Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Hva skjer på forumet?


Hei, GR's befolkning.

Jeg har egentlig lyst til å ta opp en ting her på Gamereactor som angår oss alle. Jeg vet ikke hvor mange som er igjen fra de gode dagene, men det er vel fortsatt noen her? Jeg vet at mange har forsvunnet, som jeg egentlig ikke har problemer med å forstå.

Altså, hva skjer med Gamereactor sitt forum for tiden? Jeg ser mange forandringer i mod staben, i regler og hvordan ting blir videreformidlet. Ja, det viser aktivitet, men er det til det bedre? Har ting gått den rette veien? Fra mitt synspunkt, nei. Gamereactor har gått, i mine øyne, fra å være et forum hvor norske gamere samlet seg under et tak og snakket om spill og andre ting som var interessant for dem, til et forum som har veldig mange restriksjoner over hva som skaper god stemning. Forumet har hatt forumleker, aktive og vennlige brukere (som det fortsatt er, men mye hemmes av en del av staben), god stemning og gode tråder. Det var gamle GR. Det var det skikkelige GR-forumet.

Dere sier nå at forumleker og lignende ikke kan bli godtatt fordi det ødelegger "ranken". Er det virkelig så viktig for dere at ting som det skjer? Kan dere ikke få det fjerna eller fiksa? Dere har visst om problemet i kanskje et år nå, men ingenting skjer. I bunn og grunn er det ikke så mange som bryr seg om disse stjernene så mye at de vil ha dem istedenfor bedre stemning her. Forumlekene på det gamle forumet skapte god stemning, sammen med hele forumet i seg selv og hvordan alt var der. Forumlekene var viktige bidragsytere til god stemning.

Så, er det så vanskelig for dere å bare drite i disse stjernene, mods, eller syns dere at det er bedre at rankingsystemet er i orden enn et godt miljø? Jeg er sikkert på at han som er ansvarlig for siden kan fjerne det med noen få tastetrykk, for å så bringe det tilbake når det er fiksa. Det må da gå an å be om dette?

Jeg mener at siden var bedre uten rankingsystemet uansett. Det var aldri folk som maste om gode eller dårlige stemmer før. Nei, det var aldri slik. Og forumet var mer avslappet også, selv om det var nok av diskusjoner. Gode diskusjoner. Bedre enn det er nå, men fortsatt gikk det an med litt useriøse innslag, uten at det ble slått ned på. Man lo fortsatt godt hvis Lillmychan kom med en post som førte til at folk skreiv: " OLOLOLITSAGURL!!!!111one!!1" damn... xD". Det var tider. Alle koste seg. Slike ting gjorde ikke noe.

Og hva er dette forumet for noe egentlig? Det er en åpen side for gamere, sant? Mange spill er online spill, right? Mange her er kanskje med i en klan eller har vært med i en. Det kan også være slik at det er de som vil være med i en, eller så mangler de informasjon om hva en klan er eller adresser til klaner, slik at de kanskje kan være med i en.

Hvordan kan slik informasjon nå den type personer? Nemlig, via at folk som vil ha medlemmer poster på åpne forum som dette! Hva skjer hvis dette skjer? Tråden blir stengt! Hva er det som skjer, mods? Er det så galt at gamere samler seg og spiller kamper og treninger med andre? Det må ligge noe annet bak, for dette er tull! Dere kan ikke stenge slike tråder fordi de "reklamerer" for andre sider, som omhandler organisering av gamere som spiller sammen.

Har diskusjon.no en slik policy? Eller battlefield.no? Jeg kan nevne flere forum, men dere skjønner poenget. Hvorfor stopper dere gamere fra å bli medlem av noe av det morsomste innen gaming? De får ikke muligheten til å stille spørsmål eller videre snakk med leder/reklame person. Det er jo rett og slett tåpelig.

Så, hvorfor er dette så galt for dere, mods? Hva er grunnen til dette?

Jeg ser heller ikke en hentydning til at noe slikt er i mot reglene i reglementet. Det kan ikke kalles reklame for andre sider, som f.eks. en side til en bedrift, for det er jo bare en samling av gamere. No big deal.

Dere kan eventuelt sette opp eget sub-forum for å annonsere klaner, hvis det ikke funker for dere at folk annonserer det i spillforumet.
Veni vidi vici
  • 0
Jeg er med X her. Alt var bedre når det var litt avslappet stemning her og en køddepost i ny og ne bare ble ledd av, ikke grunnlag for advarsler og annet faenskap. Leketrådene var viktige for denne semningen.
Og ranksystemet kan dra til helvete. Se på meg, har fem stjerner, og jeg har jo ikke fortjent det på noen måte. Gi heller mannen over meg en stjerne til.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Tiden går, det er problemet i alt dette.
Akkurat som livet selv så forandrer ting seg også, og det vil da også gjelde forums som dette.

Jeg kan bare ikke si meg mer enig med deg, Xenphon a.k.a Griebah som du het før detta forumet oppsto.
Men som sagt, så vurderer jeg selv å forlate skuta som den er nå. De modsa som er her nå gjør tydeligvis en bedre jobb enn det jeg gjør, men så er jeg også en av de som har vært i noen år som deg, Xenphon. Jeg vet ikke helt riktig ordutrykket her... lei?

Vi har hatt opp og ned situasjoner på denne siden, jeg også savner de gode gamle som Ninke, Verbatim, GamereactorX og en del andre, MEN så har vi allerede en god del av de eldre brukerne som fortsatt står støtt på bena, og Kengro er vel et prakteksempel. Poenget mitt er at ting aldri står som før, og dette sier du ganske godt i denna tråden.
  • 0
Jeg henger iallefall ikke mye her som jeg gjorde før, back in the day da jeg ikke gikk under navnet Love-Playstation. Synes bare det ikke er like interessant mer.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Helt enig.

Synes det er litt for strengt her. For eksempel blir man bannet hvis man lager dårlige førsteposter, okay, det er plagsomt med brukere som ikke greier det, men de fleste kan ikke noe for det. Syns dette skal være et hvor gamere møtes, ikke et sted hvor gamere som ikke har skrevet en skrivefeil på 4, er over 14 år og har over 120 i IQ møtes. De eneste som bør bannes er etter min mening de som BEVIST spammer.

Og dette med forumleker; hvorfor skal de fuckings stjernene bli prioritert over et hyggelig forum? Jeg har 5 stjerner, men driter i det. Enig med Xenphon her, fjern rankingsystemet for evt. å skru det på igjen når det funker. En chattråd hadde heller ikke vært å forakte...
  • 0
Ok, føler jeg må si noe her.
Jeg er FOR forumleker. Jeg var svært fan av "eventyrtråden" som døde i sin barndom pga. forbud mot forumleker. Dette rankingsystemet kan enkelt fjernes, så det må være en eller annen i systemet som VIRKELIG må få ræva i gir. Jeg er enig i at forumleker gir god stemning og at rankingsystemet er fucked up, så hva er problemet?

Dessuten bør denne diskusjonen tas på tråden som LuXe lagde. Jeg er enig i at vår forum-policy blir for streng til tider, men det er faktisk ikke jeg eller LuXe som bestemmer det. Det er ikke vi som styrer skuta.

The-gamer: Jeg har i hvert fall ALDRI bannet noen for en dårlig førstepost. Det strengeste jeg har hørt om er at vi har sendt en mild advarsel. Har du bare tatt den påstanden der ut fra det blå?
Vi har heller ALDRI advart noen eller banna noen for skrivefeil eller deres alder (eller IQ). Jeg har faktisk ganske lav IQ selv..

Chattråden har vi diskutert, og det er ikke utenkelig at den gjenoppstår. Jeg synes selv at utviklingen har gått i feil retning. Vi modder må fokusere på spammere og ikke vanlige brukere som gjør en feil, men jeg for min del har aldri bannet noen brukere som bare har gjort noen feil. Selv gjentatt snakk om piracy har kun kvalifisert til en advarsel.

Jeg føler at jeg må forsvare meg litt her, da jeg føler at dette var et angrep på oss modder.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
The-gamer: Jeg har i hvert fall ALDRI bannet noen for en dårlig førstepost. Det strengeste jeg har hørt om er at vi har sendt en mild advarsel. Har du bare tatt den påstanden der ut fra det blå?
Vi har heller ALDRI advart noen eller banna noen for skrivefeil eller deres alder (eller IQ). Jeg har faktisk ganske lav IQ selv..



Mente ikke at man skulle banne folk for det, men det er ikke altid 11-åringer greier å følge systemet før de har vært på forumet en stund.

Tenkte bare på disse brukerene som lager 10 blogger med 2 linjer og 62 smileys første dagen... xD

Syns selv det er veldig plagsomt, men det er litt dumt å banne dem for det.
  • 0
Er så utrolig enig med deg Xenphon!
Før 2.0 kom var jeg veldig mye mer aktiv enn jeg er i dag. Mye skyldes utviklingen forumet har hatt. Jeg føler det var mer aktivitet, mer relevanse blandt innleggene og generelt bedre trivsel slik det var før. Back in the days..

Når det er sagt, så skal vi ikke legge for mye skyld på modene.. GR er et forum som har vært rimelig utsatt for spammere, noe som er destruktivt for utviklingen til et forum. De rydder unna så godt de kan, men det er ikke bare enkelt.

Når alt kommer til alt, er det aktiviteten det står på. Få i gang seriøse diskusjoner som ikke dør ut etter et smalt døgn. Holde postene oppe, og kommunisere mellom brukerne. Skape et litt mer spikret "community" enn hva tilfelle er pr. dags dato.

Brukerne (inklusive meg selv) må ta litt av skylden for retningen forumet har fått, men som Xenphon er inne på, restriksjonene har større skyld. I mine øyne.
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Ahhh, de gode gamle dager... Hvor det var fullt av spammere og andre uten så mye som en hjernecelle på deling, og hvor det var så få mods at ingen hadde kontrollen...
Var de gode gamle dager bedre? Nei, de virker bedre da de negative sidene er glemt...
Nå er vi midt i en prosess som jeg prøver og gjennomføre, for de som ikke har fulgt med i timen kan jeg gjenta at vi tillater forumleker som er spillbaserte. For de som ikke har forstått det enda kan jeg opplyse at rankingsystemet er den perfekte syndebukk da jeg ikke gidder og legge frem alle detaljer om hvorfor forumleker ble stoppet. Jeg skal gjøre ett unntak og ta den forklaringen nå...
Forumlekene var greie de, den tiden folk tenkte litt og la frem forumleker som var morsomme. Men tilslutt ble det alt for mye dritt som ingen forsto eller bare den som la opp leken forsto. Dette er helt uten mål og mening...
Forumet tilbyr frihet under ansvar, du selv er ansvarlig for trådenen du legger opp. Jeg har intet mot kødd, men dette forumet skal ikke være en plass hvor pubertale fjortisser sitter og napper i loffen, dette er ett spillforum og skal holde seg innenfor den linja...

De gode gamle dager er days gone, de får vi aldri tilbake. Jeg savner de selv, men det er så alt for lite jeg kan gjøre med det. MEN jeg liker virkelig det jeg ser her, er det noe jeg har savnet er det engasjerte brukere. Det er faens vanskelig og legge opp ei linje for hvor forumet skal når ingen klager eller gir beskjed om hva de mener...
Chat er ute av spørsmålet enda, dette kommer av at jeg vil legge press på Danmark og få de til å hoste opp en integrert chat funksjon på siden.

Men ettersom Xenphon har kommet opp med dette skal jeg legge opp en tråd på Mod forumet som sier at det er åpent for forumleker, vi vil sensurere litt og fjerne de som er idiotiske eller rett frem dumme. Men det er den første forumleken, lag en forumlek som er god nok til at vi mods ikke planter foten vår i ræva på den
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
hehe... der har vi en utfordering.
Bygones
  • 0
Jeg er enig med Xenphon. Veldig enig, faktisk. Ikke det at jeg var så veldig aktiv i "gode gamle dager", men da jeg kom hit merket jeg en mye mer avslappet og hyggelig stemning. Det tror jeg skylder forumlekene, da man kunne ha litt hjernedød moro engang iblandt, uten å måtte skrive et 1000 tegns innlegg om hvorfor Scientology er galt. (Bare et eksempel)

Jeg har aldri vært veldig aktiv i slike diskusjoner på forumet, men jeg merker på alle medlemmene her at det er litt stiv stemning, da man må passe veldig på omtrent alt man gjør for ikke å bli banna/advart/flama.

Rankingsystemet kan også dra dit sola ikke skinner for min og sikkert majoriteten av forumet sitt del. Jeg ser ikke helt vitsen, da man kan få 5 stjerner ved en dårlig stemme. Det er ganske bugga og ubrukelig. Det eneste rankingsystemet har tatt med seg hit, i mine øyne er folk som sier: "Stem bra på meg, så stemmer jeg bra på deg!!"

Lagt til 2008-03-09 11:39:
Siterer Kengro:
Chat er ute av spørsmålet enda, dette kommer av at jeg vil legge press på Danmark og få de til å hoste opp en integrert chat funksjon på siden.


En slik chat funksjon tror jeg ville gjort mye bra for forumet
  • 0
Siterer Maggot:
Citerer Kengro:

Chat er ute av spørsmålet enda, dette kommer av at jeg vil legge press på Danmark og få de til å hoste opp en integrert chat funksjon på siden.



En slik chat funksjon tror jeg ville gjort mye bra for forumet


En chattefunksjon ville gjort at alle brukerne på GR ville fått et mer personlig forhold og tone til hverandre, og det tror jeg er ganske viktig og positivt.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
En chattefunksjon ville gjort at alle brukerne på GR ville fått et mer personlig forhold og tone til hverandre, og det tror jeg er ganske viktig og positivt.


Jeg er fullstendig klar over det, men det er så utrolig lite jeg kan gjøre med det om jeg ikke får med Danmark og med de utviklerene
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Fjern rankingsystemet sier nå jeg. Det har vært et ødeleggende moment siden begynnelsen, og det vil fortsette å være det med mindre vi fjerner det helt. Ikke bare bidrar det til å hakke opp egoet til folk med 5 stjerner, men folk maser for å få dem.

Siterer Xenphon:
Hvordan kan slik informasjon nå den type personer? Nemlig, via at folk som vil ha medlemmer poster på åpne forum som dette! Hva skjer hvis dette skjer? Tråden blir stengt! Hva er det som skjer, mods? Er det så galt at gamere samler seg og spiller kamper og treninger med andre?

Men gawd, jeg husker å reklamere for en klan her på forumet for leeenge siden da du het Giriebah, den ble og stengt, og den samme policyen kjøres for fullt idag. Jeg er enig i at vi godt kunne hatt klanforumer som subforum, men om det skal begynne å klogges opp i spill, så blir det ikke så bra.

Siterer Xenphon:
Dere sier nå at forumleker og lignende ikke kan bli godtatt fordi det ødelegger "ranken".

Tror ikke jeg har sagt det, men Kengro har uansett annonsert for et par dager siden at vi slacker ned på moderering av forumleker.

Kommer kanskje med en mer utfyllende post senere. Har litt dårlig tid nå.
  • 0
Siterer The-gamer:
Syns selv det er veldig plagsomt, men det er litt dumt å banne dem for det.


Jeg har da aldri bannet noen for det i hvert fall! Det kan kvalifisere til en advarsel, men ikke ban!

Siterer Maggot:
da man må passe veldig på omtrent alt man gjør for ikke å bli banna/advart/flama.


Jeg håper virkelig ikke at dere føler det sånn. Skriv fra hjertet (unntatt om piracy og andre forbudte emner), vær hyggelig og ikke tenk så mye på hva du skriver sånn sett. Jeg liker gode og gjennomtenkte innlegg, men dere trenger da ikke være redde for at innlegg ikke er bra nok osv. Det å bli advart i seg selv er jo ikke veldig negativt det heller da, det er jo kun en påminnelse om noe du har gjort feil eller lignende, det har ingen konsekvenser hvis du unnlater å gjøre dette igjen gjentatte ganger

Siterer Levaiathan:
En chattefunksjon ville gjort at alle brukerne på GR ville fått et mer personlig forhold og tone til hverandre, og det tror jeg er ganske viktig og positivt.


Enig

Siterer LuXe:
Fjern rankingsystemet sier nå jeg. Det har vært et ødeleggende moment siden begynnelsen, og det vil fortsette å være det med mindre vi fjerner det helt. Ikke bare bidrar det til å hakke opp egoet til folk med 5 stjerner, men folk maser for å få dem.


Kunne ikke vært mer enig. Jeg synes vi bør sparket ut dritten så fort som mulig. Rankingsystemet ødelegger veldig.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Kunne ikke vært mer enig. Jeg synes vi bør sparket ut dritten så fort som mulig. Rankingsystemet ødelegger veldig.


Second that. Har aldri fungert, og kriteriene for å få stjerner er åpenlyst annerledes enn hva folk tror. I tillegg gir det visst status å ha mange stjerner, noe som gir litt feil fokus.

Litt tafatt at vi kan ende opp å diskutere viktigheten av stjerner
Neii, få de vekk ASAP. De har ingen positiv effekt i det hele tatt, bare ødeleggende.
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
For å si det sånn, så har ikke rankingen alltid noe med om brukerens poster er gode eller ikke å gjøre. Brukeren trenger ikke å være "god" i det hele tatt, og derfor bør det fjernes.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Skal jobbe med å få fjernet rankingen slik den er i dag
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer Bernt Erik:
Skal jobbe med å få fjernet rankingen slik den er i dag

Det er flott. Hvis vi i hele tatt skal ha en ranking, så MÅ den fungere optimalt!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer LuXe:
Men gawd, jeg husker å reklamere for en klan her på forumet for leeenge siden da du het Giriebah, den ble og stengt, og den samme policyen kjøres for fullt idag. Jeg er enig i at vi godt kunne hatt klanforumer som subforum, men om det skal begynne å klogges opp i spill, så blir det ikke så bra


Det kan så være, men som en åpen spillside, hvor gamere på alle konsoller samles, burde det finnes muligheter for å fortelle om klaner til ps3, pc eller x360. Det er faktisk det morsomste innenfor gaming, etter min mening, og du får kjennskap til mange folk som deler dine interesser og som fort kan bli gode venner.

Det kan vel ikke ta så lang tid å opprette et slikt sub-forum, for jeg tror virkelig at det burde være her. Jeg tror flere hadde blitt fornøyde hvis det hadde dukket opp.
Veni vidi vici
  • 0
Jeg skal sette meg ned og fullføre lista mi over ting jeg vil ha gjort her, det er noen forum som skal slåes sammen. Setter opp klandel på den lista
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Hva med å lage en sticky tråd på spillforumet med f.eks. PS3, Xbox 360 og Wii da... Kan det være en idè?

Akkurat nå synes jeg forumet har litt for mange subforum og at man heller burde korte ned på noen. F.eks. slå sammen Film/TV og Musikk samt lagt Lolly Links som sticky under Off topic.

Høres dette interessant ut?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Det finnes mye som kan legges under Off Topic, for å gjøre det forumet veldig aktivt. F.eks. lolly links, musikk og Film/TV kan legges i Off Topic.
Veni vidi vici
  • 0
Heller ikke utenkelig det nei Xenphon
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Synes det hadde vært greit å samle alt det under off-topicen ja. Klantråder bør få et eget subforum etter min mening. Hadde gjort forumet bedre!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!