bor i nærheten. Bare at når jeg kom bort til henne, var jeg fortsatt hjemme hos meg selv. Jaja. Jeg tok opp DS-en, og var klar til å laste ned. Bare at da var det ikke Raikou og Pokemonspill det var en event for, men Super Mario 64 DS og "collectibles". I drømmen hadde spilelt nemlig collectibles, som du kunne se på et nytt felt som var lagt til oppstartsmenyen. Denne menyen var forresten helt annerledes enn sånn den virkelig er... Uansett, jeg gikk inn her, og så flere kategorier. En av dem viste bare en haug med Marioer, de eneste jeg husker direkte var en stor Mario fra Sunshine med solbriller, og flere små Mario Kart-bilder i 2D. Noen av disse collectiblene var også event-exclusives, som var hvorfor jeg lastet dem ned.
Senere i drømmen gikk jeg ned til Stavanger, bare at det ikke var Stavanger, men en eller annen by drømmen fant på. Eneste tegn på liv i byen var meg, ei venninne(ei annen) uten navn som bare fantes i drømmen, og en liten rød bil som kjørte forbi oss nå og da. Jeg skulle til Outland for å kjøpe en bok/tegneserie, men senere i drømmen, da jeg var hjemme igjen, fant jeg ut at dette var helt feil bok, fra helt feil serie, og konkluderte med at noen hadde klart å snike den inn i feil cover.
Det var også noe med cosplay i drømmen, men dette husker jeg ingenting fra.

Kort sagt, ingenting var som det var til å begynne med, eller som det var i virkeligheten.
Take off every zig, for great justice
  • 0
  • Play
  • Play
Ser atm litt på tidligere drømmer eg har skrevet ned i drømmedagboken. Dette må være en av de mest random'e drømmene eg har hatt

Natt 12. 24/8-10

.....Eg var SPIDER-MAN(!!), og løp nedover et fjell (ikke på stien), i skauen, med en haug av damer etter meg. Eg satt meg ned i en ganske dyp gjørme eg fikk øye på og hørte på musikk før eg våknet....Geez!
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer the Zelda guy:
Drømmer ofte at jeg faller ned fra en høy kant XD


Det er veldig fælt egentlig.

Jeg drømmer generelt lite Men hvis jeg drømmer så er det dette fra en høy kant, taktikker til demon's souls, om andre spill, og være rockestjerne, eller fotballproff..

Jaja, enkelt liv...
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Drømte at jeg ble voldtatt av en av de zombiene i Darksiders. Weird
NOBS 4 LYF!
  • 0
Min drømmeverden er i Harry Potter universet. Å være i et så fantastisk univers som i Harry Potter er ubegripelig fantastisk. Alt man kan gjøre og utføre med magi er helt utrolig og som Potter sa selv i Ildbegeret " I love magic". Det gjør jeg også! I tillegg har det vært ubegripelig spennende og rått med en egen eid tryllestav.
  • 0
Drømte at jeg var på en tradisjonell, norsk seter med tjæra tømmerbygninger med grass på taket. Grasset var vått, som om det akkurat hadde regna, og det var derfor veldig glatt. Det var høye, gresskledte voller rundt seteren. Inni denne seteren var det en blå, ca. to meter lang delfin som sklei at og fram på grasset, krabba opp på hustak og sklei ned igjen. Han hadde god fart, sikkert 30 km/t. Jeg løp etter han og prøvde å fange han, mens han smilte og lo.

Har også drømt at jeg prøvde å lage en flåte bestående av grillpølser for å krysse en innsjø, at jeg har levd i et polygamt forhold der jeg måtte konkurrere med to andre menn om en kollega på jobben min, at jeg har mishandlet og drept folk med murstein mens faren min skjøt vilt fremmede med revolver og at jeg har forsøkt å tenne på min søster med tennvæske og fyrstikker.

Neida, jeg er aldeles normal..
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Litt rask backstory: For lenge sida, sånn 2-3 klasse var jeg ganske redd for å være alene hjemme og hadde ofte mareritt om at troll kom og tok meg i huset. I de drømmene hadde jeg alltid en spesiell følelse, som om jeg visste det skulle skje noe. For noen dager sida hadde jeg en sånn drøm igjen.

Jeg kommer hjem og går opp for å lage meg mat og har denne ekle følelsen jeg ikke har kjent på flere år. Jeg har ikke lyst å være i huset i det hele tatt. Jeg går ned på rommet mitt, lukker døra skikkelig og skrur på PCen min. Følelsen blir sterkere og sterkere og plutselig blåser døra til rommet mitt opp og jeg blir livredd. Jeg håper det bare er et familiemedlem som kommer hjem, men jeg vet bedre. Inn frontdøra kommer det et skjelett med pil og bue og jeg bråvåkner og setter meg opp i senga. Første marerittet jeg har hatt på lenge.

Og nei, jeg har ikke nerda minecraft i flerfoldige timer, har såvidt prøvd det. =P
  • 0
Drømte en gang for lenge siden (tidlig ungdomsskole-tid (damn føler meg gammel av å si det)) at jeg hadde besøk av ei venninne hjemme hos meg. Kan ikke helt huske hva som helt skjedde, men hun gikk plutselig ut på terrassen og ble forvandlet til en katt. Wat.

Kan også huske en drøm ifra barneskolen da jeg rømte fra et vulkanutbrudd iført nisse-pyjamas.

Er noen av mine korte og simple, men merkeligere drømmer som jeg bare har huska av en eller annen grunn.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Vel, drømte mye rart i natt(Bloggen jeg postet var om en drøm for noen dager siden, om noen skulle lure):

-Først var jeg inne et sted som var enten et hotell eller en stor skole. Så en- random drømmeperson løpe mot noe.

-Så sydde jeg videre på kjolen til cosplay, men ble fortvilet da jeg så at den var blå(den er egentlig hvit). Spammet også Gamereactor med et eller annet

-I neste del av drømmen var jeg en mannlig tryllekunstner, og skulle ha et lite trylleshow for småbarn. Merkelig nok var jeg et stykke unna alle barna så de ikke så meg, mens det var en dresskledd medhjelper/assistent som forklarte alt. Jeg åpnet en Haribo-godtepose med små dragékuler i, og halve godteriet falt utover gulvet. Da jeg bøyde meg ned for å plukke det opp igjen, hadde godteriet vokst og blitt til andre ting. Gule øyne, røde godtebiler, svære sjokoladekonfekt med kirsebærfyll og annet. Det var også en litt gammeldags rød lekebil av plast blant godteriet. Jeg sorterte dem etter farge: gul, rød og grønn, kan også ha vært blå godteri. (Merkelig nok gikk konfekten under "rød" pga. kirsebær inni.) Da jeg holdt på å legge dem tilbake, sa medhjelperen "Ja, nå skal han trylle fram en bil", og da hev jeg lekebilen rett i hånda til en av ungene. Medhjelperen ble litt sur (men prøvde å skjule dette foran barna) og sa "Nei, dette går jo ikke, trylle fram biler fra konkurrenten? La oss prøve igjen..." Våknet akkurat før jeg hev en godtebil isteden.
Take off every zig, for great justice
  • 0
utrolig hvor mange av drømmene mine er inspirert av filmer, men min igår var at jeg kunne stoppe tiden. fant ikke på så mye tull mens verden var frosset, jeg bare gikk rundt i Oslo på nattetid og så på den stille skjønnheten til byen, med de prostituerte og doplangerene som kommer ut på nattetid i hovedstaden. var fint å bare gå mellom dem mens de sto der frosset og ikke kunne gjøre noe.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Her om dagen drømte jeg at jeg fant gulost i kjøleskapet etter at jeg hadde vært tom for nettopp gulost i noen dager. Når jeg våknet måtte jeg gå og sjekke om jeg faktisk hadde gulost i kjøleskapet, men det hadde jeg ikke. Underbevisstheten spiller rare puss med en.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Ikke direkte drømmer, men har opplevd en del søvnparalyser.

Hva er det?
Søvnapralyser er et stadie der du er våken mens kroppen sover. Det du vil oppleve er at du kan tenke og bevege på øyenene, men ikke røre på noe annen del av kroppen, du ligger stiv som en stokk. Mens du er "våken" vil hjernen fortsette å drømme, noe som kan gi deg en del ubehagelige opplevelser.

Og akkurat dette har jeg opplevd. Siste gang det skjedde lå jeg i sengen, på rygg. Jeg "våknet", men kunne ikke røre meg. Det er mørkt i rommet, men plutselig oppdager jeg en mørkere skikkelig som står bøyd over meg. Jeg kjenner frykten spre seg gjennom hele kroppen og jeg vil bare rope av redsel. Dessverre så er dette helt umulig for meg med tanke på at jeg er paralysert. Så jeg ligger der, tenker, og kjemper imot kreftene. Når effekten gradvis avtar "kommer jeg meg løs" og alt føles som en drøm, noe det i grunn også er.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!