Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Blodig overfall på norske ungdommer


Hva faen skal vi bruke penger på behandling for? Det finnes ingen "kur" mot pedofili, på samme måte som det ikke finnes noen kur mot homofili. Enda de for noen år siden jaktet som faen etter kuren mot homofili...
Baneheia er ett glimrende eksempel. Jeg hadde ikke ansatt de to i ett firma jeg eide om de var de eneste som søkte, alt jeg kunnet ha gitt de var ett rævspark ut døra. De har drept to småjenter etter de voldtok de, slikt gjør du ikke opp for med 14 år i buret, for de er ute etter 14 år...
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Siterer Kengro:
for de er ute etter 14 år...


Om ikke før. Det er åpenbart at disse personene overhodet ikke passer inn i vårt samfunn(eller noen andre for den saks skyld), hvorfor skal vi da la dem delta i det? Jeg gir blanke faen i om folk har gjort straffen sin, sålenge det er fare for at de gjør det igjen, burde de sitte inne resten av livet. Straffer burde handle om rehabilitering, er det ingens sjans for rehabilitering, burde det heller ikke være noen sjans for å komme tilbake til samfunnet.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer peterernoob:
Om ikke før. Det er åpenbart at disse personene overhodet ikke passer inn i vårt samfunn(eller noen andre for den saks skyld), hvorfor skal vi da la dem delta i det? Jeg gir blanke faen i om folk har gjort straffen sin, sålenge det er fare for at de gjør det igjen, burde de sitte inne resten av livet. Straffer burde handle om rehabilitering, er det ingens sjans for rehabilitering, burde det heller ikke være noen sjans for å komme tilbake til samfunnet.

Helt enig. Bare synd at Norge ikke har strengere straff enn 21 år. Og den straffen skal det mye til at noen må sone. Mesteparten får den ikke engang utdelt, og de som faktisk gjør det er ute etter 12. Latterlig system.

Akkurat som med pedofili, homofili osv tviler jeg på at en seriemorder blir rehabilitert etter maks 21 år. (Ikke at jeg mener at homofile burde sone 21 år for å kureres, altså.)Nei, bur seriemorderne, voldektsmenn, psykopater og pedofile som ikke kan kontrollere sine lyster inne på livstid. De er en fare for samfunnet og har ganske enkelt ikke gjort seg fortjent til å være en del av det.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Ikke alle kan noe for å ha de lystene de har, i og med at pedofili er en legning kan det være en del er født med den. Det finnes ingen "kur", men siden pedofili er uakseptabelt i vårt samfunn, er de nødt til å lære seg å undertrykke legningen sin, noe som umulig kan være en lett påkjenning.

Jeg er ikke for livstid, men jeg for forvaring, som jeg synes er en mye bedre ordning så lenge det finnes den minste sjanse for at en person kan vende tilbake til samfunnet. For de som ikke klarer det, vil forvaring i praksis bety livstid, men da er ennå muligheten for tilbakeføring til samfunnet der, uansett hvor mikroskopisk den er.

Siterer The Silent Assassin:
Bare synd at Norge ikke har strengere straff enn 21 år. Og den straffen skal det mye til at noen må sone. Mesteparten får den ikke engang utdelt, og de som faktisk gjør det er ute etter 12.


Det er fordi straffeomsorget også ser på anger, bakgrunn og andre omstendigheter, ikke minst hvis lovbryteren viser vilje til å komme tilbake på riktig vei. De som først og fremst får 21 år er de som har begått forsettlig drap. Det har noe med at 21 år i fengsel kan være meget ødeleggende for en person. Så vidt jeg har hørt kan en person løslates på prøve etter 3/4 soning.
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Det er klart at forbryteren viser vilje til å komme inn på "den rette vei", viser anger osv når det er snakk om en lang fengselsstraff. De vil jo ikke ha den og derfor er det en lett utvei og bare late som om de angrer dypt og dermed få straffen kraftig nedsatt.
Det er sikkert også de som angrer veldig, men det betyr ikke derfor at de ikke er i stand til å gjøre det igjen. Blir de irriterte nok eller lystene tar overhånd er det en stor mulighet for at de kan drepe eller voldta igjen. Derfor er de en fare for samfunnet og burde ikke slippes ut.

Her i Norge er ikke fengsel som Auswitch heller. Så lenge fengslene er såpass lette som de er, i forhold til andre land, kan de sitte inne på livstid og dermed skånes samfunnet for gærningene.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Det trenger ikke å være som Auschwitz heller. Vet du hvordan en pedofil har det? Hvis ikke synes jeg ikke du har så mye du skulle sagt her. Forvaring er best. Man skal alltid behandle folk med respekt. Klarer man å gjøre slik at disse folkene kan leve med problemene sine kan de bli NYTTIGE for samfunnet.

Sier som Kristin Halvorsen sa: "Folk er vår viktigste ressurs".
All in all is all we are
  • 0
Siterer Fallenwarrior:
Forvaring er best. Man skal alltid behandle folk med respekt. Klarer man å gjøre slik at disse folkene kan leve med problemene sine kan de bli NYTTIGE for samfunnet.

Sier som Kristin Halvorsen sa: "Folk er vår viktigste ressurs".


Godt sagt! Kunne ikke vært mer enig.

Lagt til:
Siterer The Silent Assassin:
Det er klart at forbryteren viser vilje til å komme inn på "den rette vei", viser anger osv når det er snakk om en lang fengselsstraff. De vil jo ikke ha den og derfor er det en lett utvei og bare late som om de angrer dypt og dermed få straffen kraftig nedsatt.


Men det gjelder ikke alle forbrytere. Det er derfor jeg snakker om "tilgivelse" fra samfunnet, mange av oss klarer ikke å forestille at en voldtektsforbryter eller morder faktisk kan, mot alle odds, bli lovlydig. Sjansen er alltid der, og som Fallenwarrior på en utmerket måte sa og siterte: folk er vår viktigste ressurs. Hvorfor skal vi ikke gjøre alt i vår makt for hjelpe alle de forbryterne som trenger det?

Siterer Kengro:
De har drept to småjenter etter de voldtok de, slikt gjør du ikke opp for med 14 år i buret, for de er ute etter 14 år...


Hva kan man egentlig gjøre for å gjøre opp for seg når man har drept noen? Drap har i uminnelige tider blitt ansett som (og med rette) som en av de verste forbrytelsene en kan begå, og jeg har ikke tall på hvor mange kulturer som opp i gjennom historien har hatt døden som straff for dette.

Men hvilken rett har vi til å henrette egentlig? Hvorfor skal vi rett til å drepe, bare fordi personen har drept? Jeg er meget optimistisk innstilt overfor forvaringsordningen, synes det er en mye bedre måte å beskytte samfunnet samtidig som en gir lovbryteren en sjanse til å komme på bedre tanker. Forhåpentligvis vil ordningen fungere slik at en kun kommer ut når man faktisk er klar.

Jeg forsøker ikke å rettferdiggjøre handlingene, det finnes ingen rettferdiggjøring av forbrytelser som den mye omtalte Baneheia-saken. Men det finnes tilgivelse, det har i hvert fall jeg en sterk tro på. Men, jeg skal ikke angripe noen for deres synspunkter, jeg blir selv forbanna når jeg hører om grusomme handlinger, men mest av alt lei meg
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Siterer Kengro:
Hva faen skal vi bruke penger på behandling for? Det finnes ingen "kur" mot pedofili, på samme måte som det ikke finnes noen kur mot homofili. Enda de for noen år siden jaktet som faen etter kuren mot homofili...
Baneheia er ett glimrende eksempel. Jeg hadde ikke ansatt de to i ett firma jeg eide om de var de eneste som søkte, alt jeg kunnet ha gitt de var ett rævspark ut døra. De har drept to småjenter etter de voldtok de, slikt gjør du ikke opp for med 14 år i buret, for de er ute etter 14 år...


De fra Baneheia bør aldri slippe ut igjen. Det er min mening. De bør ikke drepes heller, men sånne dyr fortjener ingen ny sjanse. Der er vi enige.

Andzel: Takk for linkene. Skal sjekke dem |
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Feiginger og hyklere som ikke tørr ta initiativet til å justere seg etter vanlig folkeskikk! Jeg synes det er en temmelig elendig taktikk å gjenspeile seg på de få av Norge`s normale innbyggere ved å krønsje kraniet dems! Uansett etnisk bakgrunn!
Vil de absolutt slå ned alle og enhver så la de få gjøre det, etter noen år viser forskjellene seg: De prater om respekt og herding via vold! HAH! Noe av det mest ynkelige jeg har hørt i hele mitt liv! Den ultimate nedverdigelse kommer i det lange løp, ikke i form av vold eller straff, men sosial status, økonomi, osv. Om jeg noen gang blir angrepet fysisk som det der, skal jeg ikke utøve hevn, jeg skal le meg skakk og glede meg til den dagen den samme klippe-apa (Topplokk messig sett, ikke rasistisk ment.) en dag eller kveld uungåelig kommer til å servere meg og ungene mat og drikke på MacDonalds, eller på pub, eller vasker bilruta mi på bensinstasjon, og gjengkjenner meg, og jeg drar opp en 500 lapp til tips!
La meg imiddlertidig se de generelt fleste utskudda og kjøtthuene, uansett bakgrunn, jobbe like mye for respekten og framtida si som oss normale på vanlig vis, som de har gjort ved å gjøre Norge om til ett levende helvete, så skal jeg vise de den respekten de har drept og voldtatt for men ennå ikke oppnådd etter så mange år.. Det er bare helt beklagelig at IQ`n dems ved de fleste patetiske tilfeller ennå ikke har nådd det nivå via normal respekt og moralsk verdsettelse, ikke en gang tilsvarer kvadratrota på skonummeret dems... Er vel kanskje litt for mye å be om..



I følge min mening i allefall...
  • 0
Du kan se bilder og navnet dem på en sånn norsk rasistisk side.
Vis jeg får lov kan jeg poste link til siden? Får jeg lov Supeelsker?
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Faen hvor sykt...
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Siterer Andzel:
Du kan se bilder og navnet dem på en sånn norsk rasistisk side.
Vis jeg får lov kan jeg poste link til siden? Får jeg lov Supeelsker?


Post ivei
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Siterer Fallenwarrior:
Det trenger ikke å være som Auschwitz heller. Vet du hvordan en pedofil har det? Hvis ikke synes jeg ikke du har så mye du skulle sagt her. Forvaring er best. Man skal alltid behandle folk med respekt. Klarer man å gjøre slik at disse folkene kan leve med problemene sine kan de bli NYTTIGE for samfunnet.

Sier som Kristin Halvorsen sa: "Folk er vår viktigste ressurs".

De kan da gjøre nytte for seg bak fengselsmurene også.

Klart jeg vet hvordan pedofile har det i fengsel, men det er da bare å opprette en egen avdeling for dem. Helt avskjermet fra resten av fangene.


Siterer michae2109:
Men det gjelder ikke alle forbrytere. Det er derfor jeg snakker om "tilgivelse" fra samfunnet, mange av oss klarer ikke å forestille at en voldtektsforbryter eller morder faktisk kan, mot alle odds, bli lovlydig. Sjansen er alltid der, og som Fallenwarrior på en utmerket måte sa og siterte: folk er vår viktigste ressurs. Hvorfor skal vi ikke gjøre alt i vår makt for hjelpe alle de forbryterne som trenger det?


De vil uansett være trusler mot samnfunnet. Det er viteskapelig bevist at hvis du gjør en såpass grov handling som drap eller voldtekt, skal det mye mindre til at personen utfører en slik handling igjen. Derfor kan de sitte i fengsel og gjøre nytte for samfunnet UTEN å faktisk være en del av det.
De trenger ikke nødvendigvis og henrettes for det, men som sagt sitte bak lås og slå.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Kengro:
Citerer Andzel u kan se bilder og navnet dem på en sånn norsk rasistisk side.
Vis jeg får lov kan jeg poste link til siden? Får jeg lov Supeelsker?

Post ivei


Bare gjør det, særlig siden vi har lov av Kengro. Det er vel Norgespatriotene du mener?
Legger til at Norgespatriotene er en forbanna møkkaorganisasjon som består av rendyrka rasister som later som de ikke er det. Det er min mening.

Se det her: Sjokkerende http://www.p4.no/story.aspx?id=272134
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Se det her: Sjokkerende http://www.p4.no/story.aspx?id=272134


Fy flate, det var helt sykt. Dessverre er det en del menn som har den holdningen, at det er kvinnenes skyld når de blir voldtatt. Helt uhyrlig holdninger. De påstår til og med at deres holdninger representerer flertallets eller noe sånt. De skjærer nesten like mye over en kam som Norgespatriotene gjør.

Merkelig at så mange av de som sender inn innlegg sporenstreks skjærer alle over en kam Og uttalelsen "slike holdninger hører hjemme i Somalia" er helt feil; slike holdninger hører ikke hjemme noen steder! På det feltet må vi absolutt lære hverandre, at kvinner skal voldtas fordi de går litt lettkledde og er beruset er skammelig og en ukultur uansett hvor det forekommer.



Siterer Suppeelsker:
Legger til at Norgespatriotene er en forbanna møkkaorganisasjon som består av rendyrka rasister som later som de ikke er det. Det er min mening.


Helt enig. De eneste som muligens er mer ekstreme og verre enn det partiet er Vigrid.
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Legger til at Norgespatriotene er en forbanna møkkaorganisasjon som består av rendyrka rasister som later som de ikke er det. Det er min mening.
De er ikke enige med deg^^ http://www.idg.no/nyheter/article98103.ece
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer michae2109:
Fy flate, det var helt sykt. Dessverre er det en del menn som har den holdningen, at det er kvinnenes skyld når de blir voldtatt. Helt uhyrlig holdninger. De påstår til og med at deres holdninger representerer flertallets eller noe sånt. De skjærer nesten like mye over en kam som Norgespatriotene gjør.

Merkelig at så mange av de som sender inn innlegg sporenstreks skjærer alle over en kam Og uttalelsen "slike holdninger hører hjemme i Somalia" er helt feil; slike holdninger hører ikke hjemme noen steder! På det feltet må vi absolutt lære hverandre, at kvinner skal voldtas fordi de går litt lettkledde og er beruset er skammelig og en ukultur uansett hvor det forekommer.


Det er helt utrolig at de virkelig våger å si noe slikt når de faktisk er "gjester" i vårt land. Dessuten kunne de ikke norsk en gang. De klager over Norge og misliker folkene og maten, men norsk fitte, dem kan dem ha. Jævlig provoserende!

Om så en smellvakker dame går i bare undertøyet på karl Johan klokken 3 på natta, så har ikke en jævla sjel noe mer rett til å voldta henne!

Siterer Strategist:
Citerer Suppeelsker:Legger til at Norgespatriotene er en forbanna møkkaorganisasjon som består av rendyrka rasister som later som de ikke er det. Det er min mening.De er ikke enige med deg^^ http://www.idg.no/nyheter/article98103.ece


Så den skiten der.. De er jo helt bak mål. "Oh, vi er så lovlige vi! Vi er ikke rasister! Stakkars oss, alle jakter jo på oss"
Skal forresten se den filmen til han karen nå, har ikke sett den ennå.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Det er helt utrolig at de virkelig våger å si noe slikt når de faktisk er "gjester" i vårt land. Dessuten kunne de ikke norsk en gang. De klager over Norge og misliker folkene og maten, men norsk fitte, dem kan dem ha. Jævlig provoserende!


Du kan få sagt det Er helt enig, likte absolutt ikke det de sa om at de ikke liker maten og folkene, hva slags holdning til en kultur de bor i er det? Nei, de trenger virkelig å skjerpe seg!

Siterer Suppeelsker:
Så den skiten der.. De er jo helt bak mål. "Oh, vi er så lovlige vi! Vi er ikke rasister! Stakkars oss, alle jakter jo på oss"
Skal forresten se den filmen til han karen nå, har ikke sett den ennå.


"Vi er ikke rasister, vi saksøker fyren som sa det!". Men likevel elsker de å fremstille alt slags vrengebilde av innvandrere, og vil kaste ut alle sammen. Ti kroner på at Heian ikke har en eneste venn som ikke er etnisk norsk.

Holder på å se på den filmen selv

Lagt til:
Har akkurat sett ferdig filmen. Det grøsset i meg da jeg så det siste opptaket av Tore Twedt. Han er den største rasebesatte tullingen jeg har hørt om, og nå også hørt direkte. En skikkelig drittsekk
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Siterer michae2109:
Har akkurat sett ferdig filmen. Det grøsset i meg da jeg så det siste opptaket av Tore Twedt. Han er den største rasebesatte tullingen jeg har hørt om, og nå også hørt direkte. En skikkelig drittsekk


Så den i stad. Den var bra. Litt dårlig lyd noen steder bare. han Tommy burde fått et profesjonelt kamerteam og laget en stor dokumentar om det for TV2
Det siste med Tore W. tvedt var skremmende ja. Heldigvis har han 0,0001 promille av befolkningen bak seg eller noe
Sa Tommy at han hadde blitt trakassert for sine anti-rasistiske meninger? Jeg synes han sa det mot slutten av filmen
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Citerer michae2109:
Har akkurat sett ferdig filmen. Det grøsset i meg da jeg så det siste opptaket av Tore Twedt. Han er den største rasebesatte tullingen jeg har hørt om, og nå også hørt direkte. En skikkelig drittsekk


Så den i stad. Den var bra. Litt dårlig lyd noen steder bare. han Tommy burde fått et profesjonelt kamerteam og laget en stor dokumentar om det for TV2
Det siste med Tore W. tvedt var skremmende ja. Heldigvis har han 0,0001 promille av befolkningen bak seg eller noe
Sa Tommy at han hadde blitt trakassert for sine anti-rasistiske meninger? Jeg synes han sa det mot slutten av filmen


Ja, helt enig, fortsetter han med å jobbe på filmer kan han virkelig slå i gjennom.
Fikk ikke med meg det siste om trakassering for anti-rasistiske meninger, men det skulle ikke forbause om det har skjedd.
Ser at en ved navn Suppeelsker har kommentert, antar det er deg Kan nevne at jeg er "leksikon"

Lagt til:
Forresten, gratulerer med dagen alle sammen
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Siterer michae2109:
Ja, helt enig, fortsetter han med å jobbe på filmer kan han virkelig slå i gjennom.
Fikk ikke med meg det siste om trakassering for anti-rasistiske meninger, men det skulle ikke forbause om det har skjedd.
Ser at en ved navn Suppeelsker har kommentert, antar det er deg Kan nevne at jeg er "leksikon"

Lagt til:
Forresten, gratulerer med dagen alle sammen


Er jeg som har kommentert der ja. Jeg er ikke bare seriøs på Youtube, men jeg er vanligvis rasende engasjert mot en rasist ved navn "vgbknekt" eller noe sånt.

Gratulerer til deg også Crappy vær i dag da

Noen som har hørt noe nytt om denne overfallssaken? Det har vel ikke vært noen hevnepisoder eller noe sånt?
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Kan vi ikke holde oss til temaet?
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
  • KlM
  • KlM
Siterer Andzel:
Kan vi ikke holde oss til temaet?


hvorfor det? Dette er et glimrende sted å diskutere kriminelle handlinger og følgende av det. Hadde noen startet en tråd feks (kriminelle) ville den vært aktiv i 3 dager og så død ut fordi ingen hadde noe å diskutere, her har vi noe å diskutere.

off topic er i noen situasjoner positivt.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Siterer KlM:
Citerer Andzel:Kan vi ikke holde oss til temaet?

hvorfor det? Dette er et glimrende sted å diskutere kriminelle handlinger og følgende av det. Hadde noen startet en tråd feks (kriminelle) ville den vært aktiv i 3 dager og så død ut fordi ingen hadde noe å diskutere, her har vi noe å diskutere.

off topic er i noen situasjoner positivt.


Jeg tror kanskje Andzel mente svensken som snakket om kjøpepizza og 17. mai (jeg fjerna posten), men uansett er jeg av den oppfatning at diskusjon utover det som beskrives i førsteposten, bare er positivt. Det er greit hvis det er seriøst. Jeg vil gjerne ha noen flere synspunkter på det som skjedde. Ingen andre fra Drammen som vet noe? Ingen brukere av ikke-norsk opprinnelse som har noen synspunkter eller forklaringer?
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Kanskje noen skulle endre overskrift/hva tråden heter
Det teamet har vel alle snakka seg ferdig om(?)
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!