Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Vi kommer til å dø!!??!!


  • Zook
  • Zook
Siterer Master_bandit:
Kommer det til å skje en dag? kanskje.

Skjer det i dag? Nei.


Hvis det kanskje kommer til å skje en gang, hvorfor ikke i dag?

Uansett, dette forsøket skal vare i to uker, så ikke vær lettet for at dere fremdeles puster. Tror dog ikke dette kommer til å skje. Hvis det er en risk for at jorden går under, hvorfor fortsetter de med eksperimentet?
You're sleeping over, right?
  • 0
Jeg leste i Dagbladet at det er 99.9% skjangse for at vi overlever , men det er 0.1% skjangse for at vi dør.
I was frozen, today!
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer K_R_I_S:
Jeg leste i Dagbladet at det er 99.9% skjangse for at vi overlever , men det er 0.1% skjangse for at vi dør.

Det er nok ikke basert på noe stort.
Det er en 50% sjangs for at du dør, her og nå. Den oddsen har alltid, og kommer alltid til å være tilstedeværende.
  • 0
Siterer RDB:
Det er en 50% sjangs for at du dør, her og nå. Den oddsen har alltid, og kommer alltid til å være tilstedeværende.


Det er sant det. Men det ville vært mange ganger fælere hvis den 0.1'te prosenten faktisk går i oppfyllelse. Ikke for å være frekk, men et menneskeliv opp mot 100 millioner. Jeg ville heller foretrukket at en person ville død fremfor de millionene.

EDIT: Trådtittelen er litt dårlig... Vi kommer alle til å dø eventuelt.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer Matscoolio:
Det er sant det. Men det ville vært mange ganger fælere hvis den 0.1'te prosenten faktisk går i oppfyllelse. Ikke for å være frekk, men et menneskeliv opp mot 100 millioner. Jeg ville heller foretrukket at en person ville død fremfor de millionene.

Det er en 50% sjangs for at hele jordens befolkning dør NÅ.
De 50 prosentene er òg alltid tilstedeværende.
  • 0
Om jorda går under? Ja. Det kommer naturligvis til å skje en gang, de har forsket på at om x antall år vil havet fordampe osv, og det vil skje, men det blir jo lenge, lenge etter vår tid. Jeg har ikke tro på at jorda kommer kommer til å bli sugd inn i et svart hull om et par uker. Skulle ønske jeg var meget kristen (husker ikke hvilken retning det er fra), for da kunne jeg betrygget meg på denne tanken:

"Jeg driter i hva som skjer, jeg, Gud har allerede fastsatt min dødsdag. Så jeg er like trygg i krig som jeg er i senga."

Så hvis jorda hadde gått under og jeg hadde dødd, ville det ha vært Gud som ville hatt det slik.


PS! Skreiv det siste for moroskyld, syns det er bra sagt!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer RDB:
Citerer Matscoolio et er sant det. Men det ville vært mange ganger fælere hvis den 0.1'te prosenten faktisk går i oppfyllelse. Ikke for å være frekk, men et menneskeliv opp mot 100 millioner. Jeg ville heller foretrukket at en person ville død fremfor de millionene.

Det er en 50% sjangs for at hele jordens befolkning dør NÅ.

De 50 prosentene er òg alltid tilstedeværende.


Ok. Missforsto litt der du. Det er 50 % for at jordens befolkning dør . Nå føler jeg at jeg tar feil her. Men da mener du vell ikke bare NÅ?

Siterer Jack the Lack of Crack:
de har forsket på at om x antall år vil havet fordampe osv, og det vil skje,


De meste forskere har forsket på er jo bare vassviss da. Hvorfor skal det der være noe annet en sisssass? (følte at jeg formidlet meg dårlig der du)
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer Matscoolio:
Nå føler jeg at jeg tar feil her. Men da mener du vell ikke bare NÅ?

Jeg mener nå, og til all tid:

Siterer RDB:
Se deg rundt omkring i rommet du er nå, og prøv å forestille deg alle de forskjellige måtene du bli skadet fra der du sitter.
Søk så litt rundt på nettet over potensielle katastrofer som kan drepe alle menneskene på hele jorden. Tenk så over alle landene med masseødeleggelsessvåpen som for øyeblikket er i krig med andre land som Norge støtter. Tenk så på alle truende sykdommer som fugleinnfluensa og AIDS.

Jeg gidder ikke tenke opp mer ting enn det i farten. Men poenget er at du kan dø hvortid som helst, av uttallige grunner. Du trenger ikke engang en ulykke. Det kan være at det er noe galt med kroppen din som hverken du eller noen andre har visst om, som gjør at du dør helt plutselig.

Det er så utrolig mye å være redd for i verden at dersom man skal gå rundt å tenke på noe av det hele tiden så vil man bli gal.
  • 0
Det eneste jeg bekymrer meg for, er at fyren som styrer alt dette.....

Han har på seg et mikke mus slips.. Jeg stoler ikke helt på ham
Musikk > Film > Spill
  • 0
50% sjans for at du dør NÅ? Neppe. Sjansen er derimot 100% for at du dør.
www.steinskog.me
  • 0
Atzekerne hadde vel anslatt jordas undergang i 2012. Blir spennende å sjå kva som skjer då
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer Schass:
50% sjans for at du dør NÅ? Neppe.

Jo. Enten dør du (det er tonnevis av forskjellige muligheter for hvorfor) eller så dør du ikke.

Siterer Schass:
Sjansen er derimot 100% for at du dør.

Hmm... ikke nødvendigvis. At kroppen bryter ned er det som dreper oss. Klarer vi stoppe dette er det teoretisk mulig å sørge for at noen lever til evigheten slutter.
  • 0
1:
Hvis vi går under, så går vi under. Vi dør ut uansett snart (snart, i betraktning til hvor lenge vi har vørt her). Kult at vi fikk være med på det.

2:
At menneskene faktisk klarer å kollapse universet er jeg imponert. Trodde aldri vi skulle klare det. Det kommer jo til å skje uansett, når universet ekspanderer forbi grensen på hvor mye masse vi har.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Siterer RDB:
Jo. Enten dør du (det er tonnevis av forskjellige muligheter for hvorfor) eller så dør du ikke.


Jepp, men sjansen er ikke 50/50 for at du dør/overlever. Det er enda tonnevisere (nei, det er ikke et ord, men følte for å bruke det) med muligheter for at hver person overlever NÅ.

Siterer RDB:
Hmm... ikke nødvendigvis. At kroppen bryter ned er det som dreper oss. Klarer vi stoppe dette er det teoretisk mulig å sørge for at noen lever til evigheten slutter.


Isåfall er ingenting sikkert, sånn teoretisk sett.

Det dør ca. 3 personer i verden hvert sekund.
www.steinskog.me
  • 0
Siterer RDB:
Enten dør du (det er tonnevis av forskjellige muligheter for hvorfor)


Ja, men du utsetter deg ikkje for så mange akkurat nå, så sjansen for å dø akkurat nå er nok tvilsomt så stor
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer Schass:
Jepp, men sjansen er ikke 50/50 for at du dør/overlever.

Jo. For det er ikke mulig å rekne med prosent skikkelig i denne sammenheng. Man kan bare si "enten skjer det, eller så skjer det ikke". Det finnes bare "levende" og "død". Ingen mellomting.

Siterer Schass:
Isåfall er ingenting sikkert, sånn teoretisk sett.

Og det stemmer.

Siterer torleif:
Ja, men du utsetter deg ikkje for så mange akkurat nå, så sjansen for å dø akkurat nå er nok tvilsomt så stor

*Se det jeg skrev ovenfor*

Det er så mange muligheter som kan tas i betrakning at det ikke engang nytter å prøve å sette odds på det. Som sagt kan det jo være at man lider av en hjertefeil (som man ikke vet om selv), som dreper deg helt plutselig.
Av den grunn er heller ikke det denne tråden omhandler noe som er verdt å gå rundt å være redd for.
  • 0
Håper at hvis vi skal dø så skal verdenen bli tatt over av zombies. Då kan vi klikke med hagle
Les en bok, pok en snok!
  • 0
RDB, det med at det er 50% sjanse for at vi dør er riktig, men det kommer an på hvordan man ser på det. Sånn som jeg tolker det, så er det at let er like stor sjanse for at man våkner opp neste dag som at man ikke gjør det.

Dessuten så er det ikke 50% sjanse for at man dør eller overlever i "dag" men heller sjansen for eksestens. Enten eksisterer man eller så gjør man det ikke altså 50%, men livet er relativt. Vi kan selv gjøre valg og påvirke vår egen "sjebne". Det betyr at hvis man velger å ligge i sengen hele dagen så er det ikke 50% sjanse for at man enten dør i dag, eller lever videre, i motsettning til å leke på motorveien.

Jeg tror nok et er eksistens og ikke om man kommer til å dø man snakker om...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Zook:
Hvis det kanskje kommer til å skje en gang, hvorfor ikke i dag?


Mente ikke bokstavelig talt "i dag"
  • 0
Siterer Schass:
Folk trodde verden skulle gå under i 2006, 2009, i dag og i 2012 og helt sikkert mange ganger før. Slapp av. Det er alltid noen fanatikere som tror verden går under, hele tiden.


Amen.
Livet er en seksuelt overført sykdom med 100 % dødelighet
  • 0
Siterer RDB:
Jo. For det er ikke mulig å rekne med prosent skikkelig i denne sammenheng. Man kan bare si "enten skjer det, eller så skjer det ikke". Det finnes bare "levende" og "død". Ingen mellomting.


Forstår hva du mener, men er uenig. Greit nok at det finnes to utfall, men det ene er mye mer sansynlig enn det andre. Det kan vi lett se på statistikk. Har du rett, er det en veldig stor sjanse for at du er død nå. Det KAN skje, men det er liten sjanse for at det skjer, hvertfall ikke 50-50.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
fuck. skuffa!
jeg har gått rundt med en spenning i hele dag :/
Why care when you have the option not to?
  • 0
Har også sett det i VG, tror ikke på det...
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
Det finnes partikkelakseleratorer i USA. Jorda har ikke gått under selvom de har vært i bruk lenge. Dessuten har de samme reaksjonene som skal gjennskapes i CERN skjedd millioner av ganger siden jorda ble til, idet partikkler fra verdensrommet treffer atmosfæren.

Lagt til 2008-09-10 20:18:
Det er faktisk noen tidligere forskere ved kjernekraftverk som har saksøkt CERN for å få forsøkene utsatt. Litt ironisk etter min mening, tenk på Chernobyl. (Chernobyl! )
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!