Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Kommunisme


  • LuXe
  • LuXe
Han stavet "komunist" feil xD

Dessuten var det ikke direkte kommunister som drepte disse. Dette var faktisk stalinister, statskapitalister og diverse ledere som skjuler "kommunisme" som en unnskyldning for diktatur.

Vil du sympatisere med nazistene, så er det greit for meg, de er skyldige i nærmere 56 millioner tapte menneskeliv. Selv om bare rundt 14 millioner var direkte. Ditt tall på drepte av såkalte "kommunister" er dessuten gruelig feil.

Uansett folkens, er dette en bruker helt og holdent laget for å provosere, se bare på nicket.
  • 0
Merket meg noen som nevnte på første side at med kommunisme vil en ikke kunne oppnå mye, pga at alle tjener det samme. Akkurat det mener jeg er bullshit, se på kapitalistiske land, folk flest der jobber på et kontor eller noe liknende, og alle strever etter en forfremmelse, og blir bleke kopier/kloner av hverandre, i en evig jakt på materiell rikdom. Oppnår en noe gjennom det?

Tror heller kommunisme vil fremheve de estetiske verdiene som finnes i alle, når fokuset tas vekk fra det materielle, ettersom man tjener det samme. Det ville blitt mer tid til familien og mellomenneskelige ting som ikke går utpå å få høyest fortjeneste. Dagens samfunn gjennomsyres av *"grådige/egoistiske gribber" som vil ha, guess what? Penger!

*ekskluderer ikke meg selv helt fra denne gruppen , vi er ok alle litt sånn, selv om vi hater å innrømme det...
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Siterer sersjant drittsekk:
*ekskluderer ikke meg selv helt fra denne gruppen , vi er ok alle litt sånn, selv om vi hater å innrømme det...

Kanskje derfor kommunisme ikke vil kunne fungere på noen områder?
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
Citerer sersjant drittsekk:
Kanskje derfor kommunisme ikke vil kunne fungere på noen områder?

Ja menneskenes grådige natur ødlegger mye, men vist barn vokser opp i et kommunistisk sammfunn tror jeg det vil fungere for da vet de ikke om klasser, om rike og fattige og om et marked.
(tror det stemmer)
An eye for an eye will only make the world go blind.
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Dere glemmer at menneskers grådige natur kommer nettop av kapitalismen. Alle vil ha penger, alle vil ha makt. Men når det eksisterer hverken penger eller makt, så får en jobbe for å oppnå goder av samfunnet, og materiell velstand. de aller fleste av de krigene som er bekjempet til nå er kjempet over et behov av penger/økonomi. Men når begge disse elimineres, sammen med penger og makt, ja da slutter mye av den volden og elendigheten i samfunnet idag. Sier ikke at den ikke vil eksistere, men denne vil da samfunnet ta seg av.

Men så det er sagt, jeg melder meg ut av store deler av denne diskusjonen nå. Rett og slett fordi jeg har tatt dette så mange ganger, og finner det meningsløst å diskutere kommunisme med noen som mangler store deler kunnskap om den.
  • 0
Jeg så det på en debatt på tv2 for noen år siden så 120 milioner må nokk justeres opp litt.
Dere som sier at sovijett nord korea vietnam og cuba ikke er komunist stater,tror dere de er enig med dere?,de tror på komunismen med hele sitt hjerte!,hvis vi ser bort fra de som flytter(flykter)da.
Disse statene praktiserte eller praktiserer ikke sann komunisme men bortskjemte drittunger i rike norge skulle gjort det riktig?ha ha ha.
Det er typisk unge naive bortskjemte drittunger og gamle verdiløse idioter og ha tro på denne utopien,nei komunismen har hatt mer enn 90 år på seg til å komme med noe positivt for menneskeheten,men har bare skapt død og lidelse.
Flytt til nord korea og nytt paradiset med dine kamerater,jeg tror du elsker de mer enn de elsker deg.
De hadde garantert trodd du var spion for usa eller england.
Og nei jeg holder ikke med nazismen..
  • 0
Det heter kommunisme, kommunister og kommunistiske.
An eye for an eye will only make the world go blind.
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Dette er patetisk

Ser du bort ifra de dårlige personangrepene og påstandene i "komnuist killer" sin post, ja så finner du rent lite annet enn et kunnskapsløst forumtroll. Så det er ingen tvil om hvem som er den bortskjemte drittungen her. For det virker nettop som om du er et troll, alt peker mot det; Nicket ditt, oppførselen din og din generelle kunnskapsmangel. Her kommer et hint; Lær om noe før du argumenterer mot det. Du påstår faktisk at alt som defineres som kommunisme av deg gres under en kam. De kan godt kalle det kommunisme, og jeg er ikke imot å styrte dem. Nord-Korea er et høl, og ville nok aldri dratt til det slavelandet. Jeg kan også si deg at hvis du velger å se på Karl Marx sine tekster som det som definerer kommunisme, ja da er ingen av de du nevnte kommunistiske.

Slik defineres det, av ordens skyld;
Communism is an ideology that seeks to establish a classless, stateless social organization, based upon common ownership of the means of production.

Altså et klasseløst statsløst sosialt organ, med almenn eierskap av produksjons-foretak.

Ingen av de landene du nevnte har dette. Så kan du vennligt bare være still, stoppe å poste her, og få deg litt kunnskap rundt temaet.
  • 0
Hvordan styre uten styre?og tror dere folk ville sluttet og stjele om vi hadde felles eie?,folk ville stjelt som ravner, og ikke si at da stjeler de jo fra seg selv,det er bare så idiotisk naivt.
Med mindre du eier noe personlig eier du det ikke.og da er det lettere og stjele,hvem skulle stoppet de en folkemengde?hvilken straff skulle personen få? hvem skulle straffet?eller skulle vi bare drite i det,le peke og si se på han der han stjeler fra seg selv for en idiot!.
  • 0
Siterer komunist killer:
Hvordan styre uten styre?og tror dere folk ville sluttet og stjele om vi hadde felles eie?,folk ville stjelt som ravner, og ikke si at da stjeler de jo fra seg selv,det er bare så idiotisk naivt.
Med mindre du eier noe personlig eier du det ikke.og da er det lettere og stjele,hvem skulle stoppet de en folkemengde?hvilken straff skulle personen få? hvem skulle straffet?eller skulle vi bare drite i det,le peke og si se på han der han stjeler fra seg selv for en idiot!.


Det er vanskelig å forstå hva du sier når du ikke bruker , og .
Vet jeg ikke er noe prakteksempel selv, men se nå litt over hva du har skreve før du poster............
An eye for an eye will only make the world go blind.
  • 0
Smart ta fokus vekk fra fiaskoen,og fokuser på skrivingen min,god gammel stalin taktikk!.
Et vært feilslått forsøk på komunistisk styre er ikke komunistisk styre,(praktisk)
alle komunistiske forsøk har feilet,sier ikke det dere noe?.
Komunisme er en søt tanke,men en svak og lite gjennomtenkt ide som er dømt til å mislykkes så lenge det involverer mennesker og ikke roboter eller maur.
Det er for enkelt å skylle på mennesker og kalle dem griske eller egoistiske,hva med og se på selve idiologien istedet? kansje den strider mot vår natur,kunne dere isåfall innrømmet det?eller er dere for fanatisk fokusert på de positive sidene ved utopien?.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Hem, har ikke lest alt som står her, og kommer neppe til å gjøre det heller. Lest litt av LuXe fordi han har vanligvis de beste kommentarene. Men selv om du har skrevet at det ikke finnes et kommunistisk land eller at det har aldri vært et, mener jeg at du tar litt feil. Grunnen til at jeg sier at det har vært er fordi at det har vært utprøvd, men raskt blitt så nært et diktatur man kommer. At Nazistene drepte folk er jo sant som bare det, men man kan jo også gå litt innpå det temaet. Grunnen til at så mange jøder ble drept var fordi en håndfull mennesker med syke og geniale hjerner styrte det hele. Hitler hadde en utstråling som man ikke har sett maken til og en overtalelsesevne som få kan matche. Han fikk mennesker til å tro på nazismens budskap. Han fikk mange til å tro at jøder virkelig var onde og urene. Og disse syke menneskene ble mektige, og fikk andre syke mennesker til å passe på at de som mente noe annet ville bli straffet. Grunnen til at så mange gikk i krigen (og mange av dem frivillige) var fordi de trodde på Hitler. Man kan faktisk synes synd på dem fordi de ikke visste bedre, bortsett fra makteliten og de som frivillig ble med i f.eks. Gestapo for å passe på at alle som mente noe annet skulle tas. Dette er ikke utfyllende nok, men jeg skriver ikke mer. Litt offtopic og, men men
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Nei, jeg kaster ikke bort tiden min på dette enkle forum-trollet lenger. Du er tydeligvis her kun for å provosere. Du legger ut dårlige argumenter, der du gjør narr av alt kommunistisk og kaller det ting, "stalin taktikk" "svak og lite gjennomtenkt" "utopi" osv..

Jeg kan informere seg om alt samfunnet tar seg godt av forbrytere. En egen folkemilits kan såklart oprettes, og de vil bli dømt av folket ved stemmer. Deretter vil de rehabiliteres, sone straff, i motsetning til kapitalismen, der de bare løslates etter en stund, og havner på frifot.

Og nei, det strider ikke mot vår natur. Menneskes natur er konstant oprettholdelse eller velvære. Kapitalisme frembringer et system der vold, våpen og makt er midler det er mulig å komme seg frem med. Dermed kommer vi til inntrykk av at dette er vår natur og at kommunisme aldri vil fungere som faktum. Men når vi fjerner disse variablene med penger, stat og eierskap, er det ikke lenger noe å kjempe seg til.. Bare arbeide seg til.

Dine argumenter er uteldet, de har blitt tatt for seg så utrolig mange ganger. Jeg vil derfor ikke argumentere så mye mer i denne tråden. Ta det heller på en bane med folk som kan vise deg at kunnskap rundt temaet er absolutt nødvedig. De som er på forumet nedenfor, er blant annet anti-kommunistiske kapitalister, disse ville fortalt deg at du rett og slett er en skam for dem, og at din kunnskap (som nevnt) mangler.

Vil du argumentere mer, er jeg å finne på dette forumet;
www.revleft.com

Lykke til mot dem, her har du Marxister og mye annet.

Og M; Nazisme er faktisk det direkte motsatte mot kommunisme. Men forstår at du trekker denne metaliteten mot andre side. Poenget er at kommunisme motarbeider hat. Og ingen diktatorer påstår de praktiserer kommunisme. Kim Il Jung sier han praktiserer "Juche", Stalin praktiserte "Stalinisme" og Mao "Maoisme".

Poenget er at Marxisme som rent sett defineres som kommunisme veileder hvordan en transaksjon til et kommunistisk (fra et kapitalistisk) samfunn vil pågå. (Sosialisme er steget mot den) Og Cuba har nesten dette. Det er faktisk et veldig bra land nå sett fra et latinamerikansk ståsted, men USAs embarfo holder dem som nevnt tilbake fra å utføre en transaksjon.
  • 0
Et enkelt spørsmål,har du noen gang stilt et eneste kritisk spørsmål angående kommunismen?.
Det virker som de fleste venstre vridde er ute av stand til å akseptere negativ sakelig informasjon som har med deres kjære idiologi å gjøre!(komunist killer i ny drakt).
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Selvfølgelig. Det er en oppgave som kommunist å sette alt i tvil, ellers ville ikke mine synspunkter vært slik som de er idag. Jeg setter daglig forskjellige argumenter med/mot kommunisme mot hverandre og tester mitt ståsted. Den som ses uten stand til å kritisere sine egne synspunkter er nok deg. Og btw; Et hint til deg. Du må slutte å skrive unødvendige sladder mot motparten, som : "Det virker som de fleste venstre vridde er ute av stand til å akseptere negativ sakelig informasjon som har med deres kjære idiologi å gjøre!"

Dette sier jeg slik at du kan argumentere skikkelig og sakelig. En kommer ingen vei med å skrive dritt om motparten.

Men nå anser jeg uansett denne diskusjonen som ferdig, om ikke du har mer å tilføye.
  • 0
Du Luxe, jeg har en venn av meg som mener at Titos jugoslavia var kommunsitisk, men jeg sier at det ikke er det ifølge en annen en (deg), så spør han meg hvorfor de ikke var kommunistiske så sier jeg at de ikke fulgte kommunismen slavisk.
Har du noen andre forslag om hvorfor de ikke var kommunistiske?
Alle sier det og vist de ikke var kommunistikse, hva var de??

Og eventuelt forskjellen på det de va og kommunismen.
An eye for an eye will only make the world go blind.
  • 0
De var titonistiske .. hehe
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Sendte deg en PM vvd
  • 0
Jeg har mye snadder og komme med,men det er du sikkert ikke intressert i da du lever i en rosa bomulls tåke!
Jeg er ikke ute av stand til å si at jeg kan ta feil,og det var ikke et angrep heller når jeg sa at venstre vridde er ute av stand til ta til seg fakta som stiller kommunismen i et veldig dårlig lys.
Det er noe vi ser i alle debatter,alt blir blankt avist selvom det dreier seg om udiskutable historiske fakta.
En vanlig reaksjon er som din,definer den eller de skyldige vekk fra kommunismen!og vips så er kommunismen rein og fin.
Kommunisme funker bare ikke det har vi jo sett i hundre år,det utvikler seg bare til elendighet.
Jeg har rett og du tar feil og det vet du!.Ville du overhodet kunne inrømme at kommunismen ikke funket om du viste det?.
Det kommunismen kan være,det du ønsker at den skall være er ikke det vi har sett i praksis noen gang,og jeg tviler på at vi noen gang kommer til å se det heller.Det ser utrolig bra ut på papiret,men bare på papiret!.
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Du er offesielt en idiot. Tok du noe av det jeg sa til deg? Nei, tydeligvis ikke. Du fortsetteer bare med rabiate personangrep i et desperat forsøk på å redde deg selv. Jeg skal ta det så enkelt at en treåring vil forstå det.

Dette er kommunisme:

For å være kommunistisk må et land være uten stat, (ingen regjering, bare et styrende samfunn i samarbeid) klasseløst, (ingen rike og fattige) og ikke ha privat eierskap eller politi.

Er det ikke dette, har det ikke noe med saken å gjøre.

Kom gjærne med noen eksempler på dette, så skal jeg være mer en villig til å innrømme feil.

Men i realiteten er det ikke et eneste argument i teksten din i det hele tatt. Jeg tror det er på tide å inrømme det, "mr latex". Du har tapt. Det kommer et punkt der du degenererer fra argumenter til en enkel tekst der du kaster fornærmelser som ikke har noe med saken å gjøre mot meg. Du har nådd det punktet.
  • 0
  • Fili
  • Fili
Tror alikevel aldri at mennesket noen gang kommer til å bli i stand til å følge kommunismen. Maybe it's just to good to be true.

Vi er nok litt for egoistiske. Dessuten blir det vel vel få leger og andre høyt utdannete mennesker fordi de ikke tjener mer enn den lokale søppelmannen blir det heller ikke noen skikkelig arbeidsmoral. Correct me if I'm wrong Luxe.
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore I am no beast.
  • 0
Respekter søppelmenn meget høyt, ikke diss dem, de burde da tjene like mye som tannleger, overbetalte griske drittsekker...
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
  • Fili
  • Fili
ikke det jeg mener. Tenker på den lange utdannelsen de må ta. Båsmenn var bare for å illustrere en jobb som du skaffer deg kjapt
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore I am no beast.
  • 0
Fotballspillere/Skuespiller og "markedsanalyktikere i den offentlige sektoren av reklamekonglomeratets bla,bla,bla..." fortjener ikke likke høyere lønn enn leger.
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Og det var enda et eksempel!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!