Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Jobb-tråden


Må man være 18 år for å få jobb hos f.eks Platekompaniet? Kunne virkelig tenkt meg å jobbe der.
  • 0
Siterer gnyg:
Tror dere det er vanskelig for en 20-åring å komme inn på f.eks bygg og anlegg på sin lokale vgs?


Jeg kjenner flere som går det, og de har folk som er 40 år der

Alder er ingen hindring!
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Selv jobber jeg som pianoinstruktør. Har for øyeblikket 8 elever. Artige greier!

...og så tjener jeg 200 kroner timen.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer HopeN:
Må man være 18 år for å få jobb hos f.eks Platekompaniet? Kunne virkelig tenkt meg å jobbe der.


Kan tenke meg at det er 18-årsgrense der fordi man har filmer/spill som det er 18-årsgrense på. Det er ihvertfall slik for kassa i en dagligvare forretning ift. tobakk og alkohol. Så kan tenke meg at det er slik der og. Ellers kan det være kjekt å sende en mail til noen i platekompaniet eller spørre en gang du er i en butikk. Lykke til.

Siterer RockFuzzEleven:
Jeg kjenner flere som går det, og de har folk som er 40 år der

Alder er ingen hindring!


Hmmm, det er jo en bra nyhet . Så får vi se når søketiden kommer..
Vil bli litt rart å gå på samme alderstrinn som min yngste søster men men..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer HopeN:
Må man være 18 år for å få jobb hos f.eks Platekompaniet? Kunne virkelig tenkt meg å jobbe der.


På GameStop er det 16-årsgrense.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer HopeN:
Må man være 18 år for å få jobb hos f.eks Platekompaniet? Kunne virkelig tenkt meg å jobbe der.


Tror det, pluss at de har en jævlig søkeprosess. Skriftlige prøve/test osv..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
Citerer HopeN:

Må man være 18 år for å få jobb hos f.eks Platekompaniet? Kunne virkelig tenkt meg å jobbe der.


Tror det, pluss at de har en jævlig søkeprosess. Skriftlige prøve/test osv..


Jepp. De har virkelig strenge regler her!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer gnyg:
Citerer HopeN:
Må man være 18 år for å få jobb hos f.eks Platekompaniet? Kunne virkelig tenkt meg å jobbe der.


Kan tenke meg at det er 18-årsgrense der fordi man har filmer/spill som det er 18-årsgrense på. Det er ihvertfall slik for kassa i en dagligvare forretning ift. tobakk og alkohol. Så kan tenke meg at det er slik der og. Ellers kan det være kjekt å sende en mail til noen i platekompaniet eller spørre en gang du er i en butikk. Lykke til.

Citerer RockFuzzEleven:
Jeg kjenner flere som går det, og de har folk som er 40 år der

Alder er ingen hindring!


Hmmm, det er jo en bra nyhet . Så får vi se når søketiden kommer..
Vil bli litt rart å gå på samme alderstrinn som min yngste søster men men..


jeg lover deg, du blir den kule i klassen, spesielt om du har bil og kjøper snus og røyk for dem..
Epic
  • 0
Siterer -sebastian-:
Selv jobber jeg som pianoinstruktør. Har for øyeblikket 8 elever. Artige greier!

...og så tjener jeg 200 kroner timen.


Du kan i hvertfall ikke klage på lønna ^^.

Selv jobber jeg med telefonsalg for humanitære organisasjoner (Norges Skiforbund, Sjømannskirken, Norsk Folkehjelp, Landsforbundet mot stoffmisbruk ++). Har jobbet med telefonsalg siden Mars i år (8 måneder), og nå må jeg virkelig si at jeg vurderer en oppsigelse. Først og fremst fordi at jeg må konsentrere meg om skole, men også fordi at jeg er lei. Har også lyst å begynne å trene, men finner jo ikke noe tid.

Før jeg startet som selger jobbet jeg som trådstarter som avisbud. Gikk med VG på døra hver søndag for drøyt 250,- kr + tips. Lønna var vell egentlig bedre som avisbud enn som telefonselger, men som telefonselger har jeg mulighet til å jobbe både lengre og mere, så månedslønna blir større. Jobbet som avisbud i fra Mai 2010 til April 2011.

I nåværende stilling har jeg 80,- kr i minstelønn, men dersom jeg selger veldig godt kan jeg komme på provisjon, og da kan jeg fort ha 200,- kr i timen. Noe som hender seg enkelte måneder .
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Har ingen jobb, med tanke på all skole osv så har jeg ikke tid til det heller..

Siden jeg er jøde skal jeg begynne på handelsgym et sted i Norge etter VGS
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Har ingen jobb, med tanke på all skole osv så har jeg ikke tid til det heller..


Du kan jo selge aviser hver søndag(VG, Dagbladet Etc.)
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer -sebastian-:
Selv jobber jeg som pianoinstruktør. Har for øyeblikket 8 elever. Artige greier!

...og så tjener jeg 200 kroner timen.


Hørtes virkelig ikke vondt ut! :p
~ Undefeated // The hard drive on your computer will only crash when it contains vital information that has not been backed up.
  • 0
Jobber som vekter jeg, nattestid året rundt :3 Blir litt mye å gjøre nå og da, spesielt i helgene. Men i helgene blir jo også lønna litt over 200kr timen også
Never rub another mans rhubarb
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Kniggeth: Har du fagbrev eller bare kurs?

Jeg har gått riktig utdanningsløp til å bli vekter (service og samferdsel). Jeg er ikke sterk nok til å være det, men fortsatt..
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Har søkt jobb på Clas Ohlson på Farmandstredet (Tønsberg). Hvorfor? Fordi jeg har vært best på dingser siden 1994.
  • 0
Når jeg blir 15 som er om 6 måneder skal jeg slutte på VG og starte å jobbe i butikk(Matbutikk/spill). Jeg må tjene mer enn det jeg gjør nå altså...
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg vurderer faktisk å gå kjøpmannskolen til Rema 1000. Hvis jeg først skal gå litt før jeg kan studere så kan jeg vel kanskje ta utdanningen. Men må høre hvordan det hele henger sammen før jeg bestemmer meg. Om man forplikter seg til en tid for jobben osv.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
  • Los
  • Los
As of 1. August i år er jeg Pedagog 2 i en liten privat barnehage utenfor Ålesund. Da er jeg ferdig utdannet førskolelærer og kan ta til å forme fremtidens store håp. hehe

Jeg må innrømme at dt skal bli deilig å vinke farvel til skolen. Gleder meg virkelig til å gjøre noe annet enn å studere
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Hmmm, da har jeg offisielt ikke jobb lengre. Intersport Kongsvinger byttet eier 1. April, og da jeg snakket med eieren fortalte han at han egentlig ikke hadde tenkt til å bruke ekstrahjelper, men at siden de fast ansatte hadde sagt at de ikke klarte seg uten skulle han tenke på det. Men sist jeg var innom hadde han ansatt to nye unggutter og jeg har ikke hørt noe fra han, så er rimelig sikker på at jeg er arbeidsledig.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Tja, skal gå ut i lære fra 8. august, da skal jeg begynne å jobbe på IT-avdelingen på skolen (kanskje ikke det beste stedet for å læretid i IKT, men det er definitivt bedre enn ingenting).
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Dump Truck:
Lost my job man -.-


Woah det er skikkelig kjipt nå sånt skjer. Spess når de ansetter folk som ikke har erfaring fremfor folk som har det. Er noe fucked som skjer med alle i arbeidsmarkede. Men Hvis jeg kan så anbefaler jeg deg å søke ny jobb med engang. Er ikke noe vits å vente just in case du ikke får jobbe på intern lengere.'

Er for tiden Driftsansvarlig på Et vilmarkssenter. Artig jobb som utfordrer deg på alle måter. Vi er 2 stk som driver det og vi jobber en del dær. Ganske stort spenn på jobben når du i ene timen bærer ved så plutselig er du en bartender timen senere oh btw. Ble nettop forfremmet på jobben
Rock this earthlings
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Kan noen hjelpe meg med å skrive jobbsøknad?

Det var sånn omtrent?

- Hvorfor du søker.
- Hvem du er.
- Hvorfor skal du velge meg.

Eller var det en annen rekkefølge.

Takker på forhånd.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Kan noen hjelpe meg med å skrive jobbsøknad?

Det var sånn omtrent?

- Hvorfor du søker.
Takker på forhånd.


Fordi du er den beste som kan ta den jobben, Fordi du digger å jobbe med det jobben handler om og ønsker mye mer erfaring i jobben.

Siterer gnyg:
- Hvem du er.


Hvem du er er jo ikke nå prob. Husk på søknader skal du bare skryte av hvor genial du er. Bare å skrive det du mener du selv er og hvofor arbdeidsgivern er en idiot som ikke velger deg. F.eks. "Jeg er en glad og utadvendt person som aldri sier næi til utfordinger" just to get you started

Siterer gnyg:
- Hvorfor skal du velge meg.
Takker på forhånd.


Fordi du er den beste som kan jobbe dær og ingen kan gjøre en bedre jobb en deg. Du er en badass motherfucker som nailer jobben. Du er presis og sørger altid for et god resultat ;)

Vil anbefale deg å skrive en halv A4 side+++ MEn bare husk du skal kun skryte av deg selv å overbevise arbeidsgivern at du er det eneste valget hans når det kommer til jobben
Rock this earthlings
  • 0
Siterer Tyranus:
Tja, skal gå ut i lære fra 8. august, da skal jeg begynne å jobbe på IT-avdelingen på skolen (kanskje ikke det beste stedet for å læretid i IKT, men det er definitivt bedre enn ingenting).


hadde selv læretiden min i IT på IKT avdelingen på en skole. Noe av det beste jeg har vært med på. Hvis en tenker på hvor mange ulike feil som brukerne kommer med, samt hvor mange systemer og tjenester som må kjøre for at alt skal virke som det skal. Alt fra policyer, servere, nettverk, switcher og programmering av disse, maskiner og vedlikehold, bygging av maskiner, oppgraderinger, feilsøking, gå igjennom infrastruktur ++

Fullførte faget mitt i sommer som den beste eleven sensorene noengang hadde sett og som den beste eleven avdelingen noen gang hadde hatt. Så nå jobber jeg som en IT-konsulent.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Noen med sommerjobb her eller?

Jobber hos en internettleverandør kalt Eidsiva Bredbånd. Tjener 120 kr i timen, noe som er VELDIG bra. Har jobbet i én uke nå, også skal jeg jobbe to uker mot slutten av ferien
http://www.spiller1.net/ | Søker skribenter
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!