Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Bakmåls ordbok [lek]


I dag er jeg i det litt vittige hjørnet, derfor tenkte jeg å fyre opp en tråd som ikke har noen annen mening enn å være vittig. Poenget er å gjøre litt ordvask av bokmålen: finn et faktisk norsk ord og vri om definisjonen av det til bakmål. Eventuelt finne opp et nytt bakmålsord.

Jernteppe - teppe laget av jern med hensikt å beskytte kroppen mot varme.
Slagbenk - benk med tilpasset bruk for slagpasienter.
Rottegift - uttrykk for å beskrive situasjonen der et ekteskap ble inngått for å skape økonomisk vinning for den ene parten.
Oppskrift - å skrive en tekst vertikalt.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Haha, bakmål = bak mål. I see what you did there ;)
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
  • Play
  • Play
Snurrebass: En bass som snurrer.

Faenskap: Et veldig dårlig skap.

Det eg kommer på i farten (lærer nærmer seg min pult hehe...)
  • 0
Kjøkkenredskap En situasjon hvor kjøkkenet ditt rir et skap.
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Tversoversløyfe - det å streke over en setning.
Garasjesalg - lukurative tilbud på garasjer.
Julebord - spesialisert bord tilegnet bruk under juletiden.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Herregud! Her ler jeg så jeg griner.
  • 0
Lysestake - Diagnosen doktoren stiller, hvis penisen din lyser i mørket.
Gitar-strengen - Den heller ubehagelige forgjengeren til g-strengen.
Sanddyne - Den billige versjonen av dun-dynen.
Sovesofa - En veldig stor person du deler seng med.
Musefelle - Jente som er ute etter penga dine. Unngå ekteskap her.
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Vaskemaskin - Når du rengjør feks. PS3en din med mopp og bøtte.
Spisebord - Vel, å tygge, svelge og fordøye et bord.
Steingulv - Et gulv som har røyka en rev for mye.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Juletre - Et tre som er flyttbart ettersom det har monterte hjul. Ordet ble funnet opp av div. Dyslektikere.


Matpakke - Julegaver, Bursdagsgaver eller lignende pakket inn i diverse matvarer. Brøddeig anbefales.
  • 0
Apekatt - den skrekkelige krysningen som blir til når en katt og en ape forplanter seg.
Strømforsyner - apparat hvis eneste hensikt er å bruke store mengder strøm.
Håndkontroll - å evne god presisjon og koordinasjonsevne over egne eller andres hender.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Fotball - en godartet svulst som vokser på enkeltes føtter.
Braksuksess - et uttrykk som brukes etter å ha sluppet en høylytt promp med hangtime på over to minutter. Kan bare brukes dersom prompen ble sluppet i offentlig rom, som f.eks klasserom eller heis.
Lampe - en sammenslåing av to ord - laminert penis. Svært vanlig blant uheldige tømmermenn som forveksler penis og grener under hektiske oppdrag.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Håndball - - en godartet svulst som vokser på enkeltes hender (Yeye, i know Jack).
Dorull - En meget avansert, rullende turne-bevegelse.
Toalettpapir - Spesial-laget papir spesielt utformet for å kunne brukes til å vaske og tørke toaletter.
  • 0
Genialt konsept

Bokhylle (eller bokhylling som det egentlig kalles) - Et eldgammelt rituale (fra vikingtiden) hvor bøker ble hyllet, ofte gjennom mjøddrikking, fest og ofring.

TV-serie - Det det kalles når man er i en elektronikk-forretning og ser den veggen med TVer; en serie med TVer, også kalt en TV-serie.

Gardin - Slang for "gården din" på bygda i Norge. Brukt i en setning slik: "Den var jaggu fin den gardin" (taleren impliserer at mottakerens gård er fin, uvisst hvorfor).
Just kill him with your awesome
  • 0
Etterape - det neste leddet i primatfamilien.
Stoppeklokke - når en klokke lider av den uheldige feilen at den sporadisk stopper opp.
Potetgull - gull som befinner seg i poteter. Var blant annet kilden til det store gullrushet i Irland på midten av 1800-tallet. Dette førte til stor hungersnød i landet.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Basseng - En eng fylt med basser.

Min hjerne har nådd sin grense for idag.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Skole - Verb, altså å le skoene av seg.
  • 0
Skrivebordslampe - Et ord sammensatt av tre:
Skrive
Bord
Slampe
Å skrive er jo å, vel, skrive, mens en bord som vi alle vet er de fine tingene vi alle lagde i første klasse hvor vi skrev et ord/en bokstav om igjen og om igjen til vi var ømme og gode i håndleddene. Ordet vi lager bord av er selvfølgelig ordet
Slampe - Et verb, kommer av substantivet slamp(Eks. "Du er en slamp!"), og betyr å gå rundt og være lat og daff, se ut som en slamp. Kan også brukes i sammenheng med ord som feks. rundt(Eks. "Du bare slamper rundt!").

Så for å oppsummere det hele:
Skrivebordslampe - Å lage bord av ordet Slampe.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Brusboks - En boksekamp der brus deltar.
Take off every zig, for great justice
  • 0
Siterer Worst Username Ever:
Brusboks - En boksekamp der brus deltar.

Slik som dette er ikke hensikten med posten. Du har ikke forstått den i det heletatt. Ikke ødelegg tråden på denne måten.

Verktøy
Uniformer menna brukte på "verket" (som er det alle kalte Hadeland Glasverk i gamledager). Verktøy.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Siterer Noral:
Slik som dette er ikke hensikten med posten. Du har ikke forstått den i det heletatt. Ikke ødelegg tråden på denne måten.

woah rude.

Greit, min var kanskje ikke den beste når jeg tenker over det, men jeg ser ikke egentlig hva jeg har gjort "feil"?
Take off every zig, for great justice
  • 0
Trafikk: En sammensetning av de danske ordene traf og ikk. Brukes av dansker når de bommer på målet, altså; "Jeg traf ikk."
  • 0
Artikler: Satt sammen av ordet "Arti" og ordet "kler". Ble brukt før om klær som hadde artige funksjoner. (f.eks. her og her)

Portrett: En rett port

Kidnappe: Å nappe noe fra Kid Interiør

Overfall: Når man faller over noe

Butikk: Den Buddhistiske versjonen av tikk takk (butikk, butakk)

Tålmodighet: Når man må tåle modighet

Farvel: Når man vil sin far vel

Kveldsnytt: "Kveld snytt". Når man er uheldig og blir snytt om kvelden
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Av en eller annen grunn kom jeg til å tenke på denne tråden istad.

Here it goes:
Apetitt: Ord brukt av dyrepasserne i dyrehagen om aper som titter.

Oppkast: Det å kaste noe opp i luften.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Tampong: Det var kallenavnet til de som var elendige i spillet Pong.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Musematte: Matten som mus lærer på skolen.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!