Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Gamereactors store dilemmaspalte [lek]


Et dilemma er et valg mellom to onder.

I denne tråden skal du presentere og løse dilemmas. løse andres dilemma. Presenter dine dilemmas tydelig og begrunn gjerne svarene.

Regler:
1) Det siste dilemmaet skal være løst før du kan presentere et nytt.
2) Du må gjerne løse og presentere i en og samme post.
3) Etter at et nytt dilemma er presentert legges de forrige døde. Helt døde.
4) Dilemmaene bør ha humoristisk undertone og/eller være forholdsvis utspekulerte.
5) Løsning på dilemma skal begrunnes.
6) Om noe er uklart, ta kontakt i en PM, så kan jeg utdype og evt. revidere reglene.

Ideen er hentet fra RadioResepsjonen på NRK P3.

Jeg kan jo forsøke å starte ballet med følgende dilemma:

Kald kaffe, eller varm cola?
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Kald kaffe, eller varm cola?


Selv ville jeg valgt varm cola og anbefalt dette til andre over kald kaffe da jeg virkelig ikke kan fordra hverken lukten eller smaken av kaffe. Kaffelukt forbinder jeg med gamle sure kjerringer og veslevoksne fjortisser.

Siterer Joelspeanuts:
1) Det er ikke lov å presentere et nytt dilemma før det er kommet to eller flere svar på det siste dilemmaet.
2) Etter to tilbakemeldinger er det fritt frem for andre å presentere et nytt dilemma.


Syns disse reglene er tåpelige. Den som svarer på et dilemma burde få lov til å komme med et dilemma selv, slik at man faktisk belønner dem som gidder å svare.

Ellers syns jeg det er en kul idé, men noen av reglene burde endres litt (mener jeg).

(Derfor vet jeg ikke om jeg kan poste mitt nå reelle dilemma, fordi jeg vil unngå å bryte en regel.)
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Kaffelukt forbinder jeg med gamle sure kjerringer og veslevoksne fjortisser.


Dette.

Varm cola er definitivt mye bedre enn kald kaffe. Det er ikke et dilemma en gang
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Citerer Joelspeanuts:
1) Det er ikke lov å presentere et nytt dilemma før det er kommet to eller flere svar på det siste dilemmaet.
2) Etter to tilbakemeldinger er det fritt frem for andre å presentere et nytt dilemma.

Syns disse reglene er tåpelige. Den som svarer på et dilemma burde få lov til å komme med et dilemma selv, slik at man faktisk belønner dem som gidder å svare.


Fixed!

Nytt dilemma:

Å ha vinter hele året og kun sommerklær i garderoben, eller ha sommer hele året, men kun vinterklær i garderoben. Her forutsettes det at du kler deg for en normal sommerdag om vinteren og omvendt.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Nytt dilemma:

Å ha vinter hele året og kun sommerklær i garderoben, eller ha sommer hele året, men kun vinterklær i garderoben. Her forutsettes det at du kler deg for en normal sommerdag om vinteren og omvendt.


Flott at du fikset reglene!

Å gå i vinterklær om sommeren er nok best. Ja, man vil nok kunne få heteslag i den varme jakken, men man kan ihvertfall drikke kalde drikker og holde jeg hydrert. Dette er nok bedre enn T-skjorte og -20 grader ute...

Nytt dilemma!

Skyrim eller eksamen?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Eksamen. Har ikke kjøpt inn Skyrim. Venter til juleferien.

Kutte av deg begge armene, eller føttene?
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Taxta:
Eksamen. Har ikke kjøpt inn Skyrim. Venter til juleferien.

Kutte av deg begge armene, eller føttene?


Hah! Den hadde eg også tenk å ta.
Eg antar at ein også må leve resten av livet uten dei avsagde delene (altså proteser er juks). Eg ville valgt å sage av føttene. Så mykje meir ein kan gjere med armane og fingrane (eks gaming )
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Begge føttene. Man kan ikke game og spille bass uten hender.

En for guttene. Bli kastrert, eller forever a virgin?

Edit; Damn, ninja'd.

Kom med et dilemma, torleif.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
En for guttene. Bli kastrert, eller forever a virgin?


Definitivt kastrert. Om man hadde valgt å være forever a virgin hadde forplantningsevnen uansett vært overflødig, for ikke å snakke om hva man hadde gått glipp av.

Dilemma:
Dø i morgen, eller leve evig?
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Dilemma:
Dø i morgen, eller leve evig?


Lett. Leve evig. Du sier ingen ting om å være udødelig/usårbar bare at man ikke kan dø av alderdom. Altså velger man heller å leve evig over å dø i morgan, fordi man da kan ta selvmord eller få noen til å drepe seg når man går lei av denne kloden.

Nytt dilemma:

Få slutt på all hungersnød og lidelse til arten menneske, eller få slutt på all lidelse hos alle andre dyr (alle andre arter av dyr) bortsett fra menneske.

Dårlig formulert, men det burde gå greit...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Få slutt på all hungersnød og lidelse til arten menneske, eller få slutt på all lidelse hos alle andre dyr (alle andre arter av dyr) bortsett fra menneske.


Fjern dyras lidelse, sett at du mener lidelser som følge av menneskelig aktivitet (kyllingoppdrett, tyrefekting osv.). Menneskearten er bevisst på egne ugjerninger, men gjør dem likevel.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Nytt dilemma min bror!
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Mennesker er egentlig dyr.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Fjern dyras lidelse, sett at du mener lidelser som følge av menneskelig aktivitet (kyllingoppdrett, tyrefekting osv.). Menneskearten er bevisst på egne ugjerninger, men gjør dem likevel.


Lidelse som følge av menneskelig aktivitet ja, det var det jeg mente. Bra begrunnelse for svaret ditt. Er helt enig.

Siterer The Cookiemonster:
Mennesker er egentlig dyr.


Sa jeg noe annet?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Kun være våken om natten, og kunne se skjermer (PC, TV, mobil etc), eller være våken på dagen, men ikke ha mulighet til å se skjermer.

(Om du ser en skjerm om dagen oppfattes den bare som svart... søkt premiss, but still)
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Kun være våken om natten, og kunne se skjermer (PC, TV, mobil etc), eller være våken på dagen, men ikke ha mulighet til å se skjermer.

(Om du ser en skjerm om dagen oppfattes den bare som svart... søkt premiss, but still)


Ville valgt det siste, altså være våken om dagen. Litt søkt ja, men slik jeg forstår det så vil jeg heller se den virkelige verden enn en verden bare bestående av spill og film, for hva er vel spill og film uten den virkelig verden uansett?

Nytt dilemma:

Du har valget mellom at du må dø, elle 100 andre tilfeldige personer må dø. Du vet ikke noe om hvilke personer dette er eller om du kjenner dem eller ikke.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Ville valgt å dø selv. Hadde sugd om alle rundt meg hadde dødd. Ville ikke klart å levd uansett da. Bedre at 100 lever og bare 1 dør. Men på en annen side. Folk dør jo hele tiden. Hvorfor skal jeg gidde å dø akkurat nå. Hmm. Vanskelig denne.

Ville du valgt bort musikk eller spill? Aldri mer høre musikk i ditt liv. Eller aldri mer spille. Det inkluderer også at du ikke får se på når kompiser spiller. Eller lignende.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Den var vrien!

Men jeg tror at hvis jeg fortsatt kunne høre ville jeg valgt bort musikk.
Grunnen til det harde valget er fordi det verste jeg vet er å se på at kompiser spiller

Dilemma:
Du får 100 000,- som du ikke har jobbet for.
Bruker du de på goder (pc, klær, spill, sykkel etc) eller på barn i Afrika?

Ærlighet varer lengst.
''eh'' - Link
  • 0
Jeg beholder de lett selv. Barna i Afrika kan ta seg en bolle.

Jeg kjører Grallen sin. Fordi den var litt fin.

Dilemma

En for guttene. Bli kastrert, eller forever a virgin?
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
*slettet*
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Taxta:
En for guttene. Bli kastrert, eller forever a virgin?


Hohohoho. Bli kastrert ofc, da kan man ha sex uten bekymringer
Er man forever virgin har du den uten nytte

Dilemma:

Ingen spill eller ingen familie og venner?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Ingen spill eller ingen familie og venner?


Tror ikke på at noen faktisk hadde valgt spill foran familie og venner. Ikke uten å angre resten av livet.

Dilemma

Hvis damen din hadde vært havfrue, skulle over- eller underkroppen vært fisk?
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Siterer Decyfer:
Citerer The Cookiemonster:Ingen spill eller ingen familie og venner?

Tror ikke på at noen faktisk hadde valgt spill foran familie og venner. Ikke uten å angre resten av livet.

Dilemma

Hvis damen din hadde vært havfrue, skulle over- eller underkroppen vært fisk?


Underkroppen skulle vært fisk. Overkroppen (og da spesielt hodet) gjør det mye mer attraktivt med menneskelig overkropp

Dilemma:

Spise pizza hver dag resten av livet, eller aldri smake det?
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Tror jeg ville ha valgt pizza vær dag, så kan jeg variere på fyllet når jeg blir lei noe.

Dilemma:

Døv eller blind?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Aiaiai. Den er vanskelig. Jeg trur jeg hadde gått for døv. Og ikke se noe for resten av livet hadde tatt livet av meg. Mye mer muligheter å være døv, enn blind.

Om du var på et cruise-skip. Og den begynte å synke. Det var bare en livbåt igjen som ikke var kommet i vannet. Men den hadde bare plass til en person til. Du og bestevennen din er igjen. Hadde du valgt og stå igjen på båten, og gitt plassen til din kompis. Eller ville du tatt plassen?
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!