Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Spøkelseshistorier og legender!


Siterer Los:
Har opplevd litt selv, men ikke mye. Desverre tror jeg så alt for mye på det

Men, det var en gang jeg var på hytta til en venn. Vi var tre kompiser som sov oppe på hemsen. Jeg elsker og sove på den hytta pga den friske fjell-luften, den for meg til å sove som en unge. På hensen er det skrå tak fra begge kanter( som en trekant) og ute på sidene går det bjelker nesten helt nede på gulvet, mellom bjelkene er det et glis på ca 40-50 cm. Jeg måtte sove ute på kanten, og da selvfølglig vent mot bjelken. Når jeg lå der kunne jeg se under bjelken og bak, der var ikke noe så jeg brydde meg ikke med det. Jeg sovnet og sov som vanlig som en unge, men midt på natten våknet jeg. Det var ingne logisk grunn for at jeg skulle våkne. Men der, under bjelken, lå noen å stirret på meg!! Jeg knep igjen øynene( er pyse )og når jeg åpnet de igjen var denne skikkelsen vekk..

Uff... Jeg har sovet der flere ganger etter på. Og det går bra nå


Høres skummelt ut..
Sikker på at du ikke drømte/hadde mareritt?
Children of Bodom <3
  • 0
Siterer Valcore:
Citerer Los:
Har opplevd litt selv, men ikke mye. Desverre tror jeg så alt for mye på det

Men, det var en gang jeg var på hytta til en venn. Vi var tre kompiser som sov oppe på hemsen. Jeg elsker og sove på den hytta pga den friske fjell-luften, den for meg til å sove som en unge. På hensen er det skrå tak fra begge kanter( som en trekant) og ute på sidene går det bjelker nesten helt nede på gulvet, mellom bjelkene er det et glis på ca 40-50 cm. Jeg måtte sove ute på kanten, og da selvfølglig vent mot bjelken. Når jeg lå der kunne jeg se under bjelken og bak, der var ikke noe så jeg brydde meg ikke med det. Jeg sovnet og sov som vanlig som en unge, men midt på natten våknet jeg. Det var ingne logisk grunn for at jeg skulle våkne. Men der, under bjelken, lå noen å stirret på meg!! Jeg knep igjen øynene( er pyse )og når jeg åpnet de igjen var denne skikkelsen vekk..

Uff... Jeg har sovet der flere ganger etter på. Og det går bra nå


Høres skummelt ut..
Sikker på at du ikke drømte/hadde mareritt?


Ja, eller så kan det ha vært syner.. Man kan se mye rart når man er trøtt.
Men må ha vært ekkelt for det..
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Valcore:
Høres skummelt ut..
Sikker på at du ikke drømte/hadde mareritt?


Jeg var ganske våken, men jeg skal ikke si at jeg bare så for meg ting.. Det skjer med alle. Men det virket så alt for ekte.

Jeg kom også på en annen historie fra når jeg var liten. Vi var på et hotell, på vei til Danmark, og når jeg la meg ville min far og mor ned på danserommet litt. Jeg ville gjerne sove og min søster sa at hun kunne passe på meg. Mens jeg lå å skulle sove og søsteren min så på tv hørte vi masse rare lyder fra etarsjen over, og redd som vi var, begge to, klarte vi ikke og sove før foreldrene mine kom tilbake til rommet. Når de kom var både jeg å søsteren min ute etter å få en logisk forklaring, og vi spurte om hva som var over oss for vi hadde hørt mye rare lyder. Savaret kom fra min far som sa: "Det er bare et tomt loft der oppe. Men jeg hører det er hjemsøkt! Av en gammel dame som ikke liker at det gamle huset hennes er hotell. Derfor hater hun gjestene.." Dette hjalp ikke på natte søvnen min, og jeg ble bare liggende og vent epå mer bråk. Men ingenting.. Jeg sovnet etterhvert og sov godt hele natten.

Dagen etter skulle vi spise frokokost på hotellet før vi dro. Og min far gikk først. Jeg bestemte meg for å gå sammen med min søster og mor, som ennå ikke var helt klar. Men etter bare et par minutt ble jeg lei av å vente, og sa at jeg gikk alene. det var greit, for det var ikke langt til spisesalen. Det jeg ikke tenkte på var at jeg måtte forbi trappen opp til andre etasje.. Jeg gikk sakte mot trappen, og i det jeg skulle passere den, kikker jeg opp. Der står en gammel dame, med et hvit øye, og prater noe jeg ikke forstår! Jeg blir liv redd, etter som at hun hatet gjester, og jeg løpte inn i spisesalen. Få minutter etter kommer hun inn i spisesalen!! Og jeg var overbevist at det var meg hu ville ha, siden jeg hadde sett henne i trappen. Men til min overraskelse setter hun seg ved et bord. Jeg sier til min far at hun er spøkelse han fortalte om, og at vi måtte passe oss. Han bryter så ut i latter og forteller at det han sa bare var tull. Det var rom oppe i andre etasje, og den gammle damen var en tysk turist som bodde der oppe!

Jeg var sint resten av dagen
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Lol!! Hvem ble eid???
''Start that song, Robby, start that song! We're going to the Roadhouse, not the bathroom!''
  • 0
Hvordan ser jakoksetalg ut - er ikke sikker på om jeg noensinne har sett det.... (Ikke ment å være kritisk)

Lagt til 2007-08-08 14:03:
Hahaha Los. Den var god. Det store spørsmålet er: Hva gjorde den gamle dama og tyskeren som lagde så mye bråk?

Svaret er trolig minst like foruroligende som hvis det skulle vært et spøkelse....
@chubbyviking
  • 0
Jakoksetalg har en dyp-rød farge og brukes ofte av okkultister i diverse demoniske ritualer.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Drakenbourgh:
Hvordan ser jakoksetalg ut - er ikke sikker på om jeg noensinne har sett det.... (Ikke ment å være kritisk)

Lagt til 2007-08-08 14:03:
Hahaha Los. Den var god. Det store spørsmålet er: Hva gjorde den gamle dama og tyskeren som lagde så mye bråk?

Svaret er trolig minst like foruroligende som hvis det skulle vært et spøkelse....


der ble min oppfatning av blomster og bier ødelagtxD.

men jeg har en fra et annet hotell i england: hotell i england har ofte små rom med alle sengene i et rom. en natt jeg og resten av familien min sov, vknet lillesøstra mi (vet ikke hvorfor) og så mot vindu. der så hun noe som lignet på meg. hun sa: Herman gå å legg deg." men skikkelsen gjorde ikke noe. hun ble redd og la seg til å sov igjen. neste morgen spurte hun meg om jeg hadde reiste meg opp og stilte meg foran vinduet og sengen hennes, men jeg hadde sovet som en unge. creepy...
"Objection!"
  • 0
Og det ser ut som?
Children of Bodom <3
  • 0
Siterer Valcore:
Og det ser ut som?


ser ut som hva?
"Objection!"
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Jakoksetalg har en dyp-rød farge og brukes ofte av okkultister i diverse demoniske ritualer.


Kommer det i malingbokser, eller hadde de malt det utover... Eller kanskje det kommer i blokker som ser ut som lys... Jeg aner virkelig ikke - er bare en sær ting å kunne kjenne igjen på avstand når man er redd og har det litt travelt med å komme seg ut igjen...

Det kunne ikke vært maling, blod, rød stearing eller noe annet?

(Ja jeg veit jeg bitcher om dette, men ble interessert) Hvis du har en link eller et bilde så henvis meg gjerne til det - kjapt søk på google og wikipedia ga meg ingenting...


Hehe, Hehemann - du gikk ikke i søvne da? Det sliter hele slekta mi med. Er visstnok ingen som er så skumle å sove sammen med som meg - jeg vrenger øya bakover i søvne og snakker/nærmest skriker i tunger, jeg vifter med armer og bein og hopper i senga... Er ikke så rart jeger trøtt når jeg våkner.
@chubbyviking
  • 0
Siterer Drakenbourgh:
Hehe, Hehemann - du gikk ikke i søvne da? Det sliter hele slekta mi med. Er visstnok ingen som er så skumle å sove sammen med som meg - jeg vrenger øya bakover i søvne og snakker/nærmest skriker i tunger, jeg vifter med armer og bein og hopper i senga... Er ikke så rart jeger trøtt når jeg våkner.


jeg går sjelden i søvne, bare opplevd det en gang. da var jeg mindre og begynte å gårte fordi jeg satt meg fast i veggen..xD men over til saken jeg sov,jeg sa feil da jeg sa at hun la seg til å sove igjen, hun skrudde på lyset og så at det ikke var noen der og at jeg sov. beklager feilen

å ja jeg skjønner at du er trøtt. jeg har hatt det sånn før. en gang jeg drømte at jeg ble angrepet av en gjeng med eldre ungdommer. så jeg sparket etter dem og klarte å sparket seng en halv meter vekk fra veggen, heldigvis brakk ikke tåa
"Objection!"
  • 0
<quote author="Drakenbourgh">Citerer Ikki-kun:

Hehe, Hehemann - du gikk ikke i søvne da? Det sliter hele slekta mi med. Er visstnok ingen som er så skumle å sove sammen med som meg - jeg vrenger øya bakover i søvne og snakker/nærmest skriker i tunger, jeg vifter med armer og bein og hopper i senga... Er ikke så rart jeger trøtt når jeg våkner

hahahahaha, hadde jeg sett det hadde jeg dødd
Punk sucks.. Hey who's got beer?
  • 0
dette skjedde meg for noen dager siden:
jeg hadde bada på vår faste badeplass,kvennesvika,og da jeg kom hjem så gikk jeg for å dusje. jeg låste døra,slang tøyet rundt om kring(legg merke til "slang tøyet ") og så gikk jeg i dusjen.da jeg kom ut av dusjen så så jeg at alt tøyet var bretta opp i en fin haug ingen hadde vært inne på badet mens jeg dusja,og hvis de hadde vært det,så hadde jeg oppdaga det siden dusjen står vendt mot døra. FREAKY
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Jeg er faktisk veldig god venn med broren til den jenta som skulle sende bilde av seg selv til kjæresten sin!

Strakt ho hadde sendt bilde til han fikk ho bilde i retur, han lurte på hvem det var som stod i bakgrunnen.
Ho fikk helt panikk så de sendte bilde til politiet så de kunne se på det!
De fant ut at gutten som står i bakgrunnen har et skuddsår i panna;)
  • 0
uæ....en merkelig sak det der ass!

Siterer kEv_91:
dette skjedde meg for noen dager siden:
jeg hadde bada på vår faste badeplass,kvennesvika,og da jeg kom hjem så gikk jeg for å dusje. jeg låste døra,slang tøyet rundt om kring(legg merke til "slang tøyet ") og så gikk jeg i dusjen.da jeg kom ut av dusjen så så jeg at alt tøyet var bretta opp i en fin haug ingen hadde vært inne på badet mens jeg dusja,og hvis de hadde vært det,så hadde jeg oppdaga det siden dusjen står vendt mot døra. FREAKY


det var litt freaky ja, det store klesbretter poltergeistet!!
jeg opplever ingenting skummelt jeg
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Siterer ojuliieh:
Jeg er faktisk veldig god venn med broren til den jenta som skulle sende bilde av seg selv til kjæresten sin!

Strakt ho hadde sendt bilde til han fikk ho bilde i retur, han lurte på hvem det var som stod i bakgrunnen.
Ho fikk helt panikk så de sendte bilde til politiet så de kunne se på det!
De fant ut at gutten som står i bakgrunnen har et skuddsår i panna;)


Den historien er veldig veldig kjent, og jeg har sett bildet flere ganger.. Det jeg er litt skeptisk til er at alle sammen sier at de kjenner henne
  • 0
Siterer Drakenbourgh:
Citerer Ikki-kun:
Jakoksetalg har en dyp-rød farge og brukes ofte av okkultister i diverse demoniske ritualer.


Kommer det i malingbokser, eller hadde de malt det utover... Eller kanskje det kommer i blokker som ser ut som lys... Jeg aner virkelig ikke - er bare en sær ting å kunne kjenne igjen på avstand når man er redd og har det litt travelt med å komme seg ut igjen...

Det kunne ikke vært maling, blod, rød stearing eller noe annet?

(Ja jeg veit jeg bitcher om dette, men ble interessert) Hvis du har en link eller et bilde så henvis meg gjerne til det - kjapt søk på google og wikipedia ga meg ingenting...

Sorry. Finner ikke. Veit ikke engang hva talg heter på engelsk, men skal prøve.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer ojuliieh:
Jeg er faktisk veldig god venn med broren til den jenta som skulle sende bilde av seg selv til kjæresten sin!

Strakt ho hadde sendt bilde til han fikk ho bilde i retur, han lurte på hvem det var som stod i bakgrunnen.
Ho fikk helt panikk så de sendte bilde til politiet så de kunne se på det!
De fant ut at gutten som står i bakgrunnen har et skuddsår i panna;)


Siterer Maggot:
Den historien er veldig veldig kjent, og jeg har sett bildet flere ganger.. Det jeg er litt skeptisk til er at alle sammen sier at de kjenner henne


Vel, dere vet: Det grunnleggende med en vandre historie er at alle kjenner en som kjente den det skjedde med! Det at alle kjenner en som kjennte henne peker mer mot at hele historien er tull.. Jeg sier ikke det at den er det, men det blir mer sannsynlig at den ikke er sann når alle kjenner noen. Om dere forstår
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer kEv_91:
dette skjedde meg for noen dager siden:
jeg hadde bada på vår faste badeplass,kvennesvika,og da jeg kom hjem så gikk jeg for å dusje. jeg låste døra,slang tøyet rundt om kring(legg merke til "slang tøyet ") og så gikk jeg i dusjen.da jeg kom ut av dusjen så så jeg at alt tøyet var bretta opp i en fin haug ingen hadde vært inne på badet mens jeg dusja,og hvis de hadde vært det,så hadde jeg oppdaga det siden dusjen står vendt mot døra. FREAKY


Kanskje det var blood merry. Eller at du brettet dem uten at du husket det?
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
Vi har mange såkalte spøkelses-hus i Tønsberg.
Men jeg har bare vært i et av dem, et gammalt fælt brunt hus.
Vel det er ganske grått for malinga har flasset av.
Porten er rusten og dingler i en av hengslene, og vinduene er ugjennomsiktige av støv å skitt.

Jeg gikk dit en gang med noen kompiser, med det vanlige veddemålet i bakhodet "Hvem tør å være lengst i huset".
Døra lå bak huset, og innkjørsla var gjenngrodd av ugress og nesler.

Vi fikk banet oss vei igjennom, og kom rundt til døra, som merkelig nok sto på gløtt.
Bare det fikk oss til å ville avbryte, men vi tenkte at det sikkert var noen som hadde brutt seg inn tidligere for å se om det var no å ta med seg derfra.

Den første gangen var tom, med unntak av en skohylle og en ødelagt stumtjener.
Det var tre dører, en til kjøkkenet, en til stua og en til trappa opp i andre etasje...

Vi bestemte oss for å starte veddemålet (på den alderen skulle man jo tøffe seg litt).
Så jeg valgte å gå opp i andre etasje.
Det var ikke no lys der, for strømmen var selvfølgelig blitt avslått.
Men det var et delvis knust vindu i toppen av trappa, så litt lys var det.

Jeg fant en dør, den gikk inn til soverommet...
Der sto det fremdeles en gammal seng, med brungrå madrass men ikke no sengetøy.
Ikke no annet i det rommet, så jeg gikk ut i trappeganger igjen.
Fant en ny dør og skulle gå inn, men det skulle jeg visst ikke for den var låst.
Jeg kikka i nøkkelhullet, det var rimelig tett, så det kan ha vært nøkkelen eller bare masse støv.
Jeg tenkte som så at ingen ville vel låse seg inne på et bad i dette hamle huset.

Jeg gikk videre og kikket på andre dører for å se etter en nøkkel som kanskje kunne passe.
Det var ingen, ikke i døra til det andre soverommet og ikke i døra til kottet.

Skuffet over å ikke ha funnet noe begynte jeg å gå ned trappa igjen...
Da så jeg loftsluka i taket ved siden av soveromsdøra.
Jeg ropte på de andre og spurte om de kunne hente en stol, for det her skulle undersøkes.

De hadde bare surra rundt i første etasje og ikke funnet no kult de heller.
Så jeg antar de skvatt til når jeg ropte.
Men de fant en stol og kom opp med den, jeg klarte å åpne luka og trakk ned stigen.

Det så mørkt ut der oppe også, og jeg begynte å bli i tvil om jeg faktisk ville gå opp dit...
Men nok en gang, skal man tøffe seg så går man rett opp uten å tenke.

Jeg gikk opp stigen som knakte no forferdelig, men det var jo sikkert en gammel stige så det var helt naturlig.
Oppe så jeg ingenting, så jeg sa at de andre fikk komme seg opp også, så vi kunne få en ordentlig kikk på dette stedet.

Etter en stund uten noen spektakulære funn,
(bare noen flasker og litt søppel)
gikk vi ned igjen.

Da hørte vi en lyd fra badet...
Låsen ble åpnet og døra gikk opp, ingen kom ut.
Vi gikk veldig skremt bort til døra...

HVA GJØR DERE HER!!!
Å gjett om vi løp...
Vi løp helt til sentrum uten å se bakover.
Nå som vi var på god avstand fra huset, stoppet vi og kikket på hverandre.
Latteren veltet ut av alle tre...

Det hadde nok ikke vært grunn til å løpe, for det som hadde skremt oss var en av "byens glade gutter" eller narkomane om du vil.
Han hadde tydligvis funnet seg til rette i huset.

Vi gikk aldri tilbake dit, spøkelseshus eller ikke...

Jeg gikk forbi huset for noen uker siden og kom på episoden som hadde skjedd for 5 år siden.
Det er ikke lenger et spøkelseshus, men et flott nyopppusset hjem, med en fin hage.

Jeg har sett han som brukte huset for å få tak over hodet i byen flere ganger, han er akkurat lik som den gangen.
Men han kjenner ikke igjen meg.

PS! dette er sant, men jeg gjorde det mere historie-aktig så for de som tviler, bare slutt.
  • 0
haha! synd det ikke er noen forlatte hus heromkring
Eller jo! det er det jo, og jeg har hørt av den mest beregnelige personen jeg kjenner(næææt) at det er en død mann der! (særlig)
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Hvis d ikke tror han så kan d jo gå inn og sjekke
@chubbyviking
  • 0
Siterer thraxes:
Citerer kEv_91:dette skjedde meg for noen dager siden:

jeg hadde bada på vår faste badeplass,kvennesvika,og da jeg kom hjem så
gikk jeg for å dusje. jeg låste døra,slang tøyet rundt om kring(legg
merke til "slang tøyet ") og så gikk jeg i dusjen.da jeg kom ut av
dusjen så så jeg at alt tøyet var bretta opp i en fin haug ingen hadde
vært inne på badet mens jeg dusja,og hvis de hadde vært det,så hadde
jeg oppdaga det siden dusjen står vendt mot døra. FREAKY



Kanskje det var blood merry. Eller at du brettet dem uten at du husket det?


nei,jeg er veldig sikker på at jeg slang tøyet, blood merry.haha,isåfall er hun en ganske ryddig ond ånd
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Sexy
Noen som har hørt om Blåmann?
En røyk om dagen er godt for magen ;)
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Sexy:
Noen som har hørt om Blåmann?


Er det han grønne?? Ååå, den var tør..

Har ikke hørt om han, nei..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!