Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Lucid Dreaming


  • Play
  • Play
Gnisten e der; det gjelder bare å få det påtent

Fått gjort lite i helgen tho, på grunn av broren som ligger en dør unna meg. Uff, russetid altså <.<
  • 0
Natt til lørdag hadde jeg en ny bevisst drøm. Akkurat da var det veldig lenge siden sist jeg hadde skrevet noe i drømmedagboka, eller i det hele tatt besøkt denne forumtråden, så jeg merket at jeg var ute av "trening". Flere ganger holdt drømmen på å bryte sammen, og jeg merket tendenser til en slags søvnparalyse den ene gangen jeg var nær ved å våkne, men jeg falt tilbake i drømmen igjen relativt fort. Jeg merket at jeg ikke hadde like mye kontroll over denne drømmen som jeg hadde ved et par tidligere anledninger (for noen måneder siden), så det viser vel bare at drømmedagbok er noe man må holde på med jevnt og trutt dersom man vil opplevde fullstendige bevisste drømmer

Artig var det læll.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Har hatt samme type problemer. Å ikke klare å holde en drømmedagbok gjevnt og trutt og med det minske mengden drømmer, da spesielt beviste jeg har. Skole og heldager er såpass stressende at jeg ikke klarer å få notert eller husket noe som helst. Forhåpentligvis bedrer det seg til ferien slik at jeg kan begynne for fullt igjen.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Check out my Blog! (Love at du kommer til å få latter av de sjuke drømmene mine)

Ikke det at de er spenndene eller noe men, lattelige og sjuke!...
  • 0
Yes! LD


Utdrag
"I am outside, with my father and Alexander
My father asks one of us to go do something; it involved finding the way leading to the back of our house.
I state that we might as well all do it; otherwise, we will not find it. Actually, we will not find it anyway, or we will, but it will not matter because we will be split up and do each our own thing not knowing this to be the past.. because this is a dream.
I walk for some time, contemplating what I had said. Walking up a road that seemed to be the right one, my thinking reaches the critical level. I start to question how I got where I am, but do not follow that technique to fruition (ended at the questioning). I look at my hands and try to push my right index finger through the left palm. I pinch my nose, but seem not to be satisfied with how it is done; so, I do it many times before I accept that I still breathe as a sign of me dreaming.
I am standing in a forest now (cannot remember wanting to be there, but anyway). The ground is rather flat, but it is apparent that it is on a mountainside-the view between the trees tell me that I am quite high up (also, later I run down a bit). "

og så gjorde jeg noe jeg ville
  • 0
Siterer Nilas:
og så gjorde jeg noe jeg ville

hahahahaha

gz, uansett. Har vært alt for sløv på det i det siste. Er så mye stress med eksamen for tiden at jeg ikke har hatt tid til å tenke på lucid dreaming, og nå har jeg mistet mye av hukommelsen min fra drømmer. Er nesten skeptisk for å sovne, for jeg vet at jeg kommer til å ha masse opplevelser i flere timer og så spontant glemme alt. Nesten som om jeg kommer til å dø når jeg sovner. Liker ikke. Skal bli godt å begynne å få skikkelig oppføring igjen etter siste eksamen (og slutten på videregående).

Kjenner du ga meg initiativet igjen nå (så takk for det). Uansett så er det nå at DU må virkelig begynne, etter min erfaring. Du kan nå store høyder, so to say. Å bli lucid er ikke "målstreken", liksom. Er fortsatt mye potensiale for selvkontroll i drømmer, selv etter at man oppnår lucid dreaming.

Men er det noen her som har hatt sånn max lucid dreaming-kontroll, som kan si noe om episoder? Altså, drømmer er jo delt opp i flere små episoder hver natt, men er det noen som vet om dette fortsatt er tilfelle når man har så og si total selvbevissthet og kontroll over sine omgivelser? Blir man fortsatt "presset" til nye omgivelser og situasjoner regelmessig til tross for dette?
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Siterer Cladeus:
Citerer Nilas:og så gjorde jeg noe jeg ville
hahahahaha


Noen har ingen eller få problemer med å dele alt av sine drømmer, jeg har store reservasjoner mot det--jeg mener drømmer er veldig personlige, derfor vil jeg ikke skrive ut alt; som jeg skrev, det var et utdrag.
(Heh, nei, jeg prøver ikke å skjule en erotisk drøm, det var det ikke )

Jeg har selv hatt store problemer med skolestress, så ble det ferdig på fredagen, det hjalp nok i det minste litt

Jeg er fullt klar over at det å bli lucid er bare å ha åpnet døren til en fabelaktig verden. See gjerne ld4all's monthly quest, der det oppfordres til å gjøre bestemte ting for å virkelig teste hvor mye minne fra WL og bevissthet og kontroll man har. I det hele tatt, for dine spørsmål, se rundt på http://www.ld4all.com/forum/ mange flere mennesker der, og flere ganske erfarne oneironauter.
Mine tanker, hvis de er av interesse:
Man får ikke "så og si total [min vektleggelse] selvbevissthet og kontroll"; selv i våken tilstand får du ikke engang tatt "nær total" kontroll over dine hjerneprosesser. Derfor vil jeg påstå at omgivelser endres og situasjoner du ikke tilsiktet oppstår. Det siste er min erfaring, og jeg mener å ha lest det mange steder
der LD presenteres/diskuteres.

Åh ja, og det var koselig å høre at jeg var til litt hjelp på motivasjonen
  • 0
Okey, jeg hadde to drømmer i natt som jeg husker godt (mulig at de fløt litt i hverandre)
Ikke klag på at det er litt knotete skrevet, jeg skrev det 3 min etter at jeg våknet. For når jeg er trøtt, da surrer jeg som en flue på et vindu.

Drøm:
Zombieapokalypse. Huset vårt var en slags hovedbase, bare at det virket mye større.
En mann/gutt som ikke var menneskelig, som jeg måtte holde meg i nærheten av, ellers ville han bli til et monster/bli gal. Det var en god del folk her. En mann var liksom «sjefen», og han hadde en hagle. Jeg fikk den haglen ganske tidlig i drømmen, men den var nesten umulig å bruke. Avtrekkeren var nesten helt gjemt bak noe gaffateip som han hadde trekt rundt våpenet. Noen ganger i drømmen kom det andre folk for å forhandle med oss. De ville ha oss til dem. Vi takket nei. En jente i klassen ga oss alle videoene hennes, men vi hadde ikke videospiller, så vi hadde ikke bruk for de. Faktisk spurte jeg faren min (som plutselig var der) om hun kunne bo ved vår base. Hun ville dette, men vi hadde visst ikke nok mat. Jeg foreslo at vi kunne gå ut i naturen, og plukke litt mat der. Det var tidlig sommer, og ganske mye i naturen er spiselig på denne tiden.
Senere reddet jeg en jente og blokkerte dørene på andre siden av huset med ting jeg fant. Det var tre/fire dører, nesten som en teaterinngang. Senere i drømmen fikk jeg mulighet til å gå på VG. Der hadde de en oversikt over hvor i verden infeksjonen hadde nådd. Midt-Norge var delvis infeksjons-fri.

Denne drømte jeg egentlig FØR zombie-drømmen:
Vi var i et hus, og en jente/hvaenndetvarfornoe var redd for noen folk som skulle ta henne, og hun fortalte at de ville ta meg og. Heldigvis visste hun om et gjemmested som også førte oss til en merkelig verden. Kanskje en annen dimensjon? Der var alt helt annerledes, blader og vann og slikt fløt rundt over alt
Jenta visste at de folkene ville nå oss til slutt, og vi dro til et hus. Det er litt uklart hva som skjedde der, men det var visst en gammel dame der. I tillegg til en av fiendene hennes. Han gjemte seg i toppen av huset, hvor det var en veldig rar vei opp. Vi hadde møtt han før, når jeg kom opp ble alt helt mørkt og han snakket til meg. Og dette var ikke første gang det skjedde (Jeg har glemt store deler av drømmen) Jeg tror kanskje han tok meg til fange. Etter det jeg husker, så klarte jeg å komme meg vekk, men vi klarte aldri å bli kvitt folkene som jagde oss. Drømmen sluttet/endret seg før vi rakk det.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Litt skuffet over meg selv, at jeg ikke har notert drømmer i min journal i tiden jeg har vært hjemme og sovet bra, og drømt heftig! Jeg hadde forresten LD i overigår eller noe sånn.
Veldig kort sagt:
Jeg fløt i luften og forsto med det at jeg drømte. Jeg gned hender og spant rundt, men det var minimal klarhet og kontroll. Jeg klarte å rope ut et navn, men klarte ikke å kalle frem den personen. Drømmen endte veldig kort tid etter å ha oppnådd LD tilstanden.
  • 0
  • Play
  • Play
Heldig du Nilas som i hvert fall får noe

Kan ikke si eg har vært så veldig aktiv i det siste heller, men det e mye styr no på slutten av skoleåret. Har som mål å kunne oppnå en LD i løpet av sommerferien. Det begynner å nærme seg et år siden eg sist hadde en

Nærmeste var vel for noen dager siden. Eg drømte at eg drømte en drøm hvor eg visste eg var i en drøm (lol!), men likevel ikke klarte å bli helt bevisst. Eg våknet flere ganger, altså fra drømmen i drømmen, men klarte å bevisst få meg tilbake igjen. Likevel var hodet veldig "fuzzy". Det var vel mer eller mindre en FLD da.
  • 0
Så mye stressende på gang nå at jeg ikke får skrevet ned noe som helst. Satser på at sommerferien fikser på dette.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Hvordan går det med folket?
Da jeg skrev noe i drømmejournalen min for noen dager siden--som jeg kommer tilbake til straks--innså jeg hvor dårlig jeg har vært til å skrive ned mine drømmer. Nå har jeg ikke stress og ikke mye som skal gjøres punktum... Jeg er skuffet over min manglende innsats, for jeg vet at jeg fortsatt har stor interesse og veldig lyst til å arkivere drømmer--bevisste eller ei.

Den siste nedtegnelsen før lørdag var over en måned siden.. uff og uff. (Og siden lørdag har jeg ikke skrevet mer )
Jeg er i alle fall veldig begeistret for hva jeg skrev på lørdag. Det har seg slik at jeg opplevde et kraftg REM-rebound etter bilturen hjem fra Østerrike. Dette ledet til at jeg hadde fire-fem drømmer som var ganske klart knyttet til hverandre, og i hver av dem oppnådde jeg i det minste noe tid bevissthet. De andre drømmene jeg hadde den morgenen (la meg 0400, drømte alle LDer i løpet av en til to timer, deretter "vanlige drømmer") skrev jeg ikke ned, men de var også fantastiske opplevelser.
  • 0
Har ikke fått skrevet ned så mye, men husker drømene mine overraskende godt så burde ikke være så vanskelig å begynne på igjen.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Draxi Drøm from his Blogg on Gamereact0r:

Del 1 Hell sweet Hell:

Det hele begynnte med at jeg plusselig var i helvette der jeg skulle få min straff som følger av noe rart jeg ikke helt viste hva var. Men, heldigvis fantes det en utvei... og det var å svare på: 10 vanskelige SamfunnFag spørsmål (HVA FAEN?!?...)

Svarte jeg feil på vilken som helst spørsmål ville jeg måte døden i vente. Vell proplemet med SamfunFag er at det er det faget jeg suger i.

Første spørsmål kom mot meg og jeg grublet ganske så mye over hva svaret var.... (Ikke fikk jeg noe svar alnativer, nope her måtte jeg komme ut med alt selv!.)

Imens jeg grublet over svaret hørte jeg en jente stemme hviske til meg: PSSS jeg kan gi deg alle svarene men, bare vits du lover og elske meg!

(Jeg fikk ikke lov til og snu meg å se hvem denne personen var og ikke viste jeg om hun var stygg eller pent men, jeg tok skjangsen alikevell...)

Stemmen hvisket meg svarene og det endte med at jeg klarte og svare riktig på alle spørsmålene!

Demonene rundt meg sa: Hvordan i ******* klarte du det?!? De slapp meg fri og jeg hørte jente stemmen hviske til meg: Snu deg nå og se meg inn i øynene! (Uhhh... O.O)


Del 2 The Sexy Girl (Or...):

Da jeg snudde meg fikk jeg se to knall lilla/røde øyer som stirret mot meg det var nemlig en demon jente (Succubus) hun holdt rundt meg med de f***king spisse klørene sine og sa: Endelig...... Er vi sammen og jeg tenkte (WTF?!?!?)

Hun nektet og slippe meg og ba meg med å hjelpe henne med noe (Som du snart skal få vite hva er) og dro meg bort til en portal som leddet til (Mennske verden)

Da vi kom gjennom portalen pekte hun på en by i nærheten og sa: Er det ikke vakkkert å lo.... (Byen hadde en slags diger svart/lilla kule over seg) og hun forklarte at kula kom snart til og treffe byen og gjøre alle om til Z0mbier! (Gwargh Brainz U says?!?)


Del 3 Final Part:

Hun dro meg videre bort til en jeep (WTF EN JEPP?!? Yup en, Jepp) som var utstyrt med en rakett kaster på baksiden der satt det en: En diger satans Demon

(La meg legge merke til at denne jeppen liknet på en Warthog fra Halo)

Vi kjørte... og ikke viste jeg hvor vi kjørte men, på veien ble vi angrepet av noen andre.... folk

Vi ble nemlig stoppet av en gigantisk Engel likenene ting med vinger som kasta jeepen langt til helvete men vi overlevde!

Plusselig fikk jeg høre en annet stemme si: Stopp! Dere er under arrest... det var nemlig en annet så pent jente....

Hun var nemlig en slags engel som skulle stoppe planen vår...

Demon Jenta kastet et sverd bort til meg og ba meg å drepe henne....

Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre og begynnte og beskytte meg selv mot angrepene til den store gigantiske engle skapene monstret hun hadde bak seg....

Demon jenta ropte og hylte til meg: F***** Bruk det J***** sverdet ditt for F***

Jeg tok fram sverdet og kuttet monsteret i to og det bare forsvant.... Det eneste som gjensto nå var Engle jenta...

Engle jenta ga seg og sa: Gjør hva du vil mot meg! og bødde seg rett foran trynnet mitt

Demon Jenta sa: DREP HENNE DA !!!!

I det jeg tok fram sverdet innså jeg at jeg synnes synd på henne og ville ikke drepe henne og sa: Jeg.... kan ikke....

Demon Jenta ble rassene og forhekset meg og kontrollerte meg med sine krefter og ba stabbet henne i magen med sverdet...

Englen sa: ..... Ditt monster!, Ser du hva du har gjort!?!? Se rundt deg..... Mennskeheten kommer til og dø! Å det er din Feil..... Du fortjenner ikkke dette....

Hun fallt på siden og døde....

Jeg ble helt stumm og sa ikke et ord.... og øynene mine fikk tårer....

Demon jenta sa: Kom igjen.... ikkke stå deg og grinn som en drittsekk vi er ikke ferdige ennnå!..... og dro meg videre...

[The End]

Leste du virkelig helt ned til hit er jeg stolt! Post gjerne en kommentar nedenfor og si hva du synnes om drømmen. (^_^)


Måtte jo bare poste dn her også! ;P
  • 0
En drøm i samme bane som dine tidligere vil jeg si draxi. Jeg er imidlertid ikke helt enig i at den måtte postes her også da du har den på bloggen din (du kunne bare sagt at du har lagt opp en ny en og linket til den) og særlig fordi teksten--såvidt jeg kan se--ikke bærer preg av hva denne tråden handler om, nemlig bevisste drømmer eller lucid dreams.

For å slutte på en god tone, du får pluss i boken for at du skriver ned drømmen(e? skriver du alle?) din
  • 0
Prøvde lucid dreaming. Ente opp på stylter 100 meter over bakken og fikk tilbud om å lage ketchup. Ka faen?
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Jeg har bestemt meg for å endelig prøve Lucid Dreaming.

Bare et par spørsmål:

Er altså WBTB den letteste måten? Og om noen kan kan forklare meg step three på WBTB siden som er linken fra førstepost ville det vært awesome.

Er det noe som er å anbefale til Lucid Dreaming annet en Dream Journal og Reality checks som kan hjelpe meg?
  • 0
Sithlord..
what?! kan du utbrodere hva du sier, jeg ser ikke helt sammenhengen haha

coolandcalm
WBTB er mange steder en godt anbefalt metode; personlig har jeg ikke så mye erfaring med den fordi jeg har (angivelig) hatt vanskelig å få det til grunnet tid/stress/uro hjemme. JEg anbefaler imidlertid helt klart at du ikke begrenser deg til en metode.
Forklare hva ved steg tre?
Først, mange steder står det skrevet i steg to at tiden bør klart brukes på å studere relevant informasjon.
Steg tre: Legg deg igjen. Slapp av. Forestill deg hvordan din LD skal være.. og mens du så tenker på dette faller du forhåpentligvis i søvn mens bevisstheten arbeider med forestillingen av drømmen.. og forhåpentligvis blir det virkelighet i de følgende drømmene.

Kanskje et unntak for noen, men jeg tror at for de aller fleste er en drømmejournal nærmest en forutsetning for å få 'utbytte' av å drive med LD; hva er moro med å oppnå bevissthet i en drøm om du ikke husker noe særlig av det i etterkant?
Stor anbefaling er å finne ut om man virkelig er interessert og vil prøve; hvis svaret er ja, da oppsøker du litteratur (f.eks. forum poster [ikke nødvendigvis tykke bøker ;) ] og leser i det vide om emnet.
  • 0
  • Los
  • Los
Det at Lucid Dreaming finnes er vel bevist, beviste drømmer som kan endres. Men det at folk kan gjøre det over lengre "tid" tror jeg ikke. At folk skal ha drømt drømmer som varer over flere dager eller måneder tror jeg lite på. Drømmer er en veldig ustabil sak, og å holde på en bevist drøm i mer en 10-30 minutter ser jeg på som svært lite sannsynlig.

En drøms varighet, fordi vanlig tid ikke teller i drømmene, kan kun oppgis av den som drømmer. Og jeg tror at de som påstår at de har vært i en drømmeverden over flere timer, dager eller måneder, kunne er ute etter å bli hørt. Bare for "berømmelsen" og oppmerksomheten.

Nå er jeg ikke noen ekspert, og jeg har ikke lest så mye om det. Men det er mine umiddelbare tanker. Jeg ser med skepsis på ting som involverer hjerneaktivitet, og begynner med forklaringen "det er faktisk lite vi vet om det". Om man vet så lite er det dømt til å finnes fallgruver..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Legg deg igjen. Slapp av. Forestill deg hvordan din LD skal være.. og mens du så tenker på dette faller du forhåpentligvis i søvn mens bevisstheten arbeider med forestillingen av drømmen.. og forhåpentligvis blir det virkelighet i de følgende drømmene.


ok, takker, jeg ble ganske så usikker på denne
  • 0
Gjorde WBTB i morges, hadde LD, men ikke gjennom WILD (det var nok en DILD) så det er jeg egentlig litt skuffet over.
  • 0
Har husket drømmene mine bedre i det siste etter å ha begynt med drømmedagbok(tror jeg husker minst 2 i uka nå, prøver på mer)
Burde kanskje prøve med lucid dreaming snart?
Take off every zig, for great justice
  • 0
  • Play
  • Play
Siterer Worst Username Ever:
Har husket drømmene mine bedre i det siste etter å ha begynt med drømmedagbok(tror jeg husker minst 2 i uka nå, prøver på mer)
Burde kanskje prøve med lucid dreaming snart?


Lucid Dreaming e mest anbefalt å starte når du husker minst 1 drøm hver natt. Ikke særlig gøy med bevisste drømmer om du glemmer dem morgenen etter
  • 0
Seems pretty legitimate to me.
Isn't the movie Inception (withLeo DiCaprio) based on Lucid Dreaming?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!