Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Studere i USA?


Har ikke lagt så mange tanker inn i dette enda, men jeg lurer på om det er en mulighet. Går 3. år på videregående nå, påbygg til generell studiekompetanse og jeg må jo finne på noe neste år. Det ideelle hadde vært noe innen filmens verden og jeg tenkte kanskje noe ala "Film og Videoproduksjon" på NTNU.

Men hva med å studere i USA hvis det er mulig? Hvordan funker det? Er det noen her som har gjort det? Skal gjøre litt research i helga, men hvis noen her har noen erfaringer de vil dele så hadde det vært gull!
We lost a moron, fucking celebrate!
  • 0
Siterer Crack Hitler:
Men hva med å studere i USA hvis det er mulig? Hvordan funker det? Er det noen her som har gjort det? Skal gjøre litt research i helga, men hvis noen her har noen erfaringer de vil dele så hadde det vært gull!


Nei, men det er absolutt et pluss å gjøre det, siden du lærer godt med engelsk. Men engelsken din burde være ganske bra fra før, ellers funker det ikke.. Det er og ekstremt dyrt, du kommer ikke til å få jobb siden du ikke er borger, så du må spare opp penger heftig, finn en familie å bo hos elns.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
SONOR har en del info om å studere i utlandet og kan hjelpe med mye om du kontakter dem. http://www.sonor.no/
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Det største minuset med å studere i utlandet er at du ikke får knyttet deg et nettverk her i Norge, om det er her du vil jobbe etter endt studie. Jeg ville kanskje ha anbefalt deg å gå NTNU, NKF eller lignende. De tilbyr muligheten til å studere et par semester utenlands.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Ok, takker og bukker. Tar kanskje en prat med rådgiver til uka før jeg tar noen avgjørelser.
We lost a moron, fucking celebrate!
  • 0
Siterer Crack Hitler:
Har ikke lagt så mange tanker inn i dette enda, men jeg lurer på om det er en mulighet. Går 3. år på videregående nå, påbygg til generell studiekompetanse og jeg må jo finne på noe neste år. Det ideelle hadde vært noe innen filmens verden og jeg tenkte kanskje noe ala "Film og Videoproduksjon" på NTNU.

Men hva med å studere i USA hvis det er mulig? Hvordan funker det? Er det noen her som har gjort det? Skal gjøre litt research i helga, men hvis noen her har noen erfaringer de vil dele så hadde det vært gull!


Fordelen med å gå på noe ala NTNU er at de også har mye kontakt med utlandet, så du kan på mange linjer få lov til å ta et år (godkjent) i utlandet, f. eks i USA. Eg studerer ved NTNU no, men vurderer å ta 4. året i USA
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!