Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Dyremishandling!


  • LuXe
  • LuXe
Slike saker hender i krigsområder, da det alltid vil være soldater en ikke har kustus på.

Det jeg finner litt merkelig er at du synes dette er så fryktelig og fokuserer på det, men det virker som at du bare ignorerer at hundrevis av sivile mennesker lemlestes og dør i det området daglig, mange barn, noe som er pittelitt værre enn en stakkarslig valp som faller på bakken og får seg en skramme.

EDIT; Dessuten er de videoene eldgamle, og debatten rundt dem ferdig for lengst.
  • 0
Vi er ikke det, det er bare de fleste som er mest sannsynligvis redde for å se dyr som er flådde levende. Jeg har sett det og jeg synes det bare er ren dyreplageri, hvis han virkelig kastet hunden, burde det samme skje han selv!
Jeg er imot tortur, uansett hvilken.

LuXe:
Jeg tror faktisk han mener dyremishandlig generelt
:D <3<3<3
  • 0
Siterer JTB:
Er det ingen som bryr seg om dette? Dette synes jeg er veldig ille. Jeg håper dere ikke er på soldatene sin side.


Jeg er liksom skikkelig på soldatenes side. Syntes du det er BRA at skitne hunder får leve?

Men fra spøk til alvor, jeg finner også det litt merkelig at du fokuserer på at hunder blir drept/plagd i Irak..... Jeg har en anelse om at det skjer verre ting der.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer peterernoob:
Citerer JTB:
Er det ingen som bryr seg om dette? Dette synes jeg er veldig ille. Jeg håper dere ikke er på soldatene sin side.


Jeg er liksom skikkelig på soldatenes side. Syntes du det er BRA at skitne hunder får leve?

Men fra spøk til alvor, jeg finner også det litt merkelig at du fokuserer på at hunder blir drept/plagd i Irak..... Jeg har en anelse om at det skjer verre ting der.

Jeg har en anelse om at dyr blir mer misshandlet av andre folk enn de soldatene.

Siterer JTB:
Jeg synes synd på de sivile som blir drept eller skadet, men jeg er veldig dyreelsker. Jeg er Ace Ventura.2, neida. Men at Bush har sendt soldater dit er jo unødvendig. Han stjeler bare oljen, finner ikke noen atomvåpen som han sier de skjuler.

Selv om du kanskje har er poeng her, så har det ikke noe med emnet å gjøre. Og det er ingen skam å elske dyr^^
:D <3<3<3
  • 0
Siterer JTB:
Jeg synes synd på de sivile som blir drept eller skadet, men jeg er veldig dyreelsker. Jeg er Ace Ventura.2, neida. Men at Bush har sendt soldater dit er jo unødvendig. Han stjeler bare oljen, finner ikke noen atomvåpen som han sier de skjuler.


Ja det er dumt at denne Saddam ble fjerna..... han drepte bare "noen" Kurdere. Han skapte bare mye uro i hele midtøsten med uttalelsene sine. Han dreiv bare å undertrykka folket sitt. Krigen er riktignok dårlig gjennomført, men herre, gode grunner hadde han til å gå inn.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Siterer LuXe:
Slike saker hender i krigsområder, da det alltid vil være soldater en ikke har kustus på.

Det jeg finner litt merkelig er at du synes dette er så fryktelig og fokuserer på det, men det virker som at du bare ignorerer at hundrevis av sivile mennesker lemlestes og dør i det området daglig, mange barn, noe som er pittelitt værre enn en stakkarslig valp som faller på bakken og får seg en skramme.


Han må få lov til å ta opp dette fordi om også mennesker også lider. Måten de skader og plager disse dyra får meg til å ville brekke deres små nakker tvers av...

Siterer LuXe:
EDIT; Dessuten er de videoene eldgamle, og debatten rundt dem ferdig for lengst.


jepp
  • 0
Meh, selvsagt synes jeg ikke dette er akseptabelt, men gidder ikke bli helt oppskaket over det. Mediefokuset er egl. ikke så overraskende mtp. at det ble filmet og det var en søt liten valp som ble skadet og dette er et langt mer unikt tilfelle enn at sivile irakere blir sprengt i filler.
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Siterer sersjant drittsekk:
Meh, selvsagt synes jeg ikke dette er akseptabelt, men gidder ikke bli helt oppskaket over det. Mediefokuset er egl. ikke så overraskende mtp. at det ble filmet og det var en søt liten valp som ble skadet og dette er et langt mer unikt tilfelle enn at sivile irakere blir sprengt i filler.

Sant det, men jeg tror vi ikke kan vite hva som virkelig skjer i Irak før krigen er ferdig.
:D <3<3<3
  • 0
  • KlM
  • KlM
Siterer Joeminator:
Sant det, men jeg tror vi ikke kan vite hva som virkelig skjer i Irak før krigen er ferdig.


død, lemlestelse, voldtekt, plyndring, tortur.... det vanlige.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Jeg er imot tortur, enten det er imot dyr eller mennesker. Synes det er veldig trist når dyr blir utsatt for slike handlinger, særlig når det kun er for folks forlystelse.

Siterer LuXe:
Det jeg finner litt merkelig er at du synes dette er så fryktelig og fokuserer på det, men det virker som at du bare ignorerer at hundrevis av sivile mennesker lemlestes og dør i det området daglig, mange barn, noe som er pittelitt værre enn en stakkarslig valp som faller på bakken og får seg en skramme.


Det skjer grusomme ting i Irak, og selvfølgelig skal man ikke glemme de menneskelige tragediene. Men jeg vil snu problemstillingen som noen nevnte litt på hodet: hvor stor fokus har egentlig de miljø- og dyremessige tragediene i krigen fått i mediabildet?

Siterer peterernoob:
Ja det er dumt at denne Saddam ble fjerna..... han drepte bare "noen" Kurdere. Han skapte bare mye uro i hele midtøsten med uttalelsene sine. Han dreiv bare å undertrykka folket sitt. Krigen er riktignok dårlig gjennomført, men herre, gode grunner hadde han til å gå inn.


At det var gode grunner er nok sant, men bare det at USA gikk inn på falske grunner (masseødeleggelsesvåpen) synes jeg ikke noe om. Å gå til krig i frihetens og demokratiets tjeneste synes jeg heller ikke noe om, det finnes mange som taler om å tolerere folks levesett så lenge de ikke "prakker det på oss". Er det ikke akkurat det vi gjør når vi går til krig og drar demokratiet over et land? Dessuten er jeg helt sikker på at Saddam Husseins ugjerninger mot sitt folk ikke var hovedgrunnen til at USA gikk inn, men heller den trusselen man mente han utgjorde mot USA og også fordi han var mistenkt for å samarbeide med Al Qaida.

Etter min mening ble krigen utløst på feil grunnlag og feil motivasjon, men jeg var og er helt for fjerningen av Saddam Hussein (men ikke dødsdommen hans). Men krigen var dårlig planlagt, en trodde/forventet kanskje en rask seier, eller man har gjennomført den for dårlig.

Selvfølgelig er det positive sider, og det gjøres en fantastisk innsats for å forbedre situasjonen, og nå som man har gått inn og begynt på jobben, synes jeg også man kan fullføre den (ulikt hva man gjorde i Vietnam-krigen). Derfor er jeg imot en rask tilbaketrekking fra Irak.
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Siterer michae2109:
At det var gode grunner er nok sant, men bare det at USA gikk inn på falske grunner (masseødeleggelsesvåpen) synes jeg ikke noe om. Å gå til krig i frihetens og demokratiets tjeneste synes jeg heller ikke noe om, det finnes mange som taler om å tolerere folks levesett så lenge de ikke "prakker det på oss". Er det ikke akkurat det vi gjør når vi går til krig og drar demokratiet over et land? Dessuten er jeg helt sikker på at Saddam Husseins ugjerninger mot sitt folk ikke var hovedgrunnen til at USA gikk inn, men heller den trusselen man mente han utgjorde mot USA og også fordi han var mistenkt for å samarbeide med Al Qaida.

Etter min mening ble krigen utløst på feil grunnlag og feil motivasjon, men jeg var og er helt for fjerningen av Saddam Hussein (men ikke dødsdommen hans). Men krigen var dårlig planlagt, en trodde/forventet kanskje en rask seier, eller man har gjennomført den for dårlig.

Selvfølgelig er det positive sider, og det gjøres en fantastisk innsats for å forbedre situasjonen, og nå som man har gått inn og begynt på jobben, synes jeg også man kan fullføre den (ulikt hva man gjorde i Vietnam-krigen). Derfor er jeg imot en rask tilbaketrekking fra Irak.


Etter min mening har dette "motivet" de preiker om aldri eksistert. Terrorisme fra Irak har aldri vært spesielt farlig for USA. Hele greia er en måte å overtale det amerikanske folk til å støtte krigen, selv om de ikke har klart det spesielt godt. Greia er at Saddam skapte uro i hele regionen, jeg tror at det nærmest var uakseptabelt for USA, som er i en veldig verdenspoliti rolle, at Saddam skulle få holde på med det. Han kasta enormt mye bensin på Israel bålet, og rævkjørte Iraks økonomi.

For meg spiller det liten rolle hva slags motiv de sier at de hadde, sålenge de fikk fjerna Saddam. Krigen ble riktignok dårlig gjennomført, men gjort er gjort, og nå må folk la dem løse broblemene som har blitt skapt.

Nå skal det også sies at jeg er imot demokratiet, så jeg støtter ikke krigen på grunn av at USA preiker om at de skal spre det "supre" demokratiet over hele verden.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Hvordan kunne dette spore av fra Dyremishandling til ren politisk debatt på høyt plan? Ja det er synd at det finnes tullinger i milit?re avdelinger rundt omkring i verden, finns ikke grenser for hva ungdom uten motivasjon og ufrivillig verva gjør for å slippe tænest, for ingen yrkes/karriere soldat ved sine fulle fem ville ha gjort det der og lagt det ut på nett.
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Siterer guttevalp:
finns ikke grenser for hva ungdom uten motivasjon og ufrivillig verva gjør for å slippe tænest

Den amerikanske hæren kjører et frivillig vervesystem.
  • 0
Siterer guttevalp:
Hvordan kunne dette spore av fra Dyremishandling til ren politisk debatt på høyt plan?


Tja, si det, du får unnskylde det Skal prøve å holde meg til temaet
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Siterer michae2109:
Tja, si det, du får unnskylde det Skal prøve å holde meg til temaet

Du feilquotet der. Trykk på rett bruker når du trykker "siter"

/OT
  • 0
Finnes evig mange dyre volds videoer på google, råder dere til å ikke si det ettersom jeg nesten var på gråten når jeg så en. Hater folk som plager\dreper dyr uten en valid reason.
Underneath the arcade, details collide.
  • 0
Siterer Turecc:
Finnes evig mange dyre volds videoer på google, råder dere til å ikke si det ettersom jeg nesten var på gråten når jeg så en. Hater folk som plager\dreper dyr uten en valid reason.


Finnes det noen "God" grun til å plage Dyr/mennesker i det heletat?
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Citerer Turecc:Finnes evig mange dyre volds videoer på google, råder dere til å ikke si det ettersom jeg nesten var på gråten når jeg så en. Hater folk som plager\dreper dyr uten en valid reason.



Finnes det noen "God" grun til å plage Dyr/mennesker i det heletat?

nope
It's not about how hard you can hit, but about how much you can take and ceep on moving
  • 0
  • Missing Avatar
  • vegz
Når en mann slår i hjel sin 5 år gamle datter med slegge synes jeg det er helt ok å plage ham.
  • 0
Siterer vegz:
Når en mann slår i hjel sin 5 år gamle datter med slegge synes jeg det er helt ok å plage ham.

Jeg vil påstå at han heller burde miste det som er mest kjært et menneske... Friheten! Men torturerer man en sånn person er man ikke bedre enn ham selv... Synes jeg da...
:D <3<3<3
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Finnes det noen "God" grun til å plage Dyr/mennesker i det heletat?


altså, tenker på mat, som kuer og griser. Ting som er 'viktige'.
Underneath the arcade, details collide.
  • 0
Han tenker vell mer på "Flå-dyrene levende-mens-de-fortsatt-hyler-og-rister-og-ber-om-nåde" metoden.
:D <3<3<3
  • 0
Vel det var ikke det jeg mente med en god grunn til å drepe dyr.
Underneath the arcade, details collide.
  • 0
Siterer LuXe:
Citerer michae2109:
Tja, si det, du får unnskylde det Skal prøve å holde meg til temaet

Du feilquotet der. Trykk på rett bruker når du trykker "siter"

/OT


Oisann, beklager det, har rettet det opp nå


Beklager off-topic!
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Siterer LuXe:
Citerer guttevalp:finns ikke grenser for hva ungdom uten motivasjon og ufrivillig verva gjør for å slippe tænest
Den amerikanske hæren kjører et frivillig vervesystem.


Det tenkte jeg også på før jeg skrev det, men så husket jeg at 60 Minutes hadde en stor dokumentar om dette systemet, blant annet hva verve kontorene truer kidz med hvis de ikke gikk inn frivillig, og dermed innser at de har blitt lurt trill rundt. Jeg sier ikke at det er saken i etthvert tilfelle. Er mulig de gikk lei av tjenesten der, og fant ut at det ikke var særlig lurt å desertere, og fant derfor et annet bra scenario for å gå av med eller uten ære. (Når man ser ting som de ser, who can blaim them når de går amok mot dyr?) Så ved dette argumentets fulle relevanse angående saken holder jeg meg til mitt originale utsagn.

Hva flåing av levende dyr angår så har dette pågått lenge, under den sadistiske formodning av at kjøttet smaker bedre om dyret ble påført mye smerte, dette skjer spesielt i Kina og Korea, der tusenvis (om ikke millioner) av dyr deler samme skjebne hvert eneste år. Og de eneste tilfeller jeg vet av, der dyrene blir reddet, så er det ikke de som blir "solgt". Men de løse dyrene på gata. Det er trist
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!