Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hva skjer på forumet?


Siterer Bernt Erik:
Hva med å lage en sticky tråd på spillforumet med f.eks. PS3, Xbox 360 og Wii da... Kan det være en idè?

Akkurat nå synes jeg forumet har litt for mange subforum og at man heller burde korte ned på noen. F.eks. slå sammen Film/TV og Musikk samt lagt Lolly Links som sticky under Off topic.

Høres dette interessant ut?


Det høres fint ut. Mye som kan og burde forbedres her. Ja jeg savner også de gamle dagene da ninke var Namkoking, og x vr verbatim osv. da man ledde av en spam post i ny og ne, istedenfor at alle lekemodererte. Lages en feil tråd nå, så kommer det minst 5 poster av brukere som skjeller ut brukeren og sier at de må lese ditt og datt. Greit nok at den første brukeren som lager innlegg linker til en lignende tråd og regler, men at mange brukere etter gjør det samme blir bare surr.

Har aldri skjønt den forum reklame policien. Er en ting hvis en bruker skriver at man skal besøke www.dfvidh.no for det er norges nye og store gaming forum, men at det ikke er lov å reklamere til andre klanforum er teit. Så hvorfor har da klanene til GR egne forum istedenfor et eget subforum her?

En ting som hadde vært bra å fått gjennomført, er at modsene kan ha en oppsumering av hva de har diskutert og sånt. Lagd en tråd i slutten av uka og fortalt om det. Noe ala http://gamereactor.no/nyheter/113080/Ukens+nyheter%3A+Uke+
9/
:temurof i rutangis
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Synes det hadde vært greit å samle alt det under off-topicen ja. Klantråder bør få et eget subforum etter min mening. Hadde gjort forumet bedre!


Klantråder må ha et eget subforum for at alt skal være godt organisert.
Veni vidi vici
  • 0
Har vært borte pga gaming av lost odyssey
Er mye mindre aktiv nå enn det jeg var før.
men jeg synes det er vell litt strengt her. Har vært her i ca. 2 år og må si at det var hyggeligere da (bortsett fra spammere). vær gang jeg lager en tråd går jeg gjennom den 99 ganger for å se om det er en grei førstepost, et tema som kan diskuteres osv, akkurat det tenkte jeg ikke på så mye før, hvorfor? fordi nå er folk altfor kresen og kritiserer for vær enkle lille ting som blir skrevet ned istedenfor å diskutere det som blir skrevet.

Citerer Bernt Erik:
Hva med å lage en sticky tråd på spillforumet med f.eks. PS3, Xbox 360 og Wii da... Kan det være en idè?

Akkurat nå synes jeg forumet har litt for mange subforum og at man heller burde korte ned på noen. F.eks. slå sammen Film/TV og Musikk samt lagt Lolly Links som sticky under Off topic.

Høres dette interessant ut?

Ja, det er jeg for
  • 0
Siterer Knight of the blades:
En ting som hadde vært bra å fått gjennomført, er at modsene kan ha en oppsumering av hva de har diskutert og sånt. Lagd en tråd i slutten av uka og fortalt om det. Noe ala http://gamereactor.no/nyheter/113080/Ukens+nyheter%3A+Uke+
9/


Interessant forslag. Da kunne jo brukere se hva som skjedde og kanskje kommentere forslag også

Siterer Master_bandit:
fordi nå er folk altfor kresen og kritiserer for vær enkle lille ting som blir skrevet ned istedenfor å diskutere det som blir skrevet.


Det er en negativ utvikling. Vi vil ikke ha hobbymods her, og det er noe vi slår ned på. Vi modder kan be om en fyldigere førstepost hvis noen lager en tråd og skriver "diskuter Prison Break her", men vi prøver da å være tolerante hvis tråden har potensiale.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
må si at jeg av og til kan oppføre meg som en hobbymod.. men det er noe jeg skal prøve å jobbe med og få slutt på
  • 0
Siterer Master_bandit:
må si at jeg av og til kan oppføre meg som en hobbymod.. men det er noe jeg skal prøve å jobbe med og få slutt på


Etter min mening så er det ikke noe galt å komme med en vennlig oppfordring til en ny bruker, men det at fem folk hiver seg over en tråd for å si hvor mye den suger, det misliker jeg.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Moddene gjør for all del en god jobb. Men, jeg mener forumet ofte er preget av en selvalvorlighet gjennom strengt reglement noe som skaper en stagnant og uspontan stemning som gjør at forumet lett blir kjedelig selv om det sansynligvis ikke var intensjonen til moddene.
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Siterer Knight of the blades:
En ting som hadde vært bra å fått gjennomført, er at modsene kan ha en oppsumering av hva de har diskutert og sånt. Lagd en tråd i slutten av uka og fortalt om det. Noe ala http://gamereactor.no/nyheter/113080/Ukens+nyheter%3A+Uke+
9/


Dette er noe jeg ikke gidder å bruke ett sekund på for å være ærlig, mye av det som diskuteres er ikke for alle ører. Og denne jobben tar mere enn nok tid som det er, jeg har ingen interesse av å legge mere jobb på folk
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Siterer sersjant drittsekk:
Moddene gjør for all del en god jobb. Men, jeg mener forumet ofte er preget av en selvalvorlighet gjennom strengt reglement noe som skaper en stagnant og uspontan stemning som gjør at forumet lett blir kjedelig selv om det sansynligvis ikke var intensjonen til moddene.


Det er jeg enig i. Jeg vil så klart ikke prøve å holde forumet kjedelig, men vi bør nok slakke litt på krava for å holde litt liv i forumet, og litt humor!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Enig med Xenphon. Jeg vil ha forumleker!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Kengro:
Citerer Knight of the blades:
En ting som hadde vært bra å fått gjennomført, er at modsene kan ha en oppsumering av hva de har diskutert og sånt. Lagd en tråd i slutten av uka og fortalt om det. Noe ala http://gamereactor.no/nyheter/113080/Ukens+nyheter%3A+Uke+
9/


Dette er noe jeg ikke gidder å bruke ett sekund på for å være ærlig, mye av det som diskuteres er ikke for alle ører. Og denne jobben tar mere enn nok tid som det er, jeg har ingen interesse av å legge mere jobb på folk


Sa aldri at alt må nevnes..
:temurof i rutangis
  • 0
  • RDB
  • RDB
Problemet med forumleker er bare at de drukner potensielle diskusjoner. Men jeg forstår likevel at det er mange her på GR som ikke bare vil diskutere utenrikspolitikk.
Dersom vi skal ha forumleker så burde vi kanskje gi dem et eget sub-forum eller noe slikt.

Anngående stjernene så er jeg helt enig i at de burde fjernes. Men jeg føler samtidig at det burde være noe som belønner de brukerne som er aktive og seriøse. For eksempel en "månedens bruker"-kåring.
  • 0
Siterer RDB:
. Men jeg føler samtidig at det burde være noe som belønner de brukerne som er aktive og seriøse. For eksempel en "månedens bruker"-kåring.


Er ikke det noe nytt som er i bladet?
:temurof i rutangis
  • 0
Siterer Bernt Erik:
Hva med å lage en sticky tråd på spillforumet med f.eks. PS3, Xbox 360 og Wii da... Kan det være en idè?

Akkurat nå synes jeg forumet har litt for mange subforum og at man heller burde korte ned på noen. F.eks. slå sammen Film/TV og Musikk samt lagt Lolly Links som sticky under Off topic.

Høres dette interessant ut?

Vi har en Microsoft tråd, vi har en PS3 tråd, og vi har en Wii tråd. De kan vel plasseres som sticky?
Eller om moderatorene skulle finne ut at de heller vil ha nye slike tråder som sticky, så kan jeg lage en PS3,en Xbox 360 og en Wii tråd med glede.

Uansett så har ikke jeg lagt så mye merke til at forumets kvalitet har synket. Tvert om. Før var det flere spammere, og trolls som ofte ble tiltrukket av useriøse eller dårlige forumleker. Jeg har vært mest aktiv på sub-forumene som omhandler spill. Da jeg har mer interesse av å diskutere spill, en å svare på hva jeg spiste til frokost. Her i spill sub-forumene mener jeg kvaliten har bedret seg. Det har muligens blitt kjipere for folk som ikke har så stor erfaring med spill, da det ofte forekommer heftige diskusjoner, med mange ganske lange innlegg. Jeg synes det sånn sett er positivt, det skaper mer seriøsitet, og ikke disse fjortiss lofferene som Kengro nevnte.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Greit. La meg begynne denne posten til å gjøre noe ganske klart. Xenphon, jeg synes du er en god bruker. Du bidrar til dette forumet på en positiv måte, og kommer med flotte kommentarer på ting og tang som foretas. Kritikk er ikke noe hverken jeg eller resten av folkene jeg kjenner er allergisk mot, med denne kritikken skal helst være relevant og rettet mot rett mål. Jeg vil nå gå ifra mit initielle standpunkt og påstå at mye av det du skriver i førsteposten i denne tråden er ren synsing som ikke har noe med hverken regelverk eller moderatorstab å gjøre, men som er relatert til dine tideligere erfaringer og nostalgifølelse av et forum i stadig forandring.

Tillat meg å rette min kritikk mot følgende utsagn;
Jeg ser mange forandringer i mod staben, i regler og hvordan ting blir videreformidlet. Ja, det viser aktivitet, men er det til det bedre? Har ting gått den rette veien? Fra mitt synspunkt, nei.
Nei sier du det... Uten å gå konkret inn i det så sier du nei. Jeg vil ikke trekke frem resten av din tekst, men kan si så mangt; Restriksjonene på dette forumet er lette. De er ingenting. Jeg Xenphon, er velsignet med å være medlem på ikke mindre enn 15 internettforumet, hvorpå jeg er bannet på tre. Og jeg skal gjøre det klinkende klart; GR er slappe.

Ja, GR har en av de mest slappe stemningene av forumer jeg kjenner, og dette er delen av sjarmen som er GR, noe flere og flere liker på dette forumet. Aktiviteten har gått opp Xenphon, så det som i dine øyne kan ses på som negativt burde ikke igrunn være det. "Aktivitet" eller ikke, forumet har flotte brukere som nå bruker mye krefter på å skrive blogger, om du ikke har fått dette med deg, noe som betyr at de retter kreftene sine mot andre marker.

Nå skal jeg si såmangt at jeg har sittet et par... Tja, la oss si 5 timer og skrevet forskjellige stickies her på GR, og de fleste har blitt skrevet for å eliminere behovet for spørsmålstråder som ikke går noen vei. Nei vent litt her. La meg være mer direkte Xenphon; Om du misliker moderatorstaben og reglene, så mener jeg at det er ren synsing. Ubegrunnet og ulegitim kritikk. Men jeg skjønner delvis hvorfor du kommer med den. Min antagelse er at du innehar store deler (som tideligere nevnt) nostalgi. Ja, det har jeg og Xenphon, og jeg likte det gamle forumet. Men la oss være ærlig; Det var på ingen måte bedre enn i dag. Jeg vet dette ganske klart, for jeg fikk stengt mange tråder iløpet av min fartstid der. Det var på den tiden du eht Griebah og hadde en goomba(?) som avatar.

Jeg er sikkert på at han som er ansvarlig for siden kan fjerne det med noen få tastetrykk, for å så bringe det tilbake når det er fiksa. Det må da gå an å be om dette?
Dette er noe vi, tro meg, har terpet igjen og igjen på. Men uten å ha sett danskene i aksjon, så må du bare ta mitt ord for det når jeg sier at de er treeege. Emil nekter å si når eller OM han fikser dette. Men la oss nå anta at dette ligger langt, LANGT frem i tid.
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Hvordan kan slik informasjon nå den type personer? Nemlig, via at folk som vil ha medlemmer poster på åpne forum som dette! Hva skjer hvis dette skjer? Tråden blir stengt! Hva er det som skjer, mods? Er det så galt at gamere samler seg og spiller kamper og treninger med andre?
Unnskyld meg, men GR har alltid hatt denne policyen, som sagt før. Hva er grunnlaget ditt for å si at det var annerledes før? Vi har alltid hatt en GR klan, og den vi hadde før skulle jeg nesten bli med i, og jeg husker klart som GLASS at trådene ble stengt. Det er dikting og nostalgisk tåkeprat å si noe annet. Jeg vet ikke om du antyder at du selv hadde gjort en mye bedre jobb eller noe i den duren, men jeg velger å tolke det den veien uansett.

Det siste punktet jeg vil ta for meg;

Har diskusjon.no en slik policy? Eller battlefield.no?
Ja. Diskusjon.no og BF har begge undeforumer. Det har ikke vi; En forskjell som faktisk har utrolig mye å si, de poster ikke klaner i spill, nor do we.


Dere kan eventuelt sette opp eget sub-forum for å annonsere klaner, hvis det ikke funker for dere at folk annonserer det i spillforumet.
Vi mods kan da ikke ta for oss alt her på himmel og jord? Om vi ikke har et klanforum, poster vi ikke klaner på dette forumet her. EMIL ER TREG Tror det er vanskelig å understreke dette godt nok for deg; Det er ikke mulig for mods å lage sobforumer, å annonsere det på spillforumer skaper bare rot (når alle klanene kommer)

Ta ikke dette som et personangrep på deg Xenphon, men jeg mener argumenteringen din har såpass mange hull at jeg følte for å kommentere det. Jeg vet dette ikke akkurat kommer til å bli populært med andre brukere, men det er ikke det jeg sikter å oppnå, jeg vil bare få ut en sannhet som kommer med iallefall delvis innsikt i hvordan hjulene vrir og vender seg her på GR.

Lagt til 2008-03-09 22:11:
Bare for å poengtere det på nytt; Det er ikke bare å knipse, så kommer det et subforum, nye regler og fikset stemmefunksjon.

Lagt til 2008-03-09 22:21:
Og ja, jeg selv støtter forandring, og synes selv vi mods kan slacke ned, det er bare grunnlaget du sier dette på som jeg mener blir feil.
  • 0
Selv om dette hele er viktig, så synes jeg det er rimelig hyklerisk av Xenphon å poste dette her når han basicly ikke løfter en finger for å fikse på Ps3-klanens forum for tiden...
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Gawd, jeg har snakka med TeeJay. Jeg skal gjøre det igjen i dag, men jeg har ingen planer om å skremme gutten bort med en gang heller. Da er det bedre med en rolig, men sikker bølge oppover på skalaen enn en gigantisk en som skremmer han bort.
Veni vidi vici
  • 0
Siterer LuXe:
Ja, GR har en av de mest slappe stemningene av forumer jeg kjenner, og dette er delen av sjarmen som er GR, noe flere og flere liker på dette forumet. Aktiviteten har gått opp Xenphon, så det som i dine øyne kan ses på som negativt burde ikke igrunn være det.


I mine øyne er det akkurat dette som har gjort forumet slik det er i dag. Aktiviteten har tydeligvis gått opp, ja, men til hvilken pris? Sammenlikner du dagens diskusjoner med de vi hadde på det gamle forumet ser man at nivået på svarene, og diskusjonen ikke minst er rubbish i forhold. Hvor mange er det ikke som svarer på en tråd med "Jeg vet ikke, men vent til [XXXXXX] kommer, han har peiling tror jeg." eller "ja, enig med [XXXXXX]". Jeg savner den tiden hvor man postet et innlegg fordi man hadde noe på hjertet, ikke fordi man bare ønsker å poste.

GRforumet har i mine øyne dessverre blitt overfylt med brukere hvis innlegg og tråder er ren dritt, men som modene lar passere fordi "det er en del av sjarmen med GR". Wtf? Det virker som om når mod-kreftene først blir brukt er det på å stenge tråder som helt fint hadde klart seg, og på å whine tilbake på kritikken de mottar fra medlemmene. Sorry ass, det er bare sånn det har blitt.

I tillegg ønsker jeg å kritisere all whininga fra moddene om at folk ikke skal opptre som hobbymods, spes fra Luxe sin side (som er det ferskeste minnet jeg har). De fleste nye modsa her var hardbarka på området sjæl, hvorfor whine som faen om det nå når dere selv er blitt mods?

Kritikk ut.
  • 0
Siterer TheShit:
GRforumet har i mine øyne dessverre blitt overfylt med brukere hvis innlegg og tråder er ren dritt, men som modene lar passere fordi "det er en del av sjarmen med GR".


Det der er ren BS. Er noe "ren dritt" så fjerner/stenger jeg det.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Av alt han skrev, så burde du vel svare på det andre også?

Det virker som du er enig i det andre, men du vil bare svare på det at du prøver å fjerne all "dritt" som forekommer, eller?

Det er bra at du engasjerer deg, TheShit, men vi synser for mye. Det skjer mye som vi ikke får kjennskap til.
Veni vidi vici
  • 0
Suppeelsker: Sikter mest til mods gjennom tidene, du er vel relativt ny i gamet sånn sett. Tar dog poenget ditt, men er fremleis uenig, tatt de årene jeg har vanket her i betraktning.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!