Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Reisemål!


Er det noen steder du har veldig lyst til å reise til? Enten innad i Norge eller hvor som helst rundt i verden, stort eller smått, alene eller sammen med noen andre.

Post her!

Ha med en liten begrunnelse på hvorfor akkurat det stedet du vil reise til, f.eks. om det er for å oppleve andre kulturer, natur og dyr, historiske monumenter og begivenheter, storby og shoping, eventyrlyst, eller strandliv og hygge osv. Det kan være endeløst med grunner.

Hvis du vil kan du gjerne ha med bilder/klipp og noen opplysninger slik at vi kan inspirere hverandre

PS: Vær realistisk og saklig. Og det trenger ikke å være ett sted du kommer til å reise til i nær fremtid.
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Skal ikke så mye i sommer. Det eneste er at jeg drar til Sommerland i Bø på Torsdag. Kommer frem på Fredag. Skal bli der over helgen.

Så blir det nok at jeg er en del på Stiklestad i sommer. Der er jeg ofte hver sommer
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Har ikke planer om noen utenlands turer i år, bortsett fra Sverige da. Skal vel kanskje få meg en tur til Oslo også i løpet av sommeren

Senere i livet har jeg bestemt meg for at jeg SKAL reise til Japan, det er på listen over ting jeg må gjøre før jeg dør. Og det står veldig høyt prioritert, faktisk helt øverst på listen. Jeg har blitt helt hekta pa Japan de siste årene, og har bestemt meg for at en reise til Japan må skje i løpet av livet mitt. Når jeg reiser har jeg tenkt å backpacke gjennom hele, eller store deler av landet. Gleder meg
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Drømmer om å reise til England igjen. Trives av en eller annen grunn mye bedre der enn i Norge. Vil gjerne se både Skottland og Wales, men London er det stedet i verden der jeg trives aller best. Håper jeg kommer meg til England iløpet av de nærmeste årene, kanskje også for å studere. Skal iallefall definitivt bosette meg der.

Ellers, så gleder jeg meg til å komme på Vestlandet igjen. Bergen og omegn er det beste av Norge. Skal til Tysnes og Bergen i sommerferien. Det er utrolig fredelig og energirestaurerende å ligge på en stille fjord og fiske, gjerne med lett regn i korte, gjenntakende byger.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Var i England en helg for litt siden jeg. Fint sted men altfor trangt.

Ellers skal jeg til Danmark i sommer, men drømmer om og dra til Japan.
Kjærlighet er en flagermus som blir vasket med en tannbørste<3
  • 0
Jeg skal ingenting i sommer, men har veldig lyst til å reise til Egypt sammen med min kjære. Se på pyramidene og oppleve nattlivet i Kairo.
Glasgow smile.
  • 0
Jeg og tre andre kompiser skal ta en roadtrip nedover i Europa i 2-3 uker. Final destination blir vel Barcelona tror jeg. Gleder meg som en uuunge!!
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Skal til England to ganger i sommer. En gang til Oxford og en gang til London. Blir den tiende gangen over til England ellerno, men man blir aldri lei av det landet. Skal selvsagt få med meg europas største flyshow(I think) mens jeg er der borte.

+En fylletur til Praha.

Her er forresten en vidd fra flyshowet jeg skal på:
http://www.youtube.com/watch?v=5SVzrjzXFJM&feature=related

Ooog det jeg var på i 07:
http://www.youtube.com/watch?v=HvuXX0J0nbY&feature=related

Ellers har jeg fryktelig lyst til å dra til Dublin, men det blir isåfall en høsttur.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Jeg og mine foreldre skal til Roma i sommer 10 dager med morro, skal jo selvfølgelig besøke Colloseum, vesuv og det skjeve tårnet i piza (stavet rett?). Blir nok fett
Skal du noen steder da tøysekoppen?
  • 0
Siterer Strategist:
men London er det stedet i verden der jeg trives aller best.

Da er vi to Strategist. Har vært i London 2 ganger, og stortrivdes alle de gangene.
Jeg drømmer også om å komme meg til Disneyland i Paris igjen, og ikke minst Disneyworld i Florida.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
har lust til å dra til Amsterdam, alene eller med noen venner trur nok di fleste vet hvorfor hehe

alltid had lyst til å dra til japan, masse rare perverse folk der nede med rar humor og di har en awsome historie (landet altså) og verdens kuleste og beste form for sverd O.o

og så har eg lyst å dra ned og sjå på alle patriotane av noken drama queens i amerika, om di alle virkelig er sån
I did want to help you! ...but i was outvoted 5 to 0...
  • 0
Siterer Strategist:
Det er utrolig fredelig og energirestaurerende å ligge på en stille fjord og fiske, gjerne med lett regn i korte, gjenntakende byger.


Du må vere ein av dei få eg veit om som er glad for regn

Men ja, Vestlandet er har mange fine plassar å feriere. Eg føretrekk litt meir folketomme plassar der det er god tilgang til hav båt og det som kjem med det .

Skal til Sørlandet i sommar. Det gledar eg meg mykje til .
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Skal så absolutt til San Fransisco (duh.. det har lenge vært planen) for å være med forloveden. Og vurderer veldig sterkt å dra til Prekestolen og omegn når hun kommer til Norge i august.. garantert skal vi roadtrippe, men vet ikke helt nøyaktig hvor enda.
  • 0
Siterer Gravkorset:
Skal du noen steder da tøysekoppen?


Skal en tur til Tyrkia i en ukes tid. Jeg er gleder meg masse og er veldig spent på Istandbul Hyggelig at du spør Gravkorset

Siterer Gravkorset:
Jeg og mine foreldre skal til Roma i sommer 10 dager med morro, skal jo selvfølgelig besøke Colloseum, vesuv og det skjeve tårnet i piza (stavet rett?). Blir nok fett


Italia kunne jeg også tenke meg å reise til. Kunne godt tenke meg å reise opp og ned i landet bare for å utforske. Er et land spekket med historiske begivenheter så det hadde vært morsomt. Du er svært heldig, men jeg skal for all del ikke klage. Skal jo til Tyrkia som også er spekket med historiske hendelser

Min største drøm er å reise rundt hele Middelhavet
"The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
  • 0
Jeg skal til sagnomsuste New York til sommeren. Gleder meg svært lite og tror egnetlig alt blir dritt. Dette er egentlig bare lureri med meg selv for at opplevelsen skal bli en positiv overraskelse. Men er det noen som har noen tips over museer, bokhandlere, musikksjapper, klesbutikker, restauranter og områder som bør sjekkes ut. Eller kanskje enda viktigere, ting som absolutt ikke bør besøkes. På min egen liste over ting jeg ikke vil besøke er både Empire State Building og Frihetsdama, men tror familien kommer til å dra meg med.
  • 0
Italia! jeg har veldig lyst til å smake en ekte, fersk og god orginal pizza. I tilleg har jeg veldig lyst til å ta en liten titt på det skjeve tårnet i pisa.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Tja jeg vil reise til Berlin. Oh wait jeg er der men skal tilbake senere.
Det er og morro å tilbringe tiden på et hostel. Mye bra folk.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
1. Japan
2. USA
3. Italia

Mine topp 3 reisemål. Bare jeg blir ferdig med studiene og får spart opp noe kron, så skal jeg gjøre det til en realitet. Fotballtur til England står også høyt på prioritetslisten, men det regner jeg med å få med noen kompiser på før det som er nevnt over.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Japan

Har også sykt lyst til å besøke Tokyo. Virker som en fantastisk by. Eller så tror jeg andre asiatiske land som Sør-Korea, Hong Kong og Singapore er rimelig kule.
  • 0
Siterer Mexis:
Eller så tror jeg andre asiatiske land som Sør-Korea, Hong Kong og Singapore er rimelig kule.


Ja, kunne også tenkt meg til Kina for den saks skyld. Kanskje jeg bare skal ta en Asia-turné.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ja, kunne også tenkt meg til Kina for den saks skyld. Kanskje jeg bare skal ta en Asia-turné.

Tror Asia-turné er fantastisk kult!
  • 0
Jeg har lyst til å besøke Liverpool (for å dra på Anfield ofc), Firenze, Milano (byen og San Siro), Barcelona, Rio, Mexico City (da spesifikt for å se Mexico live på Estadio Azteca) og mange andre steder.

Kall meg merkelig, men jeg har fryktelig lyst til å dra rundt på store fotballstadioner rundt om i verden, og mange byer av den enkle grunnet av at jeg vil se arkitekturen osv.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Mexis:
Tror Asia-turné er fantastisk kult!


Det har potensiale ass.

Siterer The Cookiemonster:
Kall meg merkelig, men jeg har fryktelig lyst til å dra rundt på store fotballstadioner rundt om i verden, og mange byer av den enkle grunnet av at jeg vil se arkitekturen osv.


Hva er liksom så merkelig med det?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Barcelona

Fantastisk by. Kamp på Camp Nou er virkelig å anbefale. Svære greier. Tribunekulturen var noe skuffende. Så å si null synging.
  • 0
Hmm jeg må ta en fotball tur til england. YES!!
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!