Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Chat 4.0


Du får vel ta en pust i bakken, da.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Du får vel ta en pust i bakken, da.


Det gjorde jeg, og snakket med Archana om det, som også deler synet ditt:

Jeg savnet mer Joker ja. I senere tid har jeg også lest at de hadde kuttet mange av Jokers scener. MEN - Det er ikke en film om Joker.

Og når man allerede har enchantress og broren som villains, er det lite logisk å gi en tredjepart i filmen ENDA mer oppmerksomhet, da det ikke gir helt mening med tanke på hva storyen og plottet er. Når det er sagt så er det kjipt fordi jeg ville se mer Joker, men det er logisk at de valgte å ikke gjøre ham så mye mer i fokus.

Jeg antar at mange av trailerne var ute før de klippet ferdig filmen. Så jeg forstår godt at folk føler seg lurt. Poenget er jo at med trailerne visste vi ikke hele storyline og vi visste ikke hvordan han skulle være involvert i filmen.

Men når man ser filmen fra A til Å så skjønner man at det er ulogisk at han skal stikke seg fram i hver eneste scene.

Jeg forstår at folk føler seg lurt og irritert over måten de solgte ut filmen på. Men gir det MENING å vise mer av Joker? Det er det en burde spørre seg om. Jeg vil gjerne se mer Joker, men nei jeg synes ikke det gav mening. Dette er ikke noe jeg har lest, men tenkt over selv etter å ha lest at Jared Leto klaget over at mange av scenene hans ble klippet bort.


Spør du meg ble det en godkjent pust, for en fyr som meg som har astma.
  • 0
Det er rett og slett bare noe fundamentalt feil med hvordan DC lager filmene sine. Archana sier at det hadde vært ulogisk fordi det er så mange karakterer, hovedsakelig to skurker som ville gjort inkluderingen av Joker for mye. Da er jo ingen tvil om hvilke karakterer som skulle blitt kuttet ut til fordel for en vesentlig større rolle til Joker. Nettopp - Enchantress og hennes bror, to totalt innholdsløse og verdiløse karakterer som ikke tilføyde filmen et fnugg av personlighet eller egenart. Joker skulle aldri vært en tredjepart, og jeg tror at originalvisjonet til Ayer hadde han i en mye større rolle. Men han og filmen ble pult i rumpa av gutta i dress hos DC. Det er trist.

Og det at Joker ikke hadde en større rolle henger bare sammen med de overhengende klagene jeg hadde til Suicide Squad, som jeg har skrevet om i detalj før her.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Det er rett og slett bare noe fundamentalt feil med hvordan DC lager filmene sine.


For å si det som Marlboro, de må begynne å stole på regissørene sine.

Siterer Predator:
Da er jo ingen tvil om hvilke karakterer som skulle blitt kuttet ut til fordel for en vesentlig større rolle til Joker. Nettopp - Enchantress og hennes bror, to totalt innholdsløse og verdiløse karakterer som ikke tilføyde filmen et fnugg av personlighet eller egenart.


Det kan vi være enig i.

Siterer Predator:
Men han og filmen ble pult i rumpa av gutta i dress hos DC. Det er trist.


Er det alltid gutter i dress som bestemmer?

Siterer Predator:
Og det at Joker ikke hadde en større rolle henger bare sammen med de overhengende klagene jeg hadde til Suicide Squad


Kanskje du får et annet synspunkt senere. Tross alt, første gangen jeg så Only God Forgives i 2013, skjønte jeg ingenting.
  • 0
Siterer SirThomas:
Er det alltid gutter i dress som bestemmer?


De med pengene bestemmer.

Siterer SirThomas:
Kanskje du får et annet synspunkt senere. Tross alt, første gangen jeg så Only God Forgives i 2013, skjønte jeg ingenting.


Jesus, again with this shit.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Hahah, beste diskusjonen på lenge.....
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Predator:
De med pengene bestemmer.


Så publikum bestemmer? Nå må du bestemme deg!

Lagt til 2016-09-09 16:23:
Siterer Predator:
Archana sier at det hadde vært ulogisk fordi det er så mange karakterer, hovedsakelig to skurker som ville gjort inkluderingen av Joker for mye. Da er jo ingen tvil om hvilke karakterer som skulle blitt kuttet ut til fordel for en vesentlig større rolle til Joker. Nettopp - Enchantress og hennes bror, to totalt innholdsløse og verdiløse karakterer som ikke tilføyde filmen et fnugg av personlighet eller egenart. Joker skulle aldri vært en tredjepart, og jeg tror at originalvisjonet til Ayer hadde han i en mye større rolle. Men han og filmen ble pult i rumpa av gutta i dress hos DC. Det er trist.


Dette er jeg forsåvidt helt uenig i. For det første er det ikke noe nytt med svake skurker i superheltfilmer. Skurken i Guardians of the Galaxy var kort sagt elendig, men filmen handlet aldri om han og det var derfor heller ikke et stort problem. Suicide Squad handler i hovedsak ikke om Enchantress, men om dynamikken i en gruppe med skurker. Derfor burde skurken i filmen ikke vært The Joker, men heller Batman.

Det er selvfølgelig interessant å se at skurke-teamet i Suicide Squad utvikler seg og er/blir langt mer heroiske enn "heltene" i BvS eller Superman i Man of Steel, men faktum er at at Deadshot & Co skal være skurker og derfor burde de hatt mye mer trøbbel med en helt (feks batman) fordi det hadde skapt en interessant dynamikk. Å se Batman fra skurkenes perspektiv hadde vært interessant.

Jokeren er på mange måter med i filmen bare som en karakter for å utvikle karakteren Harley Quinn. At the selvmordsgjengen skulle sloss mot Jokeren hadde ikke fungert, tror jeg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Det jeg likte minst med Suicide Squad er hvordan Croc ble fremstilt...
Altså hvorfor de valgte han i det hele tatt er litt spesielt, ettersom f.eks. King Shark har hatt en betydelig større rolle i SS enn Croc (når det kommer til "menneskelige monstre" that is). Men Croc er bedre kjent, så det kan ha vært derfor.
Uansett, Croc kan gjerne beholde litt av menneskeligheten utseendemessig, men han skal jo være en jækla svær og brutal type. Ikke en middels stor øgle-mann som gjemmer seg i hettejakka si. Men så er også Croc en av favorittskurkene mine, så det er bare personlige meninger

Filmen i seg selv ble mest som en introduksjon av karakterene i denne utgaven av teamet, så alt annet spilte ikke den helt store rollen for meg. Nå vet vi hvem de er, så nå kan de bygge videre og fokusere mer på bad guys og slikt i fremtidige filmer. Og da eventuelt bytte ut medlemmer av teamet (som jeg virkelig håper de gjør). Listen over karakterer som har vært en del av suicide squad er tross alt ganske lang.

Jeg håper forøvrig DC bruker hodet litt mer når det kommer til karakterer i fremtiden. Hvordan de fremstilles og hvem de bruker hvor og når. Hvis de skal ha et samlet univers i filmene som Marvel nå gjør, så må de være forsiktige med å ta livet av karakterer eller kaste de bort på feil filmer. Ikke noe som er dummere enn å resirkulere karakterer med nye skuespillere og design. Og jeg vil gjerne se flere enn de mest kjente heltene og skurkene i årene som kommer. Både DC og Marvel har jo absurd mye å ta av liksom. Kjedelig å se de samme 10-20 figurene hele tiden.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Hahah, beste diskusjonen på lenge.....


Skjønner du hvorfor du ikke nødvendigvis kan stole på anmeldere som sier at filmen er dårlig nå?

Siterer Predator:
Jesus, again with this shit.


JA SE DEN FILMEN IGJEN OG FORSTÅ DEN, du er blitt voksen nå.
Siterer TK Art:
Det jeg likte minst med Suicide Squad er hvordan Croc ble fremstilt...


Hadde også glemt at du likte filmen.
  • 0
Siterer Predator:
Jeg har skrevet i detalj hvorfor Suicide Squad var en helt forferdelig film, så du kan heller lese det igjen.


(Suiside Squad spoiler alert)

Suiside Squad er ikke en helt forferdelig film. Men den er langt i fra en god film.

Det er ikke for lite Joker i filmen, men det burde vært mer.
Det er pga at det er sub plottet i filmen som er av interesse. Historien om Harley og The Joker. Filmen hadde soleklart vært bedre hvis mindre av dette hadde blitt klippet bort.

Like vel er det vi får i form av korte flashbacks, SMSer og direkte handling det som gir filmen noe av den "sjelen" den sårt trenger mer av.

Filmen er, på tross av Predators tårevåte skuffelse, PERFEKT castet. Å skulle gjengi såpass mange ikoniske karakterer i en film er mildt sagt ambisiøst. Men det er gjort mesterlig. Leto sin Joker er tidsriktig, og brutal.
Referansene til Tony Montana er krystallklar. Det passer en karakter som The Joker svært godt. Det siste vi trenger er en kopi av Ledger sin unike prestasjon, eller gud forby, mer av Nicholsons stakkarslige tolkning.

Filmen oser av studio innblanding akkurat som BvS. Men i motsetning til BvS er det som sagt mye å glede ser over i Suiside Squad og det er de tingene jeg trekker fram i dette "debatt innlegget".

Filmens høydepunkt og absolutt beste scene er når "squaden" treffer igjen Harley ute i gaten etter at hun tror Jokeren er død og hun sitter på taket av en bil. Måten hun reagerer på når hun oppdager at hun ikke lenger er alene sier tusen ting om Harely og hvem hun er og hennes forhold til Jokeren og den verden hun befinner seg i, i løpet av noen sekunder. Perfekt utført av en perfekt castet Margot Robbie og for min del verdt billettprisen alene.
The gavel corrupts
Tror jeg bare holder meg borte fra denne diskusjonen
  • 0
Siterer ElGamer:
Tror jeg bare holder meg borte fra denne diskusjonen


Et flott eksempel på hvorfor GR har mistet mye av sin aktivitet.
  • 0
Siterer SirThomas:
Siterer ElGamer:Tror jeg bare holder meg borte fra denne diskusjonen

Et flott eksempel på hvorfor GR har mistet mye av sin aktivitet.


Nå må det ikke diskuteres om alt og alle for at aktiviteten skal være høy eller da.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Nå må det ikke diskuteres om alt og alle for at aktiviteten skal være høy eller da.


Nei, men at folk trekker seg vekk fra diskusjoner er jo en åpenbar grunn til hvorfor det blir mindr aktivitet. Dette er et diskusjonsforum og som Crazy Kraken påpekte, virker det mer som om folk er mer opptatte av å bruke forumet til å fortelle hva de gjør på, spørre hva andre gjør, være aktiv i leketråder - alt som ikke bidrar til noe diskusjon overhodet. Det hadde vært så mye lettere hvis folk tok seg i å lage nye tråder til diskusjon i ny og ne, f.eks lage en tråd til Deus Ex eller Dishonored 2, men til og med det er et ork for folk, for folk gidder ikke å gjøre noe - man bare venter på at andre skal gjøre noe, så man kan kaste seg på dem, ingen som tar initiativ til å skape aktivitet.

Bortsett fra JoEy_Odd vel å merke, men han er i fraværsperioden sin igjen, og som følge av det er det relativt stille her. Diskusjoner av den typen som jeg hadde med Predator igår, er en del av GR jeg virkelig savner.

Man må ikke være redd for å diskutere, bare fordi man er uenige.
  • 0
Jeg mente forsåvidt ikke at Joker var en del av "skurkene" i SS, og hadde han vært det, så ville det ikke vært SS men en helt annen film.. Og den kommer sikkert.

Jeg sa også senere til SirThomas at jeg (også, som nevnt av andre her) synes at filmen handler om dynamikken mellom gruppa og deres felles mål og felles fiende (som i hovedsak ikke egentlig er Enchantress). Det er det som gjør filmen kuul! Plottet er bare ræl. Jeg hater Enchantress og broren, og skulle lett hatt mer Joker isteden. Men siden det ikke ble sånn, så var det første utsagnet mitt til SirThomas, angående klippinga, at jeg forstår hvorfor.
Sykt synd at de valgte å fokusere på svake karakterer istedenfor Joker, som de hadde hypa opp i massevis.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
Siterer SirThomas:
Man må ikke være redd for å diskutere, bare fordi man er uenige.

JOO, vi er nordmenn og er konfliktsky som fy. Man skal da ikke gå rundt å mene noe om noe

Lagt til 2016-09-10 22:54:
Siterer SirThomas:
f.eks lage en tråd til Deus Ex eller Dishonored 2

Har store planer om å lage en tråd for Dishonored 2 for å få ut litt tanker om det, men må først få somlet meg bort til England (vi har valgt å KJØRE til England via Calais fordi en eller annen tosk absolutt ikke turte å overlate gitaren sin til de skumle menneskene på flyplassen)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Har ikke postet her på år og dag
  • 0
Siterer quakecry:
Har ikke postet her på år og dag


Mener jeg har sett deg før, men det kan være en god stund siden - velkommen tilbake skal du i hvert fall være
  • 0
Siterer quakecry:
Har ikke postet her på år og dag


The legend.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer SirThomas:
Man må ikke være redd for å diskutere.


Altså, vi skal ikke ha noe krangling her altså. Ta med deg disse fiendtlige holdningene dine et annet sted!!!!!!!

For å ta en litt mer seriøs tone, så er jeg helt enig, til tross for at jeg selv er blitt en lurker som kun popper opp for å delta i en leketråd eller skrive et kjapt innlegg her og der. Forumet her har tapt seg de siste årene, men jeg vil ikke si det bare er måten vi bruker det på, men også det at befolkningen her inne er blitt eldre og har ikke den samme dedikasjonen og tiden til spill lengre. Jeg har vært her siden 2008, og det er veldig mye av de samme folka som er aktive nå som var her den gang. Hvis da de fleste var som meg, midt i tenårene når de kom inn her, så er vel folk flest midt oppi studier eller etablering av deres voksne liv nå, og vil derfor ikke ha tiden til å være like aktive her. Litt trist egentlig, for med en gjennomsnittlig eldre brukerbase blir diskusjonene fort litt mer interessante enn når en gjeng hormonelle snørvalper holder på.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
Siterer AcH Clawed:
Litt trist egentlig, for med en gjennomsnittlig eldre brukerbase blir diskusjonene fort litt mer interessante enn når en gjeng hormonelle snørvalper holder på.

Haha, kjenner meg igjen. Jeg gikk veldig lei GR på grunn av nettopp dette. I fare for å få noen kraftige reaksjoner fra folk som var aktive på samme tid som meg - nei, jeg mener ikke dette om dere alle ;)
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
I fare for å få noen kraftige reaksjoner fra folk som var aktive på samme tid som meg - nei, jeg mener ikke dette om dere alle ;)


Men du mente meg? IKKE SANT?! cricricutcut....
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Var vel heller "spamtiden" til alle som er under 22 nå. Ish.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
En annen grunn til mangelen på diskusjon er vel at vi er såpass få og siden vi alle har forskjellig smak i spill så ender det fort opp med at diskusjonene blir begrenset til 2 personer som poster litt frem og tilbake 2-3 ganger.

De eneste trådene som har sett litt mer aktivitet som jeg har fått med meg er vel Dark Souls sin (spesielt når DS3 kom) og Pokemontråden (jeg velger å tro at siden de fleste her inne er i den alderen at de spilte Pokemon på barneskolen så tar mange en liten nostalgiatrip i ny og ne)

Den beste løsningen jeg kommer på er at vi tvinger alle til å spille bare et spill slik at vi kan ha mange ulike emninger om det.

Men jeg skulle også sett litt mer diskusjon siden det kan være artig å høre hva andre synes og det hender jo at man endrer synspunkt om noe man trodde var helt pyton (ikke meg da, jeg har alltid rett fra første stund)

Siterer Archana:
I fare for å få noen kraftige reaksjoner fra folk som var aktive på samme tid som meg

Uff, jeg var vel aktiv på den tiden jeg også... Nå vet jeg ikke om jeg får sove i natt
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Gutta, det er Onsdag i morgen!
mah boi
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!