Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Jobb for 14-15-åring?


Hei, la ut dette fordi bare lurer på hvilke jobber som finnes for meg som er imellom 14-15 år og jeg vil helst ikke jobbe som avisbud men må jeg så må jeg( skal kjøpe gaming laptop og oppgraderinger til desktoppen min ) er åpen for alle forslag.
Dere kan også snakke om egne erfaringer i jobber .
  • 0
Det er få jobber som tar folk under 16 i min erfaring, du kan sjekke butikker som coop obs, prix, rema osv å sjekke om de trenger for i panten. Tror det er eneste plass de har lov å ha folk under 16, men er ikke sikker..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer Trym-ern:
Det er få jobber som tar folk under 16 i min erfaring, du kan sjekke butikker som coop obs, prix, rema osv å sjekke om de trenger for i panten. Tror det er eneste plass de har lov å ha folk under 16, men er ikke sikker..


Jeg jobber med å selge VG, får 6,50 + tips og selger på søndagene.

Tjener opptil 200++ kr hver gang med tanke på at jeg selger mellom 25-35 aviser hver gang.

jeg ser ikke annet valg enn avis selging, men det er et bra alternativ
  • 0
  • Kiya
  • Kiya
Størst sjans har du nok igjennom å snakke med familie og venner: en snill onkel eller en bekjent av foreldre har kanskje en vaskejobb, barnepass, eller - hvis du er heldig - rydding/vasking på kiosk/butikk, men da uten å sitte i kassa (tror det er aldersgrense 16 år på det, uten at jeg kan bekrefte det).

Lykke til!
Book: If you take sexual advantage of her, you're going to burn in a very special level of Hell. A level they reserve for child molesters and people who talk at the theater.
  • 0
Aldersgrense for kasse er nok 18 da man selger rusvarer.

Det er som folk sier ikke store utvalget når du er så ung. Jeg anbefaler og som Kiya å forsøke i din omgangskrets og bekjente av de igjen. Det coolandcalm gjør er noe; det betaler ikke bra (jeg antar du står noen timer, eller?), men det er mer enn ingenting!

Håper du finner noe.
  • 0
Siterer Nilas:
Aldersgrense for kasse er nok 18 da man selger rusvarer.


Dette gjelder bare om stedet selger rus og/eller tobakk.
  • 0
Bare for å gjøre deg oppmerksom så kan du ta veldig mange jobber, men det er nok ikke mange som vil ha deg. Så straks du kommer inn i året hvor du fyller 16 vil du se mange flere muligheter.

Jeg vil anbefale deg å sjekke ut denne siden: http://www.md.no/
Jeg er da sysselsatt hos dem, og tjener 6,50 pr avis jeg selger, og jeg selger 40 aviser hver gang. Dette resulterer i 260 kr hver Søndag, på to en halv times arbeid. I tilegg får du tips, så blir litt i underkant av 300 kr hver Søndag.

Ikke vær redd for at du må stå opp tidlig, jeg står opp kl 09.00, og starter kl 09.30. Så ingen big deal .

I tilegg til at du tjener 6,50 pr avis + tips, er det også veldig gode konkuranser. Om du skulle ha mindre enn to aviser i retur er du med i trekningen av forskjellige ting, som f.eks ti laptoper, 10 x 1000 kr, iPad, iPhone, osv... I tilegg til det igjen får du 2 poeng for hver avis du selger. 1 poeng har verdi av 50 øre. Hvis du etterhvert får samlet opp 1000 poeng kan du ta ut 500,- kr. Men samler du inn 10.000 poeng kan du ta ut 8.500. Så man tjener altså godt.

Hvis du velger å jobbe som avisbud for VG er det veldig enkelt å søke i motsetning til hvis du skal skaffe annen jobb, og du må da skrive utallige mange søknader, og legge ved noen cv'er. Du er heller ikke garantert en jobb.

Vil også anbefale deg å ta en titt på denne siden: http://www.ung.no/arbeid/
Her står det litt om regler og slikt ang. arbeid.

Siterer Nilas:
Aldersgrense for kasse er nok 18 da man selger rusvarer.


Legg merke til at det er i kassa. Du kan gjerne sette på plass varer og slikt!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
  • Kiya
  • Kiya
Når man er vant med å få litt ekstra inntekter fra jobbing er det nok lurest å holde på jobben til en annen mulighet viser seg - det er ganske tungt å plutselig stå uten de pengene du er vant med å ha ;)
Book: If you take sexual advantage of her, you're going to burn in a very special level of Hell. A level they reserve for child molesters and people who talk at the theater.
  • 0
hei tusen takk for alle forslag og jeg har tenkt og begynne som bud for vg i starten
  • 0
Jeg ble tilbudt en jobb i avis. Jeg skulle "tenke" på det.

Vel, la oss si at det ikke ble noe av det.

Lagt til 2011-01-19 20:26:
Med tanke på at jeg hadde fått 200 spenn for og sitte på røva og skrive en spalte om en tilfeldig person, så dreit jeg vel litt på leggen.
Decyfered!
  • 0
JEg går med avisa. DET ER F**** kjedelig.
Har du hørt om svensken som stod på trikkeskinnen og ventet på trikken? Plutselig kom trikken...
  • 0
Siterer Faunvik:
Med tanke på at jeg hadde fått 200 spenn for og sitte på røva og skrive en spalte om en tilfeldig person, så dreit jeg vel litt på leggen.


Det tilbudet hadde jeg og for lokalavisa. Var til en spalte som het "4 Kjappe". Desverre gadd jeg ikke gå rundt å intervjue folk, og jeg tror det var snakk om en litt dårligere betaling .
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Selv er jeg i redaksjon for ungdomssidene i avisa, og skriver en spillanmeldelse for nettstedet Ungint en gang i blant. Dette krever jo selvfølgelig at du er interessert i å skrive, og at det finnes et slikt tilbud i nærheten av deg.

Tjener 800 per sak jeg skriver. Det synes jeg er godt betalt i og med at jeg ikke er 16 enda.
  • 0
Siterer Ursa Minora:
800 per sak


Damn, og det er for spillanmeldelsen?
Decyfered!
  • 0
Tror du har størst sjangs om du går gjennom beskjente. Moren min er sjef i en barnehage, og jeg hadde en vaskejobb der før. Tjente 400 kr hver søndag og 10%+ på sommerpenger
Veni, vidi, avicii
  • 0
Faunvik:

For en spillanmeldelse får jeg 500 kr, pluss spillet dekket.
  • 0
Siterer Ursa Minora:
For en spillanmeldelse får jeg 500 kr, pluss spillet dekket.


Peeeent...

Lagt til 2011-01-20 21:17:
Veldig peent...
Decyfered!
  • 0
Siterer Ursa Minora:
Selv er jeg i redaksjon for ungdomssidene i avisa, og skriver en spillanmeldelse for nettstedet Ungint en gang i blant. Dette krever jo selvfølgelig at du er interessert i å skrive, og at det finnes et slikt tilbud i nærheten av deg.

Tjener 800 per sak jeg skriver. Det synes jeg er godt betalt i og med at jeg ikke er 16 enda.


Hvordan kom du i kontakt med denne avisen? hadde de en annonse for selve jobben?
  • 0
Tja. Bra initiativ at du ser etter jobb, men du bør finne noe annet å bruke pengene på. Ordene "gaming" og "laptop" passer ikke inn i samme setning.
CD drives eject stuff , my ass ejects stuff, therefore my ass must be a CD drive.
  • 0
Siterer A Noobcake:
Tja. Bra initiativ at du ser etter jobb, men du bør finne noe annet å bruke pengene på. Ordene "gaming" og "laptop" passer ikke inn i samme setning.


Der tar du feil, jeg har en Dell Laptop jeg fikk for 8K, den kjører alle nyeste spill.
Laptopper kan være game-pcer, de må bare bli bygd opp rett.
  • 0
Specs på dette vidunderet ditt?
CD drives eject stuff , my ass ejects stuff, therefore my ass must be a CD drive.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!