Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Terrorangrepet i Oslo og Utøya


Det er forferdeig, men vi må kommme over det.
Play chess and win. The intermediate
  • 0
Siterer Strategist:
Israelske medier og kommentatorer viser en betegnende 'skadefryd' over angrepene på Oslo, og gir forøvrig Breivik rett i meningene sine. Det sier noe om 'Den Jødiske Staten'.


Sauce, pl0x?
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Citerer Strategist:
Israelske medier og kommentatorer viser en betegnende 'skadefryd' over angrepene på Oslo, og gir forøvrig Breivik rett i meningene sine. Det sier noe om 'Den Jødiske Staten'.


Sauce, pl0x?
http://www.gourmetsleuth.com/images/chipotle_sauce.jpg

Lagt til 2011-07-26 18:22:
Kilder: http://www.jpost.com/Opinion/Editorials/Article.aspx?id=230788
http://972mag.com/author/yossig/
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Var i stavanger, 75-100 tusen.. det var spesielt..
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg var i Ålesund og gikk. Der var 15.000-20.000. Høres ikke mye ut, men det er snart halvparten av alle som bor i byen. I tillegg må det vites at Ålesundere er vanskelig å få ut i byen. Kun fotball og dette kunne samlet så mange mennesker.

Torget hvor markeringen sto var fult, og det var gatene i over et kvartal rundt også! Jeg har aldri sett så mange mennsker i byen på en gang! Vakkert at så mange valgte å markere dette.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Var i Stavanger idag, flott å se hvor mange mennesker var samlet rundt kjerka for å legge blomster etc.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Fikk ikke vært med på noe tog. Jeg jobbet, for ei som gikk i Oslo. Så sånn sett gjorde jeg en god gjerning^^.

Er Gravkortset fortsatt savnet?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Håper det blir minnestund på første skoledag. De fleste som døde på Utøya var tross alt elever.
  • 0
Siterer gnyg:
Er Gravkortset fortsatt savnet?


Ja, desverre.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Jeg gikk i tog i Kongsvinger. Liten by, men tror omtrent alle 17 000 som bor der var med i toget. Sykt mye folk, bra at de stiller opp når noe sånt skjer.

Holder fingrene krysset for Torjus/Gravkorset, men må innrømme at det ser mørkt ut.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Var i Bulgaria mens alt dette skjedde, helt ufattelig. Vi fikk hele hotellet til å ha 1 minutt stillhet samtidig som Norge hadde det.

Når jeg var der nede skjønte jeg egentlig ikke helt at det hadde skjedd, helt til det kom folk å kondolerte til oss. Sykt.
  • 0
Ikke for å virke følelsesløs, men begynner å bli sånn passe lei av at disse handlingene er det eneste som ligger på DB og VG. Sure, det er "store greier" for Norge, at noe så stort og omfattende har skjedd i vårt lille fedreland. Men det må da for pokker være mulig å returnere til det normale snart.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer bendik920:
Citerer Elektro Banana:Hva tror dere kommer til å skje med videospill i norge etter dette?
Absolutt ingenting.
Siterer Predator:
Citerer Elektro Banana:Hva tror dere kommer til å skje med videospill i norge etter dette?

Ingenting?


Dessverre tok dere feil. Platekompaniet og Coop fjerner voldelige spill og spørs å se om flere gjør det samme.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
  • Zook
  • Zook
Coop og Platekompaniet har bare fjernet World of Warcraft, ifølge VG. Hvorfor ikke Modern Warfare 2, som Breivik også spilte? MW2 har da mer til felles med skyteepisoden enn WoW? Han brukte tross alt et skytevåpen, og ikke magi...
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Coop og Platekompaniet har bare fjernet World of Warcraft, ifølge VG. Hvorfor ikke Modern Warfare 2, som Breivik også spilte? MW2 har da mer til felles med skyteepisoden enn WoW...?


Coop har fjernet flere spill med voldelig innhold (spill med aldersgrense fra 12 til 18 år), deriblant MW2 og WoW (Kilde: http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article5684654.ece).

Det virker helt usaklig å fjerne disse spillene fordi Breivik spilte de, tho. I følge den logikken burde de vel også fjerne Bibelen fra butikkhyllene?
www.steinskog.me
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg har akkurat sendt en mail til både Coop og Platekompaniet, som jeg er fast kunde hos, og har ved flere anledninger kjøpt spill hos. Den ser slik ut:

Hei.

I følge flere aviser og nyheter heter det at dere har fjernet flere spill fra hyllene etter de forferdelige handlingene 22. juli. Som fast kunde og spill-glad stiller jeg meg sterkt undrende til dette valget.

Det havner i samme kategori som å slutte å selge kniver fordi noen blir knivstukket. Og det ville vel aldri skjedd...

Jeg har vært en aktiv del av minnemarkeringene, og vært like berørt som alle andre av denne katastrofen. Og er ikke på noen måte enig i, og har ikke kapasitet til å forstå motivasjon eller mentaliteten til en person som gjør noe slikt.

Men jeg må spørre når dere så velger å straffe oss spillglade kunder. Jeg har brukt spill for å komme meg gjennom tunge dager før. Jeg har aktivt spilt WoW i en periode, og spiller daglig spill av forskjellig art. Og nå, fordi en mann med en forskrudd tanke og ideologi utfører noe slikt, blir jeg straffet som kunde hos dere?

Dere har valgt å ta fra meg en del av hverdagen i en tung tid. Og rettferdiggjør det med tankene bak en gal mann?

Vil dere virkelig la denne mannen endre hverdagen til vanlig folk? Lar dere ham vinne gjennom med en endring i det landet som så lenge har vært flinke til å kontrollere slikt?

Jeg blir trist når jeg hører at dere har gitt etter. Og jeg ser min egen hverdag og hobby truet av en mann som allerede har ødelagt for så mange.

Håper dere vil ta dette seriøst, og vurdere deres valg ovenfor oss spill-glade.

Med vennlig hilsen

En fast kunde.


Oppfordrer andre og si i fra om dere er enig!

Lagt til 2011-07-29 17:48:
Og fikk svar fra Platekompaniet med en gang:

Hei Lars-Ole,

Spillene ble fjernet midlertidig fra enkelte avdelinger på direkte oppfordring fra noen berørte kunder. Saken i seg selv er så tragisk at vi etterfulgte kundenes ønsker.



Med vennlig hilsen
Øyvind Moen og André Holt
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Zook
  • Zook
Torjus Jakobsen Blattmann (Gravkorset) er nå bekreftet død. Hvil i fred

Siterer Schass:
Coop har fjernet flere spill med voldelig innhold (spill med aldersgrense fra 12 til 18 år), deriblant MW2 og WoW (Kilde: http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article5684654.ece).

Det virker helt usaklig å fjerne disse spillene fordi Breivik spilte de, tho. I følge den logikken burde de vel også fjerne Bibelen fra butikkhyllene?


Ah, trodde det bare var WoW. Men ja, det er idiotisk. Tenk på alle de millionene av personer som spiller voldelige spill daglig. Hvor mange av dem blir påvirket i den grad at de faktisk dreper folk?
You're sleeping over, right?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!