Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hva skal du stemme på under valget 09?


Valget nærmer seg med stormskritt (i september) og jeg tenke kanskje vi kunne se hvor stor oppslutning de forskjellige partiene har her på GR?

Hvilket parti skal du stemme på?

Eller hvis du ikke har stemmerett enda (under 18 år) hvilket parti hadde du stemt på hvis du hadde hatt det?

Vet det er mange som ønsker å holde slikt hemmelig og det er jo selvsagt lov og skal respekteres. Du velger frivillig om du har lyst til å skrive det her eller ikke

Eller kanskje du ikke skal bruke stemmeretten din? Kan være mange grunner til det valget også Gjerne fortell hvorfor eller hvorfor ikke hvis du ikke skal benytte deg av stemmeretten din

Jeg har to eldre brødre som aldri har benyttet seg av stemmeretten sin. Skal prøve å få dem til å stemme SV nå da hehe

Vær så snill å respekter andres meninger. Ikke noe stygg prat.

----------------------------------------------------------------

Selv skal jeg stemme sosialistisk venstreparti (SV). Jeg mener likestilling er svært viktig, og kom igjen a'. Vi lever i 2009 - det er på tide vi mennesker begynner å samarbeide og sammen starter å utforske verdensrommet og det ukjente Flere hoder tenker bedre enn et - er idiotisk å tro noe annet. Det er en skam at 3/4 deler av verden skal leve i fattigdom med all den viten vi nå sitter i besittelse av fordi noen få er egoistiske og griske. Er sikker på at sosialisme kommer til å seire til slutt, mye fordi av de moralske spørsmålene (f.eks. man lærer som liten at du skal dele med andre osv) står på sosialismens side. Kan ikke si at min familie er så spesielt rike (i norsk standard) og stemmer SV. Sosialist, sier seg sjøl - hva er mere viktig av penger eller venner

hehe, håper det kommer noen innspill =)
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Jeg skal ikke stemme.
Ikke nå, ikke i fremtiden.
Kunne ikke brydd meg mindre om politikk...
Jeg gir blanke i hva som skjer med landet så lenge jeg og mine klarer oss.
  • 0
Vi stemmer Fremskrittspartiet
  • 0
Jeg skal stemme FRP for de er det eneste partiet som har en fornuftig innvandrings
politikk!.
  • 0
Siterer Buffett:
Vi stemmer Fremskrittspartiet


Siterer Fantegutt:
Jeg skal stemme FRP for de er det eneste partiet som har en fornuftig innvandrings
politikk!.


OK. Ikke at jeg kan si meg enig med dere Vil heller skylde på vår integreringspolitikk enn invandrerne.

Siterer TommyK:
Jeg skal ikke stemme.
Ikke nå, ikke i fremtiden.
Kunne ikke brydd meg mindre om politikk...
Jeg gir blanke i hva som skjer med landet så lenge jeg og mine klarer oss.


Hehe, du er litt sånn som mine brødre. Er lov det også

Men dette er en god start Mange flotte bidrag allerede
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Er førstegangsvelger, men drar til studier under valget. Kan benytte meg av forhåndstemmingen i morgen, men er egentlig ganske usikker. Har satt meg sånn halveis inn i de forskjellige partiene, men ikke nok til at jeg har funnet det partiet jeg støtter mest. Jeg synes vi får det samme uansett hva man stemmer, så for meg er det egentlig Frp som skiller seg mest ut. Ikke det at jeg støtter alt de står for, men kanskje jeg skal gi dem en sjanse siden de har mast om makten så lenge

Nei, jeg vet faktisk ikke...
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Venstre er det eneste partiet som interesserer meg.
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Skal stemme blankt.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Har ikke stemmerett.
I was frozen, today!
  • 0
Stemmer Høyre fordi KrF ikke vil samarbeide med FrP.
  • 0
FRP. Jeg har fått nok av avgifter og annet møl
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Stemmer jeg AP fortsetter vel de regjering med SV, noe jeg ikke vil bidra til. På den andre siden av skalaen er det likeså. Stemmer jeg Høyre er det en sjanse for at de går sammen med FRP, noe jeg heller ikke vil støtte.
Er faktisk veldig mye jeg er uenig med hos de fleste partienes politikk, så jeg klarer ikke å finne ut hva jeg egentlig skal stemme.

Kanskje det blir Venstre...
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Jeg benyttet meg at før forhåndstemming, siden jeg skulle flytte vekk og ikke visste hvordan det ble med stemming da. Jeg endte opp med Høyre ettersom jeg finner deres skolepolitikk interessant; som student og fremtidig lærer er vel det en grei avgjørelse jeg tok.

Funderte litt på Venstre utenom det, ikke for å være pessimistisk men det føltes litt nyttesløst å stemme Venstre ettersom de ikke er så store. AP som er størst er forsåvidt helt greit, selv om jeg har inntrykk av at de er mer opptatt av helse og tilbud til eldre og familier, akkurat det interesserer meg ikke akkurat nuh derfor er jeg ego og velger noe annet.

Alt i alt tenker jeg at valget nå, eller valg i Norge generelt, ikke er så altfor big deal. Ingen av partiene våre vil kunne gjøre noe skummelt gæli uansett, ingen av de store er spesielt ekstremister. Dessuten er tiden de har på seg såpass kort at de egentlig bare gjennomfører den forrige regjeringas saker, mens de fører opp sine ting slik at den neste regjeringa kan ta deres. xD
  • 0
Av alle partiene er det faktisk rødt som er de eneste som faktisk har sagt noe om de temaene jeg bryr meg om. Det er egentlig en skummel tanke. Tror nok jeg ender opp med blankt.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Jeg vet ikke helt, det står mellom Rød Valgallianse og Demokratene.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Tror jeg skal stemme på høyre, orker ikke mer av den rødgrønne regjeringen
[url=http://eu.playstation.com/psn/profile/Trondhaboy/] [img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Trondhaboy.png[/img] [/url]
  • 0
Jeg ville ha stemt SV. De står for den ideologien jeg mener er den beste for folket.

Men jeg tviler på at det blir enda en rødgrønn regjering. Men jeg håper inderlig at ikke FRP kommer i den nye, for da skal jeg love dere at det blir mer bråk rundt politikken enn da det var under den rødgrønne. Litt strengere innvandring og slikt hadde vi trengt, men ideologien FRP står bak er ikke noe jeg personlig ville ha ropt hurra for. De kommer fadermeg til å privatisere hele landet og ikke gi en dritt til alt som begynner på kultur. Og så må vi "folk flest" jobbe rævva av oss når styrtrike skattesnyltere som bare tenker på penger styrer landet. Men billigere øl, sprit og røyk det får vi. Resten sier da seg selv...

Siterer The Heretic:
Jeg vet ikke helt, det står mellom Rød Valgallianse og Demokratene.


Haha
Siterer huntingwolf:
Tror jeg skal stemme på høyre, orker ikke mer av den rødgrønne regjeringen


Kan jeg få introdusere deg for Venstre eller KRF?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Blir vel KrF eller Venstre.

Men alt kommer vel ann på hvor mange komprimisser jeg er villig til å ta ettersom alle partiene har NOE jeg er for, men igjen har MASSE jeg ikke er for.

Menmen, dette blir min første og siste regjeringsvalg jeg er med på å stemme før jeg forlater landet (for utdannelse og arbeid), så om det blir fullstendig "kaos" pga FRP eller hva folk mener måtte forårsake det så er iallefall ikke jeg her lenger xD
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Du har lov til å stemme fra utlandet også tror jeg. Mener å ha lest det i alle fall.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Hadde jeg kunnet stemme hadde jeg gått for RV, jeg er generelt enig i politikken deres.
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0
Jeg er under 18, men hadde nok stemt AP. Men alt unntatt KrF, Rødt og FrP er jeg ganske fornøyd med at blir valgt. KrF er et parti som "gjemmer" seg bak kristendom, de er derfor i mine øyne et tulleparti.

FrP har så mye rare meninger at jeg syns det er litt kvalmt. Litt strengere innvandringspoilitikk er jo fint, men billigere alkohol, politikere som angriper andre politikere og inntar offerrollen når de selv får høre det, tullete økonomi-politikk, et lignende helsesystem som det i USA, de lover bot og bedring som de nesten garantert ikke kan holde, og er ganske enkelt det perfekte parti for tullinger.

Siterer nintendofreak:
Hadde jeg kunnet stemme hadde jeg gått for RV, jeg er generelt enig i politikken deres.

Hvorfor? Hva er det du synes er så bra med rødt? Jeg kan ikke se særlig mange grunner for å stemme rødt.
Naturkreftene fikk kreftene av meg
  • 0
hvis jeg har kunnet stemme ville jeg stemt rødt, politikken de fører stemmer overens med meg og det jeg står for.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Det hadde trolig blitt AP. Har også fundert litt på Høyre før, men syns ikke så mye om dem lengre. Og hvis en stemme til Høyre blir en stemme til FRP, velger jeg heller AP og SV ass.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Majesty:
Hvorfor? Hva er det du synes er så bra med rødt? Jeg kan ikke se særlig mange grunner for å stemme rødt.


Tja... å ønske at alle mennesker på vår jordklode skal få de samme mulighetene og ha det like godt som oss i vesten er vel ikke så gal tankegang? Høres ut som utopia for meg, og egentlig en teori som vi alle burde ha øyne åpne for og være positivt innstilt ovenfor. "Av folket, for folket og til folket" er et kjent slagord.
Hovedprinsippet er at arbeiderne ikke skal jobbe "under" noe annet overhode enn seg selv. Arbeiderne jobber for å dekke sine og samfunnets krav i stedet for en enkelt rik sjef eller tilsvarende individer.
Ved å avsette det monetariste økonomiske systemet og heller erstatte det med en ressursbasert økonomi.

Kommunisme har fått et ufortjent dårlig rykte. Mye på grunn (tror jeg) at de tapte propagandakrigen mot erkefinden i USA. Marx's Kommunisme lot seg ikke gjennomføre i verken Kina eller sovjetunionen fordi kommunismen egentlig er beregnet på et samfunnet som allerede er høyt utviklet industrielt. Så høyt utviklet at landet greier seg med de ressursene landet har til rådighet selv. "Teknologi er vår venn". Verken Kina og sovjetunionen var høyt industrielt utviklet, men både Lenin og Mao ønsket virkelig og hadde troen på en bedre verden. De var ikke ondsinnet som så mange skal ha oss til å tro - de ønsket av hele sitt hjerte for en bedre verden, men ble kanskje litt overivrig. I hvert fall endte det dessverre med hungersnød i både Kina og sovjet, men i sovjet brukte mann altfor mye ressurser på å ruste opp mot erkefienden USA og ikke på folket.

Jeg er svært positiv innstilt ovenfor RV folk Men jeg tror vi først må få en sterkere gjennombrudd med sosialisme i landet før kommunismen lar seg gjennomføre. Folket må være positivt innstilt før det kan gå. Jeg tror Norge er såpass høyt utviklet at vi er klare for kommunismen, og dermed kan være et forbilde verden over
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Pragmatikeren stemmer AP. Jeg er en pragmatiker. Fuck yeah.

RV-folk er forresten naive tullinger. Hva slags verden de lever i, vet jeg ikke, men blandingsøkonomien og markedsøkonomien er de eneste alternativene Norge har i den virkelige verdenen. Eneste grunnen til å ønske Rødt til å styre Norge, er en mangel på kunnskap. De er nyttige å ha på stortinget dog, sålenge de ikke blir for mange.

Editz: Vurderer forresten å starte et ekte Fascistparti. Uten det unyttige og rasistiske mølet til de få partiene som ligner i Norge. Det gjelder bare å samle underskrifter.... Ah, tar det før neste valg.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!