Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Manga- og anime-tråden


Siterer dark samus nemesis:
Så absolutt. Vel, ivertfall kvalitetsmessig. Med tanke på at den følger mangaen, som du nå nettop har lest, vil den kanskje føles litt kjedelig, men anbefaler den fremfor den andre FMA, any day. Men om du simpelthen bare vil ha "mer" FMA, så ser du den første versjonen.


Kjedelig blir det nå i hvert fall ikke. Så lenge jeg slipper dårlige fillers (tror vi alle vet hvilke serier som har det) skal det gå greit.
...But our princess is in another castle!
  • 0
Siterer Hitomaro:
Kjedelig blir det nå i hvert fall ikke. Så lenge jeg slipper dårlige fillers (tror vi alle vet hvilke serier som har det) skal det gå greit.


Ah, missforstå meg rett, mente det ikke sånn. Brotherhood er konge, har sett den rundt tre ganger, samt lest mangaen like mange ganger. Tenkte bare det kunne bli litt kjedelig å se praktisk talt akkurat det samme igjen, på så kort tid
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer Hitomaro:
Jeg har blitt ferdig å lese Fullmetal Alchemist mangaen og har lyst å begynne å se anime'en. Er Brotherhood best å se da?


Orginalen er ganske så bra! Har ikke sett Brotherhood, men det virker som at DSN anbefaler den fremfor orginalen.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Jeg likte originalen ganske godt, så se den.
Dog, jeg vil anbefale å se noe annet, som Mitsudomoe. For den er morsom.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer Kuriri:
Jeg likte originalen ganske godt, så se den.
Dog, jeg vil anbefale å se noe annet, som Mitsudomoe. For den er morsom.


Skal sjekke den ut. Har litt lyst å se Elfen Lied igjen en dag. Synes den var ganske bra!
...But our princess is in another castle!
  • 0
Siterer Kuriri:
som Mitsudomoe. For den er morsom


Haha, indeed. Synd serien er ferdig, tho. Men med tanke på at mangaen fortsatt er ongoing, skal man ikke se bort ifra at det blir en tredje sesong. Noe jeg håper sterkt på.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Har da skaffet meg de tre første settene med DVDer av FMA: Brotherhood. Har til og med fått foreldrene våre (meg og SoL) til å begynne å se på det.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Citerer Kuriri:som Mitsudomoe. For den er morsom

Haha, indeed. Synd serien er ferdig, tho. Men med tanke på at mangaen fortsatt er ongoing, skal man ikke se bort ifra at det blir en tredje sesong. Noe jeg håper sterkt på.


Sett episode 14? Den var kjempemorsom.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer Kuriri:
Sett episode 14? Den var kjempemorsom.


Selvsagt. Kan godt forstå hvorfor den ble sendt som en ekstra, og ikke en del av selve showet. Med tanke på at den går litt mer over grensen enn ellers.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Noen som har sett Ghost in the Shell: Stand Alone Complex? Er nå på episode 13, og er veldig imponert. Serien er gammel, så ansiktene er litt herpderp, men dubben (tullete mediaspiller) er fantastisk, og serien er godt regissert og spennende, uten å ha action hele tiden (lite, egentlig). Soundtracket er lagd av Yoko Kanno, og er like passende som man kan forvente.

Laster nå ned Tatami Galaxy (fjorårets beste serie) på nytt, og Ika Musume. Har programmert PCen til å automatisk laste ned de seriene hvis subbere jeg vet om.

Har desverre forpliktet meg til å se Heartcatch! Precure (aner ikke hva den handler om), så må bruke et par GB plass på den også.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer Kuriri:
Ika Musume


Yay! Digger Ika Musume serien, og var deffinitivt en av mine favoritter fra forrige sesong. Gleder meg til andre sesong starter. Og ikke minst OVA'ene som kommer i April/Mai.

Og der startet man på Modori no Hibi/Midori Days, snakk om syra konsept. Men utrolig awesome også da.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Min torrent-klient er så fantastisk. Med en gang jeg åpnet den, lokaliserte den, og begynte å laste ned første episode av Nichijou. Den og Nana to Kaoru, som start på den nye sesongen lover godt. Skriver vel hva jeg syntes senere i dag.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer Kuriri:
Min torrent-klient er så fantastisk.


Skulle akkurat til å spørre hva du bruker, men så kom jeg på èn av reglene i forumet. Close.

Da har jeg sett ferdig School Days, og fatter sakte men sikkert hvorfor det er så blandet mening om denne serien. Tror det er første gang jeg har følt for å slå en fiktiv person i trynet, håper dere som har sett serien skjønner hvem/hva jeg mener, vil nødig spoile noe. Til slutt er det vel bare èn ting å si....

Nice boat
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Citerer Kuriri:
Min torrent-klient er så fantastisk.


Skulle akkurat til å spørre hva du bruker, men så kom jeg på èn av reglene i forumet. Close.t


Den du vet som alle bruker.


Apropos dette, nå som DLD er i effekt er det vel fram med lommeboken for oss, antar jeg? Aldri mer Soredemo Machi wa Mawatteiru...
Å lese manga online er en gråsone, er det ikke?

Nichijou var, btw, fantastisk! Ikke på mange måneder har jeg blitt like fenget og overrasket av en anime!

Nana to Kaoru var også bra, men litt underveldende.
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Noen som kan anbefale noe innen humorsjangeren?
Hei.
  • 0
Baka to Test to Shokanjuu
Cromartie High School
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Siterer Kuriri:
Den du vet som alle bruker.


Ah, den ja. Bruker den selv.

Siterer Babalu:
Apropos dette, nå som DLD er i effekt er det vel fram med lommeboken for oss, antar jeg? Aldri mer Soredemo Machi wa Mawatteiru...
Å lese manga online er en gråsone, er det ikke?


Akkurat på dette punktet bryr jeg meg fint lite om DLD. Kommer til å fortsette å se anime på samme måte som jeg har gjort til nå. Sure, har ikke noe imot å kjøpe animeer, er bare det at jeg liker å se dem når de blir sendt, for å ungå eventuelle spoilers and such.

Siterer Kuriri:
Nichijou var, btw, fantastisk! Ikke på mange måneder har jeg blitt like fenget og overrasket av en anime!


Indeed, fikk veldig Azumange følelse av den. Kommer til å følge med på denne!

Siterer Babalu:
Noen som kan anbefale noe innen humorsjangeren?


Mitsudomoe er et selvfølge.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer Babalu:
Noen som kan anbefale noe innen humorsjangeren?


Beelzebub har jo netopp startet, ta en titt!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Og Mitsudomoe, hvordan kunne jeg glemme?

Har dere sett Young Animator Training Project-episodene? Så den ene, fytti grisen så god!

Er det forresten noen som har tenkt seg på Desucon i år? Bestemte meg nylig for å kjøpe billetter når enn de kommer, så jeg gleder meg stort!
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Noen som har startet på Seins Gate? Vurderer å se den.

Siterer Kuriri:
Er det forresten noen som har tenkt seg på Desucon i år? Bestemte meg nylig for å kjøpe billetter når enn de kommer, så jeg gleder meg stort!


Føler meg ikke gammel nok selv ennå, og er få IRL venner av meg som er inntressert i anime/manga, i hvertfall ikke like mye som meg! Så får vente noen år til!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Kuriri:
Er det forresten noen som har tenkt seg på Desucon i år? Bestemte meg nylig for å kjøpe billetter når enn de kommer, så jeg gleder meg stort!


Har dødelig lyst i år. Men får se hva jeg får til. Skal til Oslo èn gang i sommer, så om det samsvarer med den turen, kan det hende jeg kommer.

On another note, Maria†Holic er tilbake! Første episode av Maria†Holic Alive var like bra som forventet, gleder meg til neste!

Hvilke serier følger dere med på denne sesongen så langt? Selv følger jeg med på følgende:

- Nichijou
- Hanasaku Iroha
- Sket Dance
- Tiger & Bunny
- Maria†Holic Alive
- Denpa Onna to Seishun Otoko (når den sendes)

Så langt liker jeg deffinitivt Nichijou og Maria†Holic Alive best, men har en følelse på meg at jeg kommer til å like Denpa Onna også, det ser veldig ut som en typisk serie jeg kan like.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Ser på ingenting utenom Naruto og One Piece for øyeblikket ettersom Yu-Gi-Oh 5D og Bakuman sluttet for ikke så lenge siden. Fantastisk slutt på begge. Men gleder meg videre til sesong 2 av Bakuman og Nurarihyon no Mago som kommer senere i år. Håper også på at en sesong 2 av The Legend of Legendary Heroes og Ghost 07 er på vei, men det er vel kanskje å håpe på for mye.

Burde kanskje funnet meg noen nye serier, men har enda til gode å finne noe inneteresant. Noe å anbefale? Liker best action slik som Code Geass og mer psykologiske rettede animer som Death Note.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Burde kanskje funnet meg noen nye serier, men har enda til gode å finne noe inneteresant. Noe å anbefale? Liker best action slik som Code Geass og mer psykologiske rettede animer som Death Note.


Tror du ville likt Toaru Majutsu no Index og Toaru Kagaku no Railgun. De er veldig actionpreget, og jeg liker dem ivertfall svært godt, anbefaler ivertfall at du tar en titt. Ellers er Tengen Toppa Gurren Lagann et must når det gjelder action, det er totalt overepisk, men på en god måte. Deffinitivt en av de beste seriene jeg har sett.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Jeg vil også anbefale Gurren Lagann, og samtidig Cowboy Bebop, Samurai Champloo, og, hvis du føler deg litt pretensiøs og vil ha en mer moden anime, The Tatami Galaxy.

Visste ikke at du likte RailDex, DSN.


Akkurat nå følger jeg med på

Moshidara - Ledelse og deilig protagonist
Ao no Exorcist - Peiling, tenkte å bare se litt
[C] - Jeg liker tittelen
Nichijou - Fordi KyoAni og Azumanga-stil og HOLY SHAIT
Deadman Wonderland - Kommer nok til å vente med animeen til jeg har kjøpt litt av mangaen på fransk.
30-sai no Hoken Taiiku - Fordi derfor. Blir morsomt å se.
Denpa Onna to Seishun Otoko - "think that it was an act of an alien and wanders around the neighbourhood wrapped in the futon."
A Channel - Lucky Star S2?
Maria+Holic 2 - YEEEAAAAAHHH!!!!!
Hidan no Aria - Jeg elsker detektiver, jeg elsker action, jeg elsker latterlighet
Hen Zemi - Abnormal psykologi? Hvorfor ikke?
Steins;Gate - Vurderer å lese VNen først
Nana to Kaoru - Fordi mangaen ikke var nok
Koe de Oshigoto - Fordi jeg er syyyk
Baka to Test OVA - Fordi jeg elsker Baka to Test. De er akkurat som meg ;_;
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!