LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Off Topic

      Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

      "Visste du at..." tråden [lek]


      Siterer XXassassinXX:
      eeehhh...okei...

      Lagt til 2008-06-12 20:24:
      *kremt*....nerd..*host*..*kremt*...


      *kremt*....originalt nicknavn..*host*..*kremt*
      Underneath the arcade, details collide.
      • 0
      Siterer Crazy Kraken:
      Wiiiieeeerd...


      I vakuum vil alle gjenstander falle like fort fordi de øker farten like fort, de har samme akselerasjon. Det er fordi tyngdekraften virker på alle ting med samme akselerasjon.

      Visste du at tyngdekraften trekker mindre på deg ved ekvator enn ved polene? Står du på en badevekt i tropene vil den vise noen hundre gram mindre enn ved polene. Prøv å gjett hvorfor

      Visste du at ordet "ferdig" før i tiden betydde "flink"? Det er bakgrunnen for ordet "ferdighet".

      Visste du at i et sort hull er all massen samlet i ett eneste punkt, en singularitet. Det er med andre ord ikke noe hull, bare et punkt hvor flere tusen (eller millioner) med stjernemasser er skvist inn i ett punkt. Det er også grunnen til at tyngdekraften der er så enorm som den er.

      Visste du at sensor-baren på til Wii-en ikke inneholder sensorer, men en rekke IR-dioder (dioder som sender ut infrarødt lys)? Disse sender ut IR-bølger som så registreres av IR-sensoren på Wii-fjernkontrollen (det svarte feltet foran). Slå på mobilkameraet og Wii-en (til hovedmenyen) og rett kameraet mot sensorbaren

      Visste du at verb ikke bøyes overhodet i kinesisk?
      "People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
      • 0
      Siterer Turecc:
      Citerer XXassassinXX:
      eeehhh...okei...

      Lagt til 2008-06-12 20:24:
      *kremt*....nerd..*host*..*kremt*...


      *kremt*....originalt nicknavn..*host*..*kremt*


      haha
      Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
      • 0
      Siterer michae2109:
      Visste du at tyngdekraften trekker mindre på deg ved ekvator enn ved polene? Står du på en badevekt i tropene vil den vise noen hundre gram mindre enn ved polene. Prøv å gjett hvorfor


      Hmm... Kanskje fordi ved polene er man nærmere rotasjonens sentrum? Du vet, den pinnen gjennom globusen som gjør at globusen (og kloden for den slags skyld) snurrer rundt sin egen akse?? Og at man da ved ekvator er lenger unna og vil veie mindre fordi man presses utover? Jeg aner faktisk ikke, det er bare vill gjettning...
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      Viste du at for at universet skal bli holdt sammen sånn som det gjør i dag, må det finnes mere masse i rommet en det vi kan see. Denne usynlige massen kaller vi for Mørkemateriet.

      Lagt til 2008-06-12 22:16:
      Siterer Pute Monsteret:
      Citerer michae2109:

      Visste du at tyngdekraften trekker mindre på deg ved ekvator enn ved polene? Står du på en badevekt i tropene vil den vise noen hundre gram mindre enn ved polene. Prøv å gjett hvorfor


      Viste du at vekter er en veldig unøyaktig måte å måle hvor feit du er? ettersom kroppen din kan variere flere kilo fra dag til dag uten at du har blitt noe tynnere/fetere.
      This is a private conversation between me and the world
      • 0
      Siterer Pute Monsteret:
      Viste du at for at universet skal bli holdt sammen sånn som det gjør i dag, må det finnes mere masse i rommet en det vi kan see. Denne usynlige massen kaller vi for Mørkemateriet.


      hmm interessant. Med "mørkemateriet", da mener du uoppdagede områder utenfor planet Pluto? Eller altså masser i andre solsystemer?

      Minner litt om et av oppdragene til James Cook på sin først sjøreise. Forskere mente at det måtte finnes et stort kontinent, som de kalte " The Great Souther Continent", sør for ekvator for å balansere verden. Dette var fordi man hadde oppdaget så mye mer landmasse nord for ekvator og mente derfor at det måtte finnes mer landmasse sør. Disse landmassene var Antarktis og Australia.
      "The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
      • 0
      Siterer berkut:
      Citerer hack shack:

      Visste du at hvis man tar et eple og en fotball og slipper de fra samme høyde så lander de likt



      Det er BS.


      Lol du bør studere fysik elns.
      "get poor die tryin"
      • 0
      Siterer Tøysekoppen:
      hmm interessant. Med "mørkemateriet", da mener du uoppdagede områder utenfor planet Pluto? Eller altså masser i andre solsystemer?

      Minner litt om et av oppdragene til James Cook på sin først sjøreise. Forskere mente at det måtte finnes et stort kontinent, som de kalte " The Great Souther Continent", sør for ekvator for å balansere verden. Dette var fordi man hadde oppdaget så mye mer landmasse nord for ekvator og mente derfor at det måtte finnes mer landmasse sør. Disse landmassene var Antarktis og Australia.


      Mørkemateriet er stoffer som ikke kan sees, men som eksisterer i alle galaxer (dette er fremdeles bare en teori). Det lager ikke lys og det kan ikke reflektere lys, men kan bøye lys ut av kurs slik at det blir en optisk effekt (nesten som å se gjennom ett brilleglass) .hvis teorien stemmer består størsteparten av massen i hver galakse av mørkematerie.
      This is a private conversation between me and the world
      • 0
      Siterer Crazy Kraken:
      Hmm... Kanskje fordi ved polene er man nærmere rotasjonens sentrum? Du vet, den pinnen gjennom globusen som gjør at globusen (og kloden for den slags skyld) snurrer rundt sin egen akse?? Og at man da ved ekvator er lenger unna og vil veie mindre fordi man presses utover? Jeg aner faktisk ikke, det er bare vill gjettning...


      Du er inne på noe. Jorda snurrer meget raskt ved ekvator, mens den nesten ikke beveger seg ved polene (prøv selv med en globus). Ved ekvator snurrer jorda så raskt at man presses utover (sentrifugalkraften). Det samme skjer i en raskt snurrende karusell og i berg-og-dal-baner. Snur du et glass vann oppned i en loop, vil ikke vanne renne ut, fordi sentrifugalkraften oppveier tyngdekraften. Det er faktisk ikke sikkerhetsselene som hindrer deg i å ramle ut av setet når du kjører gjennom en loop

      Siterer Pute Monsteret:
      Viste du at vekter er en veldig unøyaktig måte å måle hvor feit du er? ettersom kroppen din kan variere flere kilo fra dag til dag uten at du har blitt noe tynnere/fetere.


      Tenker du på vekten av klærne en går med?

      Så vidt jeg vet er en vekt nokså nøyaktig så lenge man står på den i ro.

      Visste du at PsP i tillegg til å stå for Playstation Portable også står for det politiske partiet Pilsens Samlingsparti fra Vest-Agder?

      Visste du at så og si all massen til et atom er samlet i kjernen? Elektronene utgjør mindre enn 1 promille av atommassen. Rommet mellom atomkjernen og elektronene er helt tomt!

      Visste du at ordet "mareritt" er satt sammen av ordene "mare" og "ritt"? I folketroen var maren et kvinnelig vesen som kunne sette seg på sovende mennesker eller dyr og gi dem en trykkende følelse. "Ritt" er det samme som i "hesteritt", fra "å ri", siden det også kan bety å hjemsøke.

      Med andre ord: "ikke ri meg" betyr noe helt annet enn hva noen kanskje tror til å begynne med
      "People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
      • 0
      Siterer Tøysekoppen:
      planet Pluto

      Visste du at Pluto ikke lenger er en planet?

      Siterer michae2109:
      Du er inne på noe. Jorda snurrer meget raskt ved ekvator, mens den nesten ikke beveger seg ved polene (prøv selv med en globus). Ved ekvator snurrer jorda så raskt at man presses utover (sentrifugalkraften).

      Det er vel også en faktor at man er lengre fra jordas kjerne ved ekvator. Man er faktisk ganske mye lengre fra jordas kjerne på Mount Chimborazo i Equador enn på Mount Everest i Himalaya.
                                                       ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
      • 0
      Siterer Strategist:
      Visste du at Pluto ikke lenger er en planet?


      hehe Ja, den er ikke klassifisert som en planet, men den har ikke fått noe navngitt klasse Derfor sier man gjerne at Pluto er en dvergplanet.
      "The human race has one really effective weapon, and that is laughter." Mark Twain
      • 0
      Siterer Strategist:
      Citerer Tøysekoppen:

      planet Pluto


      Visste du at Pluto ikke lenger er en planet?

      Men en dvergplanet, sammen med 3 andre jeg ikke husker navnet på. Og så har vi 8 vanlige. Det vil si at hvis du skal regne med Pluto har vi 11 planeter...
      • 0
      Siterer michae2109:
      Tenker du på vekten av klærne en går med?

      Så vidt jeg vet er en vekt nokså nøyaktig så lenge man står på den i ro.


      vekten viser vekten din men IKKE hvor feit du er. Kroppen din består av flere ting en fett (vann, blod etc.) og det er dette som gjør at vekten din varierer fra dag til dag.

      Viste du at mesteparten av kroppen din er tomt rom?
      og at du bærer på flere kilo med luft?
      This is a private conversation between me and the world
      • 0
      Visste du at Astatine er et stoff\element, eller hva du vil si, så skjeldent at hvis du lette over hele jorda ville du bare funnet en klump like stor som en sukkerbit?
      Underneath the arcade, details collide.
      • 0
      Siterer Pute Monsteret:
      vekten viser vekten din men IKKE hvor feit du er. Kroppen din består av flere ting en fett (vann, blod etc.) og det er dette som gjør at vekten din varierer fra dag til dag.


      Sånn å forstå ja Nei, den viser ikke hvor feit en er, mest fordi det er noe man kan se med det blotte øye (og bli lurt til at man ser det). Man må også ta hensyn til muskelmasse, høyde også videre. Så en vekt er ikke unøyaktig, men man kan ikke hente så mye bare ut i fra et vekttall

      Visste du at de to språkene urdu (Pakistan) og hindi (India) egentlig er samme språk, men med forskjeller i ordforråd, alfabet og annet? Urdu har blant annet en god del lånord fra arabisk og bruker det arabiske skriftalfabetet.

      Visste du at de engelske ordene equipment og equip via gammelfransk er fra norrønt?

      Visste du at Henrik Wergeland har fødselsdag førstkommende tirsdag?

      Visste du at såpeoperaen I gode og onde dager (Days of our lives) har gått på TV siden 1965? Per 9. juni 2008 har 10 844 episoder blitt sendt.
      "People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
      • 0
      Svarte, slapp av litt a pute monsteret! Jeg rekker jo ikke å rette på noen!
      I'd kill for a Nobel Peace Prize.
      • 0
      Siterer Chergaz:
      Svarte, slapp av litt a pute monsteret! Jeg rekker jo ikke å rette på noen!


      FINT!

      Viste du at styrketrening bare får deg til å se feitere ut ved mindre du nesten ikke har noe fett på kroppen?
      This is a private conversation between me and the world
      • 0
      spørs jo litt kor fettet og karbo lagra har lagt seg også da
      There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
      • 0
      Siterer Pute Monsteret:
      Viste du at styrketrening bare får deg til å se feitere
      At det bare får en til å se fetere ut er jeg uenig i. Jeg ser i alle fall forskjell på en som løfter vekter og en som spiser burgere hver dag. Førstnevnte er uansett som oftest bredere ved skuldrene, mens sistnevnte buler ved mageregionen.
                                                       ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
      • 0
      Siterer Pute Monsteret:
      Viste du at styrketrening bare får deg til å se feitere ut ved mindre du nesten ikke har noe fett på kroppen?


      Jeg tror nok jeg kan se forskjell på en med mye muskler og en med mye fett De fleste av oss har jo en blanding, så når muskelvevet øker, er ikke alltid det synlig, og da ser noen av oss faktisk feitere ut, men ikke bare, håper jeg da

      Visste du at ordet helvete er fra norrønt helvíti, og at det var satt sammen av ordene hel (dødsriket, dødsrikets gudinne) og víti (straff)?

      Visste du at ski (som i skistav) og ordet for elske (egentlig er dette ordet et adjektiv i språket, menmen) kan (kan, men må ikke) uttales likt på japansk?

      Visste du at jeg liker å se Hotell Cæsar?

      Visste du at fett (både mettet og umettet) er livsviktig for kroppen?
      "People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
      • 0
      Siterer michae2109:
      At det bare får en til å se fetere ut er jeg uenig i. Jeg ser i alle fall forskjell på en som løfter vekter og en som spiser burgere hver dag. Førstnevnte er uansett som oftest bredere ved skuldrene, mens sistnevnte buler ved mageregionen.


      VED MINDRE DU HAR LITE FETT PÅ KROPPEN! lol
      This is a private conversation between me and the world
      • 0
      Visste du at hver person har et unikt øre- og tungeavtrykk? Det betyr at de kan brukes på samme måte som fingeravtrykk.

      Personen som fant opp brusen 7UP var albino.

      Den første bomben de allierte slapp på Berlin under andre verdenskrig traff dyrehagen, og drepte dens eneste elefant.

      Limet på baksiden av israelske frimerker er kosher.
      I'd kill for a Nobel Peace Prize.
      • 0
      Siterer Pute Monsteret:
      VED MINDRE DU HAR LITE FETT PÅ KROPPEN! lol
      Selv ser jeg forskjell selv om de har en del fett. Godt mulig at du ikke gjør det...
                                                       ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
      • 0
      visste du at jeg slapp muntlig eksamen pga streiken...
      R`n B get the hell away from me...
      • 0
      • Missing Avatar
      • ISAF
      Visste du at jeg fikk RROD i dag......
      Tungur Knivur
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!