Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Machinima


Dette er da en liten tråd jeg laget for å hedre et av nettets morsomste former for underholdning, nemlig Machinima.
Her kan vi diskutere hvilke machinimaer vi liker, hvorfor, hvilke vi ikke liker osv.

For de som ikke veit det, er ordet Machinima en "sammensmelting" av ordene "Machine" og "Cinema" og er en betegnelse som brukes når man bruker et spill som et medium til å fortelle historier/vitser osv.
Machinima er altså filmer, laget i spill. De mest populære spillene har lenge vært Halo-serien, spesiellt Halo 3, Super Smash Bros.-serien, Half Life 2 og nå nylig også Gears of War 2.

En av de mest kjente Machinima skaperene der ute er Jon Graham ellers kjent som DigitalPh33r . Jon er 20 år gammel, bor i Canada og har laget Machinima i tre år.
Han er mest kjent for sin serie Arby 'N' The Chief men har også laget andre serier, slik som Deus Ex Machina , Hard Justice osv.

Andre kjente Machinima-skapere er Dexterboy124 som er kjent for Wolf's Retarded Mission,

Guitarmasterx7 som er kjent for Brawlgasm

og Shippiddge som er kjent for Smashtasm Alle tre lager Super Smash-Machinimaer.

I tillegg driver GuitarmasterX7 også med sin Master Chief serie mens Dexterboy124 nylig startet sin første ikke-smash serie, Gears No More

Det finnes selv en egen hjemmeside spesiellt for machinima, machinima.com.
De har også en Youtube-channel som du kan finne her: http://www.youtube.com/user/machinima
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Jepp, men nå var denne tråden egentlig mer rettet mot historier/komedier og ikke bloopers eller montasjer.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Ganske enkelt fordi jeg ikke har sett noe av RvB. Jeg har aldri funnet fram til den første episoden.
Nå var jo season 1 og 2 her, men hvor er resten av episodene?
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Litt usikker, for de er noe slikt som 10 sesonger. Må nok lete dem frem litt muligens.
Never rub another mans rhubarb
  • 0
World Of Warcraft er også populær som Machinima, liker Orcs In Space 2...
  • 0
Jeg er en trofast fan av Digitalph33r. Elsker hans form for humor, spesielt Hard Justice og Arby n' the Chief. I tilleg har han flere serisøse Machinimaer, der etter min mening Deus ex Machina er den beste.

I tillegg har han et eget talent for å få til en skikkelig "filmstemning" i videone hans. Mye av det han gjør i Deus ex Machina kunne nesten vært en ekte film verdig!
"I'm a dude, playing dude, disgusied as another dude!"
  • 0
Ja, DigitalPh33r viser ferdigheter med kameravinkler og editing i Deus Ex Machina. Synd siste delen ikke kommer på en stund.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!