Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Vi kommer til å dø!!??!!


De fleste har vel fått med seg det som har skjedd den siste tiden, eller det har pågodt en veldig god stund, men først de siste dagen det har fått mye oppmerksomhet. I hvætfall, for dere som ikke vet det så skal forskerne prøve og gjenskape det som skjedde den første tiden etter "The Big Bang" dette gjør de ved at de kolliderer to stråler i hverandre, stålene kommer til å være i neærheten av lysets hastighet. Enkelte forskere har hevdet at dette vil være slutten for vår eksistens, de hevder at joda vil bli sugd inn i seg selv i et sort hull. Kan dette virklig skje? Hva tenker du, og har du noen tilleggs opplysninger. Vet denne første posten inneholder noen hull.
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0
Det jeg synes er rart er at de for lov til å gjøre det.
  • 0
hah ! Dei hadde nok ikkje stelt i stand alt dette, viss det kunne resultert i utslettelse;)
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Forskerne har planer om å sende to protoner i (over?) lysets hastighet for å at de skal kollidere. Tunnelen de har laget er 27 km lang og ligger i Sveits og Frankrike. Ved topp hastighet skal protonene kunne gå 11 000 ganger (om jeg ikke husker feil) rundt tunnelen på et sekund.

Målet med det hele er å gjenskape det som skjedde millisekund etter Big Bang. De vet at atomer er bygd opp av mindre partikler enn protoner. Det er dette de vil studere mer om, men da må dette forsøket foretas. Det er en liten sjanse for at det vil oppstå et sort hull når protonene kolliderer med hverandre. Dette er grunnen til at noen er så fryktelig redde. De frykter at forsøket vil være slutten på jorda og universet, for det sort hullet vil sluke alt.

Noter at denne sjansen er minimal og at forsøket mest sannsynlig vil bli en suksess med det resultatet at forskere lærer med om atomets oppbygning.

Hele prosjektet har til nå kostet 22 milliarder og ble startet i 2003. Maskinen ble slått på i dag, men selve kollideringen vil ikke skje før om noen uker.
Veni vidi vici
  • 0
Hvorfor i all verden skal 2 protoner som kolliderer skape et sort hull? Virker helt tullete...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Den tid, den sorg.
Det er jo ikke sånn at jeg aleine kan gjøre noe med det, så jeg gidder ikke å gå rundt å bekymre meg for det heller.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Siterer Xenphon:
(over?) lysets hastighet

Elementær relativitetsteori mann

Et sort hull vil etter hva jeg har forstått oppstå tho, og vare noe slikt som et pitosekund. Dette er i vakum tho, og sorte hull trenger masse for å vokse. Uten masse slutter det umiddelbart å eksistere, og om faktorer som vakumet endres, slutter hullet også å eksistere. Det er bortimot umulig å skape verdens undergang her folkens, så ro ned.
  • 0
Hehe.Pussig sammentreff det her.Jeg begynte å lese engler og demoner på lørdag.Den handler bla om cern og den partikkel akselereratoren de har der.LOL

Lagt til 2008-09-10 16:12:
går forresten et program på tv 2 nå.se det

Lagt til 2008-09-10 16:13:
oops inslaget er ferdig
  • 0
Cool alle slå på tv2
  • 0
Får vel forte meg og runde mercs 2 jeg da. De har jo startet prosjektet nå. Kl 16.00
  • 0
  • RDB
  • RDB
Se deg rundt omkring i rommet du er nå, og prøv å forestille deg alle de forskjellige måtene du bli skadet fra der du sitter.
Søk så litt rundt på nettet over potensielle katastrofer som kan drepe alle menneskene på hele jorden. Tenk så over alle landene med masseødeleggelsessvåpen som for øyeblikket er i krig med andre land som Norge støtter. Tenk så på alle truende sykdommer som fugleinnfluensa og AIDS.

Jeg gidder ikke tenke opp mer ting enn det i farten. Men poenget er at du kan dø hvortid som helst, av uttallige grunner. Du trenger ikke engang en ulykke. Det kan være at det er noe galt med kroppen din som hverken du eller noen andre har visst om, som gjør at du dør helt plutselig.

Det er så utrolig mye å være redd for i verden at dersom man skal gå rundt å tenke på noe av det hele tiden så vil man bli gal.
  • 0
så spennende.

jeg leste om noe alla dette i engler og demoner (som er en av de beste bøkene jeg har lest btw)

for de av dere som frykter jordas undergang, så les den før det er for seint!
  • 0
Ja den er drit spennende har kommet til kapitel 18 av 136 mye moro igjen mao

Lagt til 2008-09-10 16:31:
Var litt rart og se den partikkel akseleratoren.Hørtes så sprøtt ut.
  • 0
Det at verden faktisk går under er det lite sjangs for at skjer. Men hvis det da blir verdens undergang så er det ikke en dritt å gjøre med det for oss vanlige dødelige personer (altså normale folk).

I dag på skolen diskuterte jeg dette med endel venner. Og såklart endte det hele opp i at vi planla å stoppe det svarte hullet ved å putte ting inni. Å herregud som jeg lo

Litt seriøsitet igjen. Disse protonene, de sendes i lysets hastighet, sånn cirka. Og når de koliderer vil de da simulere Big Bang. Roigth? Og det kan bli et sort hull. Ok. Det hele virker ekstremt absurd når man tenker lite over. Men så er sjangsen for at det faktisk dukker opp et sort hull veldig lite? Altså kan vi fastslå at det ikke skjer? Eller hvis den feilmarginen (som sikkert blir målt i promille) slår feil. Da blir vi sugd opp av et sort hull. Det hele virker så absurd at jeg ikke ville trodd på det om det ville ha skjedd uansett.

Snåle ideèr folk får nå for tiden.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Folk har spådd verdens undergang i 2000 år minst.så hvorfor skal det være noe anderledes nå?
  • 0
  • Missing Avatar
  • oski
Skulle vi ikke egentlig, bli sugd i et sort hull kl 11 i dag da
Hasta la-vista baby!
  • 0
D kørte det ikke hele veien idag Oski.
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0
Jeg har også lest Engler og Demoner. Skulle tro Dan Brown er synsk!
Sjønt, i Engler Og Demoner handler det om Antimaterie da.. God bok! Anbefales på det sterkeste!
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Dette er vel strengt tatt ikke en diskusjon for denne boken...
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0
Folk trodde verden skulle gå under i 2006, 2009, i dag og i 2012 og helt sikkert mange ganger før. Slapp av. Det er alltid noen fanatikere som tror verden går under, hele tiden.

Hvis jeg sa at verden går under i morgen, hadde dere trodd på meg?

For det gjør den!!! HJELP!!!! omgomg!!!11
www.steinskog.me
  • 0
Kommer det til å skje en dag? kanskje.
Skjer det i dag? Nei.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!