Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Manga- og anime-tråden


Siterer Kuriri:
Awwww yeah, Marisa.


Indeed. Har en forhåndsbestilling på Cirno og Reimu også. Så det blir awesome.

Siterer Kuriri:
Spilte selv gjennom Project DIVA 2nd på fem dager her forleden. Kjempemorsomt spill!


I know! Har hatt demoen av Project DIVA 2nd kjempelenge, og jeg digger det jo noe ekstremt. Så nå bestemte jeg meg for å bare kjøpe det. Kjøpte like greit det første også, siden det var betraktelig billigere.

EDIT; Ah, og der var pt.2 av Puella Magi Madoka Magica soundtracket ute. Yuki Kajiura, jeg elsker deg.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Har sett noen episoder av Digimon nå. Rundt en 15 episoder.

Kommentar: Man ser tydelig at Digimon prøver å konkurrere med den mye mer populære Pokemon.

+ Enkelte Digimon er mye kulere enn en del Pokemon.
+ De er raskere på sak. Serien går mye fortere enn Pokemon.

- Skapningene i Digimon sier angrepene de bruker. En ting er Pokemon hvor treneren sier det. En annen er når dem sier det selv.
- De er raskere på sak. Det er mer kos at det går saktere gjennom. Man føler at man får med seg mye mer på en sesong med Pokemon enn en med Digimon.

Jeg ser Digimon pga nostalgi. Jeg er mett på Digimon. Så jeg stopper her. Ser heller mer på Pokemon enn denne dårlige kopien.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg likte Digimon skikkelig godt helt til de hoppet fram i tid. Devimon var fryktinngytende da jeg var liten.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer Kuriri:
Jeg likte Digimon skikkelig godt helt til de hoppet fram i tid.


/signed

Har komt meg til rundt ep157 av One Piece, hadde helt glemt at det var filmer så fikk sett den første igår som var awesome.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
Har komt meg til rundt ep157 av One Piece, hadde helt glemt at det var filmer så fikk sett den første igår som var awesome.


Film nummer 10 aka Strong World, er deffinitivt den beste. Men det lønner seg gjerne å se alle de utgitte episodene før man ser den, med tanke på nye crewmates og sånne ting.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Hva går One Piece ut på?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg kan si at det er one piece of good stuff ^^ Noen som har lest det nyeste kapitelet "Friends or foes"?
Don't worry, everything is going to work out.
  • 0
vet dere om noen brae ecchi anime er
  • 0
Siterer thehalohater:
vet dere om noen brae ecchi anime er


Vel, ikke akkurat det jeg ser mest på. Så noen få for en god stund siden, så jeg kan jo nevne de som er verdt å sjekke ut.

Dororon Enma-kun Meeramera er rett og slett så absurd ecchi at den blir latterlig, men på en god måte. Ganske mye lawds i denne serien. Ellers er den litt oldschool stilen utrolig awesome. For gore, action og pupper. Og ikke minst zombier, anbefaler jeg Highschool of the Dead. Selv om zombiene er gjemt i en skog av pupper, tho.

Ellers er Panty & Stocking with Garterbelt og Sora no Otoshimono ganske morsome, og inneholder mer enn nok av det du er ute etter. Spessielt Panty & Stocking er fyllt til randen med pervers humor. Om ikke det tilfredsstiller kravene dine, kan du også sjekke ut Motto To LOVE-Ru. Om ikke DET er nok...da anbefaler jeg deg å bare finne noen random hentaier, elns. Håper jeg var til litt hjelp ivertfall.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
jeg liker bare når gutter er uheldige å ser jenter nakne og sånt og blir slått
  • 0
Da ser du Sora no Otoshimono og Motto To LOVE-Ru. Selv om det i Sora no Otoshimono faktisk jaktes på truser, så er vel To LOVE-Ru litt mer det du ser etter.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Mini-Ika Musume episoden var HNNNNNNNNNNNNGHHH; jeg trodde hjertet mitt skulle eksplodere!


Siterer gnyg:
Hva går One Piece ut på?


Pirater, vennskap og eventyr. Fantastisk utført.

Du bør også lese JoJo's Bizarre Adventures hvis du vil ha en god acton-manga.

Siterer thehalohater:
jeg liker bare når gutter er uheldige å ser jenter nakne og sånt og blir slått


BARE det? I så fall Love Hina-mangaen, åpenbart, og To LOVE-Ru, antar jeg. Strike Witches har også en del (ingen går med bukser), men jeg merket lite til det.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Har sett noen flere episoder med Digimon i min kjedsomhet. Og må virkelig si at det har tatt seg opp mye mer etter at de kom seg vekk fra øya.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Kuriri:
Mini-Ika Musume episoden var HNNNNNNNNNNNNGHHH; jeg trodde hjertet mitt skulle eksplodere!


Jeg VET! Jeg døde flere ganger enn jeg kan telle i løpet av den episoden. Har ikke noe imot om de lager flere flillers som den i sesong to, for å si det sånn. Nå finnes det jo greit nok to ekstra Mini-Ika Musume kortfilmer da. Ikke fullt så søte som den første, men deffinitivt hjertesmeltende på en høy skala.

Første bilder fra sesong 2 av Ika Musume! Er evig glad for at de har valgt å ta med stråhatt delen. Den er så søt, trodde jeg skulle krepere når jeg leste det i mangaen. Degeso
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Off Topic les videre på eget ansvar:

Spoiler:This is so hardcore off-topic off me but WHERE is there still EMO near Outland?!? Ble de ikke fjernet vekk fra Hang-Out spoten jeg ser forsatt dem.... + noen rare cosplayer folk som roper ut random Anime sitater som ingen bryr seg noe særlig om....<(/spoiler>

<spoiler>(De står bare der og henger verken har de kjøpt en Manga bok eller vert inni i butikken.... OFC er det sikkert noe som skal vise knivene sine de kutter seg med og alle de arrene de har på hånda si)


Spoiler:Morsom er det og se disse rare folkene når jeg sitter fredelig og spiller Magic Gathering ^^ eller leser en manga bok.
  • 0
Siterer draxi:
This is so hardcore off-topic off me but WHERE is there still EMO near Outland?!? Ble de ikke fjernet vekk fra Hang-Out spoten jeg ser forsatt dem.... + noen rare cosplayer folk som roper ut random Anime sitater som ingen bryr seg noe særlig om....

(De står bare der og henger verken har de kjøpt en Manga bok eller vert inni i butikken.... OFC er det sikkert noe som skal vise knivene sine de kutter seg med og alle de arrene de har på hånda si)

Morsom er det og se disse rare folkene når jeg sitter fredelig og spiller Magic Gathering ^^ eller leser en manga bok.


Det der ga liten grammatisk mening, men jeg synes du burde fjerne den. Før du kritiserer andre for klesstilen deres burde du heller tenke over hvordan du ville likt det om andre skulle kritisert deg bare fordi de ikke liker stilen din. Du burde også lære deg staving, ordsammensetning og tegnsetting før du kritiserer andre skriftlig. De har like mye rett til å henge der som du har, og hvis de ikke gjør deg noe vondt synes jeg du kan holde meningene dine for deg selv, særlig når, som du sier, de ikke har noe med trådens tema å gjøre.



På den annen side, fant jeg Rohan Au Louvre på franske Amazon i dag for kun 143,-! Men hvordan skal det da bli med å kjøpe Vinland Saga og Spice and Wolf?


Vinland Saga fikk meg også til å tenke på noe angående mangaoversettelse.
I Vinland Saga snakker noen frankere fransk, og da er det skrevet på fransk i originalutgaven. Hvordan blir det da på fransk? Skriver de det i klammer, eller skriver de heller Thorfinns dialog på norrønt?
I Black Lagoon snakker jo alle så klart japansk i originalutgaven, helt til de kommer til Japan, og faktisk må snakke engelsk seg imellom. Hvordan gjør de det i den engelske oversettelsen? Gramatikken er jo på plass, så de har få muligheter til å vise at de snakker et fremmedspråk. Skriver de engelsken i klammer, eller bare dropper de det? Det er tross alt for mye japansk til å skrive det med kanji.

Noen som har tanker om dette? DSN, du leser jo Ika-mangaen på japansk, hvordan er det om Cindy Campbell snakker engelsk?
I JoJo's skriver de det som regel med latinske bokstaver, men av og til skriver de det med katakana.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer Kuriri:
Citerer draxi:This is so hardcore off-topic off me but WHERE is there still EMO near Outland?!? Ble de ikke fjernet vekk fra Hang-Out spoten jeg ser forsatt dem.... + noen rare cosplayer folk som roper ut random Anime sitater som ingen bryr seg noe særlig om....

(De står bare der og henger verken har de kjøpt en Manga bok eller vert inni i butikken.... OFC er det sikkert noe som skal vise knivene sine de kutter seg med og alle de arrene de har på hånda si)

Morsom er det og se disse rare folkene når jeg sitter fredelig og spiller Magic Gathering ^^ eller leser en manga bok.

Det der ga liten grammatisk mening, men jeg synes du burde fjerne den. Før du kritiserer andre for klesstilen deres burde du heller tenke over hvordan du ville likt det om andre skulle kritisert deg bare fordi de ikke liker stilen din. Du burde også lære deg staving, ordsammensetning og tegnsetting før du kritiserer andre skriftlig. De har like mye rett til å henge der som du har, og hvis de ikke gjør deg noe vondt synes jeg du kan holde meningene dine for deg selv, særlig når, som du sier, de ikke har noe med trådens tema å gjøre.



På den annen side, fant jeg Rohan Au Louvre på franske Amazon i dag for kun 143,-! Men hvordan skal det da bli med å kjøpe Vinland Saga og Spice and Wolf?


Vinland Saga fikk meg også til å tenke på noe angående mangaoversettelse.
I Vinland Saga snakker noen frankere fransk, og da er det skrevet på fransk i originalutgaven. Hvordan blir det da på fransk? Skriver de det i klammer, eller skriver de heller Thorfinns dialog på norrønt?
I Black Lagoon snakker jo alle så klart japansk i originalutgaven, helt til de kommer til Japan, og faktisk må snakke engelsk seg imellom. Hvordan gjør de det i den engelske oversettelsen? Gramatikken er jo på plass, så de har få muligheter til å vise at de snakker et fremmedspråk. Skriver de engelsken i klammer, eller bare dropper de det? Det er tross alt for mye japansk til å skrive det med kanji.

Noen som har tanker om dette? DSN, du leser jo Ika-mangaen på japansk, hvordan er det om Cindy Campbell snakker engelsk?
I JoJo's skriver de det som regel med latinske bokstaver, men av og til skriver de det med katakana.


Let Start with the Off Topic:

Oh vell du kan jo like gå bort til Politiet og spøre hvorfor de fjernet dem vekk. Det med stavingen og grammatikken min vet jeg 100% at ingen forstår og det er ikke noe jeg tar så veldig seriøs over at folk blir sinna på... (Ettersom Folk hele tia kommenterer at de skal få meg bannet fra diverse spill/sider via grammatikken min)

0ver to the Main Topic:

Ettersom jeg ikke hadde noe og gjøre i hele sommeferien leste jeg hele Full Metal Alchemist på nytt (etter 3 gangen) og det er like kult vær eneste gang.... (Selv om jeg skulle ønske det var mer)

Det med Manga oversettelser er noe jeg alltid har lurt på hvorfor blir så rart ovarsatt på Norsk... (Bare les Shaman King/Dragon Ball eller noe andre Manga på Norsk så forstår du) Så synd at de slutta med Shonen Jump på Norsk selv om oversettelsen var litt drøy men, moro var det og lese det .
  • 0
Siterer Kuriri:
Noen som har tanker om dette? DSN, du leser jo Ika-mangaen på japansk, hvordan er det om Cindy Campbell snakker engelsk?


Det står bare i tegn, aldri på engelsk. Ikke engang når Eiko spør om hun vil se menyen, som hun spør på god gammeldags "engrish", ivertfall i animeen. Føltes litt gebrokent å lese det også, på en måte.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
  • KiDD
  • KiDD
Siterer Kuriri:
Jeg vurderte det, men så fant jeg ut at de ikke snakket fransk i den, og da lot jeg være.


Fortelleren er den eneste som snakker fransk, og det er roughly 30 sek. i hver episode. Merkes knapt.
If you think that's bad, you should read the rest of my posts.
  • 0
Så sjette episode av Ika Musume, og den var kjempegod, og definitivt en av de beste. Et av de beste øyeblikkene var definitivt
http://www.mediafire.com/i/?55tdpsdbbjprxn4 (trykk på download så kommer det)
Ika er bare alt for søt!~



Siterer KiDD:
Citerer Kuriri:Jeg vurderte det, men så fant jeg ut at de ikke snakket fransk i den, og da lot jeg være.

Fortelleren er den eneste som snakker fransk, og det er roughly 30 sek. i hver episode. Merkes knapt.


DET ER MER ENN NOK, MON DIEU!!! Hvilke episoder, og når, jeg må vite dette!

Siterer dark samus nemesis:
Bandai tar på seg rettighetene til Nichijou, både anime og manga. Dis i LIKE.


Yes! Tvilte aldri på at en Kyo-Ani anime kom til å bli lisensiert, men ble likevel lettet i lys av nyere nyheter.

Glemte å spørre om det, men klarer du å henge med i Ika-mangaen, med kanji og alt? Kan du PMe om det å lese manga på japansk og hvordan best få det til?


Nå kommer det alle gleder seg til!
Nemlig salgstall. Hurra!
Ano Hana kom åpenbart til å selge bra, men at den kom til å slå Angel Beats og Haruhi trodde jeg aldri. Den er faktisk like bak K-On, noe som er en monumental bragd i seg selv. Ellers er det en del overraskende ting. Bajs Exorcist har solgt som varme hveteboller i Sibir, men så har jo fujoshi-fans masse penger. Steins;Gate har gjort det overraskende bra for en VN-adapsjon. At Azazel-san nesten solgte 10 000, og bedre enn Hanasaku Iroha behager meg veldig. Nå er det jo tross alt Production IG som står bak, og de har mange stjerner, men jeg tar ikke slikt for gitt lenger. Men hva i huleste skjer når Nichijou knapt selger 4000 eksemplarer? Dette tror jeg er første gangen en KyoAni-serie ikke selger gjennom taket. Jeg vet at japanerne har dårlig smak, men hjelpe meg.
Ellers synes jeg det er trist at Hidan no Aria og A Channel gjorde det så bra.

44,711 - Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai [BD+DVD]: 2011/06/29
30,546 - Tiger & Bunny [BD+DVD]: 2011/05/27 (Volume 2 numbers; v1 26,161)
21,854 - Ao no Exorcist [BD+DVD]: 2011/06/22
14,921 - Steins;Gate [BD+DVD]: 2011/06/22 [&#9679;]
14,260 - Gintama' [DVD]: 2011/07/27
- - -- - - - - - - - - - - 10,000 Line - - - - - - - - - - - - -
*9,643 - Yondemasu yo, Azazel-san [BD+DVD]: 2011/06/22
*9,627 - Dog Days [BD+DVD]: 2011/07/27
*8,548 - Hanasaku Iroha [BD+DVD]: 2011/07/20
*7,855 - Denpa Onna to Seishun Otoko [BD+DVD]: 2011/06/22
*7,323 - Hidan no Aria [BD+DVD]: 2011/06/22
*6,334 - A Channel [BD+DVD]: 2011/05/25
*5,786 - Sekai-ichi Hatsukoi [DVD]: 2011/06/24
*4,005 - Nichijou [BD+DVD]: 2011/06/24
*3,621 - Seikon no Qwaser II [BD+DVD]: 2011/07/06
*3,194 - Sengoku Otome ~Momoiro Paradox~ [BD+DVD]: 2011/07/06
- - - - - - - - - - - Manabi Line (2,899) - - - - - - - - - - -
*1,506 - Hoshizora e Kakaru Hashi [BD+DVD]: 2011/07/06
*1,321 - Tono to Issho ~Gantai no Yabou~ [DVD]: 2011/05/25
*1,316 - Astarotte no Omocha! [BD+DVD]: 2011/06/24 [&#9679;]
*1,025 - Oretachi ni Tsubasa wa Nai [BD+DVD]: 2011/06/22 [&#9679;]
*1,000 - Appleseed XIII [BD+DVD]: 2011/07/06
**,*** - 30-sai no Hoken Taiiku [BD+DVD]: 2011/06/24
**,*** - Deadman Wonderland [BD+DVD]: 2011/06/24
**,*** - Dororon Enma-kun Meeramera [BD+DVD]: 2011/06/22
**,*** - Kami Nomi zo Shiru Sekai II [BD+DVD]: 2011/07/27
**,*** - Maria † Holic Alive [BD+DVD]: 2011/07/27
**,*** - Moshidora [BD+DVD]: 2011/05/27
**,*** - SoftTenni [BD+DVD]: 2011/06/22
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Er i gang med Digimon sesong 2 nå.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Ika Musume 7 var ganske god. Jeg liker den forskergjengen; håper de får mer tid i fremtiden. Ika på den andre puben var også ganske kult.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Ok folkens jeg har et skikkelig teit problem. For et par år siden så fikk jeg den esken med alle Deathnote bøkene. Dette var jo kjempetøft, men jeg lider av syndromet "Må ta vare på alle esker syndromet" så isteden for å ta bøkene ut av esken og putte dem i hylla slik at de faktisk syns så står de nå i esken de kom i (pent og ryddig) der eksen er gjemt vekk fordi den ikke passer inn noe sted.

Problemet er også at esken er veldig kul, så jeg vet ikke om jeg skal kvitte meg med den eller ikke. Hva syns dere?

Den ser slik ut:

http://www.justmanga.com/jmcover/DEATHNOTESETVIZ.jpg
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • KiDD
  • KiDD
Begynte å se på Usagi Drop i forrige uke og jeg må si den traff rett hjem. Hadde egentlig ikke tenkt å begynne på flere serier nå, men så sjekket jeg den på MAL og fant ut at den bare blir 11 episoder lang. En skikkelig chill serie som står i sterk kontrast til de andre seriene jeg følger med på.

Siterer Kuriri:
DET ER MER ENN NOK, MON DIEU!!! Hvilke episoder, og når, jeg må vite dette!


Vel, alle har vel sin greie! I Ikoku Meiro har det i alle fall vært hver episode til nå; på begynnelsen, under intermission og previewen hvis jeg ikke husker feil.

Siterer Crazy Kraken:
men jeg lider av syndromet "Må ta vare på alle esker syndromet"


Jeg har samme greia! Toppen av klesskapet mitt er fylt med spillesker.

Angående problemet ditt har jeg ikke noen spesielt gode råd. Jeg vet ikke hvordan hylla ser ut, men de fleste hyller har uttakbare knotter som hyllebordene ligger på. Du kan prøve å justere høyden på dem og se om du ikke får plass.
If you think that's bad, you should read the rest of my posts.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!