Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Transhumanisme


Hva tenker du om "transhumanisme"? Bra? Dårlig? Hvorfor?

Dersom du lurer på hva transhumanisme, er det i korte trekk å bryte mennesket fri fra dets biologiske begrensninger. Å fremskynde den naturlige evolusjon ved hjelp av teknologi.
Bruke teknologi til å forbedre våre fysiske og psykiske egenskaper.

http://no.wikipedia.org/wiki/Transhumanisme
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Å fremskynde den naturlige evolusjon ved hjelp av teknologi.


Naturlig evolusjon innebærer evolusjon av naturlige egenskaper og hva som vil skje dersom vi lar biologien utvikle oss naturlig. Kunstig intelligens, teknikk og IT kan ikke sies å være en naturlig antropologisk utvikling - disse egenskapene er menneskelige kreasjoner, ikke naturlige.

Forøvrig, transhumanisme i dag vil bare øke maktforholdet mellom mennesker, og det er ikke særdeles positivt. Jeg er også tvilsom til at mennesket som rase noen gang vil være klar for slik teknologisk lek; viljen til makt står så fundamentalt at den er nødt for å bli misbrukt.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Man fremskynder ikke evolusjonen. Naturen vil tilpasse seg, og om vi gjør det altfor behagelig for oss selv ender vi opp med at mindre fordelaktige trekk også vil viderebringes i menneskeheten. Vi ser allerede nå tendenser til et klasseskille mellom de som lever sunt og de som ikke gjør det.

Kan ikke si at jeg ser at transhumansime bringer så mye til bordet.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg tviler på at vi har verken teknologien eller modenheten til å begynne å designe vår egen skapelse i den nærmeste fremtid. Hva er riktig å gjøre? Som om vi har noe svar å gi på det når vi ikke engang vet hvor vi skal. Halve jordens befolkning sulter og mynter står hevet over liv, herfra skal vi liksom reise inn i transhumanisme?

Den dagen alle er mette er det mulig å stille spørsmålet.

Vi kunne skapt en generasjon mennesker med hundre ganger vår hjernekapasitet, og så kunne det nye mennesket igjen utviklet sin arvtaker - som ville hatt hundre ganger deres kapasitet igjen.

Transhumanisme er halvveis inne i sci-fi territorium, men er en kul idé å leke med.
Roses are red, violets are blue, I'll fuck you with a rake
  • 0
Dwette er noe av det mest merkelige jeg har lest på en stund. Men det tar løikevell opp et par intresange spørsmål, så kanskje dette blir en realitet en dag
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Selvfølgelig speeder det ikke opp den naturlige evolusjon. Jeg aner ikke hva jeg tenkte på da jeg skrev det. Beklager.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!