Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hva irriterer deg?


Siterer Suppeelsker:
Ikke herm etter meg, fantasiløse kryp!


Jeg har ikke sett at du har skrevet det før. Jeg har bare sett at du og noen andre går off topic hele tiden og snakker politikk, og det er faktisk en ting som også irriterer meg.
Kjærlighet er en flagermus som blir vasket med en tannbørste<3
  • 0
Vi diskuterer hva som irriterer oss i politikken, f.eks velferdsstaten og dagens innvandringspolitikk, temmelig on-topic det
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Napalm Scum:
Et av de største problemene med velferdsstaten er at det er nok av de som snylter på trygden istedenfor å jobbe, selv om de er i fin form.


Ja, dette er en stor utfordring for velferdsstaten. Det er idiotisk at du får 100 % lønn når du er sykmeldt også synes jeg. Du kunne fått 80 %, for da hadde det faktisk vært en motiverende faktor for å komme tilbake til jobben..

Siterer Napalm Scum:
Jeg har hørte en SU-er forsvare både islam og homofili da hun snakket med en muslim som så meget ned på homofili (for å si det mildt). Det blir en veldig hyklersk rolle av slike "politisk korrekte" venstrefolk, når de forsvarer to helt motstridende ting.


Det er dette jeg ikke forstår med slike sosialistiske hyklere. Se på Kristin Halvorsen, en blond, norsk feminist. Tradisjonelle muslimer hater henne for hennes holdninger, men hun er LIKEVEL deres fremste forsvarer, uansett! Dette er jo helt utrolig..
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Nå er det heldigvis noen AP'ere og SV'ere som har snakket om forbud av hijab. Selv er jeg i mot et slikt forbud siden jeg mener det innskrenker individuelle rettigheter til å kle seg som en vil, men samtidig når det her i landet er ulovlig å gå med f.eks hakekors så syntes jeg det blir litt spesielt å ikke ha et forbud mot noe så kvinnediskriminerende som hijab.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
- Skrivefeil (de istedenfor dem, imorgen istedenfor i morgen, når istedenfor da, kommafeil (kan ikke alle selv, men likevel), ORDDELINGSFEIL og alle andre feil som gjentar seg)
- Facebook-grupper som "Hvis 100 joiner, så skinner Espen seg" osv.
- "THEY'RE TRYING TO SHUT DOWN FACEBOOK"-gruppen
- Feminisme
- Feminister
- De norske forskerne som, når de blir spurt om det kan være en genetisk forskjell mellom menn og kvinner, svarer: "Jeg synes ikke det er så interessant".
- OL
- OL-hysteriet
- Sport generelt
- At norske partiers dårlige sider stort sett veier opp for de gode sidene
- At jeg fikk 4 på forrige matteprøve. Eller skal jeg si "matte prøve"?
- Folk som sier: "Vi har en budsjett-utfordring" istedenfor å si sannheten, som er "Vi går i underskudd".
- Folks stadig økende bruk av "i forhold til". I forhold til betyr sammenlignet med. Ikke noe annet. Folk sier f.eks. "Lærerne gjør en god jobb i forhold til barna". Det betyr at lærerne gjør en bedre jobb enn barna. Men det er ikke det de mener. Setningen burde heller lyde slik: "Lærerne gjør en god jobb med/for barna".
- Folks stadig økende bruk av "økt fokus". Når du fokuserer, stirrer du på et punkt. Du kan ikke fokusere mer eller mindre; enten så gjør du det, eller så gjør du det ikke.
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer mobil123:
Citerer Suppeelsker:Ikke herm etter meg, fantasiløse kryp!

Jeg har ikke sett at du har skrevet det før. Jeg har bare sett at du og noen andre går off topic hele tiden og snakker politikk, og det er faktisk en ting som også irriterer meg.


Hahaha, burn! Og nei! BUUUURN! Der traff du meg langt inn i hjerterota

Vi diskuterer jo 100 % on-topic, det som irriterer oss, så der dreit du deg passe loddrett ut.

Siterer cosmo-kramer94:
- Feminisme
- Feminister


Hehe, joiner den, de irriterer meg. Det er ikke likestilling, det er kvinnerett de snakker om. Dette er til og med en tidligere kollega som er utdannet statsviter enig om, og han veit mye om alt
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Det er idiotisk at du får 100 % lønn når du er sykmeldt også synes jeg. Du kunne fått 80 %, for da hadde det faktisk vært en motiverende faktor for å komme tilbake til jobben..


Veldig enig i det du sier her. Slik burde det også være på sykehuset, hvor folk krever å få den beste og dyreste behandlingen uten å betale en skit. Har ikke studert medisin, så det er vanskelig å gi et eksempel, men poenget er at hvis du vil ha den beste behandlingen, så får du søren meg betale litt ekstra. Litt mer kapitalisme hadde gjort susen
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
- Skrivefeil (de istedenfor dem, imorgen istedenfor i morgen, når istedenfor da, kommafeil (kan ikke alle selv, men likevel), ORDDELINGSFEIL og alle andre feil som gjentar seg)
- Feminister
- De norske forskerne som, når de blir spurt om det kan være en genetisk forskjell mellom menn og kvinner, svarer: "Jeg synes ikke det er så interessant".
- At norske partiers dårlige sider stort sett veier opp for de gode sidene
- Folk som sier: "Vi har en budsjett-utfordring" istedenfor å si sannheten, som er "Vi går i underskudd".


Ditto.

- Militante abortmotstandere
- Militante religionsfanatikere
- Religion
- Sosialister og fascister (jeg ser på dette som to sider av samme sak)
- Dyremishandlere
- Rasister (av aboslutt alle slag)
- Folk som tar parti i Midtøsten-konflikten
- At 90 % av Hollywoods skuespillere er pretensiøse tullinger
- Obama-supportere
- Forumfascister og wannabe mods her på siden
- Fanboys
- At enkelte her i landet med lite penger blir kalt "fattige" når de er som Donald Trumph sammenlignet med majoriteten av Afrikas befolkning
- At laissez-faire ikke har blitt prøvd ut enda
- At stamcelleforskning fremdeles er ulovlig
- Metalhead-stereotyper
- At fremmedspråk teller som en egen karakter på vitnemålet etter videregående
- Obligatorisk førstegangstjeneste i militæret (jeg vet at det er lett å snike seg unna, men jeg irriterer meg over selve prinsippet)
- Dagens politisk korrekte Norge
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Napalm Scum:
- Obama-supportere


Hvorfor? Han har jo (visstnok) klart å fikse helseproblemet og spare penger på én gang, noe som jo er ganske imponerende

Siterer Napalm Scum:
- Obligatorisk førstegangstjeneste i militæret (jeg vet at det er lett å snike seg unna, men jeg irriterer meg over selve prinsippet)


Det er altfor lett å snike seg unna. Skjønner ikke hvorfor alle er så skeptiske. Jeg tror at Norges 18-19-årige gutter har godt av litt manndom og disiplin
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
Hvorfor? Han har jo (visstnok) klart å fikse helseproblemet og spare penger på én gang, noe som jo er ganske imponerende


Du fikser ikke helseproblemet ved å offentliggjøre det enda mer. Problemet har i hovedsak vært offentlige reguleringer av forsikringer og monolpolisering. En ordentlig helsereform ville vært å privatisere det 100 %. Forresten så er det ikke fyren selv jeg irriterer meg spesielt over, men alle de hjernedøde tilhengerne hans (spesielt i valgkampen) som maser om "change". Change my ass, Obama er bare en dukke i et spill.

Siterer cosmo-kramer94:
Det er altfor lett å snike seg unna. Skjønner ikke hvorfor alle er så skeptiske. Jeg tror at Norges 18-19-årige gutter har godt av litt manndom og disiplin


Militær trening har alle godt av, men vi trenger strengt tatt ikke obligatorisk førstegangstjeneste. Jeg mener at militæret kun skal bli brukt i selvforsvar, og hvis vi ble invadert av f.eks Sverige (et svært urealistisk scenario) så regner jeg med at mesteparten av Norges innbyggere ville forsvart landet vårt av egen fri vilje. Hvis ikke fortjener vi å bli okkupert.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Denne tråden irriterer meg...
  • 0
Haha, kjempeoriginalt..
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Napalm Scum:
Du fikser ikke helseproblemet ved å offentliggjøre det enda mer. Problemet har i hovedsak vært offentlige reguleringer av forsikringer og monolpolisering. En ordentlig helsereform ville vært å privatisere det 100 %.


Skulle likt å se en kilde, selv om jeg tviler på at finner en. Slik jeg har forstått det, ligger problemet i at amerikanere som har risiko for å få for eksempel kreft, får ikke forsikring. Selskapene nekter å gi dem det, og derfor har Obama nå fratatt selskapene denne friheten. De kan ikke nekte folk forsikring. Han har også gjort en rekke andre ting med systemet. En god grunn til å hylle ham, spør du meg. Men jeg tviler ikke på at han òg har gjort tabber. Norske medier vil uheldigvis ikke dele dem med oss nordmenn.

Vil du ha full privatisering av helsesystemet? Hvis du fikk kreft og ikke var så altfor rik, ville du i så fall ikke hatt råd til medisinene og pleien som kreves for å bekjempe kreft. Er det sånn du vil ha det?
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Hahaha, burn! Og nei! BUUUURN! Der traff du meg langt inn i hjerterota

Vi diskuterer jo 100 % on-topic, det som irriterer oss, så der dreit du deg passe loddrett ut.


Lol, jeg er hvertfall ikke 19 år og oppfører meg som en liten drittunge på 5 år...
Kjærlighet er en flagermus som blir vasket med en tannbørste<3
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
Skulle likt å se en kilde, selv om jeg tviler på at finner en. Slik jeg har forstått det, ligger problemet i at amerikanere som har risiko for å få for eksempel kreft, får ikke forsikring. Selskapene nekter å gi dem det, og derfor har Obama nå fratatt selskapene denne friheten. De kan ikke nekte folk forsikring. Han har også gjort en rekke andre ting med systemet. En god grunn til å hylle ham, spør du meg. Men jeg tviler ikke på at han òg har gjort tabber. Norske medier vil uheldigvis ikke dele dem med oss nordmenn.


Ja og dette ville ikke vært et problem om helsevesenet var fullt ut privatisert, problemet er nemlig at et fåtall selskaper har monopol på helsetjenestene, og dette hindrer naturlig konkurranse som alltid tjener pasientenes/forbrukernes beste ved at tilbudende når ut til alle. Norges sykehuskøer er ingenting sammenlignet med det som vil skje i USA nå. Når det blir lange sykehuskøer kommer enkelte - f.eks folk over 75 år - til å bli valgt ut, fordi sykehusene ikke har kapasitet til å behandle alle.

Siterer cosmo-kramer94:
Vil du ha full privatisering av helsesystemet? Hvis du fikk kreft og ikke var så altfor rik, ville du i så fall ikke hatt råd til medisinene og pleien som kreves for å bekjempe kreft. Er det sånn du vil ha det?


Det finnes ikke noe som heter gratis helsevesen annet enn de som blir drevet av veldedighet (av privatpersoner og/eller organisasjoner). Litt må du betale, men du har også ansvar for å tjene penger selv. Har du ikke penger til å ta vare på helsa di, så har du ikke tatt vare på helsa di i det hele tatt.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer mobil123:
Citerer Suppeelsker:Hahaha, burn! Og nei! BUUUURN! Der traff du meg langt inn i hjerterota

Vi diskuterer jo 100 % on-topic, det som irriterer oss, så der dreit du deg passe loddrett ut.

Lol, jeg er hvertfall ikke 19 år og oppfører meg som en liten drittunge på 5 år...


Lol på deg Jeg tjener mine egne penger, vasker mine egne klær, lager min egen mat. Hva gjør du? Bor hos mamma og pappa? Tror du er mer femåring enn meg her, spesielt siden du ikke ser den åpenlyse sarkasmen i et innlegg som "fantasiløse kryp". Du overgår deg selv, selv om du aldri har vært helt på bølgelengde med min humor.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Bor hos mamma og pappa?


Hadde tenkt til og flytte når jeg fylte 16 faktisk, men for lite penger og VGS utdanning holdt meg unna det. Men fint at du ikke er fem da.
Kjærlighet er en flagermus som blir vasket med en tannbørste<3
  • 0
Siterer mobil123:
Citerer Suppeelsker:Bor hos mamma og pappa?

Hadde tenkt til og flytte når jeg fylte 16 faktisk, men for lite penger og VGS utdanning holdt meg unna det. Men fint at du ikke er fem da.


Vgs-utdanning er en bra ting!

Noe annet som irriterer meg: Såkalt "frisk og aktiv" som var OBLIGATORISK i storefri på vgs. Fysj og æsj. Måtte strekke og bøye på oss mens vi så inn i rævsprekken til en 50 år gammel gymlærer fra Bulgaria.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Napalm Scum:
Ja og dette ville ikke vært et problem om helsevesenet var fullt ut privatisert, problemet er nemlig at et fåtall selskaper har monopol på helsetjenestene, og dette hindrer naturlig konkurranse som alltid tjener pasientenes/forbrukernes beste ved at tilbudende når ut til alle. Norges sykehuskøer er ingenting sammenlignet med det som vil skje i USA nå. Når det blir lange sykehuskøer kommer enkelte - f.eks folk over 75 år - til å bli valgt ut, fordi sykehusene ikke har kapasitet til å behandle alle.


Sykehus er dårlig business. Sånn er det bare. Og markedsøkonomi passer dårlig sammen med sykehus. Hvis etterspørselen på en medisin blir høy, så stiger også prisen. Og når den stiger, vil ikke alle brukere av den kunne betale for seg.
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Wham! irriterer meg: :http://www.youtube.com/watch?v=3354flS1KJs

Dette også... :http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Citerer mobil123:
Citerer Suppeelsker:Bor hos mamma og pappa?

Hadde tenkt til og flytte når jeg fylte 16 faktisk, men for lite penger og VGS utdanning holdt meg unna det. Men fint at du ikke er fem da.


Vgs-utdanning er en bra ting!

Noe annet som irriterer meg: Såkalt "frisk og aktiv" som var OBLIGATORISK i storefri på vgs. Fysj og æsj. Måtte strekke og bøye på oss mens vi så inn i rævsprekken til en 50 år gammel gymlærer fra Bulgaria.

Hehe. Liker ikke du 50 åringer da?
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
1: Folk som spiller dummere enn de er
2: Når spillet stopper opp av automatisk lading
3: Spill jeg ikke skjønner
4: Rassisme
5: Alle jeg ikke liker
6: Heavy Metal
7: Lange spill dialoger man ikke kan hoppe over.
8: Lærere
9: Satanister
10: Ny nazister
Hva er likheten med en pave og et juletre??? Bjellene er bare til pynt!!!!
  • 0
Siterer cosmo-kramer94:
Sykehus er dårlig business. Sånn er det bare. Og markedsøkonomi passer dårlig sammen med sykehus. Hvis etterspørselen på en medisin blir høy, så stiger også prisen. Og når den stiger, vil ikke alle brukere av den kunne betale for seg.


Håper du er klar over at det allerede finnes flere private sykehus rundt omkring i verden. Prisen på medisiner vil aldri overstige det de aller, aller fleste klarer å betale med mindre det er veldig stor mangel på medisinen, hvis noen faller utenfor så vil de måtte benytte seg av gratis alternativer drevet av veldedighetsorganisasjoner. I det offentlige sykehussystemet så er det ikke slik at absolutt alle får behandling, det er faktisk en del som dør mens de står i kø, dette er fordi sykehusene må prioritere. Det vil alltid være lettere for de som har kontakter innenfor legestanden eller politikken å bli behandlet før de som ikke har det, da er det mer rettferdig at man blir behandlet utifra hvor mye man kan betale.

Lagt til 2010-03-25 18:53:
Siterer Kingman007:
6: Heavy Metal
9: Satanister


Hvorfor? Hva har det/de gjort deg?
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Jeg blir irritert når lærere gir deg mer lekser på arbeidsplanen når du allerede har nok lekser fra før.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!