Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Russetråden


Siterer Ash Ketchum:
Jeg skal til Tryvann ja!


Da får vi møtes der da.
  • 0
Yo, fellow russ i Oslo/Akershus (og resten av Norge for den saks skyld)! Når starter dere å gå med russebukser?
Everything is better with some wine in the belly.
  • 0
Siterer Fenzr:
Når starter dere å gå med russebukser?


Jeg er i Buskerud og da mer bestemt i Hallingdal, og vi bruker bukse nå, når vi er utenfor hjemet. Og vi starta med det lørdag for 9 dager siden.
  • 0
Et par spørsmål til årets (og tidligere) russ. Har dere vanlige snekkerbukse eller heldress? Føler heldress begynte å bli vedlig kult for en del år siden og at det nesten har hatt sitt toppunkt. Og, følger dere de tradisjonelle fargeoppdelingene, eller bare velger dere den dere liker best?
  • 0
Siterer Mexis:
Har dere vanlige snekkerbukse eller heldress?


Jeg selv har snekkerbukse. Mest fordi jeg misliker heldresser, men også fordi at det, her jeg bor er veldig få som bruker heldress. Hvordan det er andre steder vet jeg dessverre ikke.

Siterer Mexis:
Og, følger dere de tradisjonelle fargeoppdelingene, eller bare velger dere den dere liker best?


Oppi her, så har vi veldig lite fargedeling. Er så og si bare rødt her, med mulige innslag av andre farger fra og til.
  • 0
Siterer ElGamer:
her jeg bor er veldig få som bruker heldress

I så fall hadde jeg valgt det. Grunnen til å ikke velge heldress i større byer er nettopp fordi det er så mange som har det. Men det er sånn jeg er da.

Siterer ElGamer:
Oppi her, så har vi veldig lite fargedeling. Er så og si bare rødt her, med mulige innslag av andre farger fra og til.

Det er vel det som er mest riktig. De fleste skal egentlig ha rød, men føler det er mange som velger blå fordi de liker fargen, selv om de ikke har gått riktig linje.
  • 0
Siterer Mexis:
Grunnen til å ikke velge heldress i større byer er nettopp fordi det er så mange som har det. Men det er sånn jeg er da.


Vel, vi "bønder" er jo vant med det å bruke heldress, så hvorfor ikke snekkerbukse nå. Men selv takler jeg ikke heldress, så valget var enkelt.

Siterer Mexis:
Det er vel det som er mest riktig. De fleste skal egentlig ha rød, men føler det er mange som velger blå fordi de liker fargen, selv om de ikke har gått riktig linje.


Ja, du er nok inne på noe der.
  • 0
Siterer Fenzr:
Når starter dere å gå med russebukser?


Her i bygda så begynner vi i helgen.

Siterer Mexis:
Et par spørsmål til årets (og tidligere) russ. Har dere vanlige snekkerbukse eller heldress?


Jeg gikk for snekkerbukse, fordi jeg syns det er stiligere enn heldress.

Andre her som har vært med på russerevy? Klassen min hadde det i uken før påske. Selv om det var veldig, veldig mye arbeid, så var det forbanna artig.

Og btw, noen som har tenkt seg på landstreffet på Lillehammer?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Og btw, noen som har tenkt seg på landstreffet på Lillehammer?


Nope, kun Tryvann, og fester i Trondheim da selvfølgelig.

Siterer Fenzr:
Når starter dere å gå med russebukser?


Går vell med den fra fredag da vi skall på Tryvann. Eventuelt begynner vi å gå med den 1. Mai.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Grallen:
Andre her som har vært med på russerevy? Klassen min hadde det i uken før påske. Selv om det var veldig, veldig mye arbeid, så var det forbanna artig.


Jeg skulle ha vært med, men siden det kom veldig mye i veien, og jeg måtte omprioritere, så sto jeg over. Men det virka å være utrolig morsomt, så angrer litt.

Siterer Grallen:
Og btw, noen som har tenkt seg på landstreffet på Lillehammer?


Nope. blir bare Tryvann på meg.

Siterer Ash Ketchum:
Går vell med den fra fredag da vi skall på Tryvann. Eventuelt begynner vi å gå med den 1. Mai.


Seint dere begynner da! Har alt brukt den i 2 uker her.

Btw Ash, så må vi nesten møtes på Tryvann. Som GR-buddies and shit.
  • 0
Siterer ElGamer:
Btw Ash, så må vi nesten møtes på Tryvann. Som GR-buddies and shit.


Deal. Blir kanskje litt vanskelig å finne hverandre men... Jeg går mest sansynlig dritings rundt i en russ 2014 genser og en rød russebukse.

Siterer ElGamer:
Seint dere begynner da! Har alt brukt den i 2 uker her.


De aller fleste starter vell natt til 1. Mai, men for de som skal på Tryvann starter man da. Tror ærlig talt jeg ikke hadde orka å gått i samme buksa i en måned, litt over 17 dager er nok for meg. Å med tanke på at man skal være ganske beruset meste parten (om ikke hele) tiden av russetiden er det nok for meg å starte på fredag.

Men for all del, gud hvor jeg gleder meg!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Deal. Blir kanskje litt vanskelig å finne hverandre men... Jeg går mest sansynlig dritings rundt i en russ 2014 genser og en rød russebukse.


Det kan bli vanskelig det, sånn egentlig. Og de med den genseren og de buksene, så finner jeg deg sikkert noen 100 ganger i løpet av kvelden, bare at jeg aldri finner den riktig

Siterer Ash Ketchum:
De aller fleste starter vell natt til 1. Mai, men for de som skal på Tryvann starter man da. Tror ærlig talt jeg ikke hadde orka å gått i samme buksa i en måned, litt over 17 dager er nok for meg. Å med tanke på at man skal være ganske beruset meste parten (om ikke hele) tiden av russetiden er det nok for meg å starte på fredag.


Hmm, er vel sånn spesielt for oss da. Siden tradisjonen her er å starte midt i april, og holde det gående i en drøy måned. Men så trenger vi ikke buke buksa konstant da. Bare når en er hjemmefra, for jeg bruker bare chille bukser hjemme. Men hadde det ikke vært for det, så hadde det å brukt den samme buksa i evigheter, blitt et mareritt.

Siterer Ash Ketchum:
Men for all del, gud hvor jeg gleder meg!


Du er virkelig ikke alene! Gleder meg til å nyte tiden og bare ha det gøy. Har jo alt starta, og er godt i gang med både festingen og knutene
  • 0
Siterer Fenzr:
Yo, fellow russ i Oslo/Akershus (og resten av Norge for den saks skyld)! Når starter dere å gå med russebukser?


Som ekte Osloruss gjør begynner jeg ikke for uka til 1. mai. Kleint å ha begynt sånn forrige uke. Vi har russedåp for skolen vår imorgen, det er altfor tidlig.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
De første buksene gjorde sin inntreden på skolen i dag. Foreløpig synes jeg man bør vente til 1. mai.
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Vi har russedåp for skolen vår imorgen, det er altfor tidlig.


Haha, syns du det er for tidlig? Her hadde vi det for ca en måned siden.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Russen kan bruke mai. Mer enn 17 dager har de ikke fortjent.
  • 0
Siterer Grallen:
Haha, syns du det er for tidlig? Her hadde vi det for ca en måned siden.


To uker siden her! Skjønner virkelig ikke hvorfor folk skal starte så seint?

Siterer Mexis:
Russen kan bruke mai. Mer enn 17 dager har de ikke fortjent.


Hmm, så etter 13 år meg skolegang, så har vi bare fortjent 17 dager med feiring av at det er over? Skal vurdere det når jeg er ferdig med de 38 dagene vi har til feiring her
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Som ekte Osloruss gjør begynner jeg ikke for uka til 1. mai. Kleint å ha begynt sånn forrige uke. Vi har russedåp for skolen vår imorgen, det er altfor tidlig.


Siterer Mexis:
De første buksene gjorde sin inntreden på skolen i dag. Foreløpig synes jeg man bør vente til 1. mai.


Dere henger tydeligvis etter. Søsteren har gått med den buksa i over en måned
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Dere henger tydeligvis etter. Søsteren har gått med den buksa i over en måned

Hva? Det må vel være blasfemi!
  • 0
Siterer Mexis:
Hva? Det må vel være blasfemi!


"Yolo" har jeg visst hørt noen kalle det.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
"Yolo" har jeg visst hørt noen kalle det.

Folk er gærrne! Men, man er jo trossalt russ bare én gang. Eller, ikke han her da.
  • 0
Hvordan blir man egentlig russ? Må man ta tredje året(påbygg) for å bli rødruss? Hørte at vis du ikke gjør det, kan du bli svartruss. Og det er vel ikke like gøy som rødruss.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Hvordan blir man egentlig russ?


Gå avgangsåret i tredje klasse på videregående, velg å være russ, og bli russ. Sånn vi gjør det her omkring.
  • 0
Og der var man hjemme fra Tryvann.

Spørsmål... er det egentlig mulig å bli kasta ut av Tryvann? Jeg ble nemlig det nå på lørdag, var visstnok for full... Noe som er helt sant, fordi jeg var sørpe dritings, men klarte å gå på mine egne bein. Hadde tilgang på nivå 3 dog.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Spørsmål... er det egentlig mulig å bli kasta ut av Tryvann?


Hahahaha, det var vel mulig å bli kastet bort fra de to øverste. De nederste nivåene derimot var vel åpne uansett.

Siterer Ash Ketchum:
Jeg ble nemlig det nå på lørdag, var visstnok for full... Noe som er helt sant, fordi jeg var sørpe dritings, men klarte å gå på mine egne bein.


Haha, du snakket sant angående det at du kom til å drikke det skikkelig sørpa altså. Fant deg dessverre ikke i løpet av helga. Mange som utifra beskrivelsen passet, men tviler sterkt på at du var blant dem. Og ellers var jeg vel opptatt med litt av hvert, og litt forskjellige folk.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!