Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Søvnproblemer?


HEY og HO.

Jeg er en av mange(?)
Som lider av søvnproblemer. så tenkte jeg. Hvorfor ikke lage en tråd hvor man kan diskutere hva og gjøre for og sove og hjelpe andre

Jeg er villig til og prøve alt. Tilogmed søvnpiller..... (jeg er gal etter søvn)

så eh... ja? discuss?
  • 0
Pleier å slite med å sove.

Musikk hjelper, men ikke alltid. Det blir ofte for tomt når jeg skrur av musikken og da er jeg plutselig lys våken. Vanligvis hjelper musikk.

Tror jeg sliter med å sove fordi jeg har for mange tanker i hodet. For mange filosofiske spørsmål som svirrer rundt. Jeg vet ikke...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
-Drikk alkohol - Hvis du er gammel nok.
-Drikk melk.
-Se på golf.
-Tenk hardt på at du ikke skal tenke.
-Slå på en vifte.
-Tell sau.
-Slå deg selv i hodet med en hammer.
-Ta søvnpiller.
-Se på romantikk.
-Les en bok.
-Hør på musikk.
-Hør etter en bestemt lyd og lytt.
-Døgn en hel dag og utover neste natt så sovner du av.
-Spill et kjedelig spill.
-Tell ku.
-Skriv DOS kommandoer.
  • 0
Ta amfetamin mens du hører på Enya.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Taxta:
Ta amfetamin mens du hører på Enya.


Haha, nice one.

Har litt problemer med å sove selv, bruker å stirre på en flekk eller lignende i taket. Da sovner jeg rimelig fort.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
  • KlM
  • KlM
Ikke drikk eller spis minst 2 timer før du legger deg SPESIELT BRUS.

Ikke røyk eller snus før du skal legge deg.

Ikke se på klokka.

Hør på noe beroliggende som feks

http://www.rainymood.com/

eller http://www.soundsleeping.com/
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Får jeg i meg nok, gjør alkohol meg jævlig trøtt, men det er litt 50/50 om jeg blir trøtt eller "OMFGOMFOGMOFGGOTTADOSTUFFNOAWZ"-aktig.

Hvis jeg vil bli trøtt på en daglig basis, though, gjør jeg matte.
Tits or GTFO!
  • 0
Ambient er bra musikk til slike formål. Anbefaler albumene Music for Airports av Brian Eno, Virginal Coordinates av Eyvind Kang og et-eller-annet av Tangerine Dream.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Generelle tips for å sovne kjappere er å ikke spise eller trene to timer før du legger deg, og ikke ha noe ugjort du egentlig måtte gjøre denne dagen. Å ha vært ute i sollys skal også hjelpe for at kroppen skal omstille seg søvnen.

Men det aller viktigste tipset, som jeg praktiserer selv og som ikke minst funker, er at du må alltid ha ETT tidspunkt du står opp til HVER dag, inkludert helgene. I mitt tilfelle er det når jeg skal stå opp til skolen, noe det også vil bli for de fleste her. Jeg har ikke prøvd dette så alt for lenge, men jeg har aldri vært mer opplagt på skolen før. Det er i tillegg én viktig ting: Ikke legg deg før du føler deg trøtt, dvs. at du skal sovne ganske kjapt etter at du har lagt deg i senga. Det er med andre ord ikke noen faste leggetider du må holde, men kjenn selv på kroppen når du bør sove.

Et tips for å holde seg våken er å sette seg opp med en gang alarmen ringer. I noen helger har jeg sovnet litt igjen etterpå fordi jeg var så trøtt, men det viktigste er nok at du våkner til bestemmelsestiden slik at kroppen innstiller seg til det. Bare husk ikke å sove for lenge etterpå.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hk0n
Jeg har begynt å sette vekkeklokken min på 06.00, med det blir jeg trøtt hele dagen. Senere på dagen blir jeg helt utslitt, og klar til å hoppe til køys!

En bok, eller litt rolig musikk kan kanskje få deg i en litt mer søvnig tilstand.
"Alle revolusjoner har hittil bare bevist én ting, nemlig at mye lar seg forandre, bare ikke menneskene." - Karl Marx
  • 0
Har slitt litt med å sovne i perioder selv. Det jeg da pleier å gjøre, er å sette på alarmen på litt tidligere enn vanlig, så jeg blir mer søvnig neste kveld. Dessuten kan det å trene på ettermiddagen gjøre det enklere å sovne.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Mitt tips er å ikke gjøre noe som helst, bare ligg i 3-4 timer til du sovner.
  • 0
Å legge seg nydusjet i helt rene sengeklær tror jeg må være noe av det beste som fins.
Hei.
  • 0
Alle de som snakker her nå, har søvnproblemer.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hk0n
Hvis ingenting funker, så er det bare å svelge en neve med paracept! Da blir det rett ned da!
"Alle revolusjoner har hittil bare bevist én ting, nemlig at mye lar seg forandre, bare ikke menneskene." - Karl Marx
  • 0
Har angst, så å skaffe nok søvn kan være veldig vanskelig. Heldigvis går jeg til en psykolog ved Nic Waal institutt en gang i uka. Der føler jeg at jeg har noen å snakke med
Hvorfor være normal i en spillverden som er gal?
  • 0
Har ikke søvnproblemer, men jeg sovner ikke akkurat fort heller. Av og til sovner jeg litt fort.
  • 0
Siterer Hk0n:
Hvis ingenting funker, så er det bare å svelge en neve med paracept! Da blir det rett ned da!


Jævlig sunt.

Siterer Skreifiskaren:
et-eller-annet av Tangerine Dream.


Det har funket bra for meg, i tillegg til jazz ala Charlie Parker.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hk0n
Siterer Napalm Scum:
Citerer Hk0n:
Hvis ingenting funker, så er det bare å svelge en neve med paracept! Da blir det rett ned da!


Jævlig sunt.


Ja, jeg tenkte det!
"Alle revolusjoner har hittil bare bevist én ting, nemlig at mye lar seg forandre, bare ikke menneskene." - Karl Marx
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!