Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Manga- og anime-tråden


Dæven, kom nettop på mangaen "Suicide Island" noen som har lest den?

Jeg synes den er veldig bra ^^,
"This is my signature. There are many others like it, but this one is mine. My signatue is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless."
  • 0
Siterer svenningen:
Suicide Island


Ikke hørt om, ikke lest. Hva handler den om?

Endelig er Nichijou soundtracket ute. Fantastisk og avslappende musikk. Savner Helvetica Standard tracks, tho. Finner ingen steder som selger det enda, men skal deffinitivt kjøpe det når det blir tilgjengelig.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Har vært litt innaktiv på GR i det siste, men tenkte jeg kunne oppdatere om hva jeg ser denne sessongen xD.

Sjekket ut en god del av dem, men må si det er skuffende få som jeg har lyst å se. Etter å ha sett Blood+ måtte jeg selvsagt sjekke ut Blood C, men den droppet jeg etter første episoden. Verre start på en anime skal man lete lenge etter.

Jeg fortsetter selvsagt med animene fra forrige sessong, dvs. Steins Gate og Blue Excorcist. Men nå har jeg altså valgt ut Usagi Drop, No. 6 og Kamisama no memochou. No. 6 er uten tvil den jeg liker mest av de tre seriene, men etter kun første episoden av Kamisama så ser det ikke ille ut det heller.

Vurderer også Dantalian no Shoka som er en anime som starter i morgen. Noen andre som skal se den her? Skal i hvertfall se første episode, så får vi se hva det blir til .

Har også startet å se igjennom Durarara!! Må si jeg digger karakterne, haha
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Suicide Island handler om en haug folk som har prøvd å drepe seg selv som blir dumpet av den japanske regjeringen på en øy fordi de er en byrde for samfunnet. Den holdt ikke godt nok på oppmerksomheten min, men den var ikke dårlig.

Nichijou-soundtracket er fantastisk. Så episode 14 i går, og den nye OPen og EDen var ganske gode. Annerledes enn jeg forventet, men gode. Og haha, jeg har Helvetica Standard-jingelen som ringetone!

Slutt å se Blue Exorcist! Hvis ikke den har blitt bedre enn fra episode 3-7, så klart. Er de fortsatt på skolen (passende spoilertags)?

Jeg tenkte å se DnS (oida) da jeg så at Gainax lagde den, siden det er en stund siden det har kommet noe godt fra dem, men så så jeg at den er en Light Novel-adapsjon, og det gidder jeg bare ikke. Inhouse Gainax er desidert best!

Selv så har jeg bare sett Double-J (må nesten se mer enn 12 minutter for å kunne ha en mening), Idolmaster (fantastisk!) og Baka to Test sesong to (heldigvis mer av det samme, men kul ED).


På den annen side så jeg fra mandag til torsdag hele Heartcatch Precure (49 episoder) med en kompis, og jeg ble helt blåst bort! For det første så gruet jeg meg litt, i og med at magiske jenter som gjør søte og magiske ting ikke virker ved første øyekast som noe for meg. Dessuten er serien lang. 20 timer. Jeg koste meg hver eneste episode.

For det første er det mange flinke folk som jobber på serien. Jeg skal ikke ramse opp alle, men det er folk jeg overhodet ikke ventet skulle jobbe på noe som dette. Ikke bare er folka flinke, men de bryr seg også om serien. De skjønner at selv om de lager en serie for barn, så trenger den ikke være bæsj. Serien har åpenbart et komisk høyt budsjett, i og med at hver episode opprettholder langt over gjennomsnittet god animasjon, og ikke står tilbake for å ta i litt av og til. Detaljnivået i hver episode fikk meg til å gape halve tiden.

Soundtracket er SKIKKELIG bra. Egentlig desidert noe av det beste jeg har hørt i anime. Kjente det krible i magen når jeg hørte visse sanger, og flere av dem hadde jeg virkelig lyst til å høre flere ganger. Han som lagde soundtracket lagde også musikken til Mononoke og Shiki. Stemmeskuespillerne var ikke spesielt kjente, men de gjør alle en god jobb med å bringe personlighet og liv til karakterene.

Serien er også virkelig flott skrevet. Humoren er spot-on, det blir ikke repetitivt, selv med monster-of-the-week-oppsettet, og de introduserte nye elementer regelmessig nok til å holde det friskt. Det er også viktig å huske at serien har 49 episoder, som bare store franchise-serier (som denne) kan ha. Det gjør det hele mye mer imponerende.
Serien har også introdusert en av mine nye yndlingskarakterer: http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=9p69xsnt877
mii9&thumb=4


SE DENNE SERIEN! Ikke mer å si om den saken. Svarer på spørsmål fra kule folk som vil være kule og se en kul serie!
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Noen andre enn meg som digger den andre openingen til Ao No Excorsist?
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Kuriri:
Og haha, jeg har Helvetica Standard-jingelen som ringetone!


Tør jeg spørre hvor du fant den? Finner den ingen steder.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer Kuriri:
Slutt å se Blue Exorcist! Hvis ikke den har blitt bedre enn fra episode 3-7, så klart. Er de fortsatt på skolen (passende spoilertags)?


Den har blitt mye bedre ja, i hvertfall etter min mening. Den faller i hvertfall i smak hos meg.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Av de nye seriene har jeg begynt å se Sacred Seven, Dantalion no Shoka og Kamisama no memochou. Ingen av dem virker spesielle enda, men tiden vil vise det.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Av de nye seriene ser jeg på det samme som KS + No 6.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Citerer Kuriri:
Og haha, jeg har Helvetica Standard-jingelen som ringetone!


Tør jeg spørre hvor du fant den? Finner den ingen steder.


Jeg ba om den på et spesielt sted, og noen utvant den for meg. Kan PMe en link.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
noen andre som ser på occult academy?
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Hva går den ut på?
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer gnomely:
noen andre som ser på occult academy?


Første episode virket lovende, så viste det seg at serien var noe helt annet enn det jeg hadde håpt på. Ble mer eller mindre skuffet av den.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Første episode virket lovende, så viste det seg at serien var noe helt annet enn det jeg hadde håpt på. Ble mer eller mindre skuffet av den.


True.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Hva går den ut på?


En kompis sa at den var litt som Scooby-Doo, med mystery-of-the-week-plott de første seks episodene (IIRC). Den er også "reaksjonsfjes - animeen".
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Da er det en uke til neste episode av Steins gate, klarer ikke å vente!
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Da er det en uke til neste episode av Steins gate, klarer ikke å vente!


Haha, siste episode var nice ja. Forventet ikke at Daru klarte det til tross for å være en pervo deluxe!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Noen andre som ser på Usagi Drop? Damn. Tror aldri jeg har sett noe så koslig i hele mitt liv.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
  • KiDD
  • KiDD
Siterer dark samus nemesis:
Noen andre som ser på Usagi Drop? Damn. Tror aldri jeg har sett noe så koslig i hele mitt liv.


Vurderer å se den, men nøler litt siden jeg allerede har tatt meg vann over hodet med watching/reading-lista mi.

Siterer gnomely:
noen andre som ser på occult academy?


Så den når den aira. Jeg likte konseptet, men utførelsen var noe laber.

Siterer Kuriri:
*Heartcatch Precure summary*


Intriguing! Setter den på plan-to-watch.

Siterer Ash Ketchum:
Har også startet å se igjennom Durarara!! Må si jeg digger karakterne, haha


Very Nice! Durarara!! er en kongeserie av de sjeldne.


------------------------


Btw, er det noen som ser på Ikoku Meiro no Croisee? En skikkelig chill serie om ei japansk jente som drar til Paris for å være en live-in maid på en jern-håndtverksbutikk på slutten av 1800-tallet. Tenkte på to serier når jeg så første episode; Baccano! og Yokohama Kaidashi Kikou pga stilen og chill-levlet, selv om den ikke bærer noen likheter i historie eller setting.
If you think that's bad, you should read the rest of my posts.
  • 0
Jeg vurderte det, men så fant jeg ut at de ikke snakket fransk i den, og da lot jeg være.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Ao no excorsist episoden i dag var veldig god, fortsetter den med samme kvalitet kommer serien til å ende på en 9/10.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Ao no excorsist episoden i dag var veldig god, fortsetter den med samme kvalitet kommer serien til å ende på en 9/10.
True, True ettersom jeg så denne Animen måtte jeg bare se videre og jeg gleder meg får hver dag det kommer en ny episode.... jeg leser også mangaen som har kommet litt lengre (vell ligger noen skritt foran men, ikke så mye) men, det blir spenndende framover!

Waa nå savner jeg også og se på Full Metal Alchemist men, det er ikke det samma når du både ha sett den gamle animen og Brotherhood 3 ganger på rad og lest mangaen misnt 2 ganger.... Eneste jeg mangler er og se den nye filmen som er på Kinoen i Japan (Waa me want to Learn Japany and Wacth )

En annet serie jeg savner og som jeg håper det kommer en ny seasong av er: Durarara!!! Ja jeg vet at det er langt fra ferdig nå som alt ikke er fortalt fra Novelene som har 9 volumes....
  • 0
Bare les light novelsene. Animeen dekker bare 1-3, og 4-6 er oversatte.

Er det noen her som har sett Boogiepop Phantom? Fant ut at jeg kan importere hele animeen + light novelsene fra statene for 119 kr, og ble så klart veldig spent.
Ellers fant jeg Gurren-Lagann for £18, Planetes for £15, Samurai Champloo for £23 og Sengoku Basara for £10. Kom dere på Amazon!

Det står foreløpig mellom å kjøpe

- Stand Alone Complex 1+2
- Spice & Wolf- og Vinland Saga-mangaen
- Sora no Woto
eller
- Baka to Test

Konkurranse-tid, GOGOGO!
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer Kuriri:
Spice & Wolf- og Vinland Saga-mangaen


I vote this. Sora no Woto kan jo vurderes det også. Men ville deffinitivt prioritert Spice & Wolf og Vinland Saga. Spessielt Vinland Saga. Damn, den mangaen er barsk. Ivertfall det lille jeg har lest.

Forøvrig handlet jeg litt selv, i går faktisk. Kjøpte følgende objekter.

- Marisa Kirisame Nendoroid, fra Touhou. For de som ikke kjenner igjen navnet.
- Shinryaku! Ika Musume vol 8 & 9.
- Hatsune Miku: Project DIVA og Project DIVA 2nd til PSP.

Ah, elsker å bruke penger på ting jeg egentlig ikke trenger. Men sårt vil ha.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Citerer Kuriri pice & Wolf- og Vinland Saga-mangaen

I vote this. Sora no Woto kan jo vurderes det også. Men ville deffinitivt prioritert Spice & Wolf og Vinland Saga. Spessielt Vinland Saga. Damn, den mangaen er barsk. Ivertfall det lille jeg har lest.

Forøvrig handlet jeg litt selv, i går faktisk. Kjøpte følgende objekter.

- Marisa Kirisame Nendoroid, fra Touhou. For de som ikke kjenner igjen navnet.
- Shinryaku! Ika Musume vol 8 & 9.
- Hatsune Miku: Project DIVA og Project DIVA 2nd til PSP.

Ah, elsker å bruke penger på ting jeg egentlig ikke trenger. Men sårt vil ha.


Awwww yeah, Marisa. Spilte selv gjennom Project DIVA 2nd på fem dager her forleden. Kjempemorsomt spill! Fikk desverre ikke spilt gjennom alle sangene på hard og EXTREME, men skal definitivt låne det igjen av en kompis og spille gjennom alt. Det var bare én sang det så ut som om jeg ikke kom til å klare.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!