Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Skjegg-tråden


Dun er utrolig stygt
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Noen av dere andre her inne med skjeggvekst som har noen preferanser for hvordan det bør stelles og holdes jevnt så det ikke blir pjuskete? Jeg stusser mitt stort sett med den ene delen av barbermaskinen, men vurderer behovet for en saks som kan gjøre jobben jevnere.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg har grodd i et par måneder nå. Men har liten peiling på hvordan jeg vil ha det. Jeg har en ane for helskjegg tror jeg, men jeg kan ikke ha det for langt fordi da blir det pjuskete. Også har jeg en naken flekk rett på haken. Men dette er en bra tråd. Viktig at skjegget blir godt tatt hånd, ikke bare for ens egen del men for andre også. På Rema 1000 der jeg jobber har jeg sett folk med ustelte til veldig ustelte skjegg. Det er ikke pent.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Det hender jeg går på Rema med ustelt skjegg, sorry...
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Vel, det er mulig jeg tenker på det virkelig ustelte. Jeg er faktisk ikke sikker på hvor grensen går.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Om jeg bare skal ut og gå tur eller på butikken er det ikke alltid jeg steller skjegget først. Jeg kan godt skjønne hvordan det er for deg som sitter der bak kassen når folk kommer inn i all slags tilstander, men eg tar meg likevel ikke bryet. Egentlig burde man kanskje alltid være velstelt og iallefall ikke vise seg ute seende ut som en hobo, men jeg gidder ikke alltid bry meg om hva kassadama/mannen på Rema synes om meg - no offence. Det er respektløst, ja, men so am I.

Forøvrig har jeg samme problem som deg med naken flekk på haken. Kanskje tilogmed større. Jeg har nemlig et fødselsmerke på haken på høyre side som er for det meste fjernet med laser. Men det vokser bare enkelthår sporadisk der, så helskjegg er uaktuelt for meg.

Jeg anlegger likevel heller skjegg bare akkurat rundt munnen og haken, så det går greit. Men det blir likevel litt skjevt pga det fødselsmerket som gjør at skjegget på haken går litt bredere på venstre enn høyre side og det er litt vanskelig å få symmetrisk.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg hadde også en "flekk" midt på haken der det ikke vokste noe, men det begynner å bli mye bedre nå. Det er dog det samme midt på overleppen så jeg har omvendt hitlerbart. Jobber med helskjegg nå, så jeg kan ikke stusse det så mye, for da blir jeg aldri ferdig.

Det viktigste er bare å vaske skjegget regelmessig, syns nå jeg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Å vaske det er en selvfølge, men jeg er høyt evolvert og har derfor relativt treg hårvekst, så det blir fort pjuskete og rotete om jeg ikke bruker noe til å stusse det jevnlig.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Vel, for å svare på tiltalet så er lukt viktigere enn skjegget. Folk som lukter "har ikke dusjet på latterlig lenge" eller røyklukt er noe jeg ikke setter pris på. Jeg gremmes ordentlig. Utover det så bryr man seg egentlig ikke noe om kundene, når man er på jobb så ja, men få man faktisk har en ordentlig god kontakt med.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Vel, for å svare på tiltalet så er lukt viktigere enn skjegget. Folk som lukter "har ikke dusjet på latterlig lenge" eller røyklukt er noe jeg ikke setter pris på.


Full forståelse. Dét gjør jeg meg ikke skyldig i.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Ansiktet mitt er som en baby-stump, liker å ha det glattbarbert.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Fikk dun i midten av ungdomsskola, nå er jeg 18 år og er godt på vei. Har ikkke fullskjegg (klarer ikke å få det enda), og barten er for lys.

Siterer Tyranus:
Ansiktet mitt er som en baby-stump, liker å ha det glattbarbert.


Det er mer maskulint med bart/skjegg etter min mening.
  • 0
Er selv ikke gammel nok til å kunne få med skjegg, i tillegg er det ikke akseptert før etter videregående, men jeg gleder meg helt vanvittig til jeg har mulgihet til å la det gro til et fyldig og mykt helskjegg. Men synes dere er den best skjeggvariasjonen? Helskjegg, smultring, geiteskjegg, eller kanskje dere går for bart alene. Finnes mye variasjon i ansiktshår.
  • 0
Helskjegg er absolutt best. Rufsete og vilt.

Jeg håper jeg får ordentlig skjegg før jeg må klippe meg skalla, hvis ikke kan det bli kaldt på toppen. Jeg mangler en del bart og kinnskjegg. Det er ganske irriterende, men en vakker dag, altså.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Kinnskjegget mitt gror også voldsomt tregt, så jeg går egentlig rundt med donut hele tiden...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg prøvde å gro ut skjegg under perioden hvor vi øvde til Hamlet - min karakter King Claudius skal jo helst ha et mektig skjegg. Månedene gikk, men jeg fikk bare lett hårvekst fra kinnet rundt haken. Det var et patetisk syn, og jeg ble glad når regissøren vår sa at jeg kunne barbere meg og heller putte på fake-skjekk (som var en ukomfortabel opplevelse).

Når jeg blir eldre vil jeg svært gjerne ha skjegg og bart. Jeg synes det er utrolig macho og gjør en automatisk mer tiltrekkende, og vil kompensere for manglende six-pack.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
80% av skjegget mitt er et neckbeard av dimensjoner, så jeg pleier å bli kvitt det så fort det dukker opp.
Hadde jeg kunne flytte det litt oppover, så kunne jeg fint hatt helskjegg nå
Intill jeg får litt tettere skjeggvekst i kinnene, pleier jeg hvertfall å ha bart og goatee (delt).
  • 0
Det er visst et vanlig problem at hårveksten i kinnene blir en flaskehals.

Siterer Tommy Kvaernerud:
Hadde jeg kunne flytte det litt oppover, så kunne jeg fint hatt helskjegg nå

Har du vurdert henteskjegg?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Predator:
Når jeg blir eldre vil jeg svært gjerne ha skjegg og bart. Jeg synes det er utrolig macho og gjør en automatisk mer tiltrekkende, og vil kompensere for manglende six-pack.


Skjegg og six-pack vil jo være legendarisk.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg barberte meg nettopp. Jeg tok ikke barten, for moro skyld. Men det gikk bare 5 min før jeg måtte fjerne den også. Det så alt for latterlig ut. Jeg har forøvrig et arr på overleppen, dermed ser det litt "tomt" ut på den ene siden.
Men det hadde jo vært litt morsom å postet bilder på denne tråden.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer gnyg:
Skjegg og six-pack vil jo være legendarisk.

Skjegg er uansett legendarisk. Så med six-pack ville det bare blitt superlegendarisk.

Hva tenker dere forresten om skjegg som kompensasjon for lite hår på hodet?
  • 0
Siterer Mexis:
Hva tenker dere forresten om skjegg som kompensasjon for lite hår på hodet?


Skjegg spiffer opp alt. Det hjelper de med manglende hår. Jeg tror for eksempel at Kevin O'Leary (fra TV-serien Shark Tank) hadde kledd skjegget rimmelig godt.

http://cdn.cnwimg.com/wp-content/uploads/2011/05/kevin-oleary1.
jpg
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siden alle her tydligvis ønsker helskjegg, men alle sliter med å anlegge det. Er det noen som har tips til bedre skjeggvekst. B-vitaminer skal visst være godt for hår genrelt. Har også hørt at Spenol fremmer hårvekst, men det høres litt merkelig ut.
  • 0
Siterer Mexis:
Er det noen som har tips til bedre skjeggvekst.


Det er uendelig med tips, men det er få eller ingen som fungerer.
Stort sett alle tips jeg har lest, har blitt avkreftet et annet sted.
Leste f.eks. et sted at man bør la skjegget vokse, fordi det da raskere dukker opp nye røtter, som igjen gjør at en får mer. Om det stemmer vet jeg ikke, men det er en fin grunn til å la vær å barbere seg hvis jeg ikke skal noe sted (og jeg skal som regel aldri noe sted).

Det gjelder nok heller bare å vente. Enten får man muligheten til å ha skjegg, eller så får man det ikke. Det er nok ikke noe magisk triks som hjelper.
Jeg har fått litt og litt siden jeg var 15, og betydelig mer de siste par årene. Hvis det fortsetter sånn, så burde jeg kunne gro et helskjegg om et år eller to. Trenger bare litt mer i kinnene.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
vis det fortsetter sånn, så burde jeg kunne gro et helskjegg om et år eller to.

Og hvor gammel er du?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!