Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hvem var heltene i 2. verdenskrig?


Hvem synes du er heltene i 2. verdenskrig?

Er du en av de mange som synes Ameika er heltene? Eller har du en litt mer orginal mening?

Si din mening!
  • 0
Min oldefar drepte Hitler.
  • 0
Da er din olderfar hitler. Jeg mener at det ikke var noen "helter" Men tyskerne var klart de beste gjennom hele krigen "jeg er ikke nynazi" eller noe lignende men jeg mener det jeg mener.. Tyskerne sto på hele krigen som ingen andre og gjorde det de skulle helt til tyskland nesten var tomme for folk. Tyskerne var best selvom jeg ikke støtter deres sak..
-Oxyde
  • 0
Oldemoren min drepte Eva Braun! : D
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Oxyde: Hitler tok ikke selvmord, det var bare et rykte som oldefar spredte for at han ikke skulle bli forfulgt av de siste nazistene. Fakta.

A to the H: Skal vi være venner?
  • 0
Tøft men oldemora mi drepte Eva Anna Paula Hitler
-Oxyde
  • 0
DoGRoG: Så klart, det høres sannsynlig ut. Oldemoren min fikk Tyskland til å kapitulere.

Ja, vi kan være venner
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Eva Anna Paula Braun, døde som Eva Anna Paula Hitler
-Oxyde
  • 0
Unnskyld meg, men kunne vi prøvd å holde denne bloggen seriøs?
  • 0
Jaja, seriøst... Umulig å få en tre setningersblogg til å være seriøs. Skriv lenger... Ellers tar ikke folk den seriøs.

Eva Braun var aldri gift med lille Adolf. Hun mente han luktet
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
A to the H: For å være mer spesifikk... hun synes han luktet gammel tyggis. Æsj!

Men seriøst... denne bloggen vil bli sletta uansett. Den er ALT for kort, skriv minst 2-3 avsnitt til.
  • 0
Grunnen til at den er kort er at jeg ville at andre folk skulle komme med innslag og meninger.
Jeg tenkte ikke på lengden.

Og dessuten var ikke bloggen ment for barnslige folk som dere!
  • 0
Da kunne du heller skrevet dette i forumet. I en historie-tråd eller noe sånt, men poste som blogg? Neppe.
  • 0
Bloggen var ikke ment for noen. Den må da ikke være så himla kort for det. Den er 3 setninger, med ingen grunninformasjon, som bygger opp til at den i prinsippet ikke er en blogg i det hele tatt..

Det at du tror at vi skal ta en useriøs blogg, seriøst, er som å be meg sette meg i en fransk bil, det skjer bare ikke...
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Oxyde: Nazistene var langt i fra noen helter. De var feige menn som ikke turte å stå i mot Hitler og de lojale nazistene. Mange av folkene i Whermacht og Luftwaffe kunne ha gjort opprør, men hadde nok fått statusen: Sviker. De var også presset av de nazistene som virkelig var nazister og så ingen sted å rømme. Det var jo flere lojale nazi'er enn det var ulojale, men noe kunne de ha gjort, og noen gjorde noe. Det var bare veldig få.
Syns alle som deltok i WWII var helter og ikke bare individuele folk som generalen av ditten eller kapteinen av datten.
Carpe Noctem
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hk0n
Jeg tror alle landenes kamp mot Hitler, hjalp. Så ikke et spesielt land er helten her, da må man se på hvert enkelt land. Da ser man etter de som gjorde mest, når det gjelder Norge er det Osvald-Gruppa som gjorde mest.
"Alle revolusjoner har hittil bare bevist én ting, nemlig at mye lar seg forandre, bare ikke menneskene." - Karl Marx
  • 0
Det er bare noen få som har tillat og ha en "helte" status og enne av dem hetter Vasily Grigoryevich Zaytsev. Han drepte alene 225 soldater og offiserer fra Tyskland.

Og etter min mening så er Russland heltene fra andre verdens krig!
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Enig, Rusland er heltene fra andre verdenskrig. Hvis en skal se på hvem som tok på seg flest lidelser, så er ikke det tyskerene men Russerene.
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hk0n
Når jeg tenker meg om, har shotgunrain12 riktig.
"Alle revolusjoner har hittil bare bevist én ting, nemlig at mye lar seg forandre, bare ikke menneskene." - Karl Marx
  • 0
Om jeg skal ta en favorittperson fra krigen, så må det være Winston Churchill. Han klarte å holde ånden oppe i Storbritannia og det britiske forsvaret. Men så må jeg jo si at uten Amerika, så hadde krigen vart myyye lenger...

Men, ja, Vasily var en helt han også... 225 soldater og flere offiserer fra Tyskland med en standard rifle.... DET kaller man en profesjonell snikskytter!
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Russland er heltene, selv om Stalin var en fjomp.

Men du burde kanskje skrive litt mer en 4 settninger i en blogg?
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Russland er helter? Hvis opprusting som fører til sult i hele landet er en heltedåd, så er jeg med. Russland og Stalin drepte fler av sine egne enn det Tyskland gjorde. Russland, under andre v.k, gjorde ikke annet en tiltak som skulle få dem til å vinne krigen! Kommunismens grådige regime var besatt av makt. Grunnen til at soldatene var tapre, var at de ble drept av et hemmelig politi som holdt seg lenger bak i fronten hvis de stakk av. Dessertører ble skutt av sine egne. Så fort krigen var over, begynte Russland å erobre land, drepe kvinner og barn som sa i mot dem.
Helt my ass.

Jeg vet det er en klisjè å se på Amerikanerene som helter, men hvis jeg sier "de allierte", funker det. Hvis vi ser bort ifra de idiotiske atombombene, gjorde vi/de tiltak som bedret folks tilstand. Spesiellt etter, med tanke på Marshallhjelp og Trumandoktrinen.

Egentlig var 2 v.k. en kamp mellom antihelter. Maktsyke ledere som gjør mer for seg selv enn andre kan på ingen måte kalles helter. De eneste heltene er folkene som til en viss grad bekjempet Hitler, altså "de allierte" Dessuten må vi ikke tenke på hva de gjorde, men hvordan. De største heltene oppstod under den kalde krigen, under hindringen av rakettene på Cuba osv.
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Dette er en tråd, og ingen blogg. Den er nå flyttet. Dette forsvarer likevel ikke hobbymoderering. Vær obs på §9, og hvis man ser en tråd eller blogg som bryter reglementet, skal moderasjonen kontaktes.
-Strategist
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Hvis du ikke har fått det med deg, så var det hemmelige smurfe-ninjaer som var heltene under 2 verdenskrig! Det var de som drepte Hitler, sto for det vellykkede angrepet på omaha beach og fannt opp vanntette sokker!

Har du ikke hatt om dette på skolen anda???
Shitting dick nipples
  • 0
@kris2ffer: ja de drepte mange av sinne egne men de tok Berlin og gjore slutt på tyskrene. Og grunnen for at så mange ble skutt var Stalins ordere "ikke la stalingrad falle!". Så de skjøyt sinne egne vis de prøvde og stikke av som Dead gamer sa stalin var en fjomp!

Foresten Zaytsev grunnla en Snikskyter skole og til sammen drepte alle disse 3000 tyskere. Hele snikskyter skolen hans er helter!(min mening)
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!