Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Røyking


Gaming i seg selv har heller ikke mange fordeler
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
Gaming i seg selv har heller ikke mange fordeler


Jo, man får bedre reaksjonevner, løser problemer lettere, lærer språk og det kan lett være en sosial ting det å game.
Jævelhøns
  • 0
nå er det ikke nødvendigvis slik at folk røyker fordi de synes det er godt, det kan jo hende de røyker pågrunn av niktoin avhengihet.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
nå er det ikke nødvendigvis slik at folk røyker fordi de synes det er godt, det kan jo hende de røyker pågrunn av niktoin avhengihet.


Så du mener at røykere er avhengig av noe de ikke liker?
Jævelhøns
  • 0
Siterer Baardern:
det kan lett være en sosial ting det å game.

Det kan være veldig sosialt å røyke også
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Siterer tguls:
Det kan være veldig sosialt å røyke også


Har jeg sagt noe annet? Eller tar du mitt parti?
Jævelhøns
  • 0
Siterer Baardern:
Citerer tguls et kan være veldig sosialt å røyke også

Har jeg sagt noe annet? Eller tar du mitt parti?

Tja, nei, bare nevnte det jeg
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Siterer Baardern:
Citerer sonic og link:nå er det ikke nødvendigvis slik at folk røyker fordi de synes det er godt, det kan jo hende de røyker pågrunn av niktoin avhengihet.

Så du mener at røykere er avhengig av noe de ikke liker?


ja det er det jeg mener.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Baardern:
Citerer Jack the Lack of Crack:Jeg selv hater røyk, og det finnes utallige mange ULEMPER med røyk, ikke en jævla fordel.

Hvorfor skulle det ha en fordel? Ta godteri for eksempel, det er kanskje den mest usunne maten, så hvorfor spise det? Jo, fordi det smaker godt, akkurat som mange synes om røyking.


Siter rett person.

For det første, godteri er ikke direkte mat.
Uansett så har ikke godteri så mange ulemper som røyk og jeg sa dette for og egentlig få noen meninger om det faktisk er noen fordeler med å røyke..
Gidd diskuter dette da, herregud... Er det virkelig vits i å ta røykens parti?
Og uansett(igjen) de fleste røyker ikke fordi de synes det er godt, men heller fordi det tilfredstiller en avhengighet!
Jeg er også helt sikkert på at 2/3 av røykere ikke røyker fordi det smaker godt!

Siterer Baardern:
Citerer sonic og link:nå er det ikke nødvendigvis slik at folk røyker fordi de synes det er godt, det kan jo hende de røyker pågrunn av niktoin avhengihet.

Så du mener at røykere er avhengig av noe de ikke liker?


Han sa ikke at de ikke liker det, men heller at de gjør det for å tilfredsstille en avhengighet. Det var ikke snakk om å ikke like det, men heller ikke synes det er spesielt godt. De jeg kjenner røyker ikke fordi det er godt, men fordi de er avhengige......
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Forskjellen på røyk og godteri er det at røyk dreper endel flere. Og det at godteri ikke er avhengighetsskapende i samme grad av røyk. Vanlige mannen på gata må ikke spise sjokolade 20 ganger om dagen.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Joeymacflow:
Siter rett person.


En bugg.

Siterer Jack the Lack of Crack:
For det første, godteri er ikke direkte mat. Uansett så har ikke godteri så mange ulemper som røyk og jeg sa dette for og egentlig få noen meninger om det faktisk er noen fordeler med å røyke..
Gidd diskuter dette da, herregud... Er det virkelig vits i å ta røykens parti?
Og uansett(igjen) de fleste røyker ikke fordi de synes det er godt, men heller fordi det tilfredstiller en avhengighet!
Jeg er også helt sikkert på at 2/3 av røykere ikke røyker fordi det smaker godt!


Godteri er mat jo, men det poenget. Nå snakket vi faktisk ikke om ulemper her, vi snakket om fordeler. Jeg påpekte at godteri ikke har noen fordeler enn at det er godt, slik som med røyk. Det er mange mennesker som røyker på fest og høytider, er de avhengig også? Nei, en sjelden gang unner de seg noe ekstra godt.

Siterer Joeymacflow:
Han sa ikke at de ikke liker det, men heller at de gjør det for å tilfredsstille en avhengighet. Det var ikke snakk om å ikke like det, men heller ikke synes det er spesielt godt. De jeg kjenner røyker ikke fordi det er godt, men fordi de er avhengige......


Som sagt, det er mange som røyker uten å være avhengig, altså fordi det smaker godt. Og smak er helt forskjellig fra person til person, så hva du mener om smaken på røyk er helt irrelevant.


Siterer Jack the Lack of Crack:
Forskjellen på røyk og godteri er det at røyk dreper endel flere. Og det at godteri ikke er avhengighetsskapende i samme grad av røyk. Vanlige mannen på gata må ikke spise sjokolade 20 ganger om dagen.


Okei, men det var ikke poenget mitt heller. Poenget er at dere sier at røyk ikke har fordeler, men det visst ikke godteri heller, så dere bare hoster opp argumenter som at røyk er farligere uansett. Jeg er enig at røyk er farligere, men godteri har fremdeles ikke noe fordeler, som dere tydeligvis er så opptatt av.
Jævelhøns
  • 0
Jeg selv hater røyk, og det finnes utallige mange ULEMPER med røyk, ikke en jævla fordel.

MITT poeng er at det er mange flere ulemper med å røyke enn og spise godteri.
Gidder ikke å nevne alle disse grunnet at de allerede er nevnt i denne tråden, men jeg håper at du vet at det er flere ulemper og mye mer helseskadelig å røyke enn og spise godteri. Sammenlign heller med snus eller lignende!

Er det virkelig mulig å synes røyk smaker godt? Men den diskusjonen tar vi ikke.
Jeg har da aldri sagt at godteri har noen fordeler? Skjønner ikke hvorfor du skal blande inn det hele tiden? Det er utrolig mye som ikke har noen fordeler akkurat som røyk, men godteri har da mye mindre ulemper enn røyk og er mye mindre helseskadelig. Igjen: Jeg snakker om ulempene.

Godteri har fordeler:
- Du støtter et firma som drives lovlig og gode er gode produsenter som trenger pengene. Når du røyker støtter du tobakksindustrien som dreper millioner hvert år, det gjør ikke godteri.
- Man bør få i seg litt sukker en gang i uken, og godterier anbefales en gang i uken slik at du får det du trenger!


Men som sagt: Jeg snakker om ulempene.
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Siterer Joeymacflow:
MITT poeng er at det er mange flere ulemper med å røyke enn og spise godteri.
Gidder ikke å nevne alle disse grunnet at de allerede er nevnt i denne tråden, men jeg håper at du vet at det er flere ulemper og mye mer helseskadelig å røyke enn og spise godteri. Sammenlign heller med snus eller lignende!


Jeg sammenlignet med godteri ettersom du skriver at det er så fælt med røyk siden det ikke har noen fordeler, men det har da ikke godteri heller. Jeg sammenligner ikke ulempene, jeg sammenligner fordeler. Og ingen av delene har fordeler. Og å spise godteri for å opprettholde sukkernivået er er tegn på et lite variert kosthold.

Siterer Joeymacflow:
Er det virkelig mulig å synes røyk smaker godt? Men den diskusjonen tar vi ikke.


Det er idiotisk å skrive. Ja, det er mulig. Like mulig som at noen spiser snegler, insekter og annet piss.

Siterer Joeymacflow:
Jeg har da aldri sagt at godteri har noen fordeler? Skjønner ikke hvorfor du skal blande inn det hele tiden? Det er utrolig mye som ikke har noen fordeler akkurat som røyk, men godteri har da mye mindre ulemper enn røyk og er mye mindre helseskadelig.


Jeg kunne like godt tatt et annet eksempel, men jeg tok noe som er hverdagslig og folk relatere til.

Siterer Joeymacflow:
Igjen: Jeg snakker om ulempene.


Du skrev at det ikke var en eneste fordel ved å røyke, og det svarte jeg på.

Siterer Joeymacflow:
- Du støtter et firma som drives lovlig og gode er gode produsenter som trenger pengene.


Fordeler for personlig vinning handler ikke om hva man ikke gjør, men hva man tjener på det. Da kunne jeg sagt at røyk dreper ikke dyr, med det er ikke noen fordel for deg selv.

Siterer Joeymacflow:
- Du støtter et firma som drives lovlig og gode er gode produsenter som trenger pengene.


Din kilde? Og trenger ikke produsentene av røyk penger?
Jævelhøns
  • 0
Baardern, jeg er egentlig på din side, bare sånn at det er klart.

Å spille wow seks timer om dagen er usunt PUNKTUM. Det hjelper ikke at du får bedre reaksjonsevner og lederskills. Du blir feit og asosial. Ikke kom her å si at wow er sosialt.

Back to topic, røykere liker røyk, og de synes det smaker godt. Men smaken teller ikke i dette tilfellet, de blir stimulert. Mange vil slutte, men de synes det er for deilig.
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
Å spille wow seks timer om dagen er usunt PUNKTUM. Det hjelper ikke at du får bedre reaksjonsevner og lederskills. Du blir feit og asosial. Ikke kom her å si at wow er sosialt.


Alt her i verden er slik du gjør det til, man kan spille WoW alene hele dagen å bli feit som faen, men man kan også invitere til gamingkveld med gutta. Det blir litt feil å trekke frem et spill blant tusenvis. Flesteparten av gamere er sosiale og tynne. Men det er en annen sak.

Siterer cosmo-kramer94:
Back to topic, røykere liker røyk, og de synes det smaker godt. Men smaken teller ikke i dette tilfellet, de blir stimulert. Mange vil slutte, men de synes det er for deilig.


Og det er de som røyker på høytider og fester fordi det smaker godt.

Lagt til 2009-10-24 00:47:
Siterer sonic og link:
Citerer Baardern:
Citerer sonic og link:nå er det ikke nødvendigvis slik at folk røyker fordi de synes det er godt, det kan jo hende de røyker pågrunn av niktoin avhengihet.

Så du mener at røykere er avhengig av noe de ikke liker?


ja det er det jeg mener.


Hva er det for noe piss?
Jævelhøns
  • 0
røyking ødelegger mennesker rundt også.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Siterer Baardern:
Citerer sonic og link:

Citerer Baardern:
Citerer sonic og link:nå er det ikke nødvendigvis slik at folk røyker fordi de synes det er godt, det kan jo hende de røyker pågrunn av niktoin avhengihet.

Så du mener at røykere er avhengig av noe de ikke liker?


ja det er det jeg mener.



Hva er det for noe piss?


jeg røyker ikke selv så jeg kan ikke si hva som er rett, men jeg tror at en del som røyker gjør det fordi det er avhengihetsdannende. røykerne tror kanskje at når de tar en røyk synes de det er godt, men egentlig stimulerer de bare avhengiheten sin.

jeg så tidligere her at godteri kom inn i bildet. både godteri og røyk har bare ulemper (mer eller mindre) men røyk er i mye større grad mer helse farlig, og man blir ikke avhengi av godteri (det er isåfall sjeldent.)
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
jeg røyker ikke selv så jeg kan ikke si hva som er rett, men jeg tror at en del som røyker gjør det fordi det er avhengihetsdannende. røykerne tror kanskje at når de tar en røyk synes de det er godt, men egentlig stimulerer de bare avhengiheten sin.


Jo, røyk smaker godt. Bare spør de som røyker på høytider, de er heller ikke avhengig. Ta faren min for eksempel, røyker 2-3 ganger i året, fordi det smaker godt.
Jævelhøns
  • 0
Siterer Baardern:
Jo, røyk smaker godt. Bare spør de som røyker på høytider, de er heller ikke avhengig. Ta faren min for eksempel, røyker 2-3 ganger i året, fordi det smaker godt.


nå finnes det folk som røyker daglig. det er forskjel på de som tar en røyk eller to i året og de som røyker mange ganger daglig.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
nå finnes det folk som røyker daglig. det er forskjel på de som tar en røyk eller to i året og de som røyker mange ganger daglig.


Hva har det med saken å gjøre? Poenget var at røyk smaker godt.
Jævelhøns
  • 0
men om det smaker godt eller ikke kan variere om man røyker noen få ganger eller om man er avhengi.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Baardern:
Jeg sammenlignet med godteri ettersom du skriver at det er så fælt med røyk siden det ikke har noen fordeler, men det har da ikke godteri heller. Jeg sammenligner ikke ulempene, jeg sammenligner fordeler. Og ingen av delene har fordeler. Og å spise godteri for å opprettholde sukkernivået er er tegn på et lite variert kosthold.

Røyk er fælt, det kommer ingenting godt ut av det utenom kos.

Det er idiotisk å skrive. Ja, det er mulig. Like mulig som at noen spiser snegler, insekter og annet piss.

Idiotisk å skrive meningen min?

Din kilde? Og trenger ikke produsentene av røyk penger?

Har ingen kilde, men husker en reklame der en lege sa at det var helt greit med litt godteri en gang i uken. Jo, tobakkprodusentene trenger penger for å drive videre denne faenskapen og la folk i andre land der tobakk lages tjene dritt lite penger.

Skjønner ikke hvorfor du skal drive å beskytte røyk? Det er ikke noe poeng og prøve å få frem alt det gode i røyk. For det er ingenting godt med røyk, det er fakta.
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
Folk røyker fordi de blir stimulert, det har lite med smaken å gjøre. Hvorfor tror dere nikotintyggis og lignende smaker jordbær og lakris?

Jeg beskytter røyk fordi jeg liker å beskytte det alle andre kritiserer.

Hvorfor skal alle være så jævlig sunne? Man må jo nyte livet litt.

Å si at det er helt greit med litt godteri en gang i uken er irrelevant. Det hjelper ikke. Det gjør heller ikke røyk. Det er ingenting positivt med godteri eller røyk. Allikevel røyker hver fjerde nordmann. De synes det er digg.
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Jeg tror ikke alle de som røyker faktisk vil røyke. Å drepe seg selv sakte er nok ikke noe de fleste vil, og det er der avhengighet kommer inn i bildet. Man trenger nikotinstimuleringen, uten den tror kroppen det er noe galt og man vil føle seg syk.

Når du mener at man skal nyte livet, mener du da at å fylle lungene sine med tjære er en nytelse også? Og om nikotin stimuleringen er så flott, veier den opp for kanskje 10-20 år med elendighet og lidelse? Jeg syns synd på mange mennesker som røyker og som kanskje ikke skjønner hvor farlig det er, eller at de faktisk ikke klarer å slutte.

Alt i alt, så begynner de fleste som har røyket hele livet å slite mer og mer jo eldre man blir, og det er jo veldig trist. Jeg har en morfar som er rimelig ødelagt pga sigaretter og andre ting, og han har samme helse som sin 96 år gamle mor! (som aldri røyket)

Heldigvis går tallet på antall røykere i landet drastik ned. Sigaretten har blitt byttet ut med snus, noe jeg syns er et flott alternativ.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Baardern:
Hva har det med saken å gjøre? Poenget var at røyk smaker godt.


Synes du? Jeg synes det smaker ganske ekkelt. Smaker som å stå og gape over et bål med litt våte vedkubber egentlig. Har jo festrøyka selv, men har overhodet ingen trang til å begynne med det på daglig (eller ukentlig) basis.

Siterer Crazy Kraken:
Heldigvis går tallet på antall røykere i landet drastik ned. Sigaretten har blitt byttet ut med snus, noe jeg syns er et flott alternativ.


Å ikke bruke snus eller røyk er et bedre alternativ.. Skadevirkningene av snus er ennå ikke ordentlig kartlagt, og dessuten lukter det ikke spesielt godt, er grisete, ser ikke veldig kult ut og koster en god del penger.

Siterer cosmo-kramer94:
Å si at det er helt greit med litt godteri en gang i uken er irrelevant. Det hjelper ikke. Det gjør heller ikke røyk. Det er ingenting positivt med godteri eller røyk. Allikevel røyker hver fjerde nordmann. De synes det er digg.


Det er vel noe positivt med godteri? Du får opp blodsukkeret dersom du ønsker det
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!